Tarif, revizoři a vše kolem...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od OMH » 21.9.2011 12:46

gabuliatko: konečně kvalitní návrh na zlepšení
Problém je, že Opencard všichni umí jen nedávat. Ale konkrétní jednoduchá vylepšení, to moc lidí nepíše. A když ono, ztratí se to ve všechny dalších nadávkách.
A teď se ptám pane gabuliatko: Kontaktoval jste s touto myšlenkou kompetentní místa? Pro zlepšení služeb Opencard.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od gabuliatko » 21.9.2011 12:23

OMH píše:Rozumím pane Karotka: cestující jsou dle vám naprostí blbci. Jak nemají na kartě datum ukončení platnosti, jsou ztraceni. Doporučuji z toho udělat reportáž v televizi (rád se toho chytnou, stejně nemají o čem vysílat) a prosím, nějaké ty slzičky ať tam u toho jsou ;)
On by byl hrozný problém napsat aplikaci, která držiteli OC na přání pošle sms nebo mail, že má dobít, že?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od kruťák » 21.9.2011 11:57

OMH píše:Ok, a na průkazce pojištěnce vidím, zda mám zaplacené pojištění? Na kartě od banky vidím, kolik mám na účtě?
Jenže pojištění se ti "platí automaticky". A nikdo tě nezastaví, jestli máš dost peněz na účtě a pokud nemáš, nezaplatíš mu pokutu :D
OMH píše:Osobně OC za celý rok nevytáhnu
To seš šťastnej člověk, já musim 4x ročně myslet na dokoupení kupónu na další 3 měsíce. Ano nadává se mi dobře, protože jde o takovou naprostou prkotinu jako změnit pár elektronických dat a umožnit tím nákup ročního kuponu na vnější pásma PIDu. Stačí jen chtít. Nebo mi někdo sdělte objektivní důvod, proč to nejde, když na pásma P,0,B to jde.

No nevim, co je těžkého pochopit na tom, co nám vadí. Prostě za mnoho peněz málo muziky a zlepšení proti papírové minulosti de facto žádné. Jediné, co uznávám, je to poskytování slev, ale to se mohlo poskytovat i na základě těch dřívějších dokladů.
9001 píše:kruták: Co mi je do toho, že si ze středních čech? Je to karta pražana, ne karta Rathova králoství :wink:
Tohle doufám bylo myšleno jen v nadsázce.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od OMH » 21.9.2011 11:42

Rozumím pane Karotka: cestující jsou dle vám naprostí blbci. Jak nemají na kartě datum ukončení platnosti, jsou ztraceni. Doporučuji z toho udělat reportáž v televizi (rád se toho chytnou, stejně nemají o čem vysílat) a prosím, nějaké ty slzičky ať tam u toho jsou ;)

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Karotka » 21.9.2011 10:58

OMH píše:Ok, a na průkazce pojištěnce vidím, zda mám zaplacené pojištění? Na kartě od banky vidím, kolik mám na účtě?
Pánové, argumenty máte boží =D> Už se strašně moc těším na další ;)
Je to takový problém pochopit psaný text? :roll:
Jde o princip. Na průkazce pojištěnce ani kartě z banky ta funkce nikdy nebyla. Zatímco u tramvajenek to bylo a přišli jsme o to.

Jen pro představu: je dost lidí, kteří nemají internetové připojení, metrem běžně nejezdí a stanici s validátorem mají daleko. A když se dejme tomu vrátí do Prahy z dovolené (kde měli jiné starosti než hlídat platnost kuponu), musí si ze všeho nejdřív udělat "výlet" za 24 Kč (nebo to risknout načerno). S papírovým kuponem by si jízdu alespoň mohli naplánovat.
Příště už se asi poučí a platnost si někam napíšou, ale to má být prosím pokrok?
OMH píše:Kupóny si člověk pořizuje pravidelně a automaticky si dokupuje. (...) Dále si to může kamkoliv poznamenat.
Samo o sobě je to pravda. Ale neobstojí to jako argument v kontextu naší diskuse o inovaci, která by měla věci usnadňovat (z principu, a ne jen pro někoho).

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od milbi » 21.9.2011 9:19

Ano, omlouvám se, že jsem zapomenul na:
- na základě předložení se poskytuje sem tam nějaká sleva (nic na čipu se ale nekontroluje, čili by stejnou funkci měl i jakýkoliv jiný plast či stará tramvajenka ;-))
- Placení v parkovacích automatech - předplacení jen v Adria a Škodově paláci - nelze po internetu nebo převodem.
- Vím jak řídím - jen kontaktně-čipová verze karty, nutná čtečka...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 21.9.2011 9:12

kruták: Co mi je do toho, že si ze středních čech? Je to karta pražana, ne karta Rathova králoství :wink:

OHM Protože máš roční kupon. Jsou tu umělci co si jsou schopni kupovat každý měsíc :wink:

Asi bych to ukončil Motáme se v kruhu a nikam to nevede...

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od OMH » 21.9.2011 9:04

Jen knihovna a MHD s OC? Aha. Tak to maj asi na webu chybu http://opencard.praha.eu/jnp/cz/home/index.html
A jinak, nedělejte zase z lidí blbce. (A nebo jsou zde). Kupóny si člověk pořizuje pravidelně a automaticky si dokupuje. A pokud neví, do kdy platí, jsou tu stroje, které mu to řeknou (ano, strojů má být víc). Dále si to může kamkoliv poznamenat. Osobně OC za celý rok nevytáhnu, pokud nepřijde revizor, tedy stejně jí nemám na očích.
Ale chápu, nadává se dobře ;)

TK_
Uživatel
Příspěvky: 28
Registrován: 20.7.2010 20:27
Bydliště: Střešovice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od TK_ » 21.9.2011 8:41

OMH píše:Ok, a na průkazce pojištěnce vidím, zda mám zaplacené pojištění? Na kartě od banky vidím, kolik mám na účtě?
Pánové, argumenty máte boží =D> Už se strašně moc těším na další ;)
OK, tady jsou příklady z mé peněženky:
ISIC - licence vyznačená na kartě, respektive štítkem na zadní straně.
Žákovský průkaz - platnost napsaná přímo na průkazce
Tramvajenka - platnost kuponu napsaná obřím písmem: červenec-září 2011

Vaše příklady navíc dosti pokulhávají:
Průkaz pojištěnce - platba strhávána automaticky
Banka - zůstatek na účtě je dosti proměnlivá položka (alespoň u většiny lidí)

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od milbi » 21.9.2011 8:38

Když půjdete nakoupit do obchodu a na účtě nebude dostatek peněz, tak s největší pravděpodobností nehrozí, že byste za zdržování pokladní a vstup do obchodu bez dostatečné hotovosti dostal pokutu. Lékař také nezjišťuje, zda máte pojištění zaplacené, nebo ne.
OC se mi z principu líbí, byl to dobrý nápad, který třeba v Děčíně za menší peníze zavedli už před dloooouhou dobou (navíc tamní bezkontaktní čip nemá uměle omezenou životnost, ale až přestane fungovat, tak prostě přestane). Jenže tam umí karta i elektronickou peněženku na kupování jednotlivých jízdenek (díky "předplacení" jsou jízdenky levnější než placené mincemi).
Kromě tramvajenky ale měla OC fungovat i jako "karta Pražana", ale jinak než jako tramvajenka nebo do knihovny se využít nedá. A umí leda tak kulové.
Ale téma bylo jiné - je opravdu nutné vnucovat OC dětem nebo důchodcům, když jezdí zdarma? Důchodcům stačí občanka (předpokládám, že každý revizor by měl být schopný spočítat věk dle data narození), dětem jakýkoliv průkaz s fotkou a datem narození (většina má stejně ve věku okolo patnácti už něco jako ISIC, který byl kdysi uznáván i jako tramvajenka). Nebo jízdné do 15 a nad 65 není zdarma pro všechny (mimopražští si asi nebudou 14 dnů předem žádat o opencard) a tím tedy je vyšetřování klamání spotřebitele na místě.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od OMH » 21.9.2011 7:59

Ok, a na průkazce pojištěnce vidím, zda mám zaplacené pojištění? Na kartě od banky vidím, kolik mám na účtě?
Pánové, argumenty máte boží =D> Už se strašně moc těším na další ;)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od kruťák » 21.9.2011 4:35

9001 píše:jak jsou někteří schopni kartu za 2 roky zřídit
Jejich věc. Zase jsem já, co jí nosím v bezpečnym pouzdýrku, otravován kvůli ignorantům. Nustnost výměny byla uváděna oficiálně kvůli životnosti čipu - myslím, že ve třetím tisíciletí umíme vyrobit bezkontaktní čipy s delší trvanlivostí než 4 roky (a za míň peněz), a jak říkám - nejvíc se bojím, že ta výměna nebude zadarmo, jak bylo slibováno!
9001 píše:Výpis z účtu z klasických klientů nečte cca 95%. Natož aby ho nosili a ukazovali revizorovi...
Myslel jsem samozřejmě elektronický výpis v emailu, samozřejmě, že míň přitažená za vlasy je ta SMS (ať už z banky, že platba odešla na účet DPP, nebo přímo od DPP, že jsem si kupón objednal - u druhého případu je ale riziko, že to někdo nezaplatí, pokud SMS přijde hned; anebo, že to potrvá dva dny, než platba přijde DPP, pokud SMS přijde až po připsání platby - výhodou by třeba bylo, kdyby v eshopu bylo možné platit přes PayPal nebo Pejsek, říkejte si, že jsem staromódní, ale k platbě kartou na internetu nemám zatím plnou důvěru).
9001 píše:S kontrolou platnosti kuponu. Stejně si to většina lidi pamatuje
No já nevím, já mám teda i daleko jiné starosti, než že počítat měsíce po třech a fajn ještě to platí nebo ne, musím dobít. Řešením pro nás s tou nemocí jako něco ze skla je samolepka na OC s datem vypršení kuponu, jak prosté a přitom geniální - návrat ke kořenům = k tužce a papíru.
9001 píše:K tomu nutnému ježdění. To bylo i předtím akorát ted místo fronty u okénka na dešti jenom přijdeš k validatoru a jdeš do minuty. že není nahrán okamžitě asi tolik, že zodpovědný člověk si to hlídá a koupí třeba dva dny dopředu a cestou do práce nebo kamkoli kolem validátoru projde...
Ale vždyť o to přesně jde. OC měla přinést zlepšení, komfort, neotravovat kvůli blbostem, ale ve výsledku máme stamiliony Kč fuč a zlepšení žádné. Jako Středočechovi mi je parkovací karta na nic, do knihovny chodím u nás a pro kupony musím někam zajet stejně jako pro papírové.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 21.9.2011 0:23

Karotka- Platnost karty 4 roky je ideální. Vidím to fyzickou životnost karty. Vím o čem mluvím. V bance mi projde rukama hodně platebních karet, které jsou kvalitou stejné jako OC a divili by jste se jak jsou někteří kartu za 2 roky zřídit.
S kontrolou platnosti kuponu. Stejně si to většina lidi pamatuje a je to samé hledat v peněžence jako večer u netu otevřít do kdy kupon platí a nebo při cestě kolem validátoru, kolem kterého zase většina projde dvakrát denně.
Souhlas se středobými cestujícími

kruták: Dovolím si další zkušenost z banky. Výpis z účtu z klasických klientů nečte cca 95%. Natož aby ho nosili a ukazovali revizorovi...
K tomu nutnému ježdění. To bylo i předtím akorát ted místo fronty u okénka na dešti jenom přijdeš k validatoru a jdeš do minuty. že není nahrán okamžitě asi tolik, že zodpovědný člověk si to hlídá a koupí třeba dva dny dopředu a cestou do práce nebo kamkoli kolem validátoru projde...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od kruťák » 20.9.2011 22:52

Mě třeba vadí, že jsem si ji vyzvedával celkem nedávno, a má na sobě napsáno "platí do 31.12.2012". Takže jsem už moh mít do konce života klid a vždy na eshopu nakoupit, zaplatit a nahrát ve validátoru; ale místo toho mě zase čeká lítání po úřadech, stání ve frontách a čeho se nejvíc bojim - že ta zbytečná výměna nebude tak úplně zadarmo, jak mi před rokem a půl slibovali!

Co se týče funkčnosti - problémy mám se čtením ve strojcích příměšťáků, ale tam to bude spíš tim jejich strojkem.

Taky mi chybí, co napsal pan A.
Absolut píše:po potvrzení mailem nebo SMS už hned nastoupit do libovolné MHD. Nelíbí se mi jaký nepořádek byl při zavedení Opencard
Revizorovi prostě ukázat SMS/výpis z účtu nebo něco takového a na základě toho mít uznán "před minutou koupený" kupón, přestože na OC není ještě nahrán. Že se kvůli tomu musím obtěžovat někam jezdit, to bylo i dřív s papírovými kupóny, takže změna k lepšímu - nula nula nic...

A co mi vadí nejvíc ze všeho, je roční kupón na vnější pásma PID, abych nemusel pořád myslet, kdy už mi to zas dojede, zařizovat to 4x ročně, když by stačilo jednou, atp. Ačkoli tímto problémem trpěli i papíroví kupóni.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Karotka » 20.9.2011 22:38

OMH píše:(...) jaké problémy s OC jsou, co se týče funkčnosti? (...)
A pořád dokola :roll: jde o tato zhoršení či ztráty funkčnosti systému oproti dřívějšímu stavu:
- Prodleva při pořízení karty. (Spolu se zrušením týdenních/5denních jízdenek a nedostatečnými informacemi o přenosných kuponech je to prima způsob, jak NEzískat "střednědobé" cestující)
- Na kartě není vidět, dokdy platí jízdné.
- Omezená platnost karty na 4 roky.

Mimochodem, objednávání kuponu přes net v podobném rozsahu, jako je teď, by bylo bývalo možné zařídit i s dřívějším typem tramvajenek. Kupony by se vyzvedávaly buď u předprodejních okének, nebo u validátorů, které by místo čtečky karet měly čtečku čárových kódů (ty totiž na průkazkách byly) a tiskárnu kuponů.

Abych to trochu odlehčil - OC mi připomíná jednu anekdotu o dřevorubcích z tajgy. Místo ruční pily jsme si koupili motorovou, doléváme benzín i olej, pravidelně napínáme řetěz, řeže to... ale motor jsme nenastartovali.

Odpovědět