Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3680
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Karosák » 09.10.2010 19:36

Na fotce je vidět, že k trolejím vede káblík. To bylo pro potřeby akce, nebo to tam má nějaké dlouhodobější poslání :?:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Absolut » 09.10.2010 18:04

P_V: Já bych byl rád i za to, co tam je. Bez iniciativy MČ Praha 10 by to tam asi nebylo.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Tonda Ježek » 09.10.2010 9:40

Návrat trolejbusu na Orionku:
http://foto-aktualne.mhdcr.biz/displayi ... m=76&pos=1


P_V
Uživatel
Příspěvky: 3855
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 06.10.2010 23:19

Chtělo by ten pomník zužitkovat lépe, pověsit vedení do kolečka (nevím jak to teď bude), elektrickou přípojku na trvalo, a o svátcích vozit obecenstvo na nejkratší trolejbusové lince na světě.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.10.2010 23:10

Slyšel jsem z agentury JPP (ke mne od jednoho z drátenických řidičů), o nějaké připravované veselici, při níž by do těch drátů měl být snad puštěn i proud (údajně z nějaké mobilní TS), aby tam mohl popojet pár metrů nějaký přivlečený trolejbus. Nezná někdo něco bližšího?

Uživatelský avatar
bokša
Uživatel
Příspěvky: 57
Registrován: 05.12.2006 9:20

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od bokša » 06.10.2010 10:12

Na Orionce se ráno začlo drátovat...

Uživatelský avatar
matti
ovocnář
Příspěvky: 187
Registrován: 07.9.2009 18:55
Bydliště: 140

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od matti » 28.5.2010 14:29

MM-Mikulovsky píše:Jestli se nepletu on většinou to trolejbus setrvačností přeci jen dojede...
7 let jsem žil v Českých Budějovicích, takže vím, že setrvačností trolejbus skoro nikam nedojede, většinou při výpadu kladky, což se stává zásadně na výhybkách, jede pomalou rychlostí (smí se tuším na klasických výhybkách do 15 km/h), navíc není vyjímkou, že na výhybce kladka vyskočila a obmotala se okolo drátu.. To potom, kdyby jel dál setrvačností, tak to všechno vyškube... Kladky ani tak nevypadávají, jako spíš, že si řidiči buďto špatně navolí a nebo jim to podhodí, ten za jedoucí a musí ven na přehození na správné dráty... A s IAD, když už by do toho trolejbusu mělo někdo narazit, tak spíš v tu chvíli, kdy se to stane a ne, když přijíždí a vidí, že trolejbus stojí a řidič venku..

A co se týče výhybek na křižovatkách, pokud to okolí dovoluje, tak jsou umístěny tak, aby když trolejbus již stojí v odbočovacím pruhu, výhybkou kladkama dávno projel..

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9978
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 28.5.2010 11:51

Já se nebavil o preferenci, ale o fyzickém přestěhování SSZ pro tram na tram pás. Viz nová signalizace na Malovance. Třeba i Palackého náměstí se už neběhá přes dva pruhy. Aspon u "druhých" světel od Výtoně.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3047
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od trainzjohny » 28.5.2010 11:47

9001 píše:K přebíhání. Pokud řidič použije reflexní vestu a pohybuje se opatrně tak mu moc nebezpečí nehrozí. Ale i tak bych řekl, že těchto přebíhání docela rapidne ubývá předělávám SSZ.
Vidíš, a já měl za to, že právě předěláváním SSZ na nové s preferencema a podobnýma "vymoženostma" roste množství případů kdy musí jít navolit. Při pevným cyklu může řidič sedět na zadku a čekat, volno přijde samo...
Ano, pokud se řidič pohybuje opatrně a v reflexní vestě moc nebezpečí mu nehrozí .. ale to ani při nasazování klacků.

Celkově jsem chtěl spíš ukázat, že ani jedna činost není zrovna 2x moc bezpečná a to se myslím shodnem.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.5.2010 10:35

trainzjohny: 1.) S volením do SSZ na sloupcích i přes dva pruhy IAD máš pravdu (na to jsem pozapomněl) – ale sleduji provoz a přecházím v bezpečném momentu (mezeře mezi jedoucími auty či nejlépe jejich stání na červenou). + doplňuji souhlas s 9001
2.) Má-li Trolejbusové vedení výhybku až těsně v křižovatce a i když ne - díky rozjezdu na začátku odbočovacího pruhu, tak tam má křížení s protějším směrem a to jsou jistě místa nejčastějšího vypadnutí sběračů. Jestli se nepletu on většinou to trolejbus setrvačností přeci jen dojede těsně za křižovatku, ale v případě nevhodných sklonových podmínek (a nevybavení vozu pomocným agregátem) nikoliv. Furt ta tramvaj před křižovatkou mě většinou (není-li TT jako např. na Palčáku vyosená a výhybky až v křižovatce) chrání - zastavím těsně před výhybkou a jdu těsně kolem vozu - samozřejmě sleduji okolní provoz, ale sotva se někdo kolem TRAM bude protahovat 50km/h. Ovšem odbočovat vpravo takřka plnou rychlostí jsem viděl mnoho řidičů IAD - a co se stane, když tam akorát je za stojícím trolejbusem jeho řidič koukající se na vedení při nasazování sběrače?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9978
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 28.5.2010 10:33

K přebíhání. Pokud řidič použije reflexní vestu a pohybuje se opatrně tak mu moc nebezpečí nehrozí. Ale i tak bych řekl, že těchto přebíhání docela rapidne ubývá předělávám SSZ.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3047
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od trainzjohny » 28.5.2010 10:11

MM-Mikulovsky píše:1.) od kabiny TRAM k výhybce před vozem je mnohem blíž než k táhlům sběrače na zadní části trolejbusu
2.) tramvajové tratě jsou zřizovány i ve vyhrazených pruzích či dokonce separovaných tělesech - trolejbusové tratě jsou zřizovány nejčastěji v místech, kde na vlastní pruhy pro vozidlo MHD není místo
3.) řidič s tágem na výhybce je chráněn TRAM, protože když někdo nedobrzdí tak vrazí do ní (a díky její váze ji sotva popostrčí) - když někdo nedobrzdí za trolejbusem se spadlými sběrači, tak "sejme" řidiče za vozidlem
K tomu bych se také tedy trošku ozval...
Většinou trolejbus jezdí v pravém pruhu, tedy cesta podél něj dozadu se odehrává na kraji silnice, nebo rovnou po chodníku, kdyžto s tramvaje lezeš s tágem rovnou do křižovatky, tedy rozdíl délek sice je, ale také je rozdíl v místě kudy deš. A ve chvíli kdy nasazuješ klacky je to už hezkých pár desítek vteřin po zastavení a vůz za tebou má mnohem větší šanci tě registrovat. Jinak souhlasím, že to je asi nejrizikovější část celého procesu...
Řidič s tágem není chráněn tramvají zcela, pokud stojíš před tramvají tak tě klidně auto stojící kousek vedle za tramvají nevidí a při odbočení tě sestřelí, pokud hodíš vexli, zasuneš tágo tak se musíš vynořit pro auto z před tramvaje kde fakt chodce nečeká a jsi chráněn jen tím, že nejsi blbej a nevlezeš mu do cesty a včas uskočíš zpět za ní... (viz křižovatky kde auta odbočují vlevo přes TT (jako třeba Národní divadlo, Palačák ...)

A to tu vůbec nepadla řeč o krásném přebíhání k sloupkům k navolení, často i přes dva proudy jedoucích aut ... to trolejbusáci pokud vím nemusí ...

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od BerryML » 27.5.2010 23:32

V dnešní realitě je to co říkáš nesmysl... Jsem rodilej Mariánskolázeňák a tam si o rychloprůjezdnej výměnách můžem zatím leda nechat zdát.... :?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.5.2010 23:08

m@rtin píše:Z tohoto duvodu by byl v prazskych podminkach provoz trolejbusu pro jeho ridice zivotu nebezpecny. Bohuzel. To je stejný jako říct, že tramvaje jsou pro řidiče nebezpečný, protože někdy musí vexle jít přehodit tágem.
Jsem rozenej Královehradečák - žil jsem tam do svých 6-ti let a pak několikrát ročně v něm navštěvoval mamčiny rodiče a hromadu známých až na půlku prázdnin + nějaké víkendy (od té doby co jsem v Praze, tam jezdím jen za těmi známými pouze cca 2x do roka.) - trolejbusy mám i proto také rád (a znám je i z Brna a Zlína s Otrokovicemi - v 1. jmenovaném městě jsem byl 4 roky na SŠ a přes druhý jmenovaný trolejbusový provoz jezdívám stále několikrát ročně k rodičům taťky.)
Jsem přesvědčen, že přestavování TRAM výhybek tágem je proti ručnímu nasazování trolejbusového sběrače nesrovnatelně mnohem bezpečnější:
1.) od kabiny TRAM k výhybce před vozem je mnohem blíž než k táhlům sběrače na zadní části trolejbusu
2.) tramvajové tratě jsou zřizovány i ve vyhrazených pruzích či dokonce separovaných tělesech - trolejbusové tratě jsou zřizovány nejčastěji v místech, kde na vlastní pruhy pro vozidlo MHD není místo
3.) řidič s tágem na výhybce je chráněn TRAM, protože když někdo nedobrzdí tak vrazí do ní (a díky její váze ji sotva popostrčí) - když někdo nedobrzdí za trolejbusem se spadlými sběrači, tak "sejme" řidiče za vozidlem

Odpovědět