Stránka 13 z 55

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 17.2.2017 14:04
od fricoolinek2
Díky za informace.

BTW: Dá se vlastně říct, že je to neuvěřitelně stabilní zaměstnání - pokud člověk neudělá průs.er, tak v zásadě těžko přijít o práci, že? Prudký pokles vypravení je nereálný a automatická tramvaj bez tramvajáka tak v roce 2040. Možná.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 17.2.2017 7:51
od Karosák
Pokud by chtěl člověk odejít "za lepším" doporučuji, nechat si brigádnickou dohodu a občas zajít na číslo, aby papíry nepropadly a byla zadní vrátka. Když odejdeš na dohodu, tak za sebou zabouchneš a znovu do stejné řeky.....
Maximálně pro odchod ze zdravotních důvodů, by se ještě horko těžko a přes velké škemrání....
Navíc, kdybys chtěl odejít po roce, musíš platit poměrnou část za kurz, jehož cenu odsloužíš až za 3 roky.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 17.2.2017 6:44
od von Špilberk
fricoolinek2 píše: Jak moc potom jsou vrátka do DPP otevřená, pokud by se např. ke kariéře tramvajáka chtěl po 5 letech vrátit, tak jen (ne)snado to půjde.
Papíry jsou na 3 roky, pak je přezkoušení. Takže po 5 letech neježdění byste musel zase do kurzu od začátku.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 17.2.2017 1:01
od fricoolinek2
Zajímalo by mne - pokud si člověk udělá papíry na tramvaj jako takovou nouzovku, vozí lidi rok, pak se objeví lukrativnější nabídka např. z oboru, jenž vystudoval, řady DPP opustí. Jak moc potom jsou vrátka do DPP otevřená, pokud by se např. ke kariéře tramvajáka chtěl po 5 letech vrátit, tak jen (ne)snado to půjde.

Zajímalo by mne to třeba i v souvislosti s těma studentskejma brigádama v DPMB, zda třeba pak ten student v případě neúspěchu na trhu práce se může k řadám DPMB (třeba o 2 roky později) připojit na HPP a jako bývalý brigádník to bude mít o dost lehčí než úplný novic.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 29.9.2016 11:53
od Karosák
Teď mě napadlo, to porovnat jako lyže vs snowboard. Když vidím, jak to ti prknaři mydlej, někdy radost pohledět. Tak jsem si říkal, že to taky zkusím. A jak mám do :zadnice ovládat směr, když mám obě nohy přišroubovaný k prknu?!! Nikdy víc, lyže jsou lyže :-D A tak podobně někdo, kdo slezl z náklaďáku bude cumet, jak má tu tramvaj řídit, když s tím nejde měnit směr dle potřeby. A naopak. Já s C/D nikdy nejezdil a mám z toho vítr, že bych asi nejdřív srovnal pár sloupků, než bych to trochu dostal do ruky .... to je asi o zvyku a subjektivní. Obecnou pravdu asi nenajdeme ;-)

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 29.9.2016 11:31
od mart337
Podle mne má každý druh dopravy svý jednodušší i složitější stránky věci. A to jestli má mít nebo nemá mít ten určitý druh dopravy víc či míň, tady asi stejně nevyřešíme. Stejně se nejedná o žádné finančně závratné rozdíly. Zajímavé je, že tady nikdo neřeší, že řidič metra má nejvíc a přitom oproti ostatním jezdí taky jenom po kolejích, oddělen od ostatního provozu - nikomu se navyhybá, nikým není omezován. Samozřejmě je to o tom, že to má taky nějaká svá specifika. A vůbec jim to nezávidím.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 29.9.2016 11:13
od Bobik
Fricolinek Z:arrow: a třeba předpisy? Jak silniční tak i ty drážní, dále různý špecifika jako vexle a podobně.
Mimochodem "kroutění volantem" je naopak výhoda, v nejhorším se vždycky můžeš pokusit to někam strhnout. V tramvaji musíš víc přemejšlet dopředu.
Zkusil jsem si oboje, teda ne bus, ale náklaďák. A za mě, co se řízení týče - zlatej náklaďák. Když jsem nastupoval, něco jsem už s ním odježdíno měl, takže jsem se po ulici s "velkou krávou" docela pohybovat uměl, ale přesto jsem v kurzu nestačil kulit oči, když jsem si vyzkoušel tramvaj.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 29.9.2016 10:22
od 9001
MM: Tak ale při té 60 km rychlosti si ze 100% oddělený od ostatní dopravy minimálně zvýšeným pásem. a pokud někdo lítá Karlínem 50 v PD jenom proto, že může asi taky není úplně známka profesionality...

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 29.9.2016 9:58
od fricoolinek2
Tak průměrka TRAM ale výrazně nižší je. Navíc jí ještě vytahují nahoru jízdy po zcela samostatných tělesech - Barrandov, Modřany, Ohrada...

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 29.9.2016 9:58
od MM-Mikulovsky
thriller2 píše:Tak na toto ještě pořád nejsem
MM-Mikulovsky píše:zviklý
.
tak asi také (jako jiní) přestanu reagovat cca v 1 v noci .............

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 29.9.2016 9:55
od thriller2
Tak na toto ještě pořád nejsem
MM-Mikulovsky píše:zviklý
.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 29.9.2016 9:41
od MM-Mikulovsky
fricoolinek2 píše:
...........Teda nic ve zlým a bez urážky, ale pokud ti jsou jasný rozdíly mezi drážníma a silničníma vozidlama, je zbytečný ti cokoli vysvětlovat. A pokud ti to jasný není, pak je to marný... :D
Ano, samozřejmě, že delší zábrzdná dráha. Na druhou stranu je tam "kompenzace" v nižší rychlosti vozidla. Nicméně to, že za tramvajáka směrovou orientaci vozidla obstarají koleje, zatímco autobusák jí musí volit volantem, to je myslím mnohem větší rozdíl v náročnosti než delší zábrzdná dráha. ...........
#-o [-o< víš ty vůbec, že TRAM může ze zákona jezdit do 60km/h Z:arrow: na PK (pozemní komunikaci) dle v místě platného "omezení" případně méně = stejně jak IAD a BUS (kromě vyjímečných míst, kde má IAD a BUS povoleno na PK víc jak 60km/h - většinou 70 km/h jako např. za Dvorci ZC mezi benzinkou a SSZ před Přístavištěm) :?:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 29.9.2016 9:02
od fricoolinek2
Tedy trochu méně korektně - o tom, jaká práce je náročnější (min. po fyzické stránce) vypovídá i mnohem vyšší podíl žen u tramvají než busů...

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 29.9.2016 8:57
od fricoolinek2
fricoolinek2 píše:Já vim. No a tedy v čem to má mít tramvaják těžší, dle těch posouzení?
Teda nic ve zlým a bez urážky, ale pokud ti jsou jasný rozdíly mezi drážníma a silničníma vozidlama, je zbytečný ti cokoli vysvětlovat. A pokud ti to jasný není, pak je to marný... :D
Ano, samozřejmě, že delší zábrzdná dráha. Na druhou stranu je tam "kompenzace" v nižší rychlosti vozidla. Nicméně to, že za tramvajáka směrovou orientaci vozidla obstarají koleje, zatímco autobusák jí musí volit volantem, to je myslím mnohem větší rozdíl v náročnosti než delší zábrzdná dráha.
9001 píše:Zase otázka co by udělala většina řidičů tram, kdyby vyfasovali 236. By pod ulici K Bohnicím zahodili klíčky :lol:
Když je nezahazujou v Korunní a na jinej místech při protahování kolem řady všelijak zaparkovanejch, tak je nějaký serpentýny na 236 nemůžou rozházet.... 8-)
No ale i v tý Korunní je to jen o brzdě a akceleraci. Serpentýny na 236 jsou o kombinaci brzdy, plynu + přesný práce s volantem.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 29.9.2016 7:52
od Karosák
A to já na sebe klidně řeknu, že bych s busem, natož s kloubem asi zrovna krasojizdu nepředvedl. Právě proto, že se to může bůhvíjak nabíhat, mizernej přehled o "vleku"... Někdo bere nemožnost tramvaje manévrovat jako nevýhodu, já naopak jako jistotu :-D Ale kdyby podnik řekl, že hledá obojživelníky co si chtějí udělat D, tak se hlásím!