Tarif, revizoři a vše kolem...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2037
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Petrpes » 30.9.2013 9:28

Můžeš si vybrat, na trať 183, na trať 190, přímo do Plzně. Ale dohromady je to asi 12 spojení denně, spíše špičky, int. 5 min. - 4 hodiny.
Kdyby to bylo v PIDu, bude díky pásmům do kruhu cena pokaždé stejná a hlavně na předplatné jen Plzeň + 2 pásma.
Ale kupovat si na 12 spojů pásem 5, vzhledem k variantám, to by bylo šeredně drahé... Ale na jednotlivé jízdné to na rok vyjde zhruba na stejný peníz. Na 25 km od Plzně, 10 min. k vlaku, to za takových podmínek nikdo využívat nebude. Resp. už teď skoro nikdo nevyužívá. Běžná obsazenost SORek 9,5 je 2-5 lidí.

Dle nePOVEDu mají strach, že by byly moc levné cesty po kruhu, ale narozdíl od PIDu se v IDP do kruhu pořádně cestovat nedá.
A až bude IDS celý kraj, ať se pásma např. čtvrtí až od nějakého 3-4 kruhu od Plzně, aby nebylo jedno pásmo třeba celá trať 185.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.9.2013 13:01

Petrpes píše:Koukněte na pásma IDP, bordel neskutečnej. Nám do vsi jede asi 15 spojů denně, ale ač 3 pásmo od Plzně, aby si člověk koupil pásem 5, aby mohl všechny spoje vzhledem k variantní trase použít. A pak se diví, že bus vozí cca 4 lidi a všichni jezdí autem do Plzně, nebo k vlaku...
pokud je možnost přijatelného spojení alespoň částečně "po kolejích", tak nechápu proč nejsou BUSy vedeny k/od vlaků, tak jako nechápu, že přímé spoje jsou vedeny zajížďkou přes vzdálenější pásma
ovšem ani jedno není chyba v tarifu, ale v organizaci tras - linkovém vedení!

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2037
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Petrpes » 28.9.2013 22:59

Koukněte na pásma IDP, bordel neskutečnej. Nám do vsi jede asi 15 spojů denně, ale ač 3 pásmo od Plzně, aby si člověk koupil pásem 5, aby mohl všechny spoje vzhledem k variantní trase použít. A pak se diví, že bus vozí cca 4 lidi a všichni jezdí autem do Plzně, nebo k vlaku...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od thriller2 » 28.9.2013 18:32

A nejen mimopražští. I pražáci samotní by měli se zónami určitě problém. Maximálně bych byl pro zavedení spešl kuponu jen na cestu do práce a z práce, pevná trasa, nižší cena.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od cwapa » 28.9.2013 18:21

MM-Mikulovsky píše: Už jsem to tu psal - dnes cestující pravidelně jezdící na předplatné jízdné vzdálenosti, na něž by potřebovali jízdenku na 90min. (za 32 Kč) jsou výrazně zvýhodněni proti cestujícím, kteří za stejné předplatné jízdné jezdí jen vzdálenosti, na které by jim stačil (v případě užití krátkodobého/jednorázového jízdného) lístek na 30 min. (za 24 Kč).
Myslím, že to zbytečně moc hrotíš. Podle mne má být jízdné jednoduché, aby i lidi kteří sem do Prahy přijedou poprvé se v něm dokázali vyznat.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.9.2013 3:40

P_V píše:
-KUBI- píše:... informace, že se nacházím v pásmu P je mi zbytečná, protože v jiném pásmu na tramvaj nenatrefím...
Co není, může být, zvlášť v souvislosti s avizovaným zoufalstvím, jak nové tramvaje zaplatit :smt003
Já rozdělení předplatného jízdného dle zón (odvozených ze spádovosti čtvrtí/MČ a nikoliv vytvořených jako pásma v kruzích kolem centra) rozhodně nepovažuji za zoufalství, ale za narovnání zvýhodnění pravidelných cestujících na dlouhých trasách "přes celé město" s pravidelnými cestujícími na krátkých trasách "po sousedních zónách" (4 z nichž jedna je širší centrum), tak aby zvýhodnění obou skupin bylo v porovnání s pro ně potřebným krátkodobým/jednorázovým jízdným co nejpodobnější.

Už jsem to tu psal - dnes cestující pravidelně jezdící na předplatné jízdné vzdálenosti, na něž by potřebovali jízdenku na 90min. (za 32 Kč) jsou výrazně zvýhodněni proti cestujícím, kteří za stejné předplatné jízdné jezdí jen vzdálenosti, na které by jim stačil (v případě užití krátkodobého/jednorázového jízdného) lístek na 30 min. (za 24 Kč).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 27.9.2013 21:15

Celkem musím souhlasit. Mě strojky přijdou také dost velké, vzhledem k tomu, že jejich efektivita je stejná jako starých děrovacích. :lol:

To bych se radši vydal cestou obrazovek ala SOR nebo 13T. Na stropě nikomu nepřekáží a může tam být informací daleko více.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3667
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od P_V » 27.9.2013 21:07

-KUBI- píše:... informace, že se nacházím v pásmu P je mi zbytečná, protože v jiném pásmu na tramvaj nenatrefím...
Co není, může být, zvlášť v souvislosti s avizovaným zoufalstvím, jak nové tramvaje zaplatit :smt003

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 115
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od -KUBI- » 27.9.2013 17:55

Lehce nechápu, proč má v 21. století moderní označovač jízdenek rozměry jako má tenhle. Když to vezmu z pohledu tramvají, tak informace, že se nacházím v pásmu P je mi zbytečná, protože v jiném pásmu na tramvaj nenatrefím, no a čas umí ukazovat i menší označovače, jako jsou například ve Wanách a 14T. Tyto přístroje v tramvajích 15T považuji za špatně použité, jelikož díky svým rozměrům a výrazné žluté barvě opticky zužují uličku i prostornost jinak dobře řešeného interiéru, viz. obrázek

Obrázek

Omlouvám se za lehčí off-topic...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3040
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od kruťák » 27.9.2013 15:29

Já to potkal včera v noci na 170, byla to 3679, myslím, že na jiných to není. Hned jsem musel vyzkoušet :) A jinak by mě zajímalo, jestli to problikávání zelené šipky má být signalizace správné funkčnosti, či nějakej vakl. Připadalo mi, že to probliknulo jen při přejezdu díry...
Obrázek
(kvalita odpovídá době focení - 23:22)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Absolut » 18.9.2013 19:51

Asi sem... ve zkušebním provozu se objevily označovače, které známe z 15T s instalovaným displejem. Ten je menší, než plexisklo na označovači a umí ukazovat pásmo, čas a zelenou šipku :) Pod displejem je trvale (asi samolepka zevnitř) umístěn nápis OZNAČTE JÍZDENKU - INSERT TICKET. Lítá to na SORce 3679 na a-124 (viděno v pátek a znovu dnes).
IMG_3588.JPG
Možná je to na více SORkách, ale já potkal jen tuhle.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 389
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od piskvorrr » 14.9.2013 15:43

MM-Mikulovsky píše: Hned mne napadlo, že v SPP pořád nejsou uvedeny koloběžky (a to ani ty skládací - jež minimálně v některých případech jsou delší než je povolený největší rozměr zavazadla 80cm).
Nejsou? Já je tam teda našel:
SPP, 7.2.9 píše: Ustanovení týkající se přepravy jízdních kol se vztahují i na jednokolová jízdní kola (monokolo)
a na koloběžky bez pomocného motorku přesahující svými rozměry rámec povolené přepravy
zavazadel.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2901
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od trainzjohny » 11.9.2013 9:18

Když jsem to hledal v práci dopadl jsem stejně, chtěl jsem se vztek, ale strýc google mi to našel.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.9.2013 21:09

trainzjohny píše:
MM-Mikulovsky píše:PS: Sice ROPID vyvěsil nové plné znění SPP, ale nějak opomenul na vyvěšení samostatného 10. dodatku - http://www.ropid.cz/tarif/smluvni-prepr ... x1218.html!
Nezapomněl, jen blbě seřadil, takže je mezi 1. a 2. ... hold nějaké automatické řazení
Á jó - velmi díky za upozornění na mé přehlédnutí.
To je automatické řazení dle názvu = měli by si to předělat např. dle uvedeného data platnosti, ať to má logiku.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2901
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od trainzjohny » 10.9.2013 21:02

MM-Mikulovsky píše:PS: Sice ROPID vyvěsil nové plné znění SPP, ale nějak opomenul na vyvěšení samostatného 10. dodatku - http://www.ropid.cz/tarif/smluvni-prepr ... x1218.html!
Nezapomněl, jen blbě seřadil, takže je mezi 1. a 2. ... hold nějaké automatické řazení

Odpovědět