Chci se stát řidičem tramvaje...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.6.2016 0:07

Bobik píše:Milane, já ale narážím na to, že když máš několik O/N za sebou, tak je plánovač schopnej ti to dát napřeskáčku.
......
1.) původní tvůj příspěvek takto nevyzněl
2.) aktuální anketa na vozovnách DPP je na turnus = základní pravidla a nikoliv pravomoc tzv. plánovače - resp. jak já říkám pouhého přidělovače již (oddělením JŘ) vymyšlených směn konkrétním řidičům pro daný kalendářní den
3.) když jsem si tu sám povzdech nad neojedinělým přetěžováním jednotlivých řidičů přidělováním jim tzv. plánovači dlouhých směn do moc (6-ti) dní za sebou, tak jsem byl sprdnut, že plánovač nemůže ohlídat všechno Z:arrow: nevšiml jsem si, že by si dosud s tímto tvrzením projevil nesouhlas
Bobik píše:........... Voni Š - Jo, ty nic sjednocovat nechceš, ale zezhora jsou takovýhle nápady docela pravidelný. Podle mě je to blbost, každá vozovna má svoje, každá vozovna má jiný linky, jinou vypravenost atd.
a to já se naopak sjednocování turnusů na vozovnách nebráním, pokud:
1.) bude vybrána co nejlepší varianta pro většinu řidičů
2.) budou obdobné pracovní podmínky/směny na jednotlivých vozovnách (rozdíl cca 45 minut mezi prvními nástupy / posledními odstupy mezi např. PA a KO beru za nepodstatný = nemající vliv na průměrnou/minimální/maximální délku směn řidičů jednotlivých vozoven)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Bobik » 26.6.2016 23:37

Milane, já ale narážím na to, že když máš několik O/N za sebou, tak je plánovač schopnej ti to dát napřeskáčku.
Voni Š - Jo, ty nic sjednocovat nechceš, ale zezhora jsou takovýhle nápady docela pravidelný. Podle mě je to blbost, každá vozovna má svoje, každá vozovna má jiný linky, jinou vypravenost atd.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.6.2016 14:35

diskuze zde je důkazem mého přesvědčení a zdejšího prohlášení von Š:
Z:arrow: výsledek aktuální ankety
IMG0029A vyř.jpg
na vozovnách bude rozporuplný:[/b]
1.) poslední otázka je "jsem spokojený se současnými směnami ve velkém turnusu", jenže:
a) na jaký turnus se to vztahuje - jen na ten konkrétní vozovny nebo na všech vozoven?
b) když jsem odpověděl "ne", tak jak lze vyhodnotit, co se mi na tázaném nelíbí?
2.) ostatní/předchozí (5) otázky zjišťují, jestli řidič upřednostňuje - turnus 6 prac. dní + 3 dny volna/ 5 prac. dní + 2 dny volna / dělené směny/ manipulační a celodenní směny / noční směny , jenže
a) znamená odpověď "ne" to, že hlasuje pro vyřazení daného typu směn či alespoň jeho omezení nebo pouze pro jeho nenavýšení (a navíc proti jakému stavu, když každá vozovna má počet daných směn jiný než ostatní vozovny)?
b) je na 1. dvě otázky možné odpovědět stejně (jak jsem u některých kolegů viděl)? nebo takováto odpověď je považována za zmatečnou = bude z vyhodnocení vyřazena?
3.) když se dělají ankety, tak možnost odpovědi bývá:
a) minimálně třístupňová = kladně / neutrálně /záporně
b) nejlépe pětistupňová = velmi kladně / kladně / neutrálně / záporně / velmi záporně, aby se dalo vyhodnotit co nejpřesněji názor tázaného
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.6.2016 13:57

Bobik píše:...... NIcméně to, co točí úplně všechny je současný "systém", kdy třeba v jedný čtyřce je noční obden. To kvetou úplně všichni, přitom kdyby se ty noční daly za sebou (nejlépe třeba celá ta čtyřka), lidi to spíš skousnou. Ale noční, odpolední, noční, odpolední a nejlépe stylem "co počítač dovolí", tedy že třeba už v půl pátý odpoledne musej poskakovat někde na střídání, nejlépe na druhým konci města, je na vraždu.
to je přesně, co psal von Š, že na každé vozovně je v turnusu jiný problém
- na PA rozhodně O/N je v turnusu rozhodně (až na 1 případ) několik za sebou:
ON, O, O, _ , MD, ON, ON
O, O, _ , MD, O, _ , _ ,
RŠ, O, _ , R, RŠ, R, MD,
_ , Š, RŠ, Š, R, _ , _ ,
_ , ON, ON, ON, O, O, MD,
_ , R, R, Š, R, _ , _ ,
Š, Š, _ , O, ON, ON, ON,
O, _ , MD, O, O, _ , _ ,
MD, O, O, O, _ , R, R,
R, Š, Š, R, _ , _ , _ ,
Š, RŠ, Š, _ , Š, R, R,
R, _ , Š, Š, Š, _ , _ ,
Š, MD, O, _ , Š, O, O,
O, _, R, RŠ, R, _ , _ ,
R, Š, R, Š, Š, MD, _ ,
Š, R, Š, R,_ , _ , _ ,

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od von Špilberk » 26.6.2016 13:51

Bobik píše:
von Špilberk píše:...každé vozovny dorazí jiné požadavky. Turnus není ve všech vozovnách stejný, liší se počet směn R, O, O/N, CD, MD a Š. ....
No a? Historicky to funguje už nějakej pátek, tak proč do toho vrtat a sjednocovat to? Třeba u nás ve VO maj odboráři zájem a snažej se o takovej turnus, co by vyhovoval většině vozovny
To si nerozumíme. Já to nechci sjednocovat, já jen slyšel, že bylo nějaké OO jednání, a že naprostá neshoda, co vlastně požadovat. Navíc tu MMM nakousl ten (tuším) loňský pokus o nový turnus, který ovšem neprošel. A ten měl snad být pro všechny. Tak jen píšu, že vozovny mezi sebou se na turnusu a problémech ve službách neshodnou, protože každá vozovna má svoje.
Na PA je anketa taky, ta je teď snad všude (i na podobě ankety ovšem prý byla v OO nedohoda). Jen jsem zvědav, co z toho vyleze. :D
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 26.6.2016 17:41, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Bobik » 26.6.2016 13:15

von Špilberk píše:...každé vozovny dorazí jiné požadavky. Turnus není ve všech vozovnách stejný, liší se počet směn R, O, O/N, CD, MD a Š. ....
No a? Historicky to funguje už nějakej pátek, tak proč do toho vrtat a sjednocovat to? Třeba u nás ve VO maj odboráři zájem a snažej se o takovej turnus, co by vyhovoval většině vozovny (mimochodem, když jsem pročítal výsledky poslední ankety, tak mě pobavilo, že většina odmítala přesně to, co nám je shora vehementně cpáno, například šejdry a MD 8-) ). Jenže co jsem slyšel, je to "nahoře" vytrvale odmítáno, mimochodem prý s tím, že by to bylo "moc výhodářský". To prý byla odpověď na požadavek zohlednění těch, kteří mají zájem o určitý typ směny. Třeba zrovna ty noční. Část lidí je nesnáší a odmítá jezdit, takže buď si píše cokoli jiného, nebo stejně mění. Další části nevaděj a jiná část je chce (ale to nejde, to by bylo výhodářský). NIcméně to, co točí úplně všechny je současný "systém", kdy třeba v jedný čtyřce je noční obden. To kvetou úplně všichni, přitom kdyby se ty noční daly za sebou (nejlépe třeba celá ta čtyřka), lidi to spíš skousnou. Ale noční, odpolední, noční, odpolední a nejlépe stylem "co počítač dovolí", tedy že třeba už v půl pátý odpoledne musej poskakovat někde na střídání, nejlépe na druhým konci města, je na vraždu.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od mart337 » 26.6.2016 11:48

ad MMM/ omlouvám se, ten počet 6denních byl myšlen ranních. Ty mi vadí nejvíc, protože jakožto člověk, který večer neusíná se slepicemi a tudíž jsem na tom trochu hůř s odpočinkem - spánkem. Od třetího dne potom po příchodu ze šichty většinou padnu za vlast a dospávám. Ještě to šlo relativně dřív v dobách, kdy se s prvními ranními spoji na druhé konečné čerpala delší BP, takže tam měl šlověk šanci si alespoň trochu orachnout. Ale dneska se jezdí hned zpět a na SB ten odpočinek už není to ono.
Co se týká odpoledních, tak s těmi vůbec nemám problém, já osobně mám polonoce docela v oblibě a víc za sebou mi nevadí, doma to v pohodě na těch cca 8 hod dospím.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od von Špilberk » 26.6.2016 11:42

Filip píše:Holt brzké nástupy/pozdní konce jsou daň za delší nájezdové/zátahové trasy třeba od nás z PA do Modřan.
No jistě. On je problém, že odbory se teď nějak pokouší vyjednat lepší turnus, jenže to má tu závadu, že z každé vozovny dorazí jiné požadavky. Turnus není ve všech vozovnách stejný, liší se počet směn R, O, O/N, CD, MD a Š. A údajně Motol turnus se 6denní šichtou vůbec nemá.
A pak je tu problém směn: řidič z PA a řidič z KO se těžko dohodnou na tom, v čem je problém, když KO vyjíždí (zatahují) o 3/4 hodiny později (dřív) než PA. Čímž nechci říct, že jsou na tom v KO líp než my na PA. KO zase můžou mít nějaký jiný problém (třeba víc Š nebo CD nebo prostě něco, co já z PA nevím).

Filip

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Filip » 26.6.2016 11:04

Pro začátek by bohatě stačilo, kdyby byl strop pro délku služby max 10 hodin. A nemyslím si, že by to byl problém udělat. Když na jednom pořadí má ranní řidič 6 hodin a odpolední řidič skoro 13 hodin, tak je něco špatně. #-o
Spousta pořadí je ale taky uměle rozkrájeno kvůli šejdristům apod.

Holt brzké nástupy/pozdní konce jsou daň za delší nájezdové/zátahové trasy třeba od nás z PA do Modřan.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.6.2016 10:20

mart337: já tedy nevím jak jiní, ale osobně mám poslední roky 3 volné dny vkuse a 6 pracovních dní za sebou hnedle minimálně 8x (někdy i 9x) za rok :!:
Z:arrow: více jak dvojnásobek počtu školení a záloha na vozovně (nikoliv na střídacím bodě) je značně nejistý džob, kdy ti furt značně hrozí "schytání" i 12-ti hodinového pracovního úkolu (včetně prvotního zálohování).
von Špilberk píše:............
1. plánovač sám těžko může všechno ohlídat, ale sakra máme 21. století, tak ať programátoři místo EMy vyvinou počítačový program, který s tím plánovačům pomůže. Aspoň by se jednou vyvinulo něco užitečnýho. #-o
...............
3. už jsme to tu řešili, a je to tu zas: plánovač nemůže za to, že některé směny jsou dlouhé a jiné krátké, jen s nimi musí někoho "potěšit". Jenže některé směny jsou moc krátké/dlouhé zcela uměle a zbytečně, a kdyby se upravily, tak by se řidičům a konečně i plánovačům pracovalo lépe. Pak by si plánovač nemusel lámat hlavu s tím, komu všechny ty 11hodinovky dá, stejně jako by si nemusel lámat hlavu s tím, že se někomu ztratily hodiny, protože někdo musí odjet i ty 6hodinovky.
zde 100% souhlas

Jenže pořád mohou vzniknout oprávněné:
1.) 6-ti/7-mi hodinové směny - např. na pořadích vyjíždějících kolem 5.hodiny ráno a zatahujících (po 12-ti až 14-ti hodinách) kolem 19.hodiny odpoledne/večer
2.) 10 až 12 hodin dlouhé směny - na spojích vyjíždějících kolem 4. ranní a končících (po 20-ti až 22 hodinách) kolem 1. v noci následujícího dne
Z:arrow: pokud většina řidičů odmítá tzv. uměle krátké směny, tak na těchto spojích nemohou být (jako někdy nyní) plánovány 3 6-ti/7-mi hodinové směny :!:

Ovšem existuje teoreticky jedno matematické řešení = většina spojů/pořadí by měla denně odjezdit co nejméně rozdílný čas 14 až 20 hodin:
1.) mezi cca 4. ráno až 18.-21.hodinou odpoledne/večer
Z:arrow: ranní 7-mi až 10-ti hodinové směny by končily mezi 11. až 13. hodinou
- místo dosavadní skutečnosti směn delších s konci spíše po hodině 14. až 16. (což jsou již tzv. celodenní směny dlouhé přes těch kritizovaných 11 hodin)
2.) od cca 6-ti ráno do cca 22.večerní až skoro 2. ranní následujícího dne
Z:arrow: ranní 7-mi až 10-ti hodinové směny by končily mezi 12. až 16. hodinou, díky čemuž by tzv. odpolední polonoce byly v průměru od 15. hodiny do 1 hodiny v noci následujícího dne :!:
Z:arrow: Z:arrow: TOTO MÁ OVŠEM PODSTATNÝ HÁČEK, ŽE BY:
1.) VĚTŠINA (DOSUD "KRÁTKOZRAKÝCH") KOLEGŮ SI MUSELA UVĚDOMIT VÝHODY PRŮMĚRNÉ 9 A 1/4 HODINOVÉ SMĚNY
= 2 AŽ 3 VOLNÉ DNY ZA MĚSÍC NAVÍC (ZNAMENAJÍCÍ TAKÉ UŠETŘENÉ KILOMETRY NA NEREALIZOVANÝCH CESTÁCH DO/Z PRÁCE) A HLAVNĚ PŘI VYNÁSOBENÍ 2,5 DNE 12-TI MĚSÍCI, ŽE ZÍSKÁME 30 DNŮ = JEDEN MĚSÍC VOLNA V ROCE BEZ ČERPÁNÍ DOVOLENÉ, COŽ JE VĚTŠÍ VÝHODA NEŽ NEVÝHODA MOŽNOSTI ČERPÁNÍ DOVOLENÉ MÍSTO 25 DNÍ POUHÝCH CCA 22,6
, protože je potřeba hodinový nárok na dovolenou 212,5h ročně (8,5h x 25) vydělit průměrnou denní směnou cca 9,25h.
2.) DPP VOLNEM NAVÍC
a) MĚL VYRUŠIT 6 PRACOVNÍCH DNÍ ZA SEBOU
b) NEMĚL (PROTI NEDÁVNÉMU NÁVRHU) VYTVÁŘET OSAMOCENÉ PRACOVNÍ DNY MEZI VOLNÝMI

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od mart337 » 26.6.2016 9:46

Tak, tak. Ty směny jsou takové podle toho, jak se pak dá z toho naplánovat celý den pro všechny. Včetně šejdrů atd. Taky jsem už přemýšlel nad tím, proč třeba neexistuje možnost aby se na tyto ranní (případně odpolední) 6denní automaticky neplánovala někam do středu třeba školení či zálohy. Vždyť každý má těch ranních 6denních 6 do roka, tak by se tam automaticky mohla vkládat ta školení a když by nebyla už k dispozici, tak třeba ta záloha.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od von Špilberk » 26.6.2016 7:30

modroko píše:To prostě nejde aby plánovač hlídal kdo jak dlouho chodí do práce aby to rozvrhnul dle unavenosti řidiče...hromada lidí má k tomu připitomělí požadavky na směny a vyhovět všem a všemu dle mého nejde, jasně že když mám 6 den v kuse a dostanu nástup 4:10 že prskam, ale vím že je to člověk jako já a nemůže ohlídat vše...
1. plánovač sám těžko může všechno ohlídat, ale sakra máme 21. století, tak ať programátoři místo EMy vyvinou počítačový program, který s tím plánovačům pomůže. Aspoň by se jednou vyvinulo něco užitečnýho. #-o
2. problém není jedna směna s nástupem 4:10. Problém je, když mám 14 dní ranní a plánovač do mě láduje jen směny s nástupem v rozsahu 3:30 - 4:40. To si pak už někdy říkám, že asi zvednu telefon a zeptám se plánovače, jestli bych taky jednou nemohl mít čistě náhodou výjezd v 6. :twisted:
3. už jsme to tu řešili, a je to tu zas: plánovač nemůže za to, že některé směny jsou dlouhé a jiné krátké, jen s nimi musí někoho "potěšit". Jenže některé směny jsou moc krátké/dlouhé zcela uměle a zbytečně, a kdyby se upravily, tak by se řidičům a konečně i plánovačům pracovalo lépe. Pak by si plánovač nemusel lámat hlavu s tím, komu všechny ty 11hodinovky dá, stejně jako by si nemusel lámat hlavu s tím, že se někomu ztratily hodiny, protože někdo musí odjet i ty 6hodinovky.
4. řidiči hromadné dopravy mají v rukou životy a zdraví lidí, stejně jako dost drahý majetek, takže na jejich unavenost by se rozhodně hledět mělo. Ale mělo by se tak dít systémově - jeden plánovač (který má za povinnost to vypravení nějak naplácat vlastně za každou cenu) na konci řetězu to už samozřejmě nevytrhne. Takže: unavenost řidiče má být na zřeteli ne pro pohodlí řidiče, ale pro bezpečnost provozu :!: :!: :!:

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od modroko » 26.6.2016 5:40

Já nechci být rejpal nebo tak něco, ale Milane seděl si někdy na plánování a zkoušel si to rozvrhnout? To prostě nejde aby plánovač hlídal kdo jak dlouho chodí do práce aby to rozvrhnul dle unavenosti řidiče...hromada lidí má k tomu připitomělí požadavky na směny a vyhovět všem a všemu dle mého nejde, jasně že když mám 6 den v kuse a dostanu nástup 4:10 že prskam, ale vím že je to člověk jako já a nemůže ohlídat vše...jo a jinak v bejvale práci jsem dělal třeba 6-7 dní v kuse 12ti hodinové směny pak jeden max.dva dny volna a zas pěkně do práce a nikdo se nás neptal na únavu...věř mi že i přes nějaké drobné chybičky se tu máme jak prasata v žitě

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.6.2016 23:37

mart337 píše:No to bych těch 4 + 5 + 4 asi taky zrovna nemusel to už je dost, ale těch vašich 4 + 4 je prkotina proti 4 + 6 v turnusu. Odpolední - polonoce mi tak moc problém nedělají vzhledem k mé nátuře, to nějak překlepu, ale ranní pravidelně rozbijím dovolenou.
já 1 dnem dovolené u volného víkendu (ať již 3dny či jen 2dny) krátím 6dnů směn za sebou na 5dnů vždy - PROBLÉM BY PRO MNE NEBYLO ODJET ANI TĚCH 6 DNŮ, ALE MUSELA BY SE ZAVÉST ZÁRUKA, ŽE DÍKY PŘIMĚŘENÉ DÉLCE SMĚN BUDE ČAS PRO DOSTATEČNÝ ODPOČINEK MEZI NIMI.

Žel v současnosti jsou řidičům tramvají DPP mnohdy přidělovány směny tak, že:
- při 6-ti pracovních dnech za sebou obdrží i většinu směn nad 10 hodin délky
- při málo (2 až 4) pracovních dnech za sebou obdrží měny délky 6 až 8 hodin, aby nepřekročili (minimálně výrazně) hodiny v měsíci :!:


MĚLO BY SE ZAVÉST DODRŽOVÁNÍ PLÁNOVANÉHO "MAXIMÁLNÍHO TÝDENNÍHO HODINOVÉHO ZATÍŽENÍ" ŘIDIČŮ =
1.) na každý týden by měl být povolen maximální počet plánovaných pracovních hodin řidičů (např. 50h = 5x8,5h + 7,5h možných přesčasů)
2.) rozpočítání maximálně povolené plánované týdenní pracovní doby řidiče na 6 pracovních dnů v týdnu by zajistilo, že v jeho jednotlivých dnech řidičům můžou být plánovány jedině převážně kratší směny (průměrně 8,33h = např. 3x10h, ale pak 3x max. 6,6h) :!:


DOVEDU SI I PŘEDSTAVIT TAKÉ ZVÝŠENÍ PRŮMĚRNÉ POVINNÉ DENNÍ PRACOVNÍ DOBY ZA PÁR (2 AŽ 3) VOLNÝCH DNÍ V MĚSÍCI NAVÍC = NEDÁVNO NAVRHOVANOU CCA 9 a 1/4 hodinovou pracovní dobu, ale muselo by se (na rozdíl od toho plánu) přidávaným volnem navíc:
1.) a) prvotně roztrhnout 6 pracovních dní za sebou na 2+3 nebo 3+2
b) prodloužit další volný víkend v měsíci o 1 až 2 dny
2.) a) prvotně přidáním 1 až 2 volných dní k víkendu u 6-ti pracovních dní za sebou, tyto zkrátit na pouhé 4 (max.) 5
b) další volný/é dny navíc vsadit místo některého z 4 až 5-ti pracovních dnech za sebou (a ne jak bylo navrženo místo jednoho ze dvou prac. dní za sebou, čímž vznikl nesmyslný osamocený pracovní den mezi volnými) :!:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Bobik » 25.6.2016 22:56

Mě vpodstatě vyhovuje to, co je. Jistě, klasickej víkend so+ne je jednou za měsíc. Pro mě třeba volno pá+so je víkend zabitej, ale tak nemůžu mít všechno, že. :D Spoustě jinejch to zase vyhovuje, že v pá a so nemusej vozit ten "vožralej bordel" a jdou raději v ne večer do práce (pravda, šichty z ne na po jsou "šichty za odměnu", bo je svatej klid :D). Takže se současným turnusem jeden den v týdnu volno, jednou za 14 dní pá+so a jednou za 14 dní so+ne se dokážu srovnat.

Odpovědět