Chci se stát řidičem tramvaje...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Jo a možná ještě jedna otázka takhle když ze začátku budu dělat ty šejdry ty dělené směny ví se to třeba alespoň týden dopředu jak bude ten člověk pracovat? Já se omlouvám za takové otázky jen mi jde prostě o to abych měl co nejvíce informací věnuji se fotbalu trénování a abych to mohl nějak dát dohromady před podpisem toho závazku té smlouvy
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
aha dobře děkuji
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Přesně jak píše Filip nademnou. Ještě bych dodal tohle:Damiano píše:Děkuji za odpovědi a ještě tedy když je ten šejdr ze začátku nebo jako ta dělená směna tak ta pracovní doba je kolika hodinová přibližně to je jako dvanáctka s nějakou pauzou nebo je to jako např 4 hodiny dopoledne pauza 4 hodiny odpoledne?
a) začátek ranní části šejdra není omezen (může být klidně i od 4 ráno), ale konec odpolední části musí být do 21:10.
b) pauza musí být alespoň 2 hodiny mezi částmi.
c) pauza mezi jednotlivými dny může být zkrácena u dělených směn až na 8 hodin. Ale podnik se snaží držet pauzy nad 10 hodin, nejlépe 11 hodin.
Všechno výše uvedené záleží na jízdních řádech, někdy jsou šejdry pekelně dlouhé, někdy zase krátké, jindy máte pocit, že jezdíte furt jednu linku a tak podobně.
Ale je dobrý se s tím smířit, že prostě budete v práci "furt", odměnou Vám budou volné víkendy a relativně stálá pracovní doba - tedy "furt v práci".
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Damiano píše:Děkuji za odpovědi a ještě tedy když je ten šejdr ze začátku nebo jako ta dělená směna tak ta pracovní doba je kolika hodinová přibližně to je jako dvanáctka s nějakou pauzou nebo je to jako např 4 hodiny dopoledne pauza 4 hodiny odpoledne?
Jak kdy. Může mít třeba ráno 1,5 hodiny a odpoledne 8 hodin (nebo opačně). Málokdy to vyjde pěkně na 4 hodiny ráno a 4 odpoledne. Často je to třeba 4 ráno a 5 odpoledne nebo 6 ráno a 2 odpoledne. To je různé.
Můj nejdelší šejdr měl přes 11 hodin. Ale jsou šejdry i pod 7 hodin.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Děkuji za odpovědi a ještě tedy když je ten šejdr ze začátku nebo jako ta dělená směna tak ta pracovní doba je kolika hodinová přibližně to je jako dvanáctka s nějakou pauzou nebo je to jako např 4 hodiny dopoledne pauza 4 hodiny odpoledne?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
My máme pod vozovnou SexshopBobik píše: Jo, proto taky má každá pořádná vozovna ve svým okolí hřbitov. Jen na Pankráci maj basu.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Jo, proto taky má každá pořádná vozovna ve svým okolí hřbitov. Jen na Pankráci maj basu.Filip píše:....myšleno důchod = smrt
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
No u naší generace se už posloupnost důchod a pak smrt nedá očekávat...
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Petrpes píše:Do důchodu
Pejsku, s důchodem nepočítám. U mě myšleno důchod = smrt
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Do důchodu
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Já byl povinně první půlrok po kurzu na sejdrech a bylo to peklo. Ranní začátky i ve 3:20 a odpolední konce kolem 21.hodiny. Až po dvou letech jsem se dostal na noční a chci na nich zůstat až do důchodu.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní doba směny
V tomhle ohledu je asi docela důležité, v jaké vozovně se ubytuje, protože třeba v HL se po absolvování povinné šíře zácviků téměř okamžitě (do měsíce) na vlastní žádost přesunuje do turnusu. Takže jako šejdrista se ani moc neohřeje, vlastně je jen mezi ně zařazen kvůli volným víkendům. (Dle mého názoru by bylo daleko logičtější nováčky v zácviku zařazovat do MD turnusu, protože to přece sedí na jejich skladbu směn daleko přesněji, ale to je jen papírová záležitost).Gregory píše:Ale ze začátku počítej se zařazením do šejdrů,tj. dopoledne směna, pauza a odpoledne směna. A ráno nanovo po celý týden. Víkend budeš mít volný a pak zase znova. Podle sebe si směnu určovat nebudeš, to kdyby udělal každý, tak se nám plánovači zblázní. Zeptej se na své vozovně nebo až budeš jezdit, tak ti to instruktor vysvětlí. V turnuse máme služby rozepsané na celý rok, to ti instruktor může taky ukázat.
Re: Pracovní doba směny
Ale ze začátku počítej se zařazením do šejdrů,tj. dopoledne směna, pauza a odpoledne směna. A ráno nanovo po celý týden. Víkend budeš mít volný a pak zase znova. Podle sebe si směnu určovat nebudeš, to kdyby udělal každý, tak se nám plánovači zblázní. Zeptej se na své vozovně nebo až budeš jezdit, tak ti to instruktor vysvětlí. V turnuse máme služby rozepsané na celý rok, to ti instruktor může taky ukázat.Damiano píše:Dobrý den,
Chtěl jsem se zeptat jak to funguje co se týče pracovní doby (směn) ? Jsou předem určené a nebo si to lze i plánovat podle sebe zda jít na ranní, odpolední nebo noční ?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
MMM - necht je po tvojem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní doba směny
prosím, moderátory zrušte toto samostatné vlákno přesunutím jeho obsahu do vlákna "chci se stát řidičem"
Damiano: řidiči TRAM jsou u DPP:
- běžně:
šejdristi - jezdí jen v Po - Pá tzv. šejdry = směny dělené
noční řidiči - dostávající směny cca mezi 19:30 až 6:00, ale ještě jsem neslyšel, že by tohoto dělal někdo "čerstvý"/nezkušený = těsně po kurzu (dotyční si právě přes tzv. otočený bioritmus chválí pravidelnost směn)
v turnusu (kolegové z BUS takovým říkají "TŮRÁCI) - jimž se (podle předem známého schématu - na celý rok) střídají R (ranní), S (šejdry), O (odpolední - včetně polonočních = končících po 24:00 příslušného dne) směny, ještě existuje tzv. CD/cédéčko = celodenní směna = ranní směna končící po 16:00, kterou dostávají místo R či S (navíc v tom rozpisu někdy je MD = může dostat jakýkoliv typ směny)
Jen ve výjimečných případech řidiči jezdí jen R či naopak O - z pravidla z nějakých osobních (ať již zdravotních či rodinných důvodů) a potřebují k tomu "nějaký protějšek", který je tzv. vypáruje a jezdí jen ten druhý typ směny.
Damiano: řidiči TRAM jsou u DPP:
- běžně:
šejdristi - jezdí jen v Po - Pá tzv. šejdry = směny dělené
noční řidiči - dostávající směny cca mezi 19:30 až 6:00, ale ještě jsem neslyšel, že by tohoto dělal někdo "čerstvý"/nezkušený = těsně po kurzu (dotyční si právě přes tzv. otočený bioritmus chválí pravidelnost směn)
v turnusu (kolegové z BUS takovým říkají "TŮRÁCI) - jimž se (podle předem známého schématu - na celý rok) střídají R (ranní), S (šejdry), O (odpolední - včetně polonočních = končících po 24:00 příslušného dne) směny, ještě existuje tzv. CD/cédéčko = celodenní směna = ranní směna končící po 16:00, kterou dostávají místo R či S (navíc v tom rozpisu někdy je MD = může dostat jakýkoliv typ směny)
Jen ve výjimečných případech řidiči jezdí jen R či naopak O - z pravidla z nějakých osobních (ať již zdravotních či rodinných důvodů) a potřebují k tomu "nějaký protějšek", který je tzv. vypáruje a jezdí jen ten druhý typ směny.