Jedno menší město na západě Německa. Ale upřimně, v Německu bych bral jakékoliv město.Mosquit píše:Filip: uváděné se týká Mnichova? Ono Mnichov je jiný svět než zbytek Německa. Tam by to moc nebylo.
V Mnichově jsem měl nabídku jen na studijní stipendium 2300 EUR měsíčně (hrubého, ale studenti toho moc neodvedou) + další peníze z projektů, kterých bych se zúčastnil.
Jenže ubytování extra drahé, služby drahé, pivo v hospodě 8 EUR (tuplák; menší se moc nevidí). Oproti tomu třeba Bamberk (tam zrovna tramvaje nemaj) je cenově srovnatelný s Prahou (menší byt nájem ~400 EUR bez energií, pivo - půllitr - v hospodě 2 EUR).
Chci se stát řidičem tramvaje...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Taky to klidně může být něco z DDR. Tam dává smysl i ten služební byt "v ceně", páč tam stejně neví, co s nimi.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Filip: uváděné se týká Mnichova? Ono Mnichov je jiný svět než zbytek Německa. Tam by to moc nebylo.
V Mnichově jsem měl nabídku jen na studijní stipendium 2300 EUR měsíčně (hrubého, ale studenti toho moc neodvedou) + další peníze z projektů, kterých bych se zúčastnil.
Jenže ubytování extra drahé, služby drahé, pivo v hospodě 8 EUR (tuplák; menší se moc nevidí). Oproti tomu třeba Bamberk (tam zrovna tramvaje nemaj) je cenově srovnatelný s Prahou (menší byt nájem ~400 EUR bez energií, pivo - půllitr - v hospodě 2 EUR).
V Mnichově jsem měl nabídku jen na studijní stipendium 2300 EUR měsíčně (hrubého, ale studenti toho moc neodvedou) + další peníze z projektů, kterých bych se zúčastnil.
Jenže ubytování extra drahé, služby drahé, pivo v hospodě 8 EUR (tuplák; menší se moc nevidí). Oproti tomu třeba Bamberk (tam zrovna tramvaje nemaj) je cenově srovnatelný s Prahou (menší byt nájem ~400 EUR bez energií, pivo - půllitr - v hospodě 2 EUR).
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
9001 -
Mně bylo nabídnuto plat 2100 Euro čistého plus byt, který by hradil tamní dopravní podnik (plus doučování jazyka). Kdyby mě nedržela smlouva u tohoto DPP, tak tam už jsem.
Znám tam dost lidí, co tam odešlo od nás (DPP) a ti říkají jasně, že je to nesrovnatelné nejen penězi, ale i chováním a přístupem k zaměstnancům. Bez nadsázky říkají, že Němci by nevydrželi v Praze dělat ani měsíc.
Navíc takové věci jako potraviny na stejné cenové úrovni (mnohdy i levnější a kvalitnější než u nás).
Mně bylo nabídnuto plat 2100 Euro čistého plus byt, který by hradil tamní dopravní podnik (plus doučování jazyka). Kdyby mě nedržela smlouva u tohoto DPP, tak tam už jsem.
Znám tam dost lidí, co tam odešlo od nás (DPP) a ti říkají jasně, že je to nesrovnatelné nejen penězi, ale i chováním a přístupem k zaměstnancům. Bez nadsázky říkají, že Němci by nevydrželi v Praze dělat ani měsíc.
Navíc takové věci jako potraviny na stejné cenové úrovni (mnohdy i levnější a kvalitnější než u nás).
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Zase za pár let dosáhneš na jejich důchod...9001 píše:A vychází to tak super i když tam žiješ? Sice dostaneš 3000 EUR plat, ale poplatky, daně, nájmy?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
A vychází to tak super i když tam žiješ? Sice dostaneš 3000 EUR plat, ale poplatky, daně, nájmy?MF píše:Dobrý tip. Kolega mi říkal, že jel v Mnichově v tramvaji a že nabírají. Mzdy jsou tam určitě podstatně lepší.Filip píše:Pokud umíš alespoň nějaký cizí jazyk, běž na západ. V Německu je třeba pořád poptávka a...
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Dobrý tip. Kolega mi říkal, že jel v Mnichově v tramvaji a že nabírají. Mzdy jsou tam určitě podstatně lepší.Filip píše:Pokud umíš alespoň nějaký cizí jazyk, běž na západ. V Německu je třeba pořád poptávka a...
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Záleží na tom, co bys jako řidič tramvaje dělal. Buď jsou šejdristé (od pondělí do pátku dělené služby od cca 3 ráno do 21 večer, v různých délkách s různými začátky a konci kde prostě délka odpočinku mezi směnami je tak říkajíc blízko zákonné hrany (taky díky ROPIDu) , různě dělené + volné víkendy). Nebo v turnusu, kde se střídají ranní (od 3) , odpolední (do 1:45), noční (cca 20 - 6), šejdry, celodenní služby(8-18 apod.) (jednou za 14 dní volný víkend). Či stálé noční služby, ale tam je docela tlačenka, protože jsou to pro většinu lidí výhodné služby, člověk má svůj stálý režim (1x14 volný pátek,sobota nebo sobota,neděle).dreamerCZ píše:Zdravim vsechny pany i damy ridice/ridicky. Chtel bych ze zeptat nekoho kdo momentalne pracuje jako ridic tramvaje u DP kolik si vydelavate? Rad bych tuto profesi zkusil a ano vim, ze to neni zadna sranda, ale po trech letech na kamionu na vnitru (chladak), po desitkach hodin mrznuti na vsemoznejch skladech a ja nevim co jeste, mi to porad prijde jako fajn prace. Koukal jsem, ze DP pise v inzeratu, ze autobusakum nabizi asi 143,- na hodinu. Predpokladam, ze tramvajaci na tom budou podobne, nicmene z toho si tezko clovek udela predstavu kolik si nakonec prinese domu. Tak tedy prosim o nejaka realna cisla. Diky moc.
Upřimně, nejméně jsem dostával na šejdrech, to bylo v čistém i pod dvacet tisíc.
Pokud umíš alespoň nějaký cizí jazyk, běž na západ. V Německu je třeba pořád poptávka a inzeráty dávají i do Česka. Já to možná příští rok zkusím.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Já sice už mnoho let na stálo nejezdím, ale myslím, že tak 22-24 tisíc čistého. Třeba mě někdo opraví. Ovšem jestli máš D, tak zkus ty busy, protože si uděláš kurz (jakože se staví ve stanicích a jezdí podle jízdního řádu atp), který trvá týden (je taky placený) a jdeš dělat . Napřed pochopitelně musíš i když si jezdil oběhat ty doktory DP. U tramvají budeš čekat než na Tebe milostivě dojde řada do kurzu a pak tři měsíce ho děláš.dreamerCZ píše:Zdravim vsechny pany i damy ridice/ridicky. Chtel bych ze zeptat nekoho kdo momentalne pracuje jako ridic tramvaje u DP kolik si vydelavate? Rad bych tuto profesi zkusil a ano vim, ze to neni zadna sranda, ale po trech letech na kamionu na vnitru (chladak), po desitkach hodin mrznuti na vsemoznejch skladech a ja nevim co jeste, mi to porad prijde jako fajn prace. Koukal jsem, ze DP pise v inzeratu, ze autobusakum nabizi asi 143,- na hodinu. Predpokladam, ze tramvajaci na tom budou podobne, nicmene z toho si tezko clovek udela predstavu kolik si nakonec prinese domu. Tak tedy prosim o nejaka realna cisla. Diky moc.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Zdravim vsechny pany i damy ridice/ridicky. Chtel bych ze zeptat nekoho kdo momentalne pracuje jako ridic tramvaje u DP kolik si vydelavate? Rad bych tuto profesi zkusil a ano vim, ze to neni zadna sranda, ale po trech letech na kamionu na vnitru (chladak), po desitkach hodin mrznuti na vsemoznejch skladech a ja nevim co jeste, mi to porad prijde jako fajn prace. Koukal jsem, ze DP pise v inzeratu, ze autobusakum nabizi asi 143,- na hodinu. Predpokladam, ze tramvajaci na tom budou podobne, nicmene z toho si tezko clovek udela predstavu kolik si nakonec prinese domu. Tak tedy prosim o nejaka realna cisla. Diky moc.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
To je pěkně fuj nástup.Filip píše:První nástup u nás 3:55. No když Modřany nejsou za rohem
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
První nástup u nás 3:55. No když Modřany nejsou za rohemwillyjeff píše:Ano, to se změnilo. Dokonce na to plánovače už upozorňuje program, že je tam moc krátká pauza. A ano, ranní může začít už o 3. Tu čtvrtou ráno jsem použil jako ilustraci, dneska už snad žádná ranní směna nezačíná před 4 ráno (díky posunutým nočním), nebo v nějaké vozovně taková je? Ale stačí, aby se změnily jízdní řády...Filip píše:Jednou jsem měl mezi ranní a odpolední částí sejdra pauzu 1 hodina 50 minut přesně a odpolední sejdr mi začínal už v 10:4X. Tak se to asi už změnilo. Jinak jsem měl ranní sejdr i od 3:20 a pauza na odpolední sejdr byla 8 hodin.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Ano, to se změnilo. Dokonce na to plánovače už upozorňuje program, že je tam moc krátká pauza. A ano, ranní může začít už o 3. Tu čtvrtou ráno jsem použil jako ilustraci, dneska už snad žádná ranní směna nezačíná před 4 ráno (díky posunutým nočním), nebo v nějaké vozovně taková je? Ale stačí, aby se změnily jízdní řády...Filip píše:Jednou jsem měl mezi ranní a odpolední částí sejdra pauzu 1 hodina 50 minut přesně a odpolední sejdr mi začínal už v 10:4X. Tak se to asi už změnilo. Jinak jsem měl ranní sejdr i od 3:20 a pauza na odpolední sejdr byla 8 hodin.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Jednou jsem měl mezi ranní a odpolední částí sejdra pauzu 1 hodina 50 minut přesně a odpolední sejdr mi začínal už v 10:4X. Tak se to asi už změnilo. Jinak jsem měl ranní sejdr i od 3:20 a pauza na odpolední sejdr byla 8 hodin.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Jasně, že týden dopředu víme přesně. Dneska jsem do mailu dostali příští úterý. Ale teda nepočítejte s tím, že budete mít nějak energii na takovýhle pitominky V pátek nebudete vědět, která bije. Jinak, kolik toho chcete trénovat, když budete moct večer až po 20 hodině a ráno v 5 budíček. Rozhodně radši zvolíte postel.Damiano píše:Jo a možná ještě jedna otázka takhle když ze začátku budu dělat ty šejdry ty dělené směny ví se to třeba alespoň týden dopředu jak bude ten člověk pracovat? Já se omlouvám za takové otázky jen mi jde prostě o to abych měl co nejvíce informací věnuji se fotbalu trénování a abych to mohl nějak dát dohromady před podpisem toho závazku té smlouvy