Chci se stát řidičem tramvaje...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Jaká vozovna je podle vás nejlepší? Když chci být tramvaják?
A nebude to za pár chvil, kdy se zruší samostatné vozovny, už úplně jedno?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Jaká vozovna je podle vás nejlepší? Když chci být tramvaják?
ano, pokud tě původní vozovna pustí a ta nová chce přijmout (pokud bude mít tvá původní velký nedostatek řidičů tak tě nepustí, naopak pokud máš špatnou pověst, nebo nová vozovna má přebytek lidí tak o tebe nebude mít zájem)2217 píše:Tak k tomu bych měla jeden možná hloupě vypadající dotaz: Pokud dejme tomu nastoupím do vozovny Strašnice, ale pootm se jaksi odstěhuju na jiný konec Prahy a nebude mi to vyhovovat a řekněme, že by vyhovovaly např. Vokovice - dá se přestoupit? Nebo budu muset jezdit sem tam?
já jsem příklad toho, že to jde zařídit i během jediného dne pokud vycházíte dobře s vedením své vozovny
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Jaká vozovna je podle vás nejlepší? Když chci být tramvaják?
spíš jde o to jestli jsi to nepodepsal četl jsi pořádně smlouvu? pokud to tam není, tak to je pro vás dobréFořtík píše:Nám o tom nikdo nic neříkal.radek31 píše:pokud odejdete, tak se platí pokuta - poměrná část 10 000 rozpočítaných na 3 roky - ale netuším jestli to ještě platí, nebo už ne
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaká vozovna je podle vás nejlepší? Když chci být tramvaják?
Tak k tomu bych měla jeden možná hloupě vypadající dotaz: Pokud dejme tomu nastoupím do vozovny Strašnice, ale pootm se jaksi odstěhuju na jiný konec Prahy a nebude mi to vyhovovat a řekněme, že by vyhovovaly např. Vokovice - dá se přestoupit? Nebo budu muset jezdit sem tam?
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaká vozovna je podle vás nejlepší? Když chci být tramvaják?
Nám o tom nikdo nic neříkal.radek31 píše:pokud odejdete, tak se platí pokuta - poměrná část 10 000 rozpočítaných na 3 roky - ale netuším jestli to ještě platí, nebo už ne
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Jaká vozovna je podle vás nejlepší? Když chci být tramvaják?
pokud si neumíte do vozovny zavolat, tak se nemůžete stát tramvajákem řeší se to osobně (8-16 každý všední den) nebo po telefonu
kurzy pro brigádníky se nekonají
takže můžete si udělat kurz (povinná docházka 2,5 měsíce každý všední den od 7 do 15 - máte v tu dobu smlouvu na dobu určitou na 1 rok a jde samozřejmě o plný úvazek) a potom odejít z vozovny a začít jezdit brigádně - ovšem práce je jak kdy, takže někdy bude potřeba jezdit 6 dnů za sebou, jindy se může stát, že měsíc nezavadíte o šichtu
navíc pokud odejdete, tak se platí pokuta - poměrná část 10 000 rozpočítaných na 3 roky - ale netuším jestli to ještě platí, nebo už ne
kurzy pro brigádníky se nekonají
takže můžete si udělat kurz (povinná docházka 2,5 měsíce každý všední den od 7 do 15 - máte v tu dobu smlouvu na dobu určitou na 1 rok a jde samozřejmě o plný úvazek) a potom odejít z vozovny a začít jezdit brigádně - ovšem práce je jak kdy, takže někdy bude potřeba jezdit 6 dnů za sebou, jindy se může stát, že měsíc nezavadíte o šichtu
navíc pokud odejdete, tak se platí pokuta - poměrná část 10 000 rozpočítaných na 3 roky - ale netuším jestli to ještě platí, nebo už ne
Re: Jaká vozovna je podle vás nejlepší? Když chci být tramvaják?
Blizzy: K druhé otázce: Řekl bych, že ne... Kurz řidiče tramvaje je poměrně drahá záležitost, takže to by musela být opravdu hodně velká krize, aby DPP přijímal nové řidiče na méně než 1,0 úvazku.
Re: Jaká vozovna je podle vás nejlepší? Když chci být tramvaják?
Doufám, že už se to tu neřešilo: Existují kontakty na jednotlivé vozovny ve formě mailů? Nebo se tam musí volat? Mě by zajímal konkrétně Motol. A taky by mě zajímalo, jestli berou vysokoškoláky, tak na 2-3 dny týdně...
Díky
Díky
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Některé předpisy jsou tu proto, aby se porušovaly.Oskar píše:Například od té doby, co jsem si v SPPo přečetl, že se v MHD prostředcích nesmí jíst, to nedělám. No a když jsem to jednou zkusil, tak jsem se cítil strašně provinile, že se mi až udělalo špatně a to jídlo mi pak ani nechutnalo
Pravdou je, že když nastupuju s kouskem pizzy na IPP , tak se schovávám za čekárnou a jdu do druhýho vozu, doufaje, že mě řidič neuvidí a když jo, tak že nepůjde kvůli mě takovou dálku a žeru velmi hltavě, abych to měl za sebou. (Obvykle na Míráku už nic nemám) Touha po jídle je však u mě v poslední době větší než smysl pro zákon.
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
R31: No vida, prostým empirickým pozorováním člověk dojde k témuž, co čísla potvrdí. (Vokovice) Trochu mě to na Vokovice mrzí, přeci je je to "moje" (míněno šotoušsky) vozovna.
Jinak tvé hodnocení s Motolem nejlepším je trošku podezřelý
Asi bych volil Vokovice (sentiment) a pak Strašnice.
KGX: Na zažité rituály bych moc nenadával. Právě absence jakýchkoliv rituálů je příčinou jejich nahražování úzkostlivým lpěním na předpisech a důsledkem je buzerace. Prostě když řidič nemá něco navyklé, ale musí si to pamatovat z předpisu a zapomene na to, je to živná půda pro nehodu nebo postihy. Bohužel, rituály se vytvářejí po 5-10 letech činnosti, kdy ale v případě tramvají většina "mladých" odchází.
Jinak tvé hodnocení s Motolem nejlepším je trošku podezřelý
Asi bych volil Vokovice (sentiment) a pak Strašnice.
KGX: Na zažité rituály bych moc nenadával. Právě absence jakýchkoliv rituálů je příčinou jejich nahražování úzkostlivým lpěním na předpisech a důsledkem je buzerace. Prostě když řidič nemá něco navyklé, ale musí si to pamatovat z předpisu a zapomene na to, je to živná půda pro nehodu nebo postihy. Bohužel, rituály se vytvářejí po 5-10 letech činnosti, kdy ale v případě tramvají většina "mladých" odchází.
Budeš se divit, ale ano, snažím se o to... Je to taková moje úchylkaKGX 63 píše:P.S. A ty úzkostlivě dodržuješ předpisy na 100% ?
Například od té doby, co jsem si v SPPo přečetl, že se v MHD prostředcích nesmí jíst, to nedělám. No a když jsem to jednou zkusil, tak jsem se cítil strašně provinile, že se mi až udělalo špatně a to jídlo mi pak ani nechutnalo
Měl jsem na mysli, lidi co s tramvají jezdí dlouhá léta, spíš už nějakou tu desítku let. Mají svoje zažité rituály ještě ze socialismu a svoje návyky nebudou měnit. Znám jich jmenovitě bohužel docela dost. Právě proto se občas stávají ty maléry.Oskar píše:Takže když mám řidičák ze staré školy, tak můžu v obci 60 a padesátka je mi pro legraci To snad ne... Ale opakoval bych se...
Nemyslím si, že by někdo měl být lepší protože je z vozovny A a ne z vozovny B.
P.S. A ty úzkostlivě dodržuješ předpisy na 100% ?
Ano a to je přesně to o čem jsem psal jako o neúctě k dodržování předpisů. Všichni vědí, že mačkání "Výhybka 0" jinam, než na EOV 001-199 nemá velký význam (snad jen omezuje opalování PTK, resp. úsekových děličů). Ale i přesto Pankráčtí tohle tlačítko většinou používají.KGX 63 píše:P.S. Stisknutí výhybky nula má smysl snad jen když brzdím přes kontakt EOV 001-199, tedy neuzamykatelnou výhybku. Jinak nevidím důvod.
Takže když mám řidičák ze staré školy, tak můžu v obci 60 a padesátka je mi pro legraci To snad ne... Ale opakoval bych se...KGX 63 předtím ještě píše:Co se týče nedodržování předpisů, neházel bych všechny lidi do jednoho pytle! Máme tu lidi ještě ze "staré školy", pro které je jízda proti hrotům přímým směrem 25km/h rychlostí zcela samozřejmou věcí a většina OR je jim pro legraci. Takže si raději zakrývají tacho na druhém voze. To jen na vysvětlenou.
Samozřejmě takovou generalizací určitě spoustě Vokovičáků křivdím. Nicméně jejich kolegové utvořili můj obrázek o celé skupině, na základě kterého bych do té skupiny radši nepatřil
Jen bych doplnil, že ty statistiky jsou malinko zavádějící. V posledních měsících přišlo hodně lidí po kurzu právě do Vokovic. Z toho je snad celkem zřejmé, že člověk po kurzu není tzv. vyježděný a nemá mnoho zkušeností s řízením tram, tudíž je u něj větší pravděpodobnost nehody než u služebně staršího kolegy.
Co se týče nedodržování předpisů, neházel bych všechny lidi do jednoho pytle! Máme tu lidi ještě ze "staré školy", pro které je jízda proti hrotům přímým směrem 25km/h rychlostí zcela samozřejmou věcí a většina OR je jim pro legraci. Takže si raději zakrývají tacho na druhém voze. To jen na vysvětlenou.
No a samozřejmě je to všechno o lidech. Všude narazíte na pár blbců, bez výjimky.
Každopádně bych volil vozovnu co nejblíže bydliště. Hodinová cesta z/do vozovny noční MHD není nic moc příjemného. Zatím bych moc nespekuloval, kam které typy vozů pujdou za pár měsíců. Vše nakonec může být jinak a teď je zcela zbytečné dělat unáhlené prognózy, zvlášť když stejně budou střídané přestávky na většině linek a řidiči budou mít papíry na všechno (teda skoro všechno).
P.S. Stisknutí výhybky nula má smysl snad jen když brzdím přes kontakt EOV 001-199, tedy neuzamykatelnou výhybku. Jinak nevidím důvod.
Co se týče nedodržování předpisů, neházel bych všechny lidi do jednoho pytle! Máme tu lidi ještě ze "staré školy", pro které je jízda proti hrotům přímým směrem 25km/h rychlostí zcela samozřejmou věcí a většina OR je jim pro legraci. Takže si raději zakrývají tacho na druhém voze. To jen na vysvětlenou.
No a samozřejmě je to všechno o lidech. Všude narazíte na pár blbců, bez výjimky.
Každopádně bych volil vozovnu co nejblíže bydliště. Hodinová cesta z/do vozovny noční MHD není nic moc příjemného. Zatím bych moc nespekuloval, kam které typy vozů pujdou za pár měsíců. Vše nakonec může být jinak a teď je zcela zbytečné dělat unáhlené prognózy, zvlášť když stejně budou střídané přestávky na většině linek a řidiči budou mít papíry na všechno (teda skoro všechno).
P.S. Stisknutí výhybky nula má smysl snad jen když brzdím přes kontakt EOV 001-199, tedy neuzamykatelnou výhybku. Jinak nevidím důvod.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
včera jsem se ve vozovně díval na statistiku nehod za první 4 měsíce 2007
vypíchnu jeden údaj (snad si to pamatuju dobře)
počet ujetých km na jednu nehodu zaviněnou řidičem
Motol - 255 000
Vokovice - 110 000
myslím si, že vozovna by se měla vybírat především tak, aby to měl řidič blízko - to dojíždění je vražedné (a já ***** jsem se v Modřanech zakopal snad nafurt )
ale když od toho odhlédnu
nebral bych VO (vozový park, kolegové - ne všichni, ale někdy to fakt stojí za to - nedávno jedna zkušenost z Palackého nám. směr Anděl - stál jsem v hadrech DPP u sloupku v domnění, že když stanicoval jako druhý a pak stejně bude čekat na světla alespoň 20s, tak otevře znovu - no hádejte, jestli otevřel aspoň 1. dveře samozřejmě, že ne - a to mě viděl a je to řidič z Modřan, s kterým občas jedu noční tramvají)
nebral bych (zatím) SA - vozový park + dvůr, lidi jsou tam v pohodě (plus je zavaděč a nulová kontrola vozu = hodně ušetřených minut při zatahování - v průměru tak 3-5 proti MO)
nebral bych Žižkov - vozový park + strašné složení linek, unudil bych se k smrti
zbytek v pohodě
HL bez problémů (+ přijdou tam asi T6)
KO až vyhážou T3 taky (dvůr špatnej, to by mi trochu vadilo, ale asi se na to dá zvyknout)
PA v pohodě (super linky a dvůr)
MO super - téměř všechny tramvaje mají ruční řízení (jako mínus - dvůr umí potrápit - údržba výhybek tam občas kulhá na obě nohy a skla tramvají jsou hnusně špinavá vždycky - ale to jsou relativně maličkosti)
vypíchnu jeden údaj (snad si to pamatuju dobře)
počet ujetých km na jednu nehodu zaviněnou řidičem
Motol - 255 000
Vokovice - 110 000
myslím si, že vozovna by se měla vybírat především tak, aby to měl řidič blízko - to dojíždění je vražedné (a já ***** jsem se v Modřanech zakopal snad nafurt )
ale když od toho odhlédnu
nebral bych VO (vozový park, kolegové - ne všichni, ale někdy to fakt stojí za to - nedávno jedna zkušenost z Palackého nám. směr Anděl - stál jsem v hadrech DPP u sloupku v domnění, že když stanicoval jako druhý a pak stejně bude čekat na světla alespoň 20s, tak otevře znovu - no hádejte, jestli otevřel aspoň 1. dveře samozřejmě, že ne - a to mě viděl a je to řidič z Modřan, s kterým občas jedu noční tramvají)
nebral bych (zatím) SA - vozový park + dvůr, lidi jsou tam v pohodě (plus je zavaděč a nulová kontrola vozu = hodně ušetřených minut při zatahování - v průměru tak 3-5 proti MO)
nebral bych Žižkov - vozový park + strašné složení linek, unudil bych se k smrti
zbytek v pohodě
HL bez problémů (+ přijdou tam asi T6)
KO až vyhážou T3 taky (dvůr špatnej, to by mi trochu vadilo, ale asi se na to dá zvyknout)
PA v pohodě (super linky a dvůr)
MO super - téměř všechny tramvaje mají ruční řízení (jako mínus - dvůr umí potrápit - údržba výhybek tam občas kulhá na obě nohy a skla tramvají jsou hnusně špinavá vždycky - ale to jsou relativně maličkosti)