Stránka 18 z 24

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 28.5.2010 10:11
od trainzjohny
MM-Mikulovsky píše:1.) od kabiny TRAM k výhybce před vozem je mnohem blíž než k táhlům sběrače na zadní části trolejbusu
2.) tramvajové tratě jsou zřizovány i ve vyhrazených pruzích či dokonce separovaných tělesech - trolejbusové tratě jsou zřizovány nejčastěji v místech, kde na vlastní pruhy pro vozidlo MHD není místo
3.) řidič s tágem na výhybce je chráněn TRAM, protože když někdo nedobrzdí tak vrazí do ní (a díky její váze ji sotva popostrčí) - když někdo nedobrzdí za trolejbusem se spadlými sběrači, tak "sejme" řidiče za vozidlem
K tomu bych se také tedy trošku ozval...
Většinou trolejbus jezdí v pravém pruhu, tedy cesta podél něj dozadu se odehrává na kraji silnice, nebo rovnou po chodníku, kdyžto s tramvaje lezeš s tágem rovnou do křižovatky, tedy rozdíl délek sice je, ale také je rozdíl v místě kudy deš. A ve chvíli kdy nasazuješ klacky je to už hezkých pár desítek vteřin po zastavení a vůz za tebou má mnohem větší šanci tě registrovat. Jinak souhlasím, že to je asi nejrizikovější část celého procesu...
Řidič s tágem není chráněn tramvají zcela, pokud stojíš před tramvají tak tě klidně auto stojící kousek vedle za tramvají nevidí a při odbočení tě sestřelí, pokud hodíš vexli, zasuneš tágo tak se musíš vynořit pro auto z před tramvaje kde fakt chodce nečeká a jsi chráněn jen tím, že nejsi blbej a nevlezeš mu do cesty a včas uskočíš zpět za ní... (viz křižovatky kde auta odbočují vlevo přes TT (jako třeba Národní divadlo, Palačák ...)

A to tu vůbec nepadla řeč o krásném přebíhání k sloupkům k navolení, často i přes dva proudy jedoucích aut ... to trolejbusáci pokud vím nemusí ...

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 27.5.2010 23:32
od BerryML
V dnešní realitě je to co říkáš nesmysl... Jsem rodilej Mariánskolázeňák a tam si o rychloprůjezdnej výměnách můžem zatím leda nechat zdát.... :?

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 27.5.2010 23:08
od MM-Mikulovsky
m@rtin píše:Z tohoto duvodu by byl v prazskych podminkach provoz trolejbusu pro jeho ridice zivotu nebezpecny. Bohuzel. To je stejný jako říct, že tramvaje jsou pro řidiče nebezpečný, protože někdy musí vexle jít přehodit tágem.
Jsem rozenej Královehradečák - žil jsem tam do svých 6-ti let a pak několikrát ročně v něm navštěvoval mamčiny rodiče a hromadu známých až na půlku prázdnin + nějaké víkendy (od té doby co jsem v Praze, tam jezdím jen za těmi známými pouze cca 2x do roka.) - trolejbusy mám i proto také rád (a znám je i z Brna a Zlína s Otrokovicemi - v 1. jmenovaném městě jsem byl 4 roky na SŠ a přes druhý jmenovaný trolejbusový provoz jezdívám stále několikrát ročně k rodičům taťky.)
Jsem přesvědčen, že přestavování TRAM výhybek tágem je proti ručnímu nasazování trolejbusového sběrače nesrovnatelně mnohem bezpečnější:
1.) od kabiny TRAM k výhybce před vozem je mnohem blíž než k táhlům sběrače na zadní části trolejbusu
2.) tramvajové tratě jsou zřizovány i ve vyhrazených pruzích či dokonce separovaných tělesech - trolejbusové tratě jsou zřizovány nejčastěji v místech, kde na vlastní pruhy pro vozidlo MHD není místo
3.) řidič s tágem na výhybce je chráněn TRAM, protože když někdo nedobrzdí tak vrazí do ní (a díky její váze ji sotva popostrčí) - když někdo nedobrzdí za trolejbusem se spadlými sběrači, tak "sejme" řidiče za vozidlem

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 27.5.2010 18:13
od m@rtin
j p:
Bratislava rozhodně není moderní trolejbusový provoz. :shock:

poznámce o souvislosti s tramvajema vůbec nerozumím. Moderní trolejbusy na moderních tratích prostě nevypadávají. Vše je otázkou údržbu a zrovna údržbu v DPB považuju za jednu z nejhorších v ex CS.


Z tohoto duvodu by byl v prazskych podminkach provoz trolejbusu pro jeho ridice zivotu nebezpecny. Bohuzel.
To je stejný jako říct, že tramvaje jsou pro řidiče nebezpečný, protože někdy musí vexle jít přehodit tágem.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 27.5.2010 15:39
od PvvS
Psalo se o modernich tratich a modernich vozidlech. A tim tedy 14/15Tr v BA rozhodne neni. A zrejem slo o poruchu dotycnyho vozu, protozr po BA sde da jezdit i pres krizeni a vyhybky velice svizne a bez problemu. A to i se staryma zeleznyma zberacema. U laminatu je to jeste lepsi. Jako vystraha muze slouzit brno a jeho nesmysly na trakcnim vedeni. Zpomalovat do vyhybky s trolejbusem na 30km je dostatecnej nesmysl. Armatury od jinych vyrobcu se daji jezdit v padesatce v klidu.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 27.5.2010 15:21
od j p
To neni nesmysl, to jsou vlastni zkusenosti z Bratislavy. Zil jsem tam 3 roky. Jednou jsem mel dokonce stesti na vuz, ktery vypadl na kazde vyhybce.
:)
A co se tyce tech modernich vozidel a modernich trati, kde kladky nevypadavaji - s temi je to jako s modernimi tramvajemi, ktere nerachtaji a nevykolejuji a nikdy nestrhnou vedeni na modernich tratich, protoze i ony maji moderni sberac, ze.

Ja vim, ze je to z politickych duvodu a ze jsou v Praze mista, kam by byly vhodne. Byly by to prakticky izolovane linky, takze problemy s vyhybkami by byly minimalni.
Co je prioritou prazske dopravy krasne illustruje tramvajova trat v Radlicke ulici mezi Plzenskou a Zenskymi domovy. Pritom zrovna tam preci nebyl zadny problem tu ulici rozsirit o dalsi dva pruhy pro auta pote co byla zbourana Ringhofferovka....

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 27.5.2010 14:42
od m@rtin
j p píše:Jamie, vy si ty trolejbusy ponekud idealizujete.
Nevyhodou je caste blokovani dopravy, zejmena na krizovatkach - kdyz vypadne kladka. Spatne serizeni sberace nebo zalostny stav trakcniho vedeni udela sve.
Z tohoto duvodu by byl v prazskych podminkach provoz trolejbusu pro jeho ridice zivotu nebezpecny. Bohuzel.
To je nesmysl. Na moderních tratích s moderními sběrači vypadávají kladky ojedinělě nebo vůbec. A hlavně, máme přeci pomocné dieselagregáty, které se u některých trolejbusů samy nakopnou okamžikem spadlého sběrače. Trolejbus je ideální vozidlo na linky v kopcích a s krátkými intervaly. Neznám vhodnější lokalitu v ČR než levý břeh Vltavy, resp. linky z Na Knížecí. Bohužel, trolejbusy v Praze nejezdí hlavně z politických důvodů. Jestli si vzpomínáte na kauzu lehkých topných olejů na začátku 90. let, jistě vám neuniklo, že i to mělo souvislost s neuskutečněním snu pana Bodenlose. Pak odchod Kasla z křesla primátora, který tehdy bojoval za trolejbusy na lince 112, a ze kterých nakonec taky sešlo.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 27.5.2010 14:42
od Jamie
Dobrý den, nemohu s Vámi souhlasit. Nikdy jsem netvrdil, že trolejbusy nemají žádné mouchy, ale snažím se upozornit na jejich zásadní výhody na které se často zapomíná, přičemž naopak bývají v argumentech proti trolejbusům zdůrazňovány faktory, které jsou přinejmenším diskutabilní a nesouvisí s trolejbusy jako takovými - viz Váš příspěvek: žalostný stav zařízení a nekvalitně odvedená údržba jsou nebezpečné kdekoli a u každého druhu dopravy, nejen u trolejbusů. Dopravní systém nelze činit zodpovědným za případně nedostatečnou pracovní morálku jeho zaměstnanců nebo trestuhodný nezájem ze strany provozovatele či městských autorit, v těchto případech je třeba problém a jeho řešení hledat jinde.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 27.5.2010 14:30
od j p
Jamie, vy si ty trolejbusy ponekud idealizujete.
Nevyhodou je caste blokovani dopravy, zejmena na krizovatkach - kdyz vypadne kladka. Spatne serizeni sberace nebo zalostny stav trakcniho vedeni udela sve.
Z tohoto duvodu by byl v prazskych podminkach provoz trolejbusu pro jeho ridice zivotu nebezpecny. Bohuzel.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 27.5.2010 14:07
od Jamie
Taková smyčka Pankrác, Jawa by byla efektní, ale obávám se že to by u nás vskutku neprošlo :( :lol:

Přikládám několik obrázků, které se mi kdysi podařilo nalézt na internetu, nejsem jejich autorem a autora bohužel ani neznám, ale snad nevznikne problém když je zde pověsím.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 27.5.2010 9:22
od Absolut
Iniciativa vzešla od několika nadšenců v DP, z nichž někteří to tady i čtou a byla podpořena (= nezazděna) Prahou 10.

Zajímalo by mě, jak by dopadl takový pokus na naší domovské Praze 4.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 26.5.2010 16:18
od milbi
Možná už tu odkaz byl, ale dva roky starý článek na http://www.ceskydomov.cz/praha-10/clane ... ni-a-zelen zmiňuje vytvoření trolejbusové smyčky.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 26.5.2010 16:08
od Jamie
Jsem rád, že smyčka u Orionky bude zachována a přestože jsem se nedozvěděl od koho vzešla iniciativa ke zřízení tohoto památníku, patří těmto lidem velký dík. Je však opravdu co slavit? Myslím si že nikoli, poněvadž mi to přijde jako obřadné kladení věnců na hrob někomu, kdo zde byl předtím pohřben zaživa. Nepotřebujeme nové památníky trolejbusů, ale nové trolejbusové tratě...

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 26.5.2010 13:49
od Karosák
Zavádění trolejbusů pokračuje 8-)
Rýsuje se to pěkně, ale zajímalo by mě, jak bude prostor smyčky využíván :?: :idea: Je sice dlážděn "výjezd do centra", ale ten ústí na chodník v jeho výšce a pak je hrana, tudíž "tudy ne, přátelé". Odspoda tam zřejmě půjde zajet. Možná budou v "dopravním prostoru" lavičky, uprostřed smyčky by mohla být (snad [-o< ) zeleň. Nevíte, kdo akci provádí a kdo financuje :?:
Je to cool :twisted:

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 26.5.2010 12:49
od Bobik
No alespoň něco, i když osobně by se mi líbila nějaká "historická trať" kde by se mohlo něco prohánět, ale chápu že to je problém.
Vozidlo bych na tenhle pomník nedával ani z papundeklu, bo jestli by vydrželo netknutý alespoň den, byl by to úspěch. I do těch drátů bych preventivně pustil šťávu, nebo se bojím že za chvíli zmizí....