Stránka 2 z 56
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 02.5.2021 22:25
od Bobik
Nojo, jenže "peníze" (náklady), jsou vždycky až na prvním místě...
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 02.5.2021 22:04
od OKN81
Je však otázka kolik lidí by to naopak přilákalo jet MHD, když by věděli, že mají zaručeno bezpečí, díky vykázání z přepravy nežádoucích osob ( bezdomovci, ožralové,..). Taková skupina lidí totiž existuje a MHD nejezdí právě pro ten pocit, že tam takové lidi nechce potkat. Totálně by to změnilo kultůru cestování.
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 02.5.2021 20:53
od Bobik
No, minimálně v noci by se to vyplatit mohlo. I když tam by byl značný průnik množin "by si koupilo nějaký lístek (nebo ho už má)" a "by nejelo", protože do množiny "by nejelo" (bo moc vožralí atd) v noci spadá i dost těch, co nějaký lístek mají. A pak by se spustil řev nárokové společnosti na téma "mám lístek, mám právo"...
Jo a k tomu "ideálně hned řidičem" - ne nadarmo si říkáme, že v noci vyžadovat dodržování přepravního řádu znamená de iure, že by nám tam nejdál druhou zastávku zbylo tak pět lidí a de fakto, že by nám nejdál druhou zastávku někdo rozbil hubu.
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 02.5.2021 13:57
od trainzjohny
OKN81 píše: ↑02.5.2021 12:21
Přemýšlím nad tím, jestli se vyplatí dopravci (MHD) a to už je jedno jestli Praha, Brno,... nasadit trvale do vozů kontrolora - průvodčího ( to je jedno jak to nazvete), který by okamžitě kontroloval jízdní doklady, nepouštěl do vozů bezdomovce. Čili byl by v každém voze člověk = žádný cestující bez platného jízdního dokladu. Jestli je pravda těch 10 - 15%, tak zda se to dopravci vyplatí zaměstnat tyto osoby. Už nad tím přemýšlím docela dlouho. Opravdu by mě to zajímalo.
Kdyby se to jen vzdáleně vyplatilo, už by to dávno někdo zkusil. Stálo by to šílený balík peněz a ty nikdy na tom jízdném nevybere. Oněch 10-15% si vycucal jistý člověk z prstu, reálně se vždy uvádělo okolo 5%.
Otázka je, kolik lidí z této množiny by:
- si koupilo jednorázové jízdné
- by se stalo předplatiteli
- by prostě nejelo
Každopádně se to ani zdaleka a ani při velmi bodrých výpočtech nevyplatí. Nakonec ani turnikety se nezaplatí a to jsou levnější než průvodčí.
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 02.5.2021 12:21
od OKN81
Přemýšlím nad tím, jestli se vyplatí dopravci (MHD) a to už je jedno jestli Praha, Brno,... nasadit trvale do vozů kontrolora - průvodčího ( to je jedno jak to nazvete), který by okamžitě kontroloval jízdní doklady, nepouštěl do vozů bezdomovce. Čili byl by v každém voze člověk = žádný cestující bez platného jízdního dokladu. Jestli je pravda těch 10 - 15%, tak zda se to dopravci vyplatí zaměstnat tyto osoby. Už nad tím přemýšlím docela dlouho. Opravdu by mě to zajímalo.
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 02.5.2021 9:43
od trainzjohny
fricoolinek2 píše: ↑01.5.2021 23:26
Nevíte, dělá si třeba DPP analýzy, již cílem je zjsitit, zda se může permanentní jezdění na "blacka" vyplatit a podle toho i třeba zvyšuje početní stavy revizorů atp?
Ne, takto pružně DPP zásadně nefunguje.
fricoolinek2 píše: ↑01.5.2021 23:26
Na druhou stranu je fakt, že revizor může prohrát s jízdenkami, ale těžko už s lítačkou. A ten, kdo jezdí nárazově, to zase nebude počítat, zda se to vyplatí.
Ono dost záleží na tom jak jezdíš, jezdit častěji metrem se ti nemůže vyplatit, naopak jezdit autobusem někde v kotěhůlkách jednou za uherák v pohodě vyjde načerno levněji.
fricoolinek2 píše: ↑01.5.2021 23:26
BTW: Může, de iure, řešit "blacka" jen napomenutím a vykázáním nebo nikoliv?
Přepravní kontrolor je oprávněn uložit přirážku, není povinen.
fricoolinek2 píše: ↑01.5.2021 23:26
A u bezďáka by to správně měl řešit jak?
Ideálně se na nic neptat a rovnou ho za porušení smluvních přepravních podmínek vyloučit z přepravy, a to nejen přepravním kontrolorem, ale
ideálně hned řidičem.
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 02.5.2021 7:07
od Radek
Osobní zkušenost mám takovou, že teď od začátku roku četnost kontrol velmi výrazně narostla.
Zřejmě dopad krize a nutnost navýšit příjmy. Dle jednoho z posledních DPK je u nás tak 10-15% neplatičů.
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 01.5.2021 23:26
od fricoolinek2
Nevíte, dělá si třeba DPP analýzy, již cílem je zjsitit, zda se může permanentní jezdění na "blacka" vyplatit a podle toho i třeba zvyšuje početní stavy revizorů atp?
Na druhou stranu je fakt, že revizor může prohrát s jízdenkami, ale těžko už s lítačkou. A ten, kdo jezdí nárazově, to zase nebude počítat, zda se to vyplatí.
BTW: Může, de iure, řešit "blacka" jen napomenutím a vykázáním nebo nikoliv?
A u bezďáka by to správně měl řešit jak?
Máte jízdenku?
Nemám.
Prosím vaše doklady.
Nemám, vole.
Pak už se může volat MP?
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 18.12.2020 20:28
od 9001
To Praha už vydává
. Dokonce jsme je měli v práci v několika fondech
Ale Praha má prý usneseno, že nesmí překročit 60% příjmů
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 18.12.2020 14:35
od von Špilberk
9001 píše: ↑17.12.2020 22:22
Jsem zvědavý, kde tedy peníze Praha vezme....
Mohla by začít vydávat dluhopisy pro občany jako Min. financí.
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 17.12.2020 22:22
od 9001
Jsem zvědavý, kde tedy peníze Praha vezme....
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 17.12.2020 18:08
od von Špilberk
Vedení Prahy ustoupilo od plánu zdražit MHD, jízdné zůstane stejné
https://zdopravy.cz/vedeni-prahy-ustoup ... jne-69267/
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 28.10.2020 17:26
od Bobik
Ono to trošku mate, protože pokladny na dvounapravových tramvajích sice byly, jenže jenom v motorových vozech. Ve vlečňáku vždycky byl průvodčí (musel být, už kvůli bezpečnosti, tedy brzdě, aby to měl kdo zastavit, kdyby nedejbože něco).
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 28.10.2020 11:58
od Pepa z Vinohrad
honza z Mo píše: ↑27.10.2020 15:28
Ano, skutečně se ptáte na něco jiného...Nevadí ,ale tady už vám přesně neodpovím... jen ty samoobslužné pokladny na dvounápravových vozech (62- 64) se mi nezdají... Já bych to viděl u všech tehdejších typů tramvají tak na začátek 70. let. právě jako "přípravu" na metro a turnikety.
Tak jsem na to přišel, stačilo se kouknout do knihy "Historie MHD v Praze". Legendární knížka, kterou by měl mít doma každý fanda. Takže S-provoz na starých tramvajích se poprvé objevil 2. října 1961, a to na lince č. 2. Do roku 1964 už je tkzv. jednoslužný provoz zaveden na všech starých tramvajích. Výjimka byla linka 9, ale i tam se podařilo vyřešit všechny problémy.
A teď k těm vozům řady T. Tady byl S-provoz zaveden 2. května 1972 na linkách 1 a 11 a do 1. října 1973 existoval na ostatních linkách.
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Napsal: 27.10.2020 15:28
od honza z Mo
Ano, skutečně se ptáte na něco jiného...Nevadí ,ale tady už vám přesně neodpovím... jen ty samoobslužné pokladny na dvounápravových vozech (62- 64) se mi nezdají... Já bych to viděl u všech tehdejších typů tramvají tak na začátek 70. let. právě jako "přípravu" na metro a turnikety.