Chci se stát řidičem tramvaje...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Já mu věřím, neměnil bych ani bez dreamerova textu, ale s chutí jsem si pocetl
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
dreamerCZ: opravdu pěkný a hlavně neinformovaný pohled z autobusu na tramvaj.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Tak já taky trochu přidám do debaty.
Loni jsem nastoupil k DPP a jelikož se rozjížděla ta veliká náborová mašinérie a brali kde koho i s B nebo C, tak jsem toho využil a rozšířil své C na D a nastoupil k autobusům. Bohužel. Původně mě dost lákala tramvaj, ale pak jsem si řek, že kdyby přecijen nebylo DPP až do důchodu a já musel časem hledat něco jinýho, tak by se to D mohlo docela hodit. Ale musím po třičtvrtě roku říct, že jsem se měl na celý D vysrat a jít na tramvaj. Nechci zase rozdmýchávat nějaký flame a určitě nechci znevažovat práci tramvajáků, zvlášť když bych se docela zařadil mezi ně, ale osobně můžu říct, že autobus je mnohem větší peklo a to, že jsou srovnaný prachy není úplně fér a ten kdo dělal tu studii ji dělal očividně od stolu. O to víc lituju, že za stejný prachy jsem se dal na tuhle otročinu. Jasný vy tramvajáci máte dlouhou brzdnou dráhu, bla bla, a nemáte kam uhnout bla, bla . Ale to je opravdu asi tak všechno .
Za prvé vozy.
Ciťáky jsou něco tak příšernýho, že už jenom za to by měl být příplatek. Nejede to, nebrzdí to, netopí to, sere se to, netlumí to, všechno v tom strašně tříská a skřípe atd. A jelikož my bohužel musíme jezdit po silnicích pro motorová vozidla, a všichni víme v jakým jsou pražský ulice stavu, tak například 12 hodin na 136 a tom šíleným tankodromu je doslova očistec. I ten nejstaší kousek tramvaje pořad jede po kolejích, hladce bez drncání. A zatímco tramvajový park se pomalu, ale jistě modernizuje, tak u nás se na Klíčově do Ciťáků montujou samozhášecí udělátory (kdyby to jako začalo hořet), což je bohužel neklamným důkazem toho, že tyhle mrdky tady budou ještě mraky let
A to nemluvím o výměnách. Myslím, že vy tak často neměníte dvě tři tramvaje za šichtu, že?
Za další jízdní dráha.
Tramvajáci ji mají jasně danou. Jasně, je dost blbý na křižovatce blbě uhnout , to autobusák přecijen vyřeší tak nějak líp. A jasně, když někdo blbě zaparkuje, tak ho neobjedeš. Ale jinak? Ta dráha je většinou jenom vaše a to je obrovskej benefit a ulehčení. Když kolikrát poskakuju od Kobylis na Ládví, nebo ze Zahraďáku je jedno na kterou stranu v koloně aut, který se mnou neustále bojujou o každej metr, na poslední chvíli hážou myšky tři metry před semaforem, do toho samozřejmě nabírám spoždění a pak vydím vás jak si to kolem profrčíte, bez ohrožení, bez zastavení, v klídku, říkám si *****, proč jsem nešel k vám
A jestli tady někdo zmiňoval, že tramvaják musí myslet dopředu kvůli brzdný dráze atd. Jasně to beru. Ale my? My musíme mít doslova šestej smysl, protože zatímco vy spozorníte když se blíží křižovatka, nebo přechod, tak my jsme bohužel na silnici pořád v kontaktu a víme všichni jakej je tohle agresivní národ hovad, pokud jde o řízení.
A v neposlední řadě tu je i kvalita a komfort jízdní dráhy. Koleje jsou prostě hladký a maximálně to s váma může houpat, ale silnice? To je prostě žumpa a mně je z toho fakt na blití, když vidím v jakým stavu ta Praha je. Viz zrovna třeba Zahradní město, tam k poliklinice, nebo tuhle jsem jezdil přes Satalickou oboru atd. atd. no hnus.
Jízda.
Ano, občas vám někdo stojí blízko kolejí a musíte opatrně, ale máte zrcátka, nebo těch vašich patnáct kamer a monitorů a sledujete jen to jestli se vejdete, ale tramvaj jede sama po kolejích. Co my musíme nadělat pohybů volantem, abychom ten kloub navedli přesně, to se prostě nedá srovnat. A vemte si, že když se vy dva potkáte třeba u Plynárny Michle, nebo v díře pod Na Padesátem, tak na sebe laškovně bliknete a tradá. Ale my? Ty vole to jsou takový nervy, aby ten druhej nejel moc uprostřed a nesestřelil mi zrcátko, nebo abych já se mu nesnažil uhnout tak vehementně, že vorvu pravej bok. Navíc jsou linky kde se fakt tím volantem opravdu hodně nakroutíš, tak že je to i fyzicky docela záběr, protože nemá každej poslední model SORky s vymazleným posilovačem, že? A i tam je to kus od kusu. Zkrátka protáhnou Prahou kloub, třeba 135, 136 je prostě jiná liga. Ostatně, a to nechci fakt rejpat, ale o náročnosti řízení svědčí i poloha řidiče . Jak často vidíte autobusáka, že by měl jedno koleno opřený o palubovku a hlavu podepřenou rukou a jen tak si v klídku popojížděl? Na druhou stranu tramvajáky, takhle vidím dost často a to i když se sunou přes Václavák.
Lidi.
Tak tady není o čem. Jste od nich hezky distancovaný. Jen občas plošina, ale to my máme taky. Ale jinak? Vám je celkem jedno, který si vyberou dveře k nástupu. Zatímco mě se otvírá kudla v kapse, když vidím jak se ta stará **** hrne přes celou dýlku autobusu k prvním dveřím, protože tam zahlídla sedadlo, donutí mě je otavřít, čímž si zamáznu výhled do zrcátka a teď se tam pět minut hrabe, protože má berle, nebo vozejk, nebo já nevím co a já celou dobu nevidím dozadu. Nebo když ti nastoupěj tři UK boys a každej! jednotlivě! chce lístek!!! A každej na tebe ve finále vytáhne kilo. A každej si ho samozřejmě musí označit hned v těch prvních dveřích!!! Ještě, že nemám zbrojní průkaz Vy starost s lístkama nemáte vůbec. Lidi na vás nemůžou a to je taky neskutečnej psychickej benefit.
Preference.
Tak to je úplně bez komentáře. Protože autobusácká preference je prostě jen výsměch a parodie. K tomu není co víc dodat.
Tak že asi tak. Jsem se ale rozkecal, což?
Loni jsem nastoupil k DPP a jelikož se rozjížděla ta veliká náborová mašinérie a brali kde koho i s B nebo C, tak jsem toho využil a rozšířil své C na D a nastoupil k autobusům. Bohužel. Původně mě dost lákala tramvaj, ale pak jsem si řek, že kdyby přecijen nebylo DPP až do důchodu a já musel časem hledat něco jinýho, tak by se to D mohlo docela hodit. Ale musím po třičtvrtě roku říct, že jsem se měl na celý D vysrat a jít na tramvaj. Nechci zase rozdmýchávat nějaký flame a určitě nechci znevažovat práci tramvajáků, zvlášť když bych se docela zařadil mezi ně, ale osobně můžu říct, že autobus je mnohem větší peklo a to, že jsou srovnaný prachy není úplně fér a ten kdo dělal tu studii ji dělal očividně od stolu. O to víc lituju, že za stejný prachy jsem se dal na tuhle otročinu. Jasný vy tramvajáci máte dlouhou brzdnou dráhu, bla bla, a nemáte kam uhnout bla, bla . Ale to je opravdu asi tak všechno .
Za prvé vozy.
Ciťáky jsou něco tak příšernýho, že už jenom za to by měl být příplatek. Nejede to, nebrzdí to, netopí to, sere se to, netlumí to, všechno v tom strašně tříská a skřípe atd. A jelikož my bohužel musíme jezdit po silnicích pro motorová vozidla, a všichni víme v jakým jsou pražský ulice stavu, tak například 12 hodin na 136 a tom šíleným tankodromu je doslova očistec. I ten nejstaší kousek tramvaje pořad jede po kolejích, hladce bez drncání. A zatímco tramvajový park se pomalu, ale jistě modernizuje, tak u nás se na Klíčově do Ciťáků montujou samozhášecí udělátory (kdyby to jako začalo hořet), což je bohužel neklamným důkazem toho, že tyhle mrdky tady budou ještě mraky let
A to nemluvím o výměnách. Myslím, že vy tak často neměníte dvě tři tramvaje za šichtu, že?
Za další jízdní dráha.
Tramvajáci ji mají jasně danou. Jasně, je dost blbý na křižovatce blbě uhnout , to autobusák přecijen vyřeší tak nějak líp. A jasně, když někdo blbě zaparkuje, tak ho neobjedeš. Ale jinak? Ta dráha je většinou jenom vaše a to je obrovskej benefit a ulehčení. Když kolikrát poskakuju od Kobylis na Ládví, nebo ze Zahraďáku je jedno na kterou stranu v koloně aut, který se mnou neustále bojujou o každej metr, na poslední chvíli hážou myšky tři metry před semaforem, do toho samozřejmě nabírám spoždění a pak vydím vás jak si to kolem profrčíte, bez ohrožení, bez zastavení, v klídku, říkám si *****, proč jsem nešel k vám
A jestli tady někdo zmiňoval, že tramvaják musí myslet dopředu kvůli brzdný dráze atd. Jasně to beru. Ale my? My musíme mít doslova šestej smysl, protože zatímco vy spozorníte když se blíží křižovatka, nebo přechod, tak my jsme bohužel na silnici pořád v kontaktu a víme všichni jakej je tohle agresivní národ hovad, pokud jde o řízení.
A v neposlední řadě tu je i kvalita a komfort jízdní dráhy. Koleje jsou prostě hladký a maximálně to s váma může houpat, ale silnice? To je prostě žumpa a mně je z toho fakt na blití, když vidím v jakým stavu ta Praha je. Viz zrovna třeba Zahradní město, tam k poliklinice, nebo tuhle jsem jezdil přes Satalickou oboru atd. atd. no hnus.
Jízda.
Ano, občas vám někdo stojí blízko kolejí a musíte opatrně, ale máte zrcátka, nebo těch vašich patnáct kamer a monitorů a sledujete jen to jestli se vejdete, ale tramvaj jede sama po kolejích. Co my musíme nadělat pohybů volantem, abychom ten kloub navedli přesně, to se prostě nedá srovnat. A vemte si, že když se vy dva potkáte třeba u Plynárny Michle, nebo v díře pod Na Padesátem, tak na sebe laškovně bliknete a tradá. Ale my? Ty vole to jsou takový nervy, aby ten druhej nejel moc uprostřed a nesestřelil mi zrcátko, nebo abych já se mu nesnažil uhnout tak vehementně, že vorvu pravej bok. Navíc jsou linky kde se fakt tím volantem opravdu hodně nakroutíš, tak že je to i fyzicky docela záběr, protože nemá každej poslední model SORky s vymazleným posilovačem, že? A i tam je to kus od kusu. Zkrátka protáhnou Prahou kloub, třeba 135, 136 je prostě jiná liga. Ostatně, a to nechci fakt rejpat, ale o náročnosti řízení svědčí i poloha řidiče . Jak často vidíte autobusáka, že by měl jedno koleno opřený o palubovku a hlavu podepřenou rukou a jen tak si v klídku popojížděl? Na druhou stranu tramvajáky, takhle vidím dost často a to i když se sunou přes Václavák.
Lidi.
Tak tady není o čem. Jste od nich hezky distancovaný. Jen občas plošina, ale to my máme taky. Ale jinak? Vám je celkem jedno, který si vyberou dveře k nástupu. Zatímco mě se otvírá kudla v kapse, když vidím jak se ta stará **** hrne přes celou dýlku autobusu k prvním dveřím, protože tam zahlídla sedadlo, donutí mě je otavřít, čímž si zamáznu výhled do zrcátka a teď se tam pět minut hrabe, protože má berle, nebo vozejk, nebo já nevím co a já celou dobu nevidím dozadu. Nebo když ti nastoupěj tři UK boys a každej! jednotlivě! chce lístek!!! A každej na tebe ve finále vytáhne kilo. A každej si ho samozřejmě musí označit hned v těch prvních dveřích!!! Ještě, že nemám zbrojní průkaz Vy starost s lístkama nemáte vůbec. Lidi na vás nemůžou a to je taky neskutečnej psychickej benefit.
Preference.
Tak to je úplně bez komentáře. Protože autobusácká preference je prostě jen výsměch a parodie. K tomu není co víc dodat.
Tak že asi tak. Jsem se ale rozkecal, což?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Hm, to asi fakt těžko. Se určo musí zvolit silnější ráže.parrot píše:Myslíš jako že u nás na Žižkově zavolá mistr na Pankrác a řekne mistrovi na Pankráci, potřebuju jedno 15T na devítku pro našeho kolegu, protože 15T tady nemám, a dostaneš za to půlku kafíčka?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Tak on by pan Mistr BRJŠ možná na mou 98 v SO něco vypravil, ale když já ani nevím co bych měl chtít
Ovšem cedulová 98 by byla řádně šoto
Ovšem cedulová 98 by byla řádně šoto
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
To ses měl ale hůř učit a byl jsi mezi nima...Petrpes píše:Ale co si budem povídat, někteří mají ty správné vozy i bez kafíčka
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Ale co si budem povídat, někteří mají ty správné vozy i bez kafíčka
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Myslíš jako že u nás na Žižkově zavolá mistr na Pankrác a řekne mistrovi na Pankráci, potřebuju jedno 15T na devítku pro našeho kolegu, protože 15T tady nemám, a dostaneš za to půlku kafíčka?9001 píše:Ale tak za kafíčko v depu mu tam tu klimatizovanou hodí ne?von Špilberk píše:Jenže služby nevznikají žádnými gentlementskými dohodami mezi řidiči. Služby píše plánovač směn týden dopředu. Takže např. dnes bude tvořit šichty na příští ST a asi i ČT. Jaké bude za týden počasí
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Hele to už zavání diskriminací kvůli věkufricoolinek2 píše:Ježiš já nevím... tak nějak bych si dokázal představit, že by v parném letním dni neměl tramvaják radost z toho, že ho čeká vůz bez A/C. A z toho úhlu pohledu bych si dokázal představit třeba nějaké gentlementské dohody (jeden den ty, druhej den já nebo upřednostňování dříve narozených kolegů).
Asi takto, tedy.
A co třeba takhle: co doplnit klimatizaci řidiče do všech vozů (resp. u RP dvojic alespoň do prvních vozů v soupravě) pomohlo by se všem.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Ale tak za kafíčko v depu mu tak tu klimatizovanou hodí ne?von Špilberk píše:Jenže služby nevznikají žádnými gentlementskými dohodami mezi řidiči. Služby píše plánovač směn týden dopředu. Takže např. dnes bude tvořit šichty na příští ST a asi i ČT. Jaké bude za týden počasífricoolinek2 píše: A z toho úhlu pohledu bych si dokázal představit třeba nějaké gentlementské dohody (jeden den ty, druhej den já nebo upřednostňování dříve narozených kolegů).
Asi takto, tedy.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Ani ne, když z toho musí furt vylejzat. Jedině tak o víkendu, kdy nejsou přestávky a má jistotu, že z toho nesleze.fricoolinek2 píše: že by v parném letním dni neměl tramvaják radost z toho, že ho čeká vůz bez A/C.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Jenže služby nevznikají žádnými gentlementskými dohodami mezi řidiči. Služby píše plánovač směn týden dopředu. Takže např. dnes bude tvořit šichty na příští ST a asi i ČT. Jaké bude za týden počasífricoolinek2 píše: A z toho úhlu pohledu bych si dokázal představit třeba nějaké gentlementské dohody (jeden den ty, druhej den já nebo upřednostňování dříve narozených kolegů).
Asi takto, tedy.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Ježiš já nevím... tak nějak bych si dokázal představit, že by v parném letním dni neměl tramvaják radost z toho, že ho čeká vůz bez A/C. A z toho úhlu pohledu bych si dokázal představit třeba nějaké gentlementské dohody (jeden den ty, druhej den já nebo upřednostňování dříve narozených kolegů).
Asi takto, tedy.
Asi takto, tedy.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Tak on Frco už dlouhodobě různými zajímavými dotazy nejen v této diskuzi dokazuje, že se bude jednat o skutečnou mozkovou kapacitu...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Mě je nejvíc líto, že si frcoo nemůže pomoci, z toho je mi úplně do pláče