Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od OMH » 06.4.2009 16:22


Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od PvvS » 25.12.2008 19:16

marek kubík píše:A co pohon na elektřinu z baterie.
Prihod do nakladu zhruba co 3-4 roky novou sadu baterii. Vetsina asi vi , jak vypadaji baterie v prototypu 24tr. A to je lehci vozidlo.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Absolut » 25.12.2008 18:56

Takovou Francouzskou náladu :)

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Matošo » 25.12.2008 18:44

marek kubík píše:A co pohon na elektřinu z baterie.
Ty máš nějakou rozvernou náladu...

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 126
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Marek Kubík » 25.12.2008 16:03

A co pohon na elektřinu z baterie.

blavak

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od blavak » 25.12.2008 15:01

A okrem toho je ten agregát strašne slabý, mali by ste vidieť 25tr na linke 33, ktorá sa po výpadku napätia šplhá hore po Molecovej v BA : 28000kg + 132 cestujúcich, a toto to má utiahnúť. Chodec by to predbehol.....

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 24.12.2008 9:00

PvvS píše:Mno to bych se hadal :) . Kdyz to vezmu od zakladu, tak samotny agregat do 24/25tr vzi temer tunu, a je to obyc :
* typ APU 100 DIPME
* výrobce Kirscb, GmbH
* jmenovitý výkon 100 kW
* motor IVECO DIESEL K13NEF
* objem palivové nádrže 240 l
Trbus sebou navic taha trakcak+vyzbroj.Abusy pracuji pouze s jednou premenou energie, kdezto trbusy s agregatem se 3..
(abus tepelna -> mechanicka), (trbus tepelna -> mechanicka -> elektricka -> mechanicka). Navic spotreba u pomocnych pohonu bude pri plnym zatizeni klidne i dvojnasobna oproti abusu ve stejnym rezimu.Navic u dieselu se jedna o maximalni vykon, trvaly je klidne o polovinu niz, kdezto u el. motoru se jedna o vzdy uvadeny trvaly. Pretizitelnost dieselu je nulova, pretizitelnost el. motoru je temer dvojnasobna. Ze 100kW motoru 14Tr se muze trvale valit 100kW, po dobu 10 minut tusim 150kW a 5minutovy maximum je 220kW . Asynchrony unesou jeste o trochu vic.Navic tam kde abus bude stat na volnobehu, u pomocnyho pohonu musi byt stale vyssi otacky kvuli ziveni pomocnych pohonu.Nepocitaje v to problemy s vytapenim ,ktery zebere vykon z trakcaku .. Takze budto to trochu jede, nebo to topi.
Cena agregatu je tusim okolo milionu, automaticky zberace si taky reknou minimalne o 1/2 milionu.Dal se musi zapocitat naklady na vytvoreni soucastkove zakladny ve sklade, proskoleni zamestnancu na diesel, zajisteni upravna udrzbe, parkovani.
No je vidět pane, že o tom něco víte :) Já spíš chtěl naznačit, že i ten autobus hrozně žere 8-[

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od PvvS » 24.12.2008 8:56

Mno to bych se hadal :) . Kdyz to vezmu od zakladu, tak samotny agregat do 24/25tr vzi temer tunu, a je to obyc :
* typ APU 100 DIPME
* výrobce Kirscb, GmbH
* jmenovitý výkon 100 kW
* motor IVECO DIESEL K13NEF
* objem palivové nádrže 240 l
Trbus sebou navic taha trakcak+vyzbroj.Abusy pracuji pouze s jednou premenou energie, kdezto trbusy s agregatem se 3..
(abus tepelna -> mechanicka), (trbus tepelna -> mechanicka -> elektricka -> mechanicka). Navic spotreba u pomocnych pohonu bude pri plnym zatizeni klidne i dvojnasobna oproti abusu ve stejnym rezimu.Navic u dieselu se jedna o maximalni vykon, trvaly je klidne o polovinu niz, kdezto u el. motoru se jedna o vzdy uvadeny trvaly. Pretizitelnost dieselu je nulova, pretizitelnost el. motoru je temer dvojnasobna. Ze 100kW motoru 14Tr se muze trvale valit 100kW, po dobu 10 minut tusim 150kW a 5minutovy maximum je 220kW . Asynchrony unesou jeste o trochu vic.Navic tam kde abus bude stat na volnobehu, u pomocnyho pohonu musi byt stale vyssi otacky kvuli ziveni pomocnych pohonu.Nepocitaje v to problemy s vytapenim ,ktery zebere vykon z trakcaku .. Takze budto to trochu jede, nebo to topi.
Cena agregatu je tusim okolo milionu, automaticky zberace si taky reknou minimalne o 1/2 milionu.Dal se musi zapocitat naklady na vytvoreni soucastkove zakladny ve sklade, proskoleni zamestnancu na diesel, zajisteni upravna udrzbe, parkovani.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 24.12.2008 8:50

Škoda 7 Tr píše:PvvS: u nás ve Zlíně DSZO tvrdí že je to jedno jestli jede autobus nebo trolejbus na disel, spotřebu to prej má stejnou. Viz zlínská linka 12....místo aby na ní jezdil autobus jezdí trolejbusy na lince 11 a ty potom přejíždějí na linku 12, která pokračuje na úsek bez trolejového vedení.
Asi to vyjde na stejno. Když se kouknu na normu pro kloubový ciťák.... [-o<

Uživatelský avatar
Škoda 7 Tr
ovocnář
Příspěvky: 154
Registrován: 30.10.2007 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Škoda 7 Tr » 23.12.2008 23:38

PvvS: u nás ve Zlíně DSZO tvrdí že je to jedno jestli jede autobus nebo trolejbus na disel, spotřebu to prej má stejnou. Viz zlínská linka 12....místo aby na ní jezdil autobus jezdí trolejbusy na lince 11 a ty potom přejíždějí na linku 12, která pokračuje na úsek bez trolejového vedení.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 23.12.2008 21:56

PvvS píše:Ehm , hodit na youtube jsem to zkousel, ale tou A4 5cm, silnou bichlou, jsem si akorat udela diru do sadrokartonu.
No jo no, není dokument jako dokument :D

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od PvvS » 23.12.2008 21:17

Ehm , hodit na youtube jsem to zkousel, ale tou A4 5cm, silnou bichlou, jsem si akorat udela diru do sadrokartonu.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 23.12.2008 20:58

PvvS píše:Skoda ze nemuzu nakopirovat dokument o zavedeni trbusu do prahy v letech 85 a vyse . By jste se divili, kam by dnes tram nejezdily (KOMOKO, Barrandov) a kolik by se jich kratilo. Oboji ma svy pro a proti. Trbusy proti abusum jsou zavisly na trakcnim vedeni, ktery je hodne zranitelny,tezko objizdi prekazky v ceste, pomocny pohom ma v pripade pouziti spotrebu jak tank a podstatne prodrazi vozidlo i kdyz se nevyuziva.
A není možné dokument hodit na youtube a dát sem odkaz? Já to tedy neumím, ale jistě by to šlo... jak si správně poznamenal vše má své pro a proti. Pomocný pohon se promítne do ceny tbusu, pomocný pohon žere a hlavně se vozí s sebou a tak i nějaký ten kilowat padne navíc.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od PvvS » 23.12.2008 20:54

Skoda ze nemuzu nakopirovat dokument o zavedeni trbusu do prahy v letech 85 a vyse . By jste se divili, kam by dnes tram nejezdily (KOMOKO, Barrandov) a kolik by se jich kratilo. Oboji ma svy pro a proti. Trbusy proti abusum jsou zavisly na trakcnim vedeni, ktery je hodne zranitelny,tezko objizdi prekazky v ceste, pomocny pohom ma v pripade pouziti spotrebu jak tank a podstatne prodrazi vozidlo i kdyz se nevyuziva.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 23.12.2008 20:47

Přesně, tady přemýšlejí jestli ti přidají 100 kč (3Euro :D ) a tak určitě na nějaký trolejbusy nemají pomyšlení. No kdyby tu byly, tak už s nimi jezdím :) Viděl bych to tak, že je nutné udělat něco s IAD a začít opravdu s preferencí dopravy a možná i méně linek, aby to bylo přehlednější a více spojů (ovšem ne tak jako dnes 22). Samosebou doplnit tratě jako Václavák, Příkopy atp. Jedno z míst kam bych tbus vrátil je na Smíchov do těch kopců. Dále taková trať Knížecí - Újezd - Strahov - Královka - Dejvice je ideální. Busem neekologické, kopce pro trolejbus ideální a "nekonkuruje" si to s jinými elekrickými trakcemi a k tamní obsluze ideální.

To Marek Kubík: ono to je těžké, tehdy pro všechny druhy dopravy nebylo pochopení a tak kdyby trolejbusy zůstaly, tak zase třeba nejezdíme tramvají na Barrandov a možná i po nějakých dnes dobitých tratích (Řepy atd)...

Odpovědět