Chci se stát řidičem tramvaje...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
No tak jako člověk úplně z venku, co do toho vůbec nevidí bych pro sebe:
(a) nedoporučil vozovnu Vokovice - mám totiž vrozený respekt ke všem možným předpisům, což Vokovičtí spíš nemají (pravidelně zakrývají rychloměr na druhém voze, NIKDY nemačkají "Výhybka 0", atd)
(b) doporučil vozovnu Motol - myslím že tamní jsou přesným opakem Vokovičáků, navíc je tam naděje na zajímavý vozový park - 14T, 15T
(c) zaujal neutrální postoj k ostatním vozovnám...
--
ad (a) Možná jsem trochu poznamenán tím, že se většinou pohybuji po Praze 6 a tak Vokovických tramek vidím daleko nejvíc...
(a) nedoporučil vozovnu Vokovice - mám totiž vrozený respekt ke všem možným předpisům, což Vokovičtí spíš nemají (pravidelně zakrývají rychloměr na druhém voze, NIKDY nemačkají "Výhybka 0", atd)
(b) doporučil vozovnu Motol - myslím že tamní jsou přesným opakem Vokovičáků, navíc je tam naděje na zajímavý vozový park - 14T, 15T
(c) zaujal neutrální postoj k ostatním vozovnám...
--
ad (a) Možná jsem trochu poznamenán tím, že se většinou pohybuji po Praze 6 a tak Vokovických tramek vidím daleko nejvíc...
- Dushman_8252
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.1.2007 14:58
- Kontaktovat uživatele:
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Předpisem D 1/2 to nebude Na Barrandov už smí i 14T a na novelizaci D 1/2 se nečekalo7080 píše:Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.
Problém je tam ještě jeden a to ještě závažnější. Stávající vůz má střešní ventilátory poháněné přímo z 600V, takže po výpadku napájení by celý vůz musel zůstat stát dokud nedojde k obnovení obnovení napájení. Kdyby jsi pokračoval dál v jízdě dolů, tak dojedeš se střechou v plamenech.XSC píše:To je mi jasné, že teď už to nemá cenu. Ale jestli tohle byl jediný problém KT x Barrandov, tak ten 1 termostat tam mohl být už dávno, náklady minimální. Hlavně to ukazuje, že jsou věci, se kterými výrobce nepočítal.
Zjednodušeně řečeno na Barrandov nesmí žádné vozy, jejichž chlazení měničů nebo brzdových odporů je závislé na přítomnosti napětí v troleji. Vyjímka je pro vůz 5519, 5521 a 5572, případně další schválená vozidla.
To je mi jasné, že teď už to nemá cenu. Ale jestli tohle byl jediný problém KT x Barrandov, tak ten 1 termostat tam mohl být už dávno, náklady minimální. Hlavně to ukazuje, že jsou věci, se kterými výrobce nepočítal.7080 píše:Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.
Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.XSC píše:A kdyby tam bylo ještě jedno, hlídající maximální teplotu vháněného vzduchu, tak by se klapka mohla přetočit zpět po dosažení maxima. Tím by KT neměly problém se smažením hlav při sjezdu Barrandova a snad by nemusely mít zákaz. Jenže na takovou možnost při výrobě nikdo nemyslel.
A kdyby tam bylo ještě jedno, hlídající maximální teplotu vháněného vzduchu, tak by se klapka mohla přetočit zpět po dosažení maxima. Tím by KT neměly problém se smažením hlav při sjezdu Barrandova a snad by nemusely mít zákaz. Jenže na takovou možnost při výrobě nikdo nemyslel.7080 píše:Prostor pro cestující je vytápěn teplem z brzdových odporníků a dohřívacích topnic.
Pokud je zapnuté topení, tak veškerý vzduch ze střešního ventilátoru je foukán přes brzdové odporníky a dohřívací topnice, kde se ohřeje a projde do interiéru vozu. Pokud je teplota vzduchu nižší než cca 40 stupňů automaticky sepnou dohřívací topnice.
Pokud je topení vypnuté, přetočí se střešní klapka do polohy větrání a veškerý teplý vzduch je vyfukován ven. Do vozu potom proudí vzduch o stejné teplotě jaká je venku.
Převzato z Nauky o vozidlech, vydané pro potřeby DP 1993.
Myslím, že někde poblíž čidla na přehřátí odporníků bude druhé na hlídání teploty vzduchu.
Prostor pro cestující je vytápěn teplem z brzdových odporníků a dohřívacích topnic.
Pokud je zapnuté topení, tak veškerý vzduch ze střešního ventilátoru je foukán přes brzdové odporníky a dohřívací topnice, kde se ohřeje a projde do interiéru vozu. Pokud je teplota vzduchu nižší než cca 40 stupňů automaticky sepnou dohřívací topnice.
Pokud je topení vypnuté, přetočí se střešní klapka do polohy větrání a veškerý teplý vzduch je vyfukován ven. Do vozu potom proudí vzduch o stejné teplotě jaká je venku.
Převzato z Nauky o vozidlech, vydané pro potřeby DP 1993.
Myslím, že někde poblíž čidla na přehřátí odporníků bude druhé na hlídání teploty vzduchu.
Pokud je zapnuté topení, tak veškerý vzduch ze střešního ventilátoru je foukán přes brzdové odporníky a dohřívací topnice, kde se ohřeje a projde do interiéru vozu. Pokud je teplota vzduchu nižší než cca 40 stupňů automaticky sepnou dohřívací topnice.
Pokud je topení vypnuté, přetočí se střešní klapka do polohy větrání a veškerý teplý vzduch je vyfukován ven. Do vozu potom proudí vzduch o stejné teplotě jaká je venku.
Převzato z Nauky o vozidlech, vydané pro potřeby DP 1993.
Myslím, že někde poblíž čidla na přehřátí odporníků bude druhé na hlídání teploty vzduchu.
Topení na KT8 jsem nikdy podrobně nezkoumal, nicméně to měření teploty v kanále se mi nezdá. Nahoře u odporů je čidlo přehřátí odporníků, u motorventilátoru je čidlo proudění vzduchu a nic jinýho tam fakt není. Podle mě dnes topení na KT8 topí neustále (samozřejmě po zapnutí), neboť regulátor topení je při zemi a tam se teplo v kachně nikdy nedostane.MF píše:Pokud vím, tak by se nyní měly automaticky zapínat pomocné topnice pokud je teplota v kanále od brzdových odporů menší než 40 st.C.
Nebo lze je zapnou na st.A. Ale automatické zapínají je zřejmě nefunkční.
Kdo neví, tak regulátor topení se nachází v takové veliké šedivé bedně u přechodu z krajních článků do prostředního. Dnes je to taková poměrně malá krabička, ale dřív ta skříň byla údajně téměř celá plná (a že to má odhadem 1x1x0,3m) Ten dřívější šíleně propracovaný a složitý regulátor topení bych chtěl vidět, nemá někdo foto?
Jednou, když se jezdila 24ka z Ládví na Vápenku /prasklá voda ve Vodičkové/ tak mi přišla paní vynadat na Olšanském náměstí, že když už netopím, tak ať alespoň vypnu to větrání, že jí táhne na nohy...fibou píše:No tak máš asi smůlu na netopící řidiče a nebo sedáváš v prostředním článku, kde je někdy chladnějc, když tam táhne. Ale v krajních článcích, jak už jsem psal níže, se kolikrát dá udělat i v zimě 30°C.
Nemělo cenu vysvětlovat, že tam žádné větrání není a že je to průvanem. Sice jsem se snažil celou dobu trochu přibrzďovat, ale bylo to plat prtný přestože bylo zapnuté pomocné vyhřívání (topnice v nástavbě na střeše s odpory). Zřejmě zůstala klapka výdechu od odporů vedena mimo vůz (jako T3SU od ZR). Tyto klapky se řídily servomotorky, ale ty většinou nefungovaly a proto se štelovaly ručně. Dříve býval ve voze termostat, ale většinou na něj řidiči umístili sněhovou kouli, aby to topilo stále ale to už je nějaký ten pátek
Pokud vím, tak by se nyní měly automaticky zapínat pomocné topnice pokud je teplota v kanále od brzdových odporů menší než 40 st.C.
Nebo lze je zapnou na st.A. Ale automatické zapínají je zřejmě nefunkční. Co pamatuji (jako kaštan) tak třeba 9038, když jezdila v Motole topila špičkově. Bodejď ne, když na ní byla reklama na zemní plyn
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
jara píše:Určitě budete muset být alespoň vyučeni a minimální věk 18 let. Na brigádu možná jen revizora. ....
U přepravní kontroly už brigádníky neberou (jen HPP, i když to už taky ne) tedy to také nepůjde. Leda, že by dalo hodně lidí výpověď.Sirka píše:Můžu poprosit o upřesnění?
Btw praxe na dispečinku se dá dělat jak?
- Dushman_8252
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.1.2007 14:58
- Kontaktovat uživatele: