Stránka 11 z 24

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 08.10.2017 15:46
od demon
To spíš asi šotouši mimo DP...

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 08.10.2017 15:12
od 9001
fricoolinek2 píše:https://www.facebook.com/mbmodely/posts ... 2784141039

No, asi jako kdyby někdo obživnul mamuta :devilsmokin
Nejen, že je to blbost, ale šotouši v DP tomu dávají další rozměr... :roll:

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 08.10.2017 5:39
od fricoolinek2
https://www.facebook.com/mbmodely/posts ... 2784141039

No, asi jako kdyby někdo obživnul mamuta :devilsmokin

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 06.8.2017 20:10
od Smasska
P_V píše: V Brně nebo Ostravě mají taky izolované napájení?
Minimálně v Ostravě rozhodně ano, viz http://mhd-ostrava.cz./?s=trolejbusova_trakce, je tam také napsáno, že už se smí zřizovat pro trolejbusy jen izolovaná soustava.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 06.8.2017 10:21
od P_V
XSC píše:Není to i tím, že pro trolejbus je lepší oddělená měnírna bez uzemněného pólu, protože bus na rozdíl od tramvaje nemá kastli vodivě spojenou se zemí.
V Brně nebo Ostravě mají taky izolované napájení?
Karosák píše: od měnírny Bulovka je to na Kundratku po vedeni kolik? 3 kilaky? Z čehož 2 km ti žerou tramvaje kilák bude jalový a pak teprve živé vedení. Kolik myslíš, že z toho na Kelerce vymáčkneš? Kulový. To je je lepší přistavit kontejner, hodiny a hezky cucat od PRE B-)
Je to rozdělené na sekce, takže tramvaje nežerou 2km, ale jen několik set metrů dlouhou sekci, která má samostatný přívod. Ale uznávám, že zrovna tahle tramvajová sekce je taky do kopce, takže by to už při souběhu nemuselo stačit. Nicméně je tu ještě možnost vytáhnout to z metra na Proseku, pokud by elektrobusu chutnalo 750V. Napájení metra snese mnohem větší proudy, pro něj je nějaký busík jako nic.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 06.8.2017 0:18
od XSC
P_V píše:Je to divné, že vlastní měnírna. U dolního konce jezdí opodál tramvaj a u horního konce, kdyby ho ještě o kus posunuli, zas metro. To podle toho, kolika volty to budou krmit. Že by měnírna vyšla levněji než kabel, co se může pověsit na kandelábry? I k té měnírně se bude muset odněkud ze sítě DP natáhnout 22 kV a to už se vzhledem k napětí na kandelábry věšet nedá.
Není to i tím, že pro trolejbus je lepší oddělená měnírna bez uzemněného pólu, protože bus na rozdíl od tramvaje nemá kastli vodivě spojenou se zemí.
Karosák píše:Stejnosměr je pitomej, tam máš ztráty na vedení jak prase.
Jestli je napájení stejnosměrné nebo střídavé nemá při stejném napětí na ztráty vliv. 25kV st jako na železnici na ulici použít nejde :-)

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.8.2017 22:29
od Karosák
Stejnosměr je pitomej, tam máš ztráty na vedení jak prase. Ani na jednom konci to není "ob dva sloupy" jako na Želvě (a ještě ty sloupky patří DP) ale stovky metrů. Vezmi si, když byla někdejší kyvadlová 37 napájena pres klemy z Kobylis až dolů na Trojskou (bo měnírna Trojská byla mimo provoz) že dole už to tramvaj skoro nejela. A teď si vem, že od měnírny Bulovka je to na Kundratku po vedeni kolik? 3 kilaky? Z čehož 2 km ti žerou tramvaje kilák bude jalový a pak teprve živé vedení. Kolik myslíš, že z toho na Kelerce vymáčkneš? Kulový. To je je lepší přistavit kontejner, hodiny a hezky cucat od PRE B-)

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.8.2017 20:09
od 9001
Ono to je možná schválně. Protože Liben toho má na sebe už ted docela dost a Rokoska třeba na víc není dimenzovaná...

Vzdálenost není problém ;-). Viz Zelená liška, která je od TT docela daleko a nebo i Altán není úplně přímo u TT.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.8.2017 19:59
od P_V
Je to divné, že vlastní měnírna. U dolního konce jezdí opodál tramvaj a u horního konce, kdyby ho ještě o kus posunuli, zas metro. To podle toho, kolika volty to budou krmit. Že by měnírna vyšla levněji než kabel, co se může pověsit na kandelábry? I k té měnírně se bude muset odněkud ze sítě DP natáhnout 22 kV a to už se vzhledem k napětí na kandelábry věšet nedá.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.8.2017 19:04
od 7001
Ne, bude to mít vlastní malou měnírnu.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.8.2017 19:02
od P_V
7001 píše:K ceně trolejí si ještě připočítejte kontejnerovou měnírnu co to bude napájet.
To se nenapojí na tramvajové dráty?

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.8.2017 17:13
od 9001
thriller2 píše:On 9001 rád kritizuje, ale kdyby si něco přečetl, zjistil by, že 5 mil kč je současná cena za 1 km jedné stopy trolejbusové tratě.
Ani ne ;-). Spíš nevěřím vlastním očím co všechno jde z eráru nakoupit pokud to má tu správnou zelenou stopu :lol:

Za mě elektrobusy jsou slepou cestou, protože sice je krásné, že to nečoudí hned, ale pořád většina elektriky je z uhlí a jako bonus baterie jsou taky dost ekologické. Navíc si nedělám extra iluze o životnosti baterií a jejich následné likvidaci...

Zvlášt když stejná osobav DP, která prosazuje tuhle drahou hračku dopustila vznik retrowany ...

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.8.2017 16:43
od 7001
K ceně trolejí si ještě připočítejte kontejnerovou měnírnu co to bude napájet.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.8.2017 15:24
od P_V
Jen tedy nevím, proč ty dráty skončí v půli kopce, když to má šetřit elektriku na stoupání. Mohly vést až o zastávku dál, to je dalších 30 m do výšky.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 04.8.2017 23:32
od thriller2
On 9001 rád kritizuje, ale kdyby si něco přečetl, zjistil by, že 5 mil kč je současná cena za 1 km jedné stopy trolejbusové tratě.