Chci se stát řidičem tramvaje...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Jaká vozovna je podle vás nejlepší? Když chci být tramvaják?
Blizzy: K druhé otázce: Řekl bych, že ne... Kurz řidiče tramvaje je poměrně drahá záležitost, takže to by musela být opravdu hodně velká krize, aby DPP přijímal nové řidiče na méně než 1,0 úvazku.
Re: Jaká vozovna je podle vás nejlepší? Když chci být tramvaják?
Doufám, že už se to tu neřešilo: Existují kontakty na jednotlivé vozovny ve formě mailů? Nebo se tam musí volat? Mě by zajímal konkrétně Motol. A taky by mě zajímalo, jestli berou vysokoškoláky, tak na 2-3 dny týdně...
Díky
Díky
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Některé předpisy jsou tu proto, aby se porušovaly.Oskar píše:Například od té doby, co jsem si v SPPo přečetl, že se v MHD prostředcích nesmí jíst, to nedělám. No a když jsem to jednou zkusil, tak jsem se cítil strašně provinile, že se mi až udělalo špatně a to jídlo mi pak ani nechutnalo
Pravdou je, že když nastupuju s kouskem pizzy na IPP , tak se schovávám za čekárnou a jdu do druhýho vozu, doufaje, že mě řidič neuvidí a když jo, tak že nepůjde kvůli mě takovou dálku a žeru velmi hltavě, abych to měl za sebou. (Obvykle na Míráku už nic nemám) Touha po jídle je však u mě v poslední době větší než smysl pro zákon.
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
R31: No vida, prostým empirickým pozorováním člověk dojde k témuž, co čísla potvrdí. (Vokovice) Trochu mě to na Vokovice mrzí, přeci je je to "moje" (míněno šotoušsky) vozovna.
Jinak tvé hodnocení s Motolem nejlepším je trošku podezřelý
Asi bych volil Vokovice (sentiment) a pak Strašnice.
KGX: Na zažité rituály bych moc nenadával. Právě absence jakýchkoliv rituálů je příčinou jejich nahražování úzkostlivým lpěním na předpisech a důsledkem je buzerace. Prostě když řidič nemá něco navyklé, ale musí si to pamatovat z předpisu a zapomene na to, je to živná půda pro nehodu nebo postihy. Bohužel, rituály se vytvářejí po 5-10 letech činnosti, kdy ale v případě tramvají většina "mladých" odchází.
Jinak tvé hodnocení s Motolem nejlepším je trošku podezřelý
Asi bych volil Vokovice (sentiment) a pak Strašnice.
KGX: Na zažité rituály bych moc nenadával. Právě absence jakýchkoliv rituálů je příčinou jejich nahražování úzkostlivým lpěním na předpisech a důsledkem je buzerace. Prostě když řidič nemá něco navyklé, ale musí si to pamatovat z předpisu a zapomene na to, je to živná půda pro nehodu nebo postihy. Bohužel, rituály se vytvářejí po 5-10 letech činnosti, kdy ale v případě tramvají většina "mladých" odchází.
Budeš se divit, ale ano, snažím se o to... Je to taková moje úchylkaKGX 63 píše:P.S. A ty úzkostlivě dodržuješ předpisy na 100% ?
Například od té doby, co jsem si v SPPo přečetl, že se v MHD prostředcích nesmí jíst, to nedělám. No a když jsem to jednou zkusil, tak jsem se cítil strašně provinile, že se mi až udělalo špatně a to jídlo mi pak ani nechutnalo
Měl jsem na mysli, lidi co s tramvají jezdí dlouhá léta, spíš už nějakou tu desítku let. Mají svoje zažité rituály ještě ze socialismu a svoje návyky nebudou měnit. Znám jich jmenovitě bohužel docela dost. Právě proto se občas stávají ty maléry.Oskar píše:Takže když mám řidičák ze staré školy, tak můžu v obci 60 a padesátka je mi pro legraci To snad ne... Ale opakoval bych se...
Nemyslím si, že by někdo měl být lepší protože je z vozovny A a ne z vozovny B.
P.S. A ty úzkostlivě dodržuješ předpisy na 100% ?
Ano a to je přesně to o čem jsem psal jako o neúctě k dodržování předpisů. Všichni vědí, že mačkání "Výhybka 0" jinam, než na EOV 001-199 nemá velký význam (snad jen omezuje opalování PTK, resp. úsekových děličů). Ale i přesto Pankráčtí tohle tlačítko většinou používají.KGX 63 píše:P.S. Stisknutí výhybky nula má smysl snad jen když brzdím přes kontakt EOV 001-199, tedy neuzamykatelnou výhybku. Jinak nevidím důvod.
Takže když mám řidičák ze staré školy, tak můžu v obci 60 a padesátka je mi pro legraci To snad ne... Ale opakoval bych se...KGX 63 předtím ještě píše:Co se týče nedodržování předpisů, neházel bych všechny lidi do jednoho pytle! Máme tu lidi ještě ze "staré školy", pro které je jízda proti hrotům přímým směrem 25km/h rychlostí zcela samozřejmou věcí a většina OR je jim pro legraci. Takže si raději zakrývají tacho na druhém voze. To jen na vysvětlenou.
Samozřejmě takovou generalizací určitě spoustě Vokovičáků křivdím. Nicméně jejich kolegové utvořili můj obrázek o celé skupině, na základě kterého bych do té skupiny radši nepatřil
Jen bych doplnil, že ty statistiky jsou malinko zavádějící. V posledních měsících přišlo hodně lidí po kurzu právě do Vokovic. Z toho je snad celkem zřejmé, že člověk po kurzu není tzv. vyježděný a nemá mnoho zkušeností s řízením tram, tudíž je u něj větší pravděpodobnost nehody než u služebně staršího kolegy.
Co se týče nedodržování předpisů, neházel bych všechny lidi do jednoho pytle! Máme tu lidi ještě ze "staré školy", pro které je jízda proti hrotům přímým směrem 25km/h rychlostí zcela samozřejmou věcí a většina OR je jim pro legraci. Takže si raději zakrývají tacho na druhém voze. To jen na vysvětlenou.
No a samozřejmě je to všechno o lidech. Všude narazíte na pár blbců, bez výjimky.
Každopádně bych volil vozovnu co nejblíže bydliště. Hodinová cesta z/do vozovny noční MHD není nic moc příjemného. Zatím bych moc nespekuloval, kam které typy vozů pujdou za pár měsíců. Vše nakonec může být jinak a teď je zcela zbytečné dělat unáhlené prognózy, zvlášť když stejně budou střídané přestávky na většině linek a řidiči budou mít papíry na všechno (teda skoro všechno).
P.S. Stisknutí výhybky nula má smysl snad jen když brzdím přes kontakt EOV 001-199, tedy neuzamykatelnou výhybku. Jinak nevidím důvod.
Co se týče nedodržování předpisů, neházel bych všechny lidi do jednoho pytle! Máme tu lidi ještě ze "staré školy", pro které je jízda proti hrotům přímým směrem 25km/h rychlostí zcela samozřejmou věcí a většina OR je jim pro legraci. Takže si raději zakrývají tacho na druhém voze. To jen na vysvětlenou.
No a samozřejmě je to všechno o lidech. Všude narazíte na pár blbců, bez výjimky.
Každopádně bych volil vozovnu co nejblíže bydliště. Hodinová cesta z/do vozovny noční MHD není nic moc příjemného. Zatím bych moc nespekuloval, kam které typy vozů pujdou za pár měsíců. Vše nakonec může být jinak a teď je zcela zbytečné dělat unáhlené prognózy, zvlášť když stejně budou střídané přestávky na většině linek a řidiči budou mít papíry na všechno (teda skoro všechno).
P.S. Stisknutí výhybky nula má smysl snad jen když brzdím přes kontakt EOV 001-199, tedy neuzamykatelnou výhybku. Jinak nevidím důvod.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
včera jsem se ve vozovně díval na statistiku nehod za první 4 měsíce 2007
vypíchnu jeden údaj (snad si to pamatuju dobře)
počet ujetých km na jednu nehodu zaviněnou řidičem
Motol - 255 000
Vokovice - 110 000
myslím si, že vozovna by se měla vybírat především tak, aby to měl řidič blízko - to dojíždění je vražedné (a já ***** jsem se v Modřanech zakopal snad nafurt )
ale když od toho odhlédnu
nebral bych VO (vozový park, kolegové - ne všichni, ale někdy to fakt stojí za to - nedávno jedna zkušenost z Palackého nám. směr Anděl - stál jsem v hadrech DPP u sloupku v domnění, že když stanicoval jako druhý a pak stejně bude čekat na světla alespoň 20s, tak otevře znovu - no hádejte, jestli otevřel aspoň 1. dveře samozřejmě, že ne - a to mě viděl a je to řidič z Modřan, s kterým občas jedu noční tramvají)
nebral bych (zatím) SA - vozový park + dvůr, lidi jsou tam v pohodě (plus je zavaděč a nulová kontrola vozu = hodně ušetřených minut při zatahování - v průměru tak 3-5 proti MO)
nebral bych Žižkov - vozový park + strašné složení linek, unudil bych se k smrti
zbytek v pohodě
HL bez problémů (+ přijdou tam asi T6)
KO až vyhážou T3 taky (dvůr špatnej, to by mi trochu vadilo, ale asi se na to dá zvyknout)
PA v pohodě (super linky a dvůr)
MO super - téměř všechny tramvaje mají ruční řízení (jako mínus - dvůr umí potrápit - údržba výhybek tam občas kulhá na obě nohy a skla tramvají jsou hnusně špinavá vždycky - ale to jsou relativně maličkosti)
vypíchnu jeden údaj (snad si to pamatuju dobře)
počet ujetých km na jednu nehodu zaviněnou řidičem
Motol - 255 000
Vokovice - 110 000
myslím si, že vozovna by se měla vybírat především tak, aby to měl řidič blízko - to dojíždění je vražedné (a já ***** jsem se v Modřanech zakopal snad nafurt )
ale když od toho odhlédnu
nebral bych VO (vozový park, kolegové - ne všichni, ale někdy to fakt stojí za to - nedávno jedna zkušenost z Palackého nám. směr Anděl - stál jsem v hadrech DPP u sloupku v domnění, že když stanicoval jako druhý a pak stejně bude čekat na světla alespoň 20s, tak otevře znovu - no hádejte, jestli otevřel aspoň 1. dveře samozřejmě, že ne - a to mě viděl a je to řidič z Modřan, s kterým občas jedu noční tramvají)
nebral bych (zatím) SA - vozový park + dvůr, lidi jsou tam v pohodě (plus je zavaděč a nulová kontrola vozu = hodně ušetřených minut při zatahování - v průměru tak 3-5 proti MO)
nebral bych Žižkov - vozový park + strašné složení linek, unudil bych se k smrti
zbytek v pohodě
HL bez problémů (+ přijdou tam asi T6)
KO až vyhážou T3 taky (dvůr špatnej, to by mi trochu vadilo, ale asi se na to dá zvyknout)
PA v pohodě (super linky a dvůr)
MO super - téměř všechny tramvaje mají ruční řízení (jako mínus - dvůr umí potrápit - údržba výhybek tam občas kulhá na obě nohy a skla tramvají jsou hnusně špinavá vždycky - ale to jsou relativně maličkosti)
No tak jako člověk úplně z venku, co do toho vůbec nevidí bych pro sebe:
(a) nedoporučil vozovnu Vokovice - mám totiž vrozený respekt ke všem možným předpisům, což Vokovičtí spíš nemají (pravidelně zakrývají rychloměr na druhém voze, NIKDY nemačkají "Výhybka 0", atd)
(b) doporučil vozovnu Motol - myslím že tamní jsou přesným opakem Vokovičáků, navíc je tam naděje na zajímavý vozový park - 14T, 15T
(c) zaujal neutrální postoj k ostatním vozovnám...
--
ad (a) Možná jsem trochu poznamenán tím, že se většinou pohybuji po Praze 6 a tak Vokovických tramek vidím daleko nejvíc...
(a) nedoporučil vozovnu Vokovice - mám totiž vrozený respekt ke všem možným předpisům, což Vokovičtí spíš nemají (pravidelně zakrývají rychloměr na druhém voze, NIKDY nemačkají "Výhybka 0", atd)
(b) doporučil vozovnu Motol - myslím že tamní jsou přesným opakem Vokovičáků, navíc je tam naděje na zajímavý vozový park - 14T, 15T
(c) zaujal neutrální postoj k ostatním vozovnám...
--
ad (a) Možná jsem trochu poznamenán tím, že se většinou pohybuji po Praze 6 a tak Vokovických tramek vidím daleko nejvíc...
- Dushman_8252
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.1.2007 14:58
- Kontaktovat uživatele:
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Předpisem D 1/2 to nebude Na Barrandov už smí i 14T a na novelizaci D 1/2 se nečekalo7080 píše:Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.
Problém je tam ještě jeden a to ještě závažnější. Stávající vůz má střešní ventilátory poháněné přímo z 600V, takže po výpadku napájení by celý vůz musel zůstat stát dokud nedojde k obnovení obnovení napájení. Kdyby jsi pokračoval dál v jízdě dolů, tak dojedeš se střechou v plamenech.XSC píše:To je mi jasné, že teď už to nemá cenu. Ale jestli tohle byl jediný problém KT x Barrandov, tak ten 1 termostat tam mohl být už dávno, náklady minimální. Hlavně to ukazuje, že jsou věci, se kterými výrobce nepočítal.
Zjednodušeně řečeno na Barrandov nesmí žádné vozy, jejichž chlazení měničů nebo brzdových odporů je závislé na přítomnosti napětí v troleji. Vyjímka je pro vůz 5519, 5521 a 5572, případně další schválená vozidla.
To je mi jasné, že teď už to nemá cenu. Ale jestli tohle byl jediný problém KT x Barrandov, tak ten 1 termostat tam mohl být už dávno, náklady minimální. Hlavně to ukazuje, že jsou věci, se kterými výrobce nepočítal.7080 píše:Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.