Chci se stát řidičem tramvaje...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Damiano
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 26.1.2015 16:03

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Damiano » 02.2.2015 19:47

Jo a možná ještě jedna otázka takhle když ze začátku budu dělat ty šejdry ty dělené směny ví se to třeba alespoň týden dopředu jak bude ten člověk pracovat? :) Já se omlouvám za takové otázky jen mi jde prostě o to abych měl co nejvíce informací věnuji se fotbalu trénování a abych to mohl nějak dát dohromady :) před podpisem toho závazku té smlouvy

Damiano
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 26.1.2015 16:03

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Damiano » 02.2.2015 19:27

aha dobře děkuji :)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od willyjeff » 02.2.2015 19:24

Damiano píše:Děkuji za odpovědi :) a ještě tedy když je ten šejdr ze začátku nebo jako ta dělená směna tak ta pracovní doba je kolika hodinová přibližně to je jako dvanáctka s nějakou pauzou nebo je to jako např 4 hodiny dopoledne pauza 4 hodiny odpoledne?
Přesně jak píše Filip nademnou. Ještě bych dodal tohle:
a) začátek ranní části šejdra není omezen (může být klidně i od 4 ráno), ale konec odpolední části musí být do 21:10.
b) pauza musí být alespoň 2 hodiny mezi částmi.
c) pauza mezi jednotlivými dny může být zkrácena u dělených směn až na 8 hodin. Ale podnik se snaží držet pauzy nad 10 hodin, nejlépe 11 hodin.

Všechno výše uvedené záleží na jízdních řádech, někdy jsou šejdry pekelně dlouhé, někdy zase krátké, jindy máte pocit, že jezdíte furt jednu linku a tak podobně.

Ale je dobrý se s tím smířit, že prostě budete v práci "furt", odměnou Vám budou volné víkendy a relativně stálá pracovní doba - tedy "furt v práci".

Filip

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Filip » 02.2.2015 19:09

Damiano píše:Děkuji za odpovědi :) a ještě tedy když je ten šejdr ze začátku nebo jako ta dělená směna tak ta pracovní doba je kolika hodinová přibližně to je jako dvanáctka s nějakou pauzou nebo je to jako např 4 hodiny dopoledne pauza 4 hodiny odpoledne?

Jak kdy. Může mít třeba ráno 1,5 hodiny a odpoledne 8 hodin (nebo opačně). Málokdy to vyjde pěkně na 4 hodiny ráno a 4 odpoledne. Často je to třeba 4 ráno a 5 odpoledne nebo 6 ráno a 2 odpoledne. To je různé.
Můj nejdelší šejdr měl přes 11 hodin. Ale jsou šejdry i pod 7 hodin.

Damiano
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 26.1.2015 16:03

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Damiano » 02.2.2015 19:01

Děkuji za odpovědi :) a ještě tedy když je ten šejdr ze začátku nebo jako ta dělená směna tak ta pracovní doba je kolika hodinová přibližně to je jako dvanáctka s nějakou pauzou nebo je to jako např 4 hodiny dopoledne pauza 4 hodiny odpoledne?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od willyjeff » 29.1.2015 19:33

Bobik píše: Jo, proto taky má každá pořádná vozovna ve svým okolí hřbitov. Jen na Pankráci maj basu. :lol:
My máme pod vozovnou Sexshop :twisted:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Bobik » 29.1.2015 19:23

Filip píše:....myšleno důchod = smrt :lol:
Jo, proto taky má každá pořádná vozovna ve svým okolí hřbitov. Jen na Pankráci maj basu. :lol:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Petrpes » 29.1.2015 19:22

No u naší generace se už posloupnost důchod a pak smrt nedá očekávat... :roll:

Filip

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Filip » 29.1.2015 19:21

Petrpes píše:Do důchodu :D

Pejsku, s důchodem nepočítám. U mě myšleno důchod = smrt :lol:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Petrpes » 29.1.2015 19:14

Do důchodu :D

Filip

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Filip » 28.1.2015 20:58

Já byl povinně první půlrok po kurzu na sejdrech a bylo to peklo. Ranní začátky i ve 3:20 a odpolední konce kolem 21.hodiny. Až po dvou letech jsem se dostal na noční a chci na nich zůstat až do důchodu.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní doba směny

Příspěvek od willyjeff » 28.1.2015 20:52

Gregory píše:Ale ze začátku počítej se zařazením do šejdrů,tj. dopoledne směna, pauza a odpoledne směna. A ráno nanovo po celý týden. Víkend budeš mít volný a pak zase znova. Podle sebe si směnu určovat nebudeš, to kdyby udělal každý, tak se nám plánovači zblázní. Zeptej se na své vozovně nebo až budeš jezdit, tak ti to instruktor vysvětlí. V turnuse máme služby rozepsané na celý rok, to ti instruktor může taky ukázat.
V tomhle ohledu je asi docela důležité, v jaké vozovně se ubytuje, protože třeba v HL se po absolvování povinné šíře zácviků téměř okamžitě (do měsíce) na vlastní žádost přesunuje do turnusu. Takže jako šejdrista se ani moc neohřeje, vlastně je jen mezi ně zařazen kvůli volným víkendům. (Dle mého názoru by bylo daleko logičtější nováčky v zácviku zařazovat do MD turnusu, protože to přece sedí na jejich skladbu směn daleko přesněji, ale to je jen papírová záležitost).

Gregory
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 14.9.2010 21:03

Re: Pracovní doba směny

Příspěvek od Gregory » 28.1.2015 20:46

Damiano píše:Dobrý den,

Chtěl jsem se zeptat jak to funguje co se týče pracovní doby (směn) ? Jsou předem určené a nebo si to lze i plánovat podle sebe zda jít na ranní, odpolední nebo noční ?
Ale ze začátku počítej se zařazením do šejdrů,tj. dopoledne směna, pauza a odpoledne směna. A ráno nanovo po celý týden. Víkend budeš mít volný a pak zase znova. Podle sebe si směnu určovat nebudeš, to kdyby udělal každý, tak se nám plánovači zblázní. Zeptej se na své vozovně nebo až budeš jezdit, tak ti to instruktor vysvětlí. V turnuse máme služby rozepsané na celý rok, to ti instruktor může taky ukázat.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od MOp » 26.1.2015 17:10

MMM - necht je po tvojem.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní doba směny

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.1.2015 16:59

prosím, moderátory zrušte toto samostatné vlákno přesunutím jeho obsahu do vlákna "chci se stát řidičem"

Damiano: řidiči TRAM jsou u DPP:
- běžně:
šejdristi - jezdí jen v Po - Pá tzv. šejdry = směny dělené
noční řidiči - dostávající směny cca mezi 19:30 až 6:00, ale ještě jsem neslyšel, že by tohoto dělal někdo "čerstvý"/nezkušený = těsně po kurzu (dotyční si právě přes tzv. otočený bioritmus chválí pravidelnost směn)
v turnusu (kolegové z BUS takovým říkají "TŮRÁCI) - jimž se (podle předem známého schématu - na celý rok) střídají R (ranní), S (šejdry), O (odpolední - včetně polonočních = končících po 24:00 příslušného dne) směny, ještě existuje tzv. CD/cédéčko = celodenní směna = ranní směna končící po 16:00, kterou dostávají místo R či S (navíc v tom rozpisu někdy je MD = může dostat jakýkoliv typ směny)

Jen ve výjimečných případech řidiči jezdí jen R či naopak O - z pravidla z nějakých osobních (ať již zdravotních či rodinných důvodů) a potřebují k tomu "nějaký protějšek", který je tzv. vypáruje a jezdí jen ten druhý typ směny.

Odpovědět