Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od thriller2 » 08.7.2017 13:26

P_V píše:
thriller2 píše: baterky by se daly taky levně spálit a rozptýlit.. :wink:
To ne, protože obsahují to cenné lithium.
V současnosti se to tak řeší, baterie se spalují. Jen pokud obsahují Co nebo Ni, tak jdou do recyklace. Nicméně tato recyklace je zatím zaměřená pouze na znovuvyužití niklu a kobaltu, zbytek se opět spálí.
Problém recyklace se bude ale oddalovat o takových 10-20 let díky tomu, že (nejen) Němci staví ke svým (nejen) PV elektrárnám bateriové bloky, které mají zjemnit výkyvy dodávek elektřiny. Navíc jsou chvíle, kdy se elektřina prodává za pakatel (v minulosti dokonce se zápornou cenou), takže se s bateriemi může i vydělávat.

9001 -> k tomu slouží krytické myšlení. A ti co ho nemají, by do toho vůbec neměli kecat.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 08.7.2017 12:28

thriller2 píše: baterky by se daly taky levně spálit a rozptýlit.. :wink:
To ne, protože obsahují to cenné lithium.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 08.7.2017 11:04

Otázka jak moc lze studii věřit :devilsmokin

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od thriller2 » 08.7.2017 10:28

Bobik píše:To není jen o výrobě. Taky se to musí z něčeho vyrábět...
Aha, předchozí tvrzení vypadalo jako, že sis o tom něco přečetl. Nedávno totiž vyšly zajímavé studie hodnotící vliv baterií na životní prostředí. Doporučuji přečíst. Do té doby můžu jen zopakovat, že benzín se taky vyrábí za ohromné produkce splodin. Jediná jeho "výhoda" je, že se po použití nemusí likvidovat, protože se rozptýlí do atmosféry. Ale baterky by se daly taky levně spálit a rozptýlit.. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 08.7.2017 10:11

Jak píše Bobik... Není to jen o výrobě... Ale i o životnosti a následné likvidaci...

Viz řev okolo palmového oleje, kde se všichni předhání, že ho nepoužívají do potravin. Ovšem skoro 50% jde do biopaliv a výroby elektřiny a podíl této sekce roste...

Pro ČR jako bussines dobrý, protože v Krušných horách je lithia mraky, ale...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Bobik » 08.7.2017 9:57

To není jen o výrobě. Taky se to musí z něčeho vyrábět, to něco někde nějak vzít a hlavně následný odpad nějak zlikvidovat a nějak a někam to uložit.

Ostatně krásně je to vidět na těch slavnejch biopalivech, jak zasahují i do na pohled zcela nesouvisejících oborů - například kácení deštnejch pralesů a přeměna na plantáže kvůli palmovýmu oleji. :wink:

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od thriller2 » 08.7.2017 9:41

Bobik píše:Jo a životní proces těch baterek a toho "obnovitelnýho zdrojování" (tedy včetně výroby a likvidace), je mnohem víc fujfuj, než nějaký "smradlavý" fosilní paliva..
To vůbec není pravda. To že někdo vyčíslil, kolik vyprodukuje továrna na výrobu baterií neznamená, že petrochemickej průmysl produkuje růžičky. Tím nechci přechvalovat baterie, ale já osobně vydím největší smysl v plug-in hybridech. Tam je úspor paliva dost podstatná a přitom cena není a hlavně při masovém rozšíření nebude tak vysoká jako u plně elektrických aut. Takže i u trolejbusů preferuji nezávislý pohon napájený baterií nad dieselagregátem.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Bobik » 08.7.2017 8:40

Jo a životní proces těch baterek a toho "obnovitelnýho zdrojování" (tedy včetně výroby a likvidace), je mnohem víc fujfuj, než nějaký "smradlavý" fosilní paliva. Ale to těm ekologistickejm magorům prostě nevysvětlíš. #-o

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 08.7.2017 0:06

fricoolinek2 píše:Tak, tak. A nesmrdí to a nevrčí. Jen tedy nevim, zda je možný plný výkon el. motoru (pokud vím, tak diesel agregát zdaleka tolik šťávy nevytočí) a jak je to hmotnostně.
Jenom je to větší ekologická bomba než celý diesel :devilsmokin .
A až přejdeme komplet na sluníčko a větříček, tak budeme potřebovat ještě větší baterie,protože to bude nestabilní :lol: :lol:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.7.2017 23:47

Tak, tak. A nesmrdí to a nevrčí. Jen tedy nevim, zda je možný plný výkon el. motoru (pokud vím, tak diesel agregát zdaleka tolik šťávy nevytočí) a jak je to hmotnostně.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od thriller2 » 07.7.2017 23:32

fricoolinek2 píše:Tak možná by teď agregáty mohly ustoupit ve prospěch baterií, ne? Koncový úsek na baterii, na halvní části úseku se pak AKU dobije.
Tak to v n2kter7ch m2stech funguje - Mariánky na lince k obchoďáku, Landskrona (Švédsko) a nějaký město na severu Polska mě teď napadají. Určitě toho bude mnohem mnohem víc.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.7.2017 22:51

9001 píše:Hlavně novější maji dieselagregát, takže prakticky odevšad jsou schopni dojet. :D
Tak možná by teď agregáty mohly ustoupit ve prospěch baterií, ne? Koncový úsek na baterii, na halvní části úseku se pak AKU dobije.

A nebo naopak, co by mohlo být v Praze - elektrobus s částečným trolejovým dopingem ve vybraných úsecích.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od XSC » 07.7.2017 20:38

Bez baterie by ho nenastarovaly :-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 07.7.2017 16:59

Hlavně novější maji dieselagregát, takže prakticky odevšad jsou schopni dojet. :D

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od thriller2 » 06.7.2017 11:52

fricoolinek2 píše:přes "logický" výrazy "trolejbus akumulátor" nebo "trolejbus baterie" se to hledá poněkud nesnadno. Důvod je (asi) jasný.
Zajímavé. Přesně přes tyhle klíčový slova jsem našel ty odkazy, co jsem ti sem včera dal. Akorád jsem k nim ještě přihodil "9Tr", abych vyeliminoval modeerní trolejbusy s lijonkama.

Odpovědět