Tarif, revizoři a vše kolem...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9936
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 18.12.2020 20:28

To Praha už vydává ;-). Dokonce jsme je měli v práci v několika fondech :D

Ale Praha má prý usneseno, že nesmí překročit 60% příjmů

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4115
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od von Špilberk » 18.12.2020 14:35

9001 píše:
17.12.2020 22:22
Jsem zvědavý, kde tedy peníze Praha vezme....
Mohla by začít vydávat dluhopisy pro občany jako Min. financí. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9936
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 17.12.2020 22:22

Jsem zvědavý, kde tedy peníze Praha vezme....

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4115
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od von Špilberk » 17.12.2020 18:08

Vedení Prahy ustoupilo od plánu zdražit MHD, jízdné zůstane stejné
https://zdopravy.cz/vedeni-prahy-ustoup ... jne-69267/

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4625
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Bobik » 28.10.2020 17:26

Ono to trošku mate, protože pokladny na dvounapravových tramvajích sice byly, jenže jenom v motorových vozech. Ve vlečňáku vždycky byl průvodčí (musel být, už kvůli bezpečnosti, tedy brzdě, aby to měl kdo zastavit, kdyby nedejbože něco).

Pepa z Vinohrad
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 28.4.2020 11:42

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Pepa z Vinohrad » 28.10.2020 11:58

honza z Mo píše:
27.10.2020 15:28
Ano, skutečně se ptáte na něco jiného...Nevadí ,ale tady už vám přesně neodpovím... jen ty samoobslužné pokladny na dvounápravových vozech (62- 64) se mi nezdají... Já bych to viděl u všech tehdejších typů tramvají tak na začátek 70. let. právě jako "přípravu" na metro a turnikety.
Tak jsem na to přišel, stačilo se kouknout do knihy "Historie MHD v Praze". Legendární knížka, kterou by měl mít doma každý fanda. Takže S-provoz na starých tramvajích se poprvé objevil 2. října 1961, a to na lince č. 2. Do roku 1964 už je tkzv. jednoslužný provoz zaveden na všech starých tramvajích. Výjimka byla linka 9, ale i tam se podařilo vyřešit všechny problémy.
A teď k těm vozům řady T. Tady byl S-provoz zaveden 2. května 1972 na linkách 1 a 11 a do 1. října 1973 existoval na ostatních linkách.

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od honza z Mo » 27.10.2020 15:28

Ano, skutečně se ptáte na něco jiného...Nevadí ,ale tady už vám přesně neodpovím... jen ty samoobslužné pokladny na dvounápravových vozech (62- 64) se mi nezdají... Já bych to viděl u všech tehdejších typů tramvají tak na začátek 70. let. právě jako "přípravu" na metro a turnikety.

Pepa z Vinohrad
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 28.4.2020 11:42

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Pepa z Vinohrad » 27.10.2020 14:00

honza z Mo píše:
27.10.2020 13:45
9.5.1974- v den zahájení provozu metra I.C Florenc- Kačerov :wink:
Byla to asi blbě položená otázka, ale na vozech řady T byly instalovány pokladny pro samoobslužný provoz s tím, že druhý vůz byl stále obsazován průvodčím, moje otázka zní, kdy byl zaveden S-provoz na tramvajích řady T? U dvounápravových tramvají to byla léta 1962-1964.

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od honza z Mo » 27.10.2020 13:45

9.5.1974- v den zahájení provozu metra I.C Florenc- Kačerov :wink:

Pepa z Vinohrad
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 28.4.2020 11:42

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Pepa z Vinohrad » 26.10.2020 21:38

Zeptám se blbě, ale kdy vlastně byly zrušeni průvodčí v pražských vozech řady T?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4115
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od von Špilberk » 11.9.2020 12:24

Praha chce zdražit MHD. Připlatí si studenti i lidé starší 60 let
https://echo24.cz/a/SPPUb/praha-chce-zd ... rsi-60-let

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3658
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Karosák » 11.7.2020 21:10

Tak co třeba jen feromagnetické materiály? Indukční plotýnka také nefunguje pro ešus :idea: :)

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1559
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od XSC » 11.7.2020 20:46

Cokoliv vodivého ne. Špička propisky je kovová, ale nefunguje to s ní.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3026
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od trainzjohny » 11.7.2020 13:07

To máš pravdu, ale není potřeba "maso" ale stačí cokoliv vodivého, tedy mokrá propiska jde taky použít, případně měděný dracounek :-)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3658
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Karosák » 11.7.2020 12:34

No, ale třeba APEXové displaye jsou tuším odporová technologie, tudíž je potřeba "mačkat" a lze to udělat i stylusem, rohem karty, nehtem, čipem od tramky apod. Zatímco tyto displeje jsou kapacitní technologie, tudíž je třeba vodivý kus masa. Když do toho budete ďoubat tužkou, nebo klíči, jen se poškrábe povrch, ale nic se nestane. Možná řízkem by to šlo :D Toť má neodborná empírie Z:idea:

Odpovědět