Stránka 14 z 24

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 06.7.2017 10:24
od PvvS

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.7.2017 22:26
od fricoolinek2
Chtěl jsem to ale i s tou "doplňkovou omáčkou", nebo jak to tak nazvat. Prostě z netu se člověk nedozví ty informace tak (co se třeba rozsahu týče), jako z diskuzního fóra.

A mimocodem - přes "logický" výrazy "trolejbus akumulátor" nebo "trolejbus baterie" se to hledá poněkud nesnadno. Důvod je (asi) jasný.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.7.2017 18:48
od Petrpes
Ovšem stačilo trochu myslet a případně požádat o informaci strýčka Google :D
Inu ale je to každého věc, jak se zde prezentujeme...

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.7.2017 13:59
od fricoolinek2
Díky. Jak to v Praze nejezdí, tak člověk tápe.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.7.2017 13:54
od thriller2
fricoolinek2 píše:Nevíte někdo - mají trolejbusy autobaterii? Nebo pokud jsou odstřiženi od troleje, tak je tolejbus zcela dead?
Škoda 9Tr
http://www.skd.cz/trolejbusy/9TR.php píše:Řídící obvody byly napájeny z alkalické baterie 24 V, 105 Ah (18 NKT 105), která byla dobíjena alternátorem 28 V / 60 A poháněným pomocným vývodem trakčního motoru.
Škoda 7Tr
http://www.skd.cz/trolejbusy/7TR.php píše:Vozová alkalická baterie, složená z 18 ks článků KE9, s celkovým napětím 24 V / 90 Ah byla umístěna uvnitř vozu v samostatné skříni pod sedadly. Dobíjení vozové baterie a napájení pomocných obvodů 24 V zajišťovalo dynamo PAL 1000 W / 24 V poháněné mechanicky z trakčního motoru
Škoda 6Tr
http://www.skd.cz/trolejbusy/6TR.php píše:Napájení trakčních obvodů bylo zajištěno pomocí dvou sběračů z trolejového vedení o napětí 600 V ss, pomocné řídící obvody byly napájeny z vozové alkalické baterie 12 V - 120 Ah
Škoda 14Tr
http://www.skd.cz/trolejbusy/14TR.php píše:Interiér salonu je osvětlen stropními zářivkovými tělesy s vlastními měniči napájenými z vozové baterie..

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.7.2017 12:41
od fricoolinek2
Něco tam bude se slabší kapacitou (z důvodu absence potřeby startů a žhavení), ovšem dokázal bych si představitm že v minulosti (třeba před půlstoletím) tam skutečně žádná nebyla.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.7.2017 12:23
od Karosák
fricoolinek2 píše:mají tramvaje autobaterii? Nebo pokud jsou odstřiženi od troleje, tak jsou zcela dead?
Co myslíš? :wink:

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 05.7.2017 12:07
od fricoolinek2
Nevíte někdo - mají trolejbusy autobaterii? Nebo pokud jsou odstřiženi od troleje, tak je tolejbus zcela dead?

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 01.6.2016 23:10
od MM-Mikulovsky
P_V píše:Tak to by mě zajímalo, jak se pozná rozdíl mezi elektrobusem se sběrači schopnými brát proud za jízdy, a trolejbusem s baterkama.

(odpověď bude asi, že podle toho, co výrobce napíše do papírů :D )
resp. spíš podle kterých předpisů bude vozidlo schváleno a přiděleny mu "papíry" - drážních/silničních :!:
Jestli se nepletu, trolejbus i s baterkama/agregátem nedostane RZ podle silničních předpisů.
Zatímco elektroBUS s jakýmkoliv typem sběrače RZ má.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 01.6.2016 22:17
od P_V
Tak to by mě zajímalo, jak se pozná rozdíl mezi elektrobusem se sběrači schopnými brát proud za jízdy, a trolejbusem s baterkama.

(odpověď bude asi, že podle toho, co výrobce napíše do papírů :D )

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 01.6.2016 22:07
od MF
Něco jsem o tom zjistil. Bude se jednat o elektrobusy, tedy nebudou to drážní vozidla. Jen se budou za jízdy dobíjet. Teď je otázka, jestli se opravdu budou jen dobíjet :) .... A ta trolej má být jen směrem nahoru.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 01.6.2016 13:07
od petr03
V Opave take jsou strisky.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 01.6.2016 12:25
od MM-Mikulovsky
Karosák píše:V ML mají ty natrolejovací stříšky a stihne se to během stanicování bez prostoje.
v HK a Zlíně-Otrokovicích se používají také minimálně pro "návrat spojů DC", které jedou prodlouženou trasu mimo TV na agregát.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 01.6.2016 12:04
od Karosák
V ML mají ty natrolejovací stříšky a stihne se to během stanicování bez prostoje.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 01.6.2016 10:49
od gabuliatko
Nevím, ale v Římě a v Blavě mě prostoj při natrolejování přišel dost velký. A taky nevím co ve zmíněném useku chtěj provozovat za linku.
Mnohem zajímavější mi přijde 176.