Tarif, revizoři a vše kolem...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od von Špilberk » 04.1.2015 15:03

Takže BP po 4 hodinách přesně:
1. budou řvát OO, že se jezdí "na krev", a že při zpoždění není rezerva, a řidiči musí volat a žádat BP
2. bude řvát dispečink, že tam pořád někdo volá a chce otočit, odstavit, vystřídat, čerpat náhradní BP
3. bude řvát ROPID, že vypadávají spoje
4. budou řvát cestující, že si nějak nemůžou užít tu zesílenou dopravu
MM-Mikulovsky píše:[ 1.) promiň, ale nepokrytě vědomě kecáš:
- jízdní doba Nádr. Braník - Levského a zpět je 2x 10min a BP minimálně 33,
Je to 11 + 11 + 3 + 3 = 28, přebývá 5 minut, což při intervalu 4 min ve špičce znamená možnost ušetřit 1 vlak, ale jen teoreticky , protože minimální délka střídané přestávky je 30 minut :!: :!: Takže těch 33 je přesně minimum, protože - 1 vlak by bylo 33 - 4 = 29, což nelze :!: :wink:
MM-Mikulovsky píše:[2.) "půlkolo" žádné pravidelní linky nedosahuje 2 hodin = když poslední ranní BP stáním na "správné" konečné ukončí cca v 7 hodin, tak ve skutečnosti na následující dopolední BP čerpané střídáním svačinářem bude vycházet cca již za 3 hodiny kolem 10. hodiny (= hodinu po dvouhodinovém "zákazu BP)!
Však taky střídané přestávky nejsou vždy a na každé lince každé kolo, ale jsou ob-kolo. A pokud jsou 2 za sebou, tak proto, že nevychází konec 1. přestávky a čas střídání, takže by se taky musely změnit místa střídání, takže bys třeba nestřídal pankráckou tramvaj na Paláčáku, ale třeba na Stírce. Dík, nemám zájem. :?

Navíc počátkem prosince jsme se dozvěděli:
MM-Mikulovsky píše:A to já, mající tu (jím požadovanou) zkušenost ze soukromého "sektoru" (byť jiného odvětví), právě s panem 9001 souhlasit nemohu - jak tu již bylo jinými psáno:
1.) řidič má být před směnou opravdu odpočatý - opak je totálním rizikem pro cestující i ostatní účastníky provozu!
2.) stav, že jiní dopravci/zaměstnavatelé jdou "za hranu" zákona i bezpečnosti, není důvod/omluvitelnost, aby tam šli všichni!
3.) to, že i DPP "jde neojediněle na hranu zákona/na dřeň" je holý fakt
4.) a že jediným reálným "hlídacím psem" dodržení (nezhoršení/nejlépe naopak zlepšení) uvedených stavů jsou OO, je holá skutečnost!
Takže v DP se jde "na krev" a jen díky OO to tady není ještě horší. A najednou stejný člověk navrhuje orvat BP až těsně na hranu, což dnes není. Takový myšlenkový veletoč se dá vysvětlit snad jen duševním pohnutím v šestinedělí.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 04.1.2015 15:17, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 04.1.2015 11:40

MM: Tak se budou muset posílit zálohy na střídacích místech a nebo lépe vyřešit systém střídaných přestávek. :devilsmokin.

Protože tvůj systém by nasral tolik lidí, že to radši ani nechci vidět v reálu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.1.2015 3:53

9001: jenze tebou popsany zpusob soucasneho otaceny do casu dela problemy pri stridani ridicu tzv oddelenim odvozu = u 22 na ipp, kde se strida obema smery a nejednou se z uvedeneho duvodu stalo, ze nebylo komu tram predat, pac dotycny byl jeste na sve predchozi (zejmena asi v protismeru)! A urcite nejednou ridicum pak nevychazi delka mezi bp ci bp.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 03.1.2015 23:36

MM: Naprosto upřímně jenom přemýšlím od koho dostaneš dřív přes tlamu. :lol: :lol: .
Jestli od cestujících, kteří nebudou řešit nějaké hlášení o průjezdu zastávek (Prakticky neexistuje zastávka v PD vyjma pár vyjímek) kde by nikdo nechtěl nastoupit/vystoupit)
nebo od řidičů, kteří by dostávali čočku od cestujích, že zastávky projeli...

K těm obratům. Např. M22 MÚ na IPP. Mám tam 4 zpožděné spoje... První a třetí nechám dojet do Hostivaře, druhý otočím na Radošovické a 4. se mi srovná průjezdem obratištěm v Hostivaři. Ten první spoj co má největší sekyru otočím při cestě zpět na Malovance a třetí podle potřeby taky na Malovance a nebo ho nechám dojet na Vypich, kde ho otočím prakticky s nulovým nasráním kaštanstva.

Pří více zpožděných spojích se dá pokračovat. "liché otočím dříve" a sudé budu řěšit cestou zpět.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Jakub » 03.1.2015 23:13

MM: K tomu "rychlíkovému" průjezdu, tak, jak to bylo podáno jeden příspěvek zpátky, nepřijde ti, že by to ve výsledku zdržovalo ještě víc? Ve chvíli, kdy někam přijede pořádně zpožděná tramvaj, tak se do ní začnou hrnout prakticky všichni čekající a tramvaj bude řádně plná ještě předtím, než stačíš odhlásit, že x zastávek projíždíš. A až to odhlásíš, tak se zase půlka tramvaje zvedne a začne vystupovat, což ve výsledku vyvolá snad ještě větší zdržení a chaos, než tam byl předtím.

PS: Jsme totálně mimo téma.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.1.2015 22:48

9001: A jak se tváříš na TRAM do níž se už na 2. zastávce nemůžou dostat všichni čekající (a na každé další to není o nic lepší), kteří se i přesto do ní nesmyslně cpou a ještě více ji zdržují?
A jak se tváříš Ty i ROPID na TRAM, kterou i dvě hodiny po odklizení MU někde předčasně otočí do protisměru, protože už v něm má jet a pravděpodobně díky zdržování přecpáváním cestujícími takových spojů je víc, než by bylo při okamžitém správným řešení situace?


Tvůj domotaný popis provedení ty spoje ještě více zamíchá než udělalo jejich čekání/objíždění MU =
1.) do protisměru se předčasně otočí první zdržený/é spoje, pokud byl(y) zdržen(y) tak moc, že již do něj měl(y) přibližně vyjíždět ze stálé konečné(ono také záleží na místě, kde se za MU čekalo - pokud to je někde na Malovance ZC, tak zdržení i jen 15 minut znamená, že aby se spoj dostal tzv. do času tak je jediná šance jej "srovnat" otočením na Vypichu! No a že na Bílou horu lidi dojedou až nějakým dalším spojem stojícím takřka ihned v řadě znamená zdržení jen pár minut a zaručeně to není víc než přecpávání prvního spoje/ů všemi vyčkávajícími (samozřejmostí je nutná správná práce řidičů a spolupráce cestujících = nejlépe i označení TRAM správným mimořádným cílem, ale s ním i bez něj ihned po otevření dveří v každé zastávce z reproduktorů hlášení "upozornění, tento spoj končí v zastávce ...., cestující směřující do vzdálenějších zastávek vyčkají přistavení následujícího spoje jedoucího v těsném závěsu").
2.) "rychlíkový" průjezd = spoj, který na 1. maximálně dvou zastávkách za MU nabere cestující s hlášením "upozornění, tento spoj projíždí zastávkami ....., cestující do uvedených zastávek vyčkají přistavení následujícího spoje jedoucího v těsném závěsu" no a když zdržení toho spoje bylo malé a nebude nesmyslně protahovat obrat na konečné, tak z ní do protisměru vyjede s minimálním zpožděním a dá se očekávat, že (proti dosavadní praxi) nebude muset být následně dodatečně předčasně otáčen tzv. do času do protisměru!
3.) Manipulační průjezd = hodně zpožděného spoje/ů, který/é už má(mají) být v protisměru cca v místě kde se nachází/ejí, projedou po uvolnění MU bez nabrání cestujících do nejbližšího možného obratu a pak:
a) pokud byl 1, tak bere již všechny cestující ze všech zastávek
b) pokud byly dva a více, tak by první měl(y) z předčasného obratu vyjet stylem "rychlíkový" průjezd, který je popsán v předešlém 2. bodě

PS: Ovšem opakuji, že k takovému operativnímu řízení je nezbytné mít výrazně početnější než dosavadní tří/čtyř členné osazenstvo provozního dispečinku trakce!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 03.1.2015 21:49

MM: Sice uznávám tvůj smysl pro desing, ale jako psycholog nic moc...

Představa, že na 22 kvůli MÚ nepojede 15 minut nic, pak kolem mě profrčí 2 manipulační jízdy a bude brát lidi až třetí souprava, kterou někoho napadně otočit na Radošovické?
Navíc při počtu MÚ co se stanou, jak by se ROPID tvářil na neprovedené výkony?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.1.2015 20:23

von Špilberk píše:Je to nesmysl :!: :!: Dále omezit stání vozidel v obratištích je neproveditelné, protože právě v době špičky jsou už dnes obratové časy na většině linek (právě na těch, kde se BP střídá) minimální, tj. 6-8 minut. To už omezit nelze, protože krátký obratový čas = nemožnost dohnat zpoždění. Navíc nikdy nevyjde krátký obrat na obou konečných zkrátka kvůli jízdní době a danému intervalu. (Na jednom konci je to třeba přesně těch 6 minut, ale na druhé konečné je to 13, protože kdyby se škrtl jeden vlak, tak by to bylo 13-8=5, a to je pod limit.)
A plánovat BP přesně po 4 hodinách je taky neproveditelné, jednak, co s řidičem, který je po MÚ opožděn a potřebuje přestávku, a taky nejsou konečné a střídací body rozloženy přesně tak, aby vždycky vycházelo BP přesně po 4 hodinách.
.......
Tady si musím však stát za svým:
1.) promiň, ale nepokrytě vědomě kecáš:
- jízdní doba Nádr. Braník - Levského a zpět je 2x 10min a BP minimálně 33, obdobné to je Hradčanská - Petřiny, Palmovka - Březiněveská atd.!
2.) "půlkolo" žádné pravidelní linky nedosahuje 2 hodin = když poslední ranní BP stáním na "správné" konečné ukončí cca v 7 hodin, tak ve skutečnosti na následující dopolední BP čerpané střídáním svačinářem bude vycházet cca již za 3 hodiny kolem 10. hodiny (= hodinu po dvouhodinovém "zákazu BP)!
3.) stále platí (mnou opakovaně řečené), že se má posílit provozní dispečink= při zdrženích MU operativně spoje (jako mnohdy v zahraničí):
a) obracet do protisměru
b) nařizovat "rychlíkové"/manipulační průjezdy zastávek na trase = 1. zdrženému na lince nejvíc, dalšímu míň až poslední v řadě vezme cestující ze všech zastávek

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.1.2015 19:52

von Špilberk píše:.....
(-X (-X (-X Nevadí ti, že Královská obora (Stromovka) je přírodní památka :?: :?: Vůbec, co. :lol: :lol:
popravdě ani nevím z jaké linky tam vozy odstavit - polohou dost nevhodné obratiště (na rozdíl od ostatních uvedených) = prostor by v něm teoreticky byl, ale praktická realizace a uplatnění minimálně pochybné (kapacita na Nádr. Braník by měla stačit k odstavení PA šejdrových spojů l.3 i 17 - a KO to mají z tras do haly "co by kamenem dohodil").

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od von Špilberk » 03.1.2015 19:34

Je to nesmysl :!: :!: Dále omezit stání vozidel v obratištích je neproveditelné, protože právě v době špičky jsou už dnes obratové časy na většině linek (právě na těch, kde se BP střídá) minimální, tj. 6-8 minut. To už omezit nelze, protože krátký obratový čas = nemožnost dohnat zpoždění. Navíc nikdy nevyjde krátký obrat na obou konečných zkrátka kvůli jízdní době a danému intervalu. (Na jednom konci je to třeba přesně těch 6 minut, ale na druhé konečné je to 13, protože kdyby se škrtl jeden vlak, tak by to bylo 13-8=5, a to je pod limit.)
A plánovat BP přesně po 4 hodinách je taky neproveditelné, jednak, co s řidičem, který je po MÚ opožděn a potřebuje přestávku, a taky nejsou konečné a střídací body rozloženy přesně tak, aby vždycky vycházelo BP přesně po 4 hodinách.
MM-Mikulovsky píše: Výstaviště Holešovice http://www.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... 4xLy6lIQQI
(-X (-X (-X Nevadí ti, že Královská obora (Stromovka) je přírodní památka (tedy chráněné přírodní území) :?: :?: Vůbec, co. :lol: :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 03.1.2015 19:14

MM: Máš to dobře rozebrané, ale všechno co navrhuješ sice nezvyšuje samotné vypravení, ale těžce navyšuje vozokm... At jsou to intervalu na metru a nebo zrušení BP během špiček... Bojím se, že to je naprosto neprůchozí, zvlášt když si dobrovolně ukrojí cca 200 milionů z příjmů.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.1.2015 18:53

vlakoň píše:......
Myslim si, ze pripadny narust o 10-15 % se vstreba, jen utrpi komfort na mistech jako pavlak, andel atd.
dovoluji si tvrdit, že s možností vstřebání uvedeného nárůstu cestujících souhlasím, ale nesouhlasím že musí utrpět komfort, protože:
A) mimo špičky PD je zpravidla volná větší, než ona procentuálně uvedená, kapacita
- ve vypravených vozidlech povrchové MHD (TRAM i BUS)
- tratí =M=, v němž se (mnohdy výrazně) mimo špičky prodlužuje interval = snižuje počet spojů
B) ve špičce se dá uvedená potřebná kapacita cca 15% "nalézt" následujícím způsobem
1.) zejména metru (ale potažmo i povrchovým TRAM a BUS linkám směřujících/vedených přes centrum) může nejen ve špičce pomoci (již jinými zde uvedený) rozvoj tangenciální povrchové dopravy
2.) povrchové dopravě (TRAM i BUS) ve skutečné přepravní špičce PD = cca 7 až 9h a 16 až 18h může reálně uvedenou kapacitu vozidel uvolnit omezení jejich stání v dané době v obratištích = řidiči mohou "v kuse" (mezi BP - potažmo začátkem/koncem směny či její části) jezdit bez problémů 4 hodiny a když ta špička je vždy dvouhodinová, tak pouhou správnou organizací práce lze určit, že BP se v ní neplánují a naplánují se tak, aby vždy vyšly před a po ní!

No a to by pak vznikly, dle mne krásné/smysluplné, šejdry:
a) TRAM1 = raní část směny výjezd na linku z vozoven cca mezi 5:30 až 6:30 a mezi 9:30 až 10:30 následně zatažení zpět do vozoven (respektive možno také určit odstavení vozů u tras ve vybraných obratištích, která by byla zajištěna kamerovým/fyzickým dozorem či kombinací obou - u TRAM je prostorově a technicky možné kapacitu snad skoro každého obratiště rozšířit o kusé koleje "uvnitř" obratových oblouků = nejlepší pro umístění minimálně 4 kusých kolejí s délkou každé z nich pro odstavení dvou cca30m dlouhých souprav TRAM tipuji Nádr. Braník, Nádr. Hostivař, Výstaviště Holešovice, Sídl. Ďáblice - tak aby to nebránilo prodloužení TT podél současné nástupní zastávky, Sídliště Barrandov)
+ odpolední část směny tzv. svačinaření cca od 12. do 16. hodiny
b) TRAM2 = raní část směny tzv. svačinaření cca od 9. do 13. hodiny
+ odpolední část s výjezdem na linku z vozoven (potažmo odstavných kusích kolejí ve vybraných obratištích) cca mezi 14. až 15.hodinou a následně zatažení zpět do vozoven mezi 18. až 19. hodinou
c) BUS = raní část směny výjezd na linku z vozoven cca mezi 5:30 až 6:30 a mezi 9:30 a 10:30 následně zatažení zpět do garáží (potažmo odstavných ploch ve vybraných obratištích)
+ odpolední část s výjezdem na linku z garáží (potažmo odstavných ploch ve vybraných obratištích) cca mezi 14. až 15.hodinou a následně zatažení zpět do garáží mezi 18. až 19. hodinou [/i]

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 03.1.2015 16:06

G: Problém je ovšem v tom, že distribuční sít budu muset držet pořád, takže pro DPP žádná úspora nebude, když se prodá víc ročních.

Proxy: Jdeš na to správně politicky 8-). Ale prostě někdo kdo potřebuje MHD jezdit denně (možná i obden) má kupon už ted...

MF: Tady naprostý souhlas... Ono i ostatní linky metra jsou výživný... Posílení taky nebude zadarmo, ale to politici opět nepočítají...

Fiji: Nenech se vysmát... Největší sekyry na současných tramvajových linkách dělají SSZ... Vyjma Karmelitské a pár křižovatek nejsou auta prakticky pro tramvaje problém. U autobusů je to horší, ale tam nevěřím, že bude takový pokles IAD, aby to vůbec bylo poznat.

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od vlakoň » 03.1.2015 13:36

Fiji: To je hodně odvazna teorie. Prakticky to bude spis tak, že s vetsim poctem lidi se prodlouzi stanicovani. Teoreticky ubytek aut vubec nenastane, pokud se nekde uvolni trochu mista pribudou tam auta nova. Na rychlost ma zasadni vliv spis pocet SSZ, ktere se nikdo kacet nechysta.

Myslim si, ze pripadny narust o 10-15 % se vstreba, jen utrpi komfort na mistech jako pavlak, andel atd.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Láďa » 03.1.2015 13:34

FiJi píše:Dá se očekávat, že s větším využitím MHD klesne podíl IAD. Tím pádem nebudou autobusy a tramvaje stát tolik v zácpách a mohou se stejným počtem řidičů a vozidel jezdit v kratším intervalu.
V zácpách možná ne, ale semafory je budou brzdit pořád....

Ale dle mého názory kongesce stejně nezmizí a ani jich nebude méně.

Odpovědět