Chci se stát řidičem tramvaje...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod KGX 63 v 19.6.2007 22:10

Jen bych doplnil, že ty statistiky jsou malinko zavádějící. V posledních měsících přišlo hodně lidí po kurzu právě do Vokovic. Z toho je snad celkem zřejmé, že člověk po kurzu není tzv. vyježděný a nemá mnoho zkušeností s řízením tram, tudíž je u něj větší pravděpodobnost nehody než u služebně staršího kolegy.

Co se týče nedodržování předpisů, neházel bych všechny lidi do jednoho pytle! Máme tu lidi ještě ze "staré školy", pro které je jízda proti hrotům přímým směrem 25km/h rychlostí zcela samozřejmou věcí a většina OR je jim pro legraci. Takže si raději zakrývají tacho na druhém voze. To jen na vysvětlenou.

No a samozřejmě je to všechno o lidech. Všude narazíte na pár blbců, bez výjimky.

Každopádně bych volil vozovnu co nejblíže bydliště. Hodinová cesta z/do vozovny noční MHD není nic moc příjemného. Zatím bych moc nespekuloval, kam které typy vozů pujdou za pár měsíců. Vše nakonec může být jinak a teď je zcela zbytečné dělat unáhlené prognózy, zvlášť když stejně budou střídané přestávky na většině linek a řidiči budou mít papíry na všechno (teda skoro všechno). :)

P.S. Stisknutí výhybky nula má smysl snad jen když brzdím přes kontakt EOV 001-199, tedy neuzamykatelnou výhybku. Jinak nevidím důvod.
Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
 
Založen: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Odeslatod radek31 v 19.6.2007 21:00

včera jsem se ve vozovně díval na statistiku nehod za první 4 měsíce 2007
vypíchnu jeden údaj (snad si to pamatuju dobře)
počet ujetých km na jednu nehodu zaviněnou řidičem
Motol - 255 000
Vokovice - 110 000

myslím si, že vozovna by se měla vybírat především tak, aby to měl řidič blízko - to dojíždění je vražedné (a já ***** jsem se v Modřanech zakopal snad nafurt :-) )
ale když od toho odhlédnu

nebral bych VO (vozový park, kolegové - ne všichni, ale někdy to fakt stojí za to - nedávno jedna zkušenost z Palackého nám. směr Anděl - stál jsem v hadrech DPP u sloupku v domnění, že když stanicoval jako druhý a pak stejně bude čekat na světla alespoň 20s, tak otevře znovu - no hádejte, jestli otevřel aspoň 1. dveře :-) samozřejmě, že ne - a to mě viděl a je to řidič z Modřan, s kterým občas jedu noční tramvají)

nebral bych (zatím) SA - vozový park + dvůr, lidi jsou tam v pohodě (plus je zavaděč a nulová kontrola vozu = hodně ušetřených minut při zatahování - v průměru tak 3-5 proti MO)

nebral bych Žižkov - vozový park + strašné složení linek, unudil bych se k smrti

zbytek v pohodě
HL bez problémů (+ přijdou tam asi T6)
KO až vyhážou T3 taky (dvůr špatnej, to by mi trochu vadilo, ale asi se na to dá zvyknout)
PA v pohodě (super linky a dvůr)
MO super - téměř všechny tramvaje mají ruční řízení (jako mínus - dvůr umí potrápit - údržba výhybek tam občas kulhá na obě nohy a skla tramvají jsou hnusně špinavá vždycky - ale to jsou relativně maličkosti)
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod Oskar v 19.6.2007 20:44

No tak jako člověk úplně z venku, co do toho vůbec nevidí bych pro sebe:

(a) nedoporučil vozovnu Vokovice - mám totiž vrozený respekt ke všem možným předpisům, což Vokovičtí spíš nemají (pravidelně zakrývají rychloměr na druhém voze, NIKDY nemačkají "Výhybka 0", atd)

(b) doporučil vozovnu Motol - myslím že tamní jsou přesným opakem Vokovičáků, navíc je tam naděje na zajímavý vozový park - 14T, 15T

(c) zaujal neutrální postoj k ostatním vozovnám...

--

ad (a) Možná jsem trochu poznamenán tím, že se většinou pohybuji po Praze 6 a tak Vokovických tramek vidím daleko nejvíc...
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

Odeslatod Dushman_8252 v 19.6.2007 20:19

nema se tu resit jine tema nez je vytapeni vozu ??? mate sem psat jakou vozovnu by ste doporucili i kdyz se to neda nejak lehce rcit ale prosim duvod a ne ten ze v te vozovne jste vy ..
Uživatelský avatar
Dushman_8252
Uživatel
 
Založen: 28.1.2007 14:58

Odeslatod syverin v 09.5.2007 12:05

Že by 1. 10. vznikla linka, na kterou bude možné nasadit vozy KT8?
Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
 
Založen: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512

Odeslatod Petr v 09.5.2007 9:10

7080 napsal:Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.
Předpisem D 1/2 to nebude :lol: Na Barrandov už smí i 14T a na novelizaci D 1/2 se nečekalo
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Odeslatod 7080 v 08.5.2007 21:59

XSC napsal:To je mi jasné, že teď už to nemá cenu. Ale jestli tohle byl jediný problém KT x Barrandov, tak ten 1 termostat tam mohl být už dávno, náklady minimální. Hlavně to ukazuje, že jsou věci, se kterými výrobce nepočítal.

Problém je tam ještě jeden a to ještě závažnější. Stávající vůz má střešní ventilátory poháněné přímo z 600V, takže po výpadku napájení by celý vůz musel zůstat stát dokud nedojde k obnovení obnovení napájení. Kdyby jsi pokračoval dál v jízdě dolů, tak dojedeš se střechou v plamenech.
Zjednodušeně řečeno na Barrandov nesmí žádné vozy, jejichž chlazení měničů nebo brzdových odporů je závislé na přítomnosti napětí v troleji. Vyjímka je pro vůz 5519, 5521 a 5572, případně další schválená vozidla.
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Odeslatod XSC v 08.5.2007 21:40

7080 napsal:Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.
To je mi jasné, že teď už to nemá cenu. Ale jestli tohle byl jediný problém KT x Barrandov, tak ten 1 termostat tam mohl být už dávno, náklady minimální. Hlavně to ukazuje, že jsou věci, se kterými výrobce nepočítal.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Odeslatod 7080 v 08.5.2007 21:28

XSC napsal:A kdyby tam bylo ještě jedno, hlídající maximální teplotu vháněného vzduchu, tak by se klapka mohla přetočit zpět po dosažení maxima. Tím by KT neměly problém se smažením hlav při sjezdu Barrandova a snad by nemusely mít zákaz. Jenže na takovou možnost při výrobě nikdo nemyslel.

Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Odeslatod XSC v 08.5.2007 20:01

7080 napsal:Prostor pro cestující je vytápěn teplem z brzdových odporníků a dohřívacích topnic.
Pokud je zapnuté topení, tak veškerý vzduch ze střešního ventilátoru je foukán přes brzdové odporníky a dohřívací topnice, kde se ohřeje a projde do interiéru vozu. Pokud je teplota vzduchu nižší než cca 40 stupňů automaticky sepnou dohřívací topnice.
Pokud je topení vypnuté, přetočí se střešní klapka do polohy větrání a veškerý teplý vzduch je vyfukován ven. Do vozu potom proudí vzduch o stejné teplotě jaká je venku.

Převzato z Nauky o vozidlech, vydané pro potřeby DP 1993.

Myslím, že někde poblíž čidla na přehřátí odporníků bude druhé na hlídání teploty vzduchu.

A kdyby tam bylo ještě jedno, hlídající maximální teplotu vháněného vzduchu, tak by se klapka mohla přetočit zpět po dosažení maxima. Tím by KT neměly problém se smažením hlav při sjezdu Barrandova a snad by nemusely mít zákaz. Jenže na takovou možnost při výrobě nikdo nemyslel.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Odeslatod 7080 v 08.5.2007 19:50

Prostor pro cestující je vytápěn teplem z brzdových odporníků a dohřívacích topnic.
Pokud je zapnuté topení, tak veškerý vzduch ze střešního ventilátoru je foukán přes brzdové odporníky a dohřívací topnice, kde se ohřeje a projde do interiéru vozu. Pokud je teplota vzduchu nižší než cca 40 stupňů automaticky sepnou dohřívací topnice.
Pokud je topení vypnuté, přetočí se střešní klapka do polohy větrání a veškerý teplý vzduch je vyfukován ven. Do vozu potom proudí vzduch o stejné teplotě jaká je venku.

Převzato z Nauky o vozidlech, vydané pro potřeby DP 1993.

Myslím, že někde poblíž čidla na přehřátí odporníků bude druhé na hlídání teploty vzduchu.
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Odeslatod MF v 08.5.2007 18:13

Pokusím se informace o topení najít v práci. Někde to tam je, ale jdu až příští týden.
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Odeslatod I.am.good v 08.5.2007 17:33

MF napsal:Pokud vím, tak by se nyní měly automaticky zapínat pomocné topnice pokud je teplota v kanále od brzdových odporů menší než 40 st.C.
Nebo lze je zapnou na st.A. Ale automatické zapínají je zřejmě nefunkční.

Topení na KT8 jsem nikdy podrobně nezkoumal, nicméně to měření teploty v kanále se mi nezdá. Nahoře u odporů je čidlo přehřátí odporníků, u motorventilátoru je čidlo proudění vzduchu a nic jinýho tam fakt není. :) Podle mě dnes topení na KT8 topí neustále (samozřejmě po zapnutí), neboť regulátor topení je při zemi a tam se teplo v kachně nikdy nedostane. :D
Kdo neví, tak regulátor topení se nachází v takové veliké šedivé bedně u přechodu z krajních článků do prostředního. Dnes je to taková poměrně malá krabička, ale dřív ta skříň byla údajně téměř celá plná (a že to má odhadem 1x1x0,3m) :D Ten dřívější šíleně propracovaný a složitý regulátor topení bych chtěl vidět, nemá někdo foto? :D
I.am.good
 

Odeslatod MF v 08.5.2007 17:00

fibou napsal:No tak máš asi smůlu na netopící řidiče a nebo sedáváš v prostředním článku, kde je někdy chladnějc, když tam táhne. Ale v krajních článcích, jak už jsem psal níže, se kolikrát dá udělat i v zimě 30°C.


Jednou, když se jezdila 24ka z Ládví na Vápenku /prasklá voda ve Vodičkové/ tak mi přišla paní vynadat na Olšanském náměstí, že když už netopím, tak ať alespoň vypnu to větrání, že jí táhne na nohy...

Nemělo cenu vysvětlovat, že tam žádné větrání není a že je to průvanem. Sice jsem se snažil celou dobu trochu přibrzďovat, ale bylo to plat prtný přestože bylo zapnuté pomocné vyhřívání (topnice v nástavbě na střeše s odpory). Zřejmě zůstala klapka výdechu od odporů vedena mimo vůz (jako T3SU od ZR). Tyto klapky se řídily servomotorky, ale ty většinou nefungovaly a proto se štelovaly ručně. Dříve býval ve voze termostat, ale většinou na něj řidiči umístili sněhovou kouli, aby to topilo stále :lol: ale to už je nějaký ten pátek :P

Pokud vím, tak by se nyní měly automaticky zapínat pomocné topnice pokud je teplota v kanále od brzdových odporů menší než 40 st.C.
Nebo lze je zapnou na st.A. Ale automatické zapínají je zřejmě nefunkční. Co pamatuji (jako kaštan) tak třeba 9038, když jezdila v Motole topila špičkově. Bodejď ne, když na ní byla reklama na zemní plyn :lol: :lol: :lol:
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Odeslatod trainzjohny v 12.4.2007 8:03

jara napsal:Určitě budete muset být alespoň vyučeni a minimální věk 18 let. Na brigádu možná jen revizora. ....

Sirka napsal:Můžu poprosit o upřesnění?
Btw praxe na dispečinku se dá dělat jak?

U přepravní kontroly už brigádníky neberou (jen HPP, i když to už taky ne) tedy to také nepůjde. Leda, že by dalo hodně lidí výpověď.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron