Stránka 5 z 51

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 11.9.2017 0:20
od fricoolinek2
No a teda když dá DPP tramvajákovi Flexipas, tak ho to stojí fakt jen těch 1000 Kč a ne 1400, kdyby mu přidal 1000 Kč (která by navíc byla hrubá)...

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 10.9.2017 10:03
od 9001
blight28: Díky :-)

Bobik: Jenom pro upřesnění. Stravenky/flexipassy nedostáváš proto, aby si žil zdravě, ale proto, že pro zaměstnavatele je levnější ti dát 1000 Kč takto než do výplaty a to se vracíme ke zdanění práce atd atd. Tam zase já s tebou plně souhlasím.

K řidičům: Jenom upřesním. Pro řidiče mimo DP ;-). Ale to už se stalo u regionálních autobusů, kdy vláda přidala... Ale tam je zase problém dlouhodobější a složitější a upřímně i ROPID v čele s Martiny toho dost využíval (nic ve zlém, to je napříč ČR).
Ale tam potom platí co jsem psal, akorát místo 35000 si dosad 20 000 a pak 35 000 novou mzdu...

parrot: Německo je trochu extrém historicky. Vůbec ego Němců se dostat opět na vrchol, 1,4 mld USD od USA a celkově Německo bylo silné vždy... Jinak by Hitler nerozjel 2.sv válku...

Ke srovnání platů. Osobně nejsem velkým zastáncem srovnávání s Německem z důvodů výše.
K potravinám a cenám atd. Ono je to prosté. Ted jsem si toho všiml, když kupuji pro malou... Třeba HIPP.V reklamě dva rodilý Němci na mě mluví jak je to super užasné německé.... No a na obalu Made in Croatia... Mám vrtačku Bosch Made in Hungary a Heinekem je taky Made in Hungary... Koncern VW je to samé... Kolik dílů je z Východní Evropy vyrobené za východní cenu práce, ale montované v Německu? Ono se pak ve výsledku ten německý plat ztratí... Ale, kdyby to měli od A do Z dělat v Německu, tak ten Golf není za 500 000 Kč...
Příklad za všechny. Spotřebiče Miele... Myslím pračky se vyrábí v Uničově za české náklady, ale v Datartu je to nejdražší spotřebič...

Odvody mld. CZK z ČR. To je pozůstatek divokých 90.let... S tím už těžko něco uděláme...

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 10.9.2017 9:14
od parrot
9001 píše:Bobík: 35 000 je cca 26 000 čistého... A jsme u toho? Kolik by sis představoval? Ono se pak rozjede spírala, která stejně skončí u toho, že tvoje kupní síla bude stejná...
Třeba rohlík. Zvednu plat zemdělci, který pěstuje obilí, pak si vzpomene mlynář, že chce taky víc, pak závozníci co vozí mouku k pekaři, pak ten pekař si řekne o víc a končí to prodavačkou která si řekne víc. Takže super. Všichni si polepší např o 10%, ale ten rohlík už nebude stát třeba 2 Kč, ale 5 Kč, protože se to nasčítá. Ve výsledku realná kupní sila bude stejná... Protože misto 10 000 bude brát 11 000, ale ten rohlík bude dražší...
Do značné míry s Tebou také souhlasím, ale ta teorie má svůj háček... proč si Němec z jejich průměrného platu může kopit byt, auto, nebo cokoliv jiného daleko dřív než Čech ze svého průměrného platu. Proč jsou potraviny v Německu skoro na stejné cenové úrovni jako v ČR a v ČR navíc s menší gramáží, nebo s náhražkami. Proč je oblečení v Německu na stejné, nebo nižší cenové úrovni jako v ČR... A o tom oblečení Ti to mohu opravdu potvrdit, protože v Německu na jejich e-shopech nakupuji tak 30x - 50x do roka... Proč se z ČR odvede každý rok do zahraničí na ziscích firem stovky miliard... Nezlobte se, ale s růstem mezd ve všech odvětvích je potřeba pohnout směrem vzhůru, a to především v době ekonomického růstu. A například pláč některých zaměstnavatelů, že na to nemají, bo konkurence drží ceny dole, to je s prominutím na facku mokrým hadrem po xichtu. Proč manažeři té společnosti berou statisícový plat, když jenom umějí remcat a šlapat po zaměstnancích kteří opravdu dřou. Přitom právě ti manažeři by měli přijít s nápadem jak svého zákazníka zaujmout oproti konkurenci něčím jiným, než nízkou cenou. Například širším portfoliem kvalitních služeb, na kterém vygenerují svůj zisk....

A ano, ty daně co musí zaměstnavatelé odvádět za zaměstnaného člověka v ČR jsou taky dost vysoké a s tím je taky potřeba něco už konečně dělat...

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 10.9.2017 6:30
od Bobik
9001 píše:Aspoň za mě v tom problém nevidím a jde s tím pracovat a vůbec v tom nevidím nějaké nařizování... Spíš jsem vděčný, že zaměstnavatel má snahu mi přidat a pro něj to vyjde levněji ;-)
Protože problém je už v systému samotným. Proč nejsou nižší daně, třeba, aby mi zaměstnavatel mohl přidat oficiálně, nevykrvácel při tom a nemusel to kamuflovat různými rádobyvýhodami, protože jsou nezdaněný? Proč nemůžu dostat peníze rovnou? Jsem snad sakra dospělej a samostatnej a je moje věc a moje zodpovědnost, za co ty peníze utratím. Ostatně pokud si někdo myslí, že stravenkama někoho donutí si koupit jídlo a ne všecko třeba prochlastat, tak je na omylu, protože není problém si ty stravenky (flexypasy) nechat vyměnit za prachy (samozřejmě v nevýhodným poměru pro dotyčnýho), nebo si za ně koupit téměř cokoli, tedy i chlast nebo cigára (akorát je s tím otrava, bo to jde jen někde, u "známýho" obchodníka).

Co se týče výšky platu, to je věcí mezi nabídkou (náročností daného povolání) a poptávkou (ochotou to za dané peníze dělat). To o čem mluvíš s tím nemá nic společnýho, to by se ty platy musely zvednout jaksi plošně a úplně všem, aby to roztočilo inflaci. A o daňový poplatníky bych se nebál, pořád jsou horší věci, kde utíkaj veřejný peníze a poplatníky to evidentně netankuje, když pořád volí furt ty samý, co veřejnejm penězům pouštěj žilou. Oproti tomu se mi jeví dobře zaplacenej (a tedy spokojenej) řidič, kterej má v rukou mnoho životů, spíš jako výhoda pro všechny, která za to stojí.

P.S. Zajímavý je, že když se teďka ukázalo, že řidiči obecně jaxi nejsou, bo to za těch podmínek a za ty peníze je málokdo ochotnej dělat, že rázem politici dokázali "odkusi vyčarovat" balík peněz na přidání.
P.P.S. - jenom podotýkám (psal jsem to jindy a jinde, ale ty to víš), že můj názor na to, že to není až tak o penězích, jako spíš hlavně o pracovních podmínkách, trvá.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 10.9.2017 0:54
od blight28
Skoro mě bolí to napsat, ale musím souhlasit s tím co napsal 9001... 8-)
9001 píše:
Stravenky: Upřímně problém s tím nemám... Dám je doma manželce a ta je utratí v Albertu/Bille, občas koupí domu "čínana" a nebo zajdeme na pizzu do restaurace. Takže pro mě peníze jako každé jiné ;-).

Flexipassy jak už tu zaznělo. Optika, lékárna (zvlášt pokud máš děti, tak opravdu nemám problém je utratit) Manželka si kupuje jednou za čas Vichi krémy a za flexipassy to bolí méně :lol: , kina, nebo třeba ZOO ZLÍN :devilsmokin .

Aspon za mě v tom problém nevidím a jde s tím pracovat a vůbec v tom nevidím nějaké nařizování... Spíš jsem vděčný, že zaměstnavatel má snahu mi přidat a pro něj to vyjde levněji ;-) Viz můj propočet o penzijku.

Karosák: Tak v Praze není problém najít lékarnu, kde je berou :wink:

Sakra jsem se rozepsal jako MMM 8-)

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 09.9.2017 21:21
od cwapa
9001 píše:Bobík: 35 000 je cca 26 000 čistého... Sakra jsem se rozepsal jako MMM 8-)
Mylím si, že jsi to napsal perfekně a hlavně je to pravda.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 09.9.2017 19:04
od 9001
Bobík: 35 000 je cca 26 000 čistého... A jsme u toho? Kolik by sis představoval? Ono se pak rozjede spírala, která stejně skončí u toho, že tvoje kupní síla bude stejná...
Třeba rohlík. Zvednu plat zemdělci, který pěstuje obilí, pak si vzpomene mlynář, že chce taky víc, pak závozníci co vozí mouku k pekaři, pak ten pekař si řekne o víc a končí to prodavačkou která si řekne víc. Takže super. Všichni si polepší např o 10%, ale ten rohlík už nebude stát třeba 2 Kč, ale 5 Kč, protože se to nasčítá. Ve výsledku realná kupní sila bude stejná... Protože misto 10 000 bude brát 11 000, ale ten rohlík bude dražší...

To samé u řidičů... Pokud bych Vám dal 50 000 hrubého, tak máte 36 000 čistého, ovšem pro zaměstnavatele narostou mzdové náklady o 241 000 ročně na jednoho řidiče což je ročně zvýšení cca 900 milionů ročně jenom na řidiče a peníze vezmu kde? Zvednu jízdné a nebo sosnu město a kde bere peníze město? ;-) A to ještě vem potaz, že pak by se ozvali dílenský a další pracovníci, takže to potom můžeš násobit cca x3 ;-).

Stravenky: Upřímně problém s tím nemám... Dám je doma manželce a ta je utratí v Albertu/Bille, občas koupí domu "čínana" a nebo zajdeme na pizzu do restaurace. Takže pro mě peníze jako každé jiné ;-).

Flexipassy jak už tu zaznělo. Optika, lékárna (zvlášt pokud máš děti, tak opravdu nemám problém je utratit) Manželka si kupuje jednou za čas Vichi krémy a za flexipassy to bolí méně :lol: , kina, nebo třeba ZOO ZLÍN :devilsmokin .

Aspon za mě v tom problém nevidím a jde s tím pracovat a vůbec v tom nevidím nějaké nařizování... Spíš jsem vděčný, že zaměstnavatel má snahu mi přidat a pro něj to vyjde levněji ;-) Viz můj propočet o penzijku.

Karosák: Tak v Praze není problém najít lékarnu, kde je berou :wink:

Sakra jsem se rozepsal jako MMM 8-)

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 09.9.2017 15:39
od MM-Mikulovsky
ZXS91 píše:
MM-Mikulovsky píše:...knihkupectví...
Tak tohle by mě celkem zajímalo, máš to ověřený? A který konkrétně?

Další dobrej způsob, kde utratit flexipasy, je optika. Brejle se vždycky hodí 8-)
1.) Cokoliv si může každý sám ověřit zde, když tam zadáš do
typ provozovny
místo "všechny kategorie" kategorii "nákupy" a následně místo "všechny typy" vybereš "knihy", tak se ti tam určo nějaké knihkupectví musí zobrazit. Žel v Brně mají 4 a v Olomouci, Poličce, Pacově, Žďáře nad Sázavou po 1, ale jinde dál už žádné.

2.) optiku jsem určo také někdy využil - kdyš jsem chtěl nějaké kvalitní sluneční brýle, jinak se dá asi zařadit do zdravotnických pomůcek a tam patří i např. speciální obuv atd.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 09.9.2017 14:57
od ZXS91
MM-Mikulovsky píše:...knihkupectví...
Tak tohle by mě celkem zajímalo, máš to ověřený? A který konkrétně?

Další dobrej způsob, kde utratit flexipasy, je optika. Brejle se vždycky hodí 8-)

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 09.9.2017 9:18
od Karosák
Když tak na vozovnách trochu zbystříš, řekl bych, že se to mnoha lidem vyplatí, ikdyž se tím pochopitelně nechlubí. V 90% případů se na letácích i smlouvách uvádí hrubá mzda, protože ne vždy lze srážky předem definovat. Nábor neví, kolik ti budou strhávat soc/zdrav/alimenty/exekuce/daně... Proto se píše hrubá a proto se také uvádí benefity. Nicméně i lákavá čísla Amazonu nechť si radši každý rozmyslí, než se postaví k pásu.
S flexipasy víceméně souhlasím. Já to tedy využiji na stravu pro drobotinu ve spřátelené lékárně, kde s tím lze platit cokoliv z jejich sortimentu (což rozhodně nejde všude). Takže si tím něco pokryju, ale je to další obstrukce s otázkou, zda by stejné peníze s daní nestály podnik méně, než tyto benefity,nna kterých se ale jistě živí nějaký "provozovatel" :devilsmokin

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 09.9.2017 8:40
od Bobik
Jo. A to se vyplatí.... :lol:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 09.9.2017 8:06
od P_V
Zas na ty bonusy nemůže sáhnout exekutor, ne? :)

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 09.9.2017 7:48
od Bobik
Tak pánové, já teda nevím, ale hrubá mzda 35 000,- možná vypadá krásně na letáku, nebo ofiko stránkách, ovšem v reálu je potřeba odpočítat minimálně 10 000,- (a čím vyšší hrubá, tím víc) . Což dělá reálně cca 25 000 čistýho* a to za tu práci žádná sláva teda není. Ostatně to spoustě lidí dojde poté, co si tu práci vyzkouší.

*Počítáme jednoduše, bez všelijakejch oučetních kejklů, takže vejplata je to, co přijde na účet. Stravenky jsou stravenky, to je dneska nikoli bonus, nýbrž běžný standard a nikoli výplata, nýbrž jakýsi otravný papírky, který se daj použít jen někde a jen na něco, nájem se s nima nezaplatí. Flexipasy jsou sice bonus, kterej taky není tak úplně špatnej, ale peníze to taky nejsou, nájem se s tím taky zaplatit nedá a víceméně se daj utratit jen za "blbosti". V zásadě jde u stravenek/flexipasů/etc. pouze o jakýsi socialistický experimenty, kdy kdosi "shora" má potřebu určovat, za co smí zaměstnanec utratit část poctivě vydělaný odměny, neboť zřejmě nabyl dojmu, že tento je neschopný blb, jež by to utratil za "kraviny" a proto je nutné mu nařídit, co je pro něj dobré.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 08.9.2017 20:49
od 9001
MM: Cestovky jdou taky i když s omezením 50% z celkové ceny( ale to taky neurazí) :-).

Pochybuji, že by to DPP hlídal. Ze zkušeností vím, že jsem ještě nezažil zaměstnavatele, který by to řešil... Navíc po upravě zákona jde točení stejně až po dvou letech.

Pro DP je to roční úspora 4000 Kč oproti přímému přidání... (a při počtech zaměstnanců DP je to sakra dost...)

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 08.9.2017 20:11
od MM-Mikulovsky
9001 píše:Což je super benefit. Penzijko lze otočit co dva roky a flexipassy taky není problém utratit :devilsmokin
tak flexipasy opravdu problém utratit není:
kultura (divadla, knihkupectví), sport/rekonvalescence (masáže, plavání ...), lékárny a (někdo miříkal, že i) dovolená (u tzv. cestovky)!

Jsem přesvědčen, že penzijko tzv. otočit nemůžeš - resp. vybere-li zaměstnanec 1x předčasně penzijko, na nějž DPP přispíval, tak ještě na další snad příspěvek DPP dostane, ale pokud jej vybere podruhé, tak na další příspěvek DPP ztácí nárok! Měla by to být pojistka, že penzijko je fakt na důchod a předčasné vybrání bude využito jen ojediněle ve skutečně závažných životních situacíh, aby zaměstnanec nepřišel o možnost příspěvku na něj od DPP!