Tarif, revizoři a vše kolem...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Bobik » 02.5.2021 22:25

Nojo, jenže "peníze" (náklady), jsou vždycky až na prvním místě...

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od OKN81 » 02.5.2021 22:04

Je však otázka kolik lidí by to naopak přilákalo jet MHD, když by věděli, že mají zaručeno bezpečí, díky vykázání z přepravy nežádoucích osob ( bezdomovci, ožralové,..). Taková skupina lidí totiž existuje a MHD nejezdí právě pro ten pocit, že tam takové lidi nechce potkat. Totálně by to změnilo kultůru cestování.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Bobik » 02.5.2021 20:53

No, minimálně v noci by se to vyplatit mohlo. I když tam by byl značný průnik množin "by si koupilo nějaký lístek (nebo ho už má)" a "by nejelo", protože do množiny "by nejelo" (bo moc vožralí atd) v noci spadá i dost těch, co nějaký lístek mají. A pak by se spustil řev nárokové společnosti na téma "mám lístek, mám právo"...

Jo a k tomu "ideálně hned řidičem" - ne nadarmo si říkáme, že v noci vyžadovat dodržování přepravního řádu znamená de iure, že by nám tam nejdál druhou zastávku zbylo tak pět lidí a de fakto, že by nám nejdál druhou zastávku někdo rozbil hubu.
:devilsmokin

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od trainzjohny » 02.5.2021 13:57

OKN81 píše:
02.5.2021 12:21
Přemýšlím nad tím, jestli se vyplatí dopravci (MHD) a to už je jedno jestli Praha, Brno,... nasadit trvale do vozů kontrolora - průvodčího ( to je jedno jak to nazvete), který by okamžitě kontroloval jízdní doklady, nepouštěl do vozů bezdomovce. Čili byl by v každém voze člověk = žádný cestující bez platného jízdního dokladu. Jestli je pravda těch 10 - 15%, tak zda se to dopravci vyplatí zaměstnat tyto osoby. Už nad tím přemýšlím docela dlouho. Opravdu by mě to zajímalo. :?:
Kdyby se to jen vzdáleně vyplatilo, už by to dávno někdo zkusil. Stálo by to šílený balík peněz a ty nikdy na tom jízdném nevybere. Oněch 10-15% si vycucal jistý člověk z prstu, reálně se vždy uvádělo okolo 5%.
Otázka je, kolik lidí z této množiny by:
- si koupilo jednorázové jízdné
- by se stalo předplatiteli
- by prostě nejelo
Každopádně se to ani zdaleka a ani při velmi bodrých výpočtech nevyplatí. Nakonec ani turnikety se nezaplatí a to jsou levnější než průvodčí.

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od OKN81 » 02.5.2021 12:21

Přemýšlím nad tím, jestli se vyplatí dopravci (MHD) a to už je jedno jestli Praha, Brno,... nasadit trvale do vozů kontrolora - průvodčího ( to je jedno jak to nazvete), který by okamžitě kontroloval jízdní doklady, nepouštěl do vozů bezdomovce. Čili byl by v každém voze člověk = žádný cestující bez platného jízdního dokladu. Jestli je pravda těch 10 - 15%, tak zda se to dopravci vyplatí zaměstnat tyto osoby. Už nad tím přemýšlím docela dlouho. Opravdu by mě to zajímalo. :?:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od trainzjohny » 02.5.2021 9:43

fricoolinek2 píše:
01.5.2021 23:26
Nevíte, dělá si třeba DPP analýzy, již cílem je zjsitit, zda se může permanentní jezdění na "blacka" vyplatit a podle toho i třeba zvyšuje početní stavy revizorů atp?
Ne, takto pružně DPP zásadně nefunguje.
fricoolinek2 píše:
01.5.2021 23:26
Na druhou stranu je fakt, že revizor může prohrát s jízdenkami, ale těžko už s lítačkou. A ten, kdo jezdí nárazově, to zase nebude počítat, zda se to vyplatí.
Ono dost záleží na tom jak jezdíš, jezdit častěji metrem se ti nemůže vyplatit, naopak jezdit autobusem někde v kotěhůlkách jednou za uherák v pohodě vyjde načerno levněji.
fricoolinek2 píše:
01.5.2021 23:26
BTW: Může, de iure, řešit "blacka" jen napomenutím a vykázáním nebo nikoliv?
Přepravní kontrolor je oprávněn uložit přirážku, není povinen.
fricoolinek2 píše:
01.5.2021 23:26
A u bezďáka by to správně měl řešit jak?
Ideálně se na nic neptat a rovnou ho za porušení smluvních přepravních podmínek vyloučit z přepravy, a to nejen přepravním kontrolorem, ale ideálně hned řidičem.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1540
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Radek » 02.5.2021 7:07

Osobní zkušenost mám takovou, že teď od začátku roku četnost kontrol velmi výrazně narostla.
Zřejmě dopad krize a nutnost navýšit příjmy. Dle jednoho z posledních DPK je u nás tak 10-15% neplatičů.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od fricoolinek2 » 01.5.2021 23:26

Nevíte, dělá si třeba DPP analýzy, již cílem je zjsitit, zda se může permanentní jezdění na "blacka" vyplatit a podle toho i třeba zvyšuje početní stavy revizorů atp?

Na druhou stranu je fakt, že revizor může prohrát s jízdenkami, ale těžko už s lítačkou. A ten, kdo jezdí nárazově, to zase nebude počítat, zda se to vyplatí.

BTW: Může, de iure, řešit "blacka" jen napomenutím a vykázáním nebo nikoliv?

A u bezďáka by to správně měl řešit jak?

Máte jízdenku?

Nemám.

Prosím vaše doklady.

Nemám, vole.


Pak už se může volat MP? =P~

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 18.12.2020 20:28

To Praha už vydává ;-). Dokonce jsme je měli v práci v několika fondech :D

Ale Praha má prý usneseno, že nesmí překročit 60% příjmů

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od von Špilberk » 18.12.2020 14:35

9001 píše:
17.12.2020 22:22
Jsem zvědavý, kde tedy peníze Praha vezme....
Mohla by začít vydávat dluhopisy pro občany jako Min. financí. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od 9001 » 17.12.2020 22:22

Jsem zvědavý, kde tedy peníze Praha vezme....

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od von Špilberk » 17.12.2020 18:08

Vedení Prahy ustoupilo od plánu zdražit MHD, jízdné zůstane stejné
https://zdopravy.cz/vedeni-prahy-ustoup ... jne-69267/

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Bobik » 28.10.2020 17:26

Ono to trošku mate, protože pokladny na dvounapravových tramvajích sice byly, jenže jenom v motorových vozech. Ve vlečňáku vždycky byl průvodčí (musel být, už kvůli bezpečnosti, tedy brzdě, aby to měl kdo zastavit, kdyby nedejbože něco).

Pepa z Vinohrad
Uživatel
Příspěvky: 38
Registrován: 28.4.2020 11:42

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Pepa z Vinohrad » 28.10.2020 11:58

honza z Mo píše:
27.10.2020 15:28
Ano, skutečně se ptáte na něco jiného...Nevadí ,ale tady už vám přesně neodpovím... jen ty samoobslužné pokladny na dvounápravových vozech (62- 64) se mi nezdají... Já bych to viděl u všech tehdejších typů tramvají tak na začátek 70. let. právě jako "přípravu" na metro a turnikety.
Tak jsem na to přišel, stačilo se kouknout do knihy "Historie MHD v Praze". Legendární knížka, kterou by měl mít doma každý fanda. Takže S-provoz na starých tramvajích se poprvé objevil 2. října 1961, a to na lince č. 2. Do roku 1964 už je tkzv. jednoslužný provoz zaveden na všech starých tramvajích. Výjimka byla linka 9, ale i tam se podařilo vyřešit všechny problémy.
A teď k těm vozům řady T. Tady byl S-provoz zaveden 2. května 1972 na linkách 1 a 11 a do 1. října 1973 existoval na ostatních linkách.

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od honza z Mo » 27.10.2020 15:28

Ano, skutečně se ptáte na něco jiného...Nevadí ,ale tady už vám přesně neodpovím... jen ty samoobslužné pokladny na dvounápravových vozech (62- 64) se mi nezdají... Já bych to viděl u všech tehdejších typů tramvají tak na začátek 70. let. právě jako "přípravu" na metro a turnikety.

Odpovědět