Stránka 22 z 24

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 03.7.2009 9:15
od MOp
Stranou všeho současného dění byl 1.7.2009 slavnostně "odhalen" trolejbusový pomníček. Za pomoci vyřazeného materiálu ze starého tramvajového vedení (a hlavně přispění JDCT), vznikla neobvyklá památka v Šárecké ulici, poblíž domu č.p. 38.
Pomníček tvoří dvojice autentických trolejbusových sloupů opatřená převěsem, na kterém jsou instalovány trolejbusové izolátory s krátkými kousky skutečné troleje.
Zatímco JDCT se úkolu zhostila se ctí, Praha 6 svůj jednoduchý slib nesplnila! To nejzásadnější chybí - městská část Praha 6 slíbila na sloupy dodat informační tabulky, dodnes se tak však nestalo...

Velké díky pane doktore!

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 06.4.2009 16:22
od OMH

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 25.12.2008 19:16
od PvvS
marek kubík píše:A co pohon na elektřinu z baterie.
Prihod do nakladu zhruba co 3-4 roky novou sadu baterii. Vetsina asi vi , jak vypadaji baterie v prototypu 24tr. A to je lehci vozidlo.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 25.12.2008 18:56
od Absolut
Takovou Francouzskou náladu :)

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 25.12.2008 18:44
od Matošo
marek kubík píše:A co pohon na elektřinu z baterie.
Ty máš nějakou rozvernou náladu...

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 25.12.2008 16:03
od Marek Kubík
A co pohon na elektřinu z baterie.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 25.12.2008 15:01
od blavak
A okrem toho je ten agregát strašne slabý, mali by ste vidieť 25tr na linke 33, ktorá sa po výpadku napätia šplhá hore po Molecovej v BA : 28000kg + 132 cestujúcich, a toto to má utiahnúť. Chodec by to predbehol.....

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 24.12.2008 9:00
od MF
PvvS píše:Mno to bych se hadal :) . Kdyz to vezmu od zakladu, tak samotny agregat do 24/25tr vzi temer tunu, a je to obyc :
* typ APU 100 DIPME
* výrobce Kirscb, GmbH
* jmenovitý výkon 100 kW
* motor IVECO DIESEL K13NEF
* objem palivové nádrže 240 l
Trbus sebou navic taha trakcak+vyzbroj.Abusy pracuji pouze s jednou premenou energie, kdezto trbusy s agregatem se 3..
(abus tepelna -> mechanicka), (trbus tepelna -> mechanicka -> elektricka -> mechanicka). Navic spotreba u pomocnych pohonu bude pri plnym zatizeni klidne i dvojnasobna oproti abusu ve stejnym rezimu.Navic u dieselu se jedna o maximalni vykon, trvaly je klidne o polovinu niz, kdezto u el. motoru se jedna o vzdy uvadeny trvaly. Pretizitelnost dieselu je nulova, pretizitelnost el. motoru je temer dvojnasobna. Ze 100kW motoru 14Tr se muze trvale valit 100kW, po dobu 10 minut tusim 150kW a 5minutovy maximum je 220kW . Asynchrony unesou jeste o trochu vic.Navic tam kde abus bude stat na volnobehu, u pomocnyho pohonu musi byt stale vyssi otacky kvuli ziveni pomocnych pohonu.Nepocitaje v to problemy s vytapenim ,ktery zebere vykon z trakcaku .. Takze budto to trochu jede, nebo to topi.
Cena agregatu je tusim okolo milionu, automaticky zberace si taky reknou minimalne o 1/2 milionu.Dal se musi zapocitat naklady na vytvoreni soucastkove zakladny ve sklade, proskoleni zamestnancu na diesel, zajisteni upravna udrzbe, parkovani.
No je vidět pane, že o tom něco víte :) Já spíš chtěl naznačit, že i ten autobus hrozně žere 8-[

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 24.12.2008 8:56
od PvvS
Mno to bych se hadal :) . Kdyz to vezmu od zakladu, tak samotny agregat do 24/25tr vzi temer tunu, a je to obyc :
* typ APU 100 DIPME
* výrobce Kirscb, GmbH
* jmenovitý výkon 100 kW
* motor IVECO DIESEL K13NEF
* objem palivové nádrže 240 l
Trbus sebou navic taha trakcak+vyzbroj.Abusy pracuji pouze s jednou premenou energie, kdezto trbusy s agregatem se 3..
(abus tepelna -> mechanicka), (trbus tepelna -> mechanicka -> elektricka -> mechanicka). Navic spotreba u pomocnych pohonu bude pri plnym zatizeni klidne i dvojnasobna oproti abusu ve stejnym rezimu.Navic u dieselu se jedna o maximalni vykon, trvaly je klidne o polovinu niz, kdezto u el. motoru se jedna o vzdy uvadeny trvaly. Pretizitelnost dieselu je nulova, pretizitelnost el. motoru je temer dvojnasobna. Ze 100kW motoru 14Tr se muze trvale valit 100kW, po dobu 10 minut tusim 150kW a 5minutovy maximum je 220kW . Asynchrony unesou jeste o trochu vic.Navic tam kde abus bude stat na volnobehu, u pomocnyho pohonu musi byt stale vyssi otacky kvuli ziveni pomocnych pohonu.Nepocitaje v to problemy s vytapenim ,ktery zebere vykon z trakcaku .. Takze budto to trochu jede, nebo to topi.
Cena agregatu je tusim okolo milionu, automaticky zberace si taky reknou minimalne o 1/2 milionu.Dal se musi zapocitat naklady na vytvoreni soucastkove zakladny ve sklade, proskoleni zamestnancu na diesel, zajisteni upravna udrzbe, parkovani.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 24.12.2008 8:50
od MF
Škoda 7 Tr píše:PvvS: u nás ve Zlíně DSZO tvrdí že je to jedno jestli jede autobus nebo trolejbus na disel, spotřebu to prej má stejnou. Viz zlínská linka 12....místo aby na ní jezdil autobus jezdí trolejbusy na lince 11 a ty potom přejíždějí na linku 12, která pokračuje na úsek bez trolejového vedení.
Asi to vyjde na stejno. Když se kouknu na normu pro kloubový ciťák.... [-o<

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 23.12.2008 23:38
od Škoda 7 Tr
PvvS: u nás ve Zlíně DSZO tvrdí že je to jedno jestli jede autobus nebo trolejbus na disel, spotřebu to prej má stejnou. Viz zlínská linka 12....místo aby na ní jezdil autobus jezdí trolejbusy na lince 11 a ty potom přejíždějí na linku 12, která pokračuje na úsek bez trolejového vedení.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 23.12.2008 21:56
od MF
PvvS píše:Ehm , hodit na youtube jsem to zkousel, ale tou A4 5cm, silnou bichlou, jsem si akorat udela diru do sadrokartonu.
No jo no, není dokument jako dokument :D

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 23.12.2008 21:17
od PvvS
Ehm , hodit na youtube jsem to zkousel, ale tou A4 5cm, silnou bichlou, jsem si akorat udela diru do sadrokartonu.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 23.12.2008 20:58
od MF
PvvS píše:Skoda ze nemuzu nakopirovat dokument o zavedeni trbusu do prahy v letech 85 a vyse . By jste se divili, kam by dnes tram nejezdily (KOMOKO, Barrandov) a kolik by se jich kratilo. Oboji ma svy pro a proti. Trbusy proti abusum jsou zavisly na trakcnim vedeni, ktery je hodne zranitelny,tezko objizdi prekazky v ceste, pomocny pohom ma v pripade pouziti spotrebu jak tank a podstatne prodrazi vozidlo i kdyz se nevyuziva.
A není možné dokument hodit na youtube a dát sem odkaz? Já to tedy neumím, ale jistě by to šlo... jak si správně poznamenal vše má své pro a proti. Pomocný pohon se promítne do ceny tbusu, pomocný pohon žere a hlavně se vozí s sebou a tak i nějaký ten kilowat padne navíc.

Re: Pražské trolejbusy

Napsal: 23.12.2008 20:54
od PvvS
Skoda ze nemuzu nakopirovat dokument o zavedeni trbusu do prahy v letech 85 a vyse . By jste se divili, kam by dnes tram nejezdily (KOMOKO, Barrandov) a kolik by se jich kratilo. Oboji ma svy pro a proti. Trbusy proti abusum jsou zavisly na trakcnim vedeni, ktery je hodne zranitelny,tezko objizdi prekazky v ceste, pomocny pohom ma v pripade pouziti spotrebu jak tank a podstatne prodrazi vozidlo i kdyz se nevyuziva.