Chci se stát řidičem tramvaje...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Ahoj kolegové a kolegyně z kolejí Měl bych na vás prosbu. Byl by někdo ochoten sdělit mi jak jste na tom momentálně průměrně finančně? Kolik si tak standardně nosíte domů čistá ruka? Já chci přejít z busů k vám, ale předpokládám, že si asi pohorším a rád bych věděl jak moc. Rozumějte, kdybych nemusel řešit podnájem, alimenty, úvěr atd zas bych to tak neřešil, přeci jen máme stejnou hodinovou sazbu, ale už jen ten inzerát DP, kde u tramvají nabízí až 38500,- a u busů 42500, mě trochu znervózňuje.
Pak by mě dost zajímalo, jestli je tu někdo z Kobylis, jak to u vás chodí. Myslím diagramy a tak. Pepa Chodurský z Hloubětína třeba říkal, že u nich se jezdí po 14ti dnech, 14 dní ranní a 14 dní odpolední, ale že prej jsou vyjímka, tak by mě zajímalo jak je to právě v Kobylkách.
Díky předem za jakýkoliv info.
Pak by mě dost zajímalo, jestli je tu někdo z Kobylis, jak to u vás chodí. Myslím diagramy a tak. Pepa Chodurský z Hloubětína třeba říkal, že u nich se jezdí po 14ti dnech, 14 dní ranní a 14 dní odpolední, ale že prej jsou vyjímka, tak by mě zajímalo jak je to právě v Kobylkách.
Díky předem za jakýkoliv info.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Tak už i DPP připouští možnost práce na zkrácený úvazek.von Špilberk píše: ↑17.10.2019 19:44http://www.dpo.cz/zkraceneuvazky/
No vida, co taky jde, když je nedostatek řidičů.
Přihřeju si svou polívčičku viewtopic.php?f=45&t=793&start=413 (10.12.2017 11:43)
Je fajn, že mě někde poslechli. DPP sice stále víc fňuká o nedostatku lidí, ale vytrvale nabízí jen plný úvazek. Snaha o invenčnější řešení stále nikde.
Teď už jen tuto informaci více ventilovat, aby si cílová skupina měla možnost všimnout. Navíc Ostrava si na možnost zkráceného úvazku vytvořila extra stránku s precizní informací, o co jde. Takže se zdá, že má o tyto lidi opravdu zájem.Nabízíme:
Základní hodinová mzda 162,30 Kč + další motivující finanční ohodnocení - Příplatky za sobotu, neděli a svátek, práce přesčas, odpolední a noční směny, dělenou směnu, výkonnostní odměna ve výši 20% a další příplatky dle Kolektivní smlouvy (průměrná měsíční mzda s odměnami a příplatky 38 500 Kč)
Možnost práce na zkrácený úvazek (i v tomto případě se jedná o práci v turnusu)
Pracovní smlouva na dobu neurčitou
Pracoviště: Praha
Zajímavé ovšem je porovnat si info o pozici řidič TRAM vs. řidič BUS. Je třeba zvláštní, že u BUSů se zdůrazňuje výběr z 5 garáží, ale u TRAM se o výběru vozoven mlčí (i když samozřejmě výběr je).
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Ještě dotaz – absolvoval někdo v poslední době to kolečko po doktorech? Berou jen na objednání nebo i klasicky ambulantně bez objednání (konkrétně ušní, oční, neurologie, psychiatrie). Na vstupní prohlídku k podnikovému doktorovi jdu až 19.11. s tím, že nejbližší kurz začíná 6.1., tak se trochu bojím, že nestíhám. Já bych se i objednal dopředu, ale kontakty na konkrétní doktory prý smím dostat až na té vstupní prohlídce, čemuž moc nerozumím
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Spíš mi šlo o to, jestli má cenu se hlásit už teď, když v současné práci končím až v polovině prosince. Ale už ok, zavolal jsem si a vím
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Doktory už oběhaný máš všechny?
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Zdravím! Neví někdo z insiderů, kdy bude začínat další kurz? Rád bych co nejvíce eliminoval bezpracovní období
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Nemyslim, že to bylo pod hranicí ubrzditelnosti.... Těch 75m nestačí? Na suchu (pokud teda nemazala) a s 15T - tj. s jejími moderními systémy a ručním řadičem, který stačí strhnout k sobě namísto přeštelování haksny?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Řidič patnáctky jednoznačně nedodržel § 31 Rychlost jízdy, odst. 9, bod c), kdy nepřizpůsobil rychlost rozhledovým poměrům - ze záběru je patrné, že není moc dobrá viditelnost s ohledem na křoví.
Řidič mazačky (ať již dělal cokoliv), se mohl řídit § 32 Zastavování vlaků, odst.1, body a), b) nebo d), kdy byl zřejmě zkontrolovat stav kolejového svršku / ověřit stav troleje, který by mohl způsobit mimořádnou událost dle bodu a) např. slyšitelné rány při průjezdu (viz bod d) nebo v podobě překážky na trati v bodě b).
Řidič mazačky (ať již dělal cokoliv), se mohl řídit § 32 Zastavování vlaků, odst.1, body a), b) nebo d), kdy byl zřejmě zkontrolovat stav kolejového svršku / ověřit stav troleje, který by mohl způsobit mimořádnou událost dle bodu a) např. slyšitelné rány při průjezdu (viz bod d) nebo v podobě překážky na trati v bodě b).
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
von Š: Asi je zřejmý, že odst.2 se týká ostatních osob a nikoliv řidiče, proto je tam zmínka, že ony osoby (a že jsou tam vyjmenovaní) si za bezpečnost při výstupu odpovídají sami.
Aby bylo jasno, nekritizuju to, ale ani nehájím a je mi tak víceméně šumák, co tam řidič mazačky dělal.
Na druhou stranu si nemyslim, že by zrovna tohle byl nějakej problém* a možná i proto to předpisy nijak zásadně neřeší.
*problém z toho nastal až působenim druhýho účastníka
Možná jsem tak vycvičenej z motorky, ale kam nevidim, tam prostě neletim, i kdyby to nakrásně nebylo zakázaný v žádnym konkrétnim paragrafu.
Ťuky ťuk...
P_V: Hloupost ! Bohatě postačí dodržovat současné předpisy.
Aby bylo jasno, nekritizuju to, ale ani nehájím a je mi tak víceméně šumák, co tam řidič mazačky dělal.
Na druhou stranu si nemyslim, že by zrovna tohle byl nějakej problém* a možná i proto to předpisy nijak zásadně neřeší.
*problém z toho nastal až působenim druhýho účastníka
Možná jsem tak vycvičenej z motorky, ale kam nevidim, tam prostě neletim, i kdyby to nakrásně nebylo zakázaný v žádnym konkrétnim paragrafu.
Ťuky ťuk...
P_V: Hloupost ! Bohatě postačí dodržovat současné předpisy.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
návrh: doplnit do tramvají funkčnost "druhý stupeň výstražných blinkrů", kdy spolu s blinkry i přerušovaně zvoní zvonek. Právě pro takové případy předmětu v kolejích za nepřehlednou zatáčkou.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
voni Š - tak jasně, je to blbost, takhle zbytečně stavět, to nejsme vepři.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
demon: Tak §32 má i další odstavec (2), kde je napsáno, že mimo zastávku se pro výstup a nástup osob nezastavuje. Přičemž je tam taky napsáno, kdy to neplatí. A je tam jasně napsáno osob a ne jen cestujících, a i řidič je osoba. (krom toho máme taky §3.9)
Bobík: viníka nezpochybňuji.
Jde mi jen o způsob uvažování: Já kdysi dávno taky někde na modřanské trati zastavil, protože cosi na kolejích. Vyletěl jsem z kabiny se staženou , kopnul jsem do předmětu a mazal zpátky do kabiny. A to celou dobu s vědomím, že dělám něco, co smrdí malérem, a modlil jsem se, abych to stihl, než se přižene nějaký "odborník".
Pokud někdo zastaví proto, aby si udělal fotku a měl co dát na net, jak je velký KING, co se může šotit na trati. Nechápe, že dělá něco nevhodného, případně rovnou počítá s tím, že kdyby "něco" tak ON za to nemůže a řekne, že předmět v kolejích a má vystaráno. Tak je tady něco v nepořádku, teda aspoň podle mne. A mělo by se to tak říct.
Taky proto, že když předpisy na trati platí pro někoho víc a pro někoho míň, tak nastává demoralizace a pak se stane to, že nějaký blb to vezme tak, že když někdo může/nemusí, tak já taky něco můžu/nemusím a vyrobí někde nějakou jinou kokotinu.
Přitom pro jistotu ještě jednou zdůrazňuji, že nevím jestli to byl tento případ a nikoho konkrétního z ničeho neobviňuji.
Bobík: viníka nezpochybňuji.
Jde mi jen o způsob uvažování: Já kdysi dávno taky někde na modřanské trati zastavil, protože cosi na kolejích. Vyletěl jsem z kabiny se staženou , kopnul jsem do předmětu a mazal zpátky do kabiny. A to celou dobu s vědomím, že dělám něco, co smrdí malérem, a modlil jsem se, abych to stihl, než se přižene nějaký "odborník".
Pokud někdo zastaví proto, aby si udělal fotku a měl co dát na net, jak je velký KING, co se může šotit na trati. Nechápe, že dělá něco nevhodného, případně rovnou počítá s tím, že kdyby "něco" tak ON za to nemůže a řekne, že předmět v kolejích a má vystaráno. Tak je tady něco v nepořádku, teda aspoň podle mne. A mělo by se to tak říct.
Taky proto, že když předpisy na trati platí pro někoho víc a pro někoho míň, tak nastává demoralizace a pak se stane to, že nějaký blb to vezme tak, že když někdo může/nemusí, tak já taky něco můžu/nemusím a vyrobí někde nějakou jinou kokotinu.
Přitom pro jistotu ještě jednou zdůrazňuji, že nevím jestli to byl tento případ a nikoho konkrétního z ničeho neobviňuji.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 29.7.2019 15:40, celkem upraveno 1 x.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Tady zcela logicky tady ZPPK neplatí a co se týče zmiňovaného paragrafu D1/2, tak ten uvádí pouze případy, kdy je řidič zastavit vlak povinen, nikoliv ale už kdy tak učinit nesmí.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
§ 27
(1) Řidič nesmí zastavit a stát
a) v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti,
b) před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním,
Takže pokud mazačka nezastavila z důvodu závady znemožňující jízdu, chrání jejího řidiče jen právní formalita, že ten most ještě (možná) není pozemní komunikací.
(1) Řidič nesmí zastavit a stát
a) v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti,
b) před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním,
Takže pokud mazačka nezastavila z důvodu závady znemožňující jízdu, chrání jejího řidiče jen právní formalita, že ten most ještě (možná) není pozemní komunikací.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Notabene právě i z toho důvodu je v oblouku pod Ohradou 30...
Tady je prostě jedinej viník ten šoumen v 15T, byť k tomu řidič mazačky mohl (nikoliv že musel) svým dílem přispět.
Oba vozy už jsou v provozu, takže naštěstí jen PHOF.
Tady je prostě jedinej viník ten šoumen v 15T, byť k tomu řidič mazačky mohl (nikoliv že musel) svým dílem přispět.
Oba vozy už jsou v provozu, takže naštěstí jen PHOF.