Tarif, revizoři a vše kolem...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Tarif PID

Odeslatod gabuliatko v 28.12.2007 20:05

jsem dneska slysel drb o tom, ze se ROPID ma zaclenit do struktur Stredoceskeho kraje, jinak po tom co jsem jeste slysel obdivuji pracovniky mestskeho dopravce ze pro nej jeste pracuji, je to fakt sila
gabuliatko
Uživatel
 
Založen: 10.10.2007 12:22

Re: Tarif PID

Odeslatod Proxy v 28.12.2007 19:43

Trochu odbočím, víte, že i po novém roce je možné jet třeba z Vysočanské na Smíchovské nádraží jen za 18 korun nebo z Hradčanské na Náměstí Republiky za 13 korun :?:
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
 
Založen: 27.11.2003 14:29
Bydliště: Čtyřiapadesátka je můj budíček

Re: Tarif PID

Odeslatod Absolut v 28.12.2007 15:00

No už někdy kolem milénia jsme na Ropidu debatovali o tom, že systém radíálních pásem kolem Prahy není optimální a že buňkový systém by byl lepší. Praxe zřizování stupidních dojezdových a popojezdových pásem to prozatím podle mého názoru potvrzuje.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Ad pásmo B

Odeslatod trainzjohny v 28.12.2007 13:18

MOp napsal:A tím bys to totalně pohrbil. Kouzlo integrovaneho systemu je prave to, ze muzes jet v urcite oblasti na jeden jizdni doklad jakymkoliv druhem dopravniho prostredku!

Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Jo, pokud zruším ideláně všechna pásma, pak nejsem proti. Ale současný "integrovaný" systém je tak složitej, že je lepší kdyby nebyl. Buď ať se Praha,středočeský kraj a ČD dohodnou, nebo ať to rozdělej, byl by klid a lidi by věděli na čem jsou.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Ad pásmo B

Odeslatod trainzjohny v 28.12.2007 13:15

Fořtík napsal:Souhlasím s tím, že by se situace ohledně pásem měla zjednodušit. Když jezdim busem na chajdu (Mnich pod Brdy), tak je tam často k vidění, že to jako pásmo ukazuje 34, nebo 23. A to je i na zastávkových jízdních řádech - to má být zase co? [-o<
Vyjímka potvrzující pravidlo :lol:
Ne, jde o zastávky na hranici pásem u kterých si místní starostové vyhádali na ROPIDu že budou zařazeny do dvou tarifní pásem. Pro cestující se pak počítá to vyhodnější.
Příklad za všechny - zastávky Bž je v 2. pásmu, starosta pro ní vyhádal vyjímku a je tedy v pásmech 1 a 2. V buse se ti ukáže 12. Pokud jedeš z Prahy, stačí ti dvoupásmová jízdenka (počítá se pro tebe výhodnější pásmo tedy 1). Pokud babča z vesničky opodál ve čtvrtém pásmu pojede to téhle vesnice postačí jí lístek na tři pásma (počítá se pro ní výhodnější - tedy 2. pásmo).
Chudák řidič i cestující v tom tak mají hokej a neznalý člověk si radši koupí lístek o pásmo dál.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Ad pásmo B

Odeslatod MF v 28.12.2007 8:33

MOp napsal:
trainzjohny napsal: Možná, zdůrazňuji to možná, by bylo lepší celý PID jako takový odloučit od pražské dopravy. V metru,tramvajích a busech na území hl.m (stovky a dvoustovky) by byl tarif pražský a na třístovkách a vlacích by byl tarif druhý integrovaný. Přestup na jednu jízdenku mezi těmito systémy nemožný a šmitec.

A tím bys to totalně pohrbil. Kouzlo integrovaneho systemu je prave to, ze muzes jet v urcite oblasti na jeden jizdni doklad jakymkoliv druhem dopravniho prostredku!

Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.


Jenže zásadní problém býval ten, že lidi to neuměli používat. Příklad: bydleli v pásmu 1, neměli legitku na Prahu a potřebovali jet ještě metrem na Povstání. Místo aby si koupili za tehdejších 18kč třípásmovou jízdenku, tak si koupili u řidiče ve frontě dvoupásmovou za 12kč a pak v metru za 8kč, aby mohli na Povstání....

Podobné to bylo v Praze, kde si lidi můžou potřebný lístek koupit nejpozději při výstupu z metra (kdyby byli chytří, tak už na výcepásmový jedou), ale to ne. Pěkně do fronty a zdržovat se navzájem. Pak nadávají, že bus jede pozdě...

Další fakt byl ten, že tehdejší dopravce CSAD Vrš. měl řidiče s absolutní neznalostí tarifu, tšm bylo putna jaký lístek komu prodají..
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Ad pásmo B

Odeslatod MF v 28.12.2007 8:27

Fořtík napsal:
MOp napsal:Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Souhlasím s tím, že by se situace ohledně pásem měla zjednodušit. Když jezdim busem na chajdu (Mnich pod Brdy), tak je tam často k vidění, že to jako pásmo ukazuje 34, nebo 23. A to je i na zastávkových jízdních řádech - to má být zase co? [-o<


Možná by spíš měl odpovědět Trainzjohny, ale pokusím se odpovědět já. Jsou zastávky, které jsou na hranicích pásma, resp. jsou v obou pásmech. Pak se může na zobrazovači ukázat 10, 12, 23, 34 a dál (nevím kolik těch pásem už dneska je). Těch zastávek snad moc není. Já sám znám snad jen Psáry-ústav 1.2 (myslím, že to byla ona, už se v této oblasti leta nepohybuji).
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Ad pásmo B

Odeslatod Fořtík v 28.12.2007 5:37

MOp napsal:Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Souhlasím s tím, že by se situace ohledně pásem měla zjednodušit. Když jezdim busem na chajdu (Mnich pod Brdy), tak je tam často k vidění, že to jako pásmo ukazuje 34, nebo 23. A to je i na zastávkových jízdních řádech - to má být zase co? [-o<
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Re: Ad pásmo B

Odeslatod MOp v 27.12.2007 23:51

trainzjohny napsal: Možná, zdůrazňuji to možná, by bylo lepší celý PID jako takový odloučit od pražské dopravy. V metru,tramvajích a busech na území hl.m (stovky a dvoustovky) by byl tarif pražský a na třístovkách a vlacích by byl tarif druhý integrovaný. Přestup na jednu jízdenku mezi těmito systémy nemožný a šmitec.

A tím bys to totalně pohrbil. Kouzlo integrovaneho systemu je prave to, ze muzes jet v urcite oblasti na jeden jizdni doklad jakymkoliv druhem dopravniho prostredku!

Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: Ad pásmo B

Odeslatod trainzjohny v 27.12.2007 22:35

Karotka napsal:Poměr délka/cena je mi jasný, pokud srovnáváme odlišné situace (Praha - Praha × Horní Dolní - Přední Zadní). Tady ale vzniká ten nepoměr v totožné trase.
Příklad 1: nastoupím na Opatově do 300busu, řeknu řidiči, že chci jenom támhle za roh (z B do B) -> 18 Kč
Příklad 2: nastoupím na Opatově do stejné linky, řeknu řidiči, že jedu až do Kotěhůlek (z B do 1) -> 14 Kč (a stejně mohu vystoupit před hranicí Prahy)
Úmysl zdražit tedy v tomto případě nevyšel, protože 18Kč lístek si nikdo dobře informovaný nekoupí.
Jo, tohle je v té tabulce udělané podle puntičkářského braní definice platnosti lístku. Tam by bude psáno, že ho lze použít pro cestu z/do prvního pásma z pásma B ale nikoliv z/do pásma 0 do B, ovšem asi tam nebude, že ho nesmíš použít z B do B.

Ale řeknu to jinak, ta tabulka je stejně jen návrh. Tarif jako celek ještě není. Tedy možná že bude tato varianta rešena nějakým zvláštním odstavcem. Zatím je k dispozici jen výcuc.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Ad pásmo B

Odeslatod Karotka v 27.12.2007 22:21

Poměr délka/cena je mi jasný, pokud srovnáváme odlišné situace (Praha - Praha × Horní Dolní - Přední Zadní). Tady ale vzniká ten nepoměr v totožné trase.
Příklad 1: nastoupím na Opatově do 300busu, řeknu řidiči, že chci jenom támhle za roh (z B do B) -> 18 Kč
Příklad 2: nastoupím na Opatově do stejné linky, řeknu řidiči, že jedu až do Kotěhůlek (z B do 1) -> 14 Kč (a stejně mohu vystoupit před hranicí Prahy)
Úmysl zdražit tedy v tomto případě nevyšel, protože 18Kč lístek si nikdo dobře informovaný nekoupí.
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Ad pásmo B

Odeslatod trainzjohny v 27.12.2007 22:06

Karotka napsal:Tak to měli zavést nějak jinak, srozumitelněji a jednoznačně.
Základní problém je, že v mnoha případech delší cesta je levnější než kratší cesta stejnou linkou. Copak je možné lidem zakázat, aby si koupili lístek z pásma B do pásma 1 a potom vystoupili dřív? Co má v takovém případě dělat řidič, co revizor?
No, měli, ale moc možností nemají. Zkus navrhnout něco srozumitelnějšího a přitom splnit požadavky středočeského kraje i radnice Prahy. Jinak délka a cena jsou nerovnoměrné i teď, z 1 do 2 pásma můžeš jet za 8,- korun za to si v Praze sotva svezeš dítě.
Poznámku o cestě z B do 1 nechápu, vystoupit můžeš kdy chceš, klidně v pásmu kde nastupuješ.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Ad pásmo B

Odeslatod trainzjohny v 27.12.2007 21:58

Oskar napsal:No a to je možná ten hlavní problém. Myslím že prerekvizitou pro pochopení tarifu by rozhodně neměl být titul PhD. nebo vyšší. Tarif by tu měl být pro lidi a měl by obsahovat co nejméně nelogičností a výjimek potvrzujících pravidlo. V tomto směru s úctou vzpomínám na tarif PID, kdy se každé pásmo počítalo za jedno a jízdenku si člověk kupoval pouze s ohledem na požadovanou časovou a pásmovou platnost. Jedinou výjimkou tehdy byla nejlevnější jízdenka za 8, to ještě považuji za přípustný počet výjimek.
S tím souhlasím, je to složité a nepřehledné, ale hold je to integrovaná doprava a tak se musí skloubit spoustu požadavků. Možná, zdůrazňuji to možná, by bylo lepší celý PID jako takový odloučit od pražské dopravy. V metru,tramvajích a busech na území hl.m (stovky a dvoustovky) by byl tarif pražský a na třístovkách a vlacích by byl tarif druhý integrovaný. Přestup na jednu jízdenku mezi těmito systémy nemožný a šmitec.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Ad pásmo B

Odeslatod Karotka v 27.12.2007 21:53

trainzjohny napsal:
Karotka napsal:z B do B za 18 (26), ale z B do 1 za 14.

Další nepochopení. To je právě důvod zavedení Béčka. V Praze musíš platit minimálně 18 korun, zatímco ve středočeském kraji můžeš platit míň.
Tak to měli zavést nějak jinak, srozumitelněji a jednoznačně.
Základní problém je, že v mnoha případech delší cesta je levnější než kratší cesta stejnou linkou. Copak je možné lidem zakázat, aby si koupili lístek z pásma B do pásma 1 a potom vystoupili dřív? Co má v takovém případě dělat řidič, co revizor?
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Ad pásmo B

Odeslatod Oskar v 27.12.2007 19:55

trainzjohny napsal: (-X Tady někdo neumí číst tabulku :roll: z pásma 0 do B můžeš jet za 26 (platnost 75 minut) NEBO za 18 (platnost 20 minut).
Nojo, ale ta je nepřestupní... a jen 20-ti minutová. Ta za 20 Kč je přestupní a 60-ti minutová, takže pro člověka cestujícího Z/DO pásem 0/B je jízdenka za 20 proti jízdence za 26 přinejmenším pásmově výhodnější a zcela jistě platná. Jízdenku za 26 si cestující musí koupit jen v případě, trvá-li jeho cesta mezi 60-ti a 75-ti minutami, nebo cestuje-li z pásma P. Ale budiž.

trainzjohny napsal:Další rejpali prosím nejprve o pochopení tarifu, zase tak zcestnej není. A když už do toho chcete píchat a šťourat musíte tomu sakra dobře hovět.
No a to je možná ten hlavní problém. Myslím že prerekvizitou pro pochopení tarifu by rozhodně neměl být titul PhD. nebo vyšší. Tarif by tu měl být pro lidi a měl by obsahovat co nejméně nelogičností a výjimek potvrzujících pravidlo. V tomto směru s úctou vzpomínám na tarif PID, kdy se každé pásmo počítalo za jedno a jízdenku si člověk kupoval pouze s ohledem na požadovanou časovou a pásmovou platnost. Jedinou výjimkou tehdy byla nejlevnější jízdenka za 8, to ještě považuji za přípustný počet výjimek.
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron