Chci se stát řidičem tramvaje...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 20.6.2007 10:10

KGX 63 píše:P.S. A ty úzkostlivě dodržuješ předpisy na 100% ?
Budeš se divit, ale ano, snažím se o to... Je to taková moje úchylka :D

Například od té doby, co jsem si v SPPo přečetl, že se v MHD prostředcích nesmí jíst, to nedělám. No a když jsem to jednou zkusil, tak jsem se cítil strašně provinile, že se mi až udělalo špatně a to jídlo mi pak ani nechutnalo :)

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Příspěvek od KGX 63 » 19.6.2007 23:39

Oskar píše:Takže když mám řidičák ze staré školy, tak můžu v obci 60 a padesátka je mi pro legraci :? To snad ne... Ale opakoval bych se...
Měl jsem na mysli, lidi co s tramvají jezdí dlouhá léta, spíš už nějakou tu desítku let. Mají svoje zažité rituály ještě ze socialismu a svoje návyky nebudou měnit. Znám jich jmenovitě bohužel docela dost. Právě proto se občas stávají ty maléry.

Nemyslím si, že by někdo měl být lepší protože je z vozovny A a ne z vozovny B.

P.S. A ty úzkostlivě dodržuješ předpisy na 100% ?

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 19.6.2007 23:27

KGX 63 píše:P.S. Stisknutí výhybky nula má smysl snad jen když brzdím přes kontakt EOV 001-199, tedy neuzamykatelnou výhybku. Jinak nevidím důvod.
Ano a to je přesně to o čem jsem psal jako o neúctě k dodržování předpisů. Všichni vědí, že mačkání "Výhybka 0" jinam, než na EOV 001-199 nemá velký význam (snad jen omezuje opalování PTK, resp. úsekových děličů). Ale i přesto Pankráčtí tohle tlačítko většinou používají.
KGX 63 předtím ještě píše:Co se týče nedodržování předpisů, neházel bych všechny lidi do jednoho pytle! Máme tu lidi ještě ze "staré školy", pro které je jízda proti hrotům přímým směrem 25km/h rychlostí zcela samozřejmou věcí a většina OR je jim pro legraci. Takže si raději zakrývají tacho na druhém voze. To jen na vysvětlenou.
Takže když mám řidičák ze staré školy, tak můžu v obci 60 a padesátka je mi pro legraci :? To snad ne... Ale opakoval bych se...

Samozřejmě takovou generalizací určitě spoustě Vokovičáků křivdím. Nicméně jejich kolegové utvořili můj obrázek o celé skupině, na základě kterého bych do té skupiny radši nepatřil 8-)

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Příspěvek od KGX 63 » 19.6.2007 23:10

Jen bych doplnil, že ty statistiky jsou malinko zavádějící. V posledních měsících přišlo hodně lidí po kurzu právě do Vokovic. Z toho je snad celkem zřejmé, že člověk po kurzu není tzv. vyježděný a nemá mnoho zkušeností s řízením tram, tudíž je u něj větší pravděpodobnost nehody než u služebně staršího kolegy.

Co se týče nedodržování předpisů, neházel bych všechny lidi do jednoho pytle! Máme tu lidi ještě ze "staré školy", pro které je jízda proti hrotům přímým směrem 25km/h rychlostí zcela samozřejmou věcí a většina OR je jim pro legraci. Takže si raději zakrývají tacho na druhém voze. To jen na vysvětlenou.

No a samozřejmě je to všechno o lidech. Všude narazíte na pár blbců, bez výjimky.

Každopádně bych volil vozovnu co nejblíže bydliště. Hodinová cesta z/do vozovny noční MHD není nic moc příjemného. Zatím bych moc nespekuloval, kam které typy vozů pujdou za pár měsíců. Vše nakonec může být jinak a teď je zcela zbytečné dělat unáhlené prognózy, zvlášť když stejně budou střídané přestávky na většině linek a řidiči budou mít papíry na všechno (teda skoro všechno). :)

P.S. Stisknutí výhybky nula má smysl snad jen když brzdím přes kontakt EOV 001-199, tedy neuzamykatelnou výhybku. Jinak nevidím důvod.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 19.6.2007 22:00

včera jsem se ve vozovně díval na statistiku nehod za první 4 měsíce 2007
vypíchnu jeden údaj (snad si to pamatuju dobře)
počet ujetých km na jednu nehodu zaviněnou řidičem
Motol - 255 000
Vokovice - 110 000

myslím si, že vozovna by se měla vybírat především tak, aby to měl řidič blízko - to dojíždění je vražedné (a já ***** jsem se v Modřanech zakopal snad nafurt :-) )
ale když od toho odhlédnu

nebral bych VO (vozový park, kolegové - ne všichni, ale někdy to fakt stojí za to - nedávno jedna zkušenost z Palackého nám. směr Anděl - stál jsem v hadrech DPP u sloupku v domnění, že když stanicoval jako druhý a pak stejně bude čekat na světla alespoň 20s, tak otevře znovu - no hádejte, jestli otevřel aspoň 1. dveře :-) samozřejmě, že ne - a to mě viděl a je to řidič z Modřan, s kterým občas jedu noční tramvají)

nebral bych (zatím) SA - vozový park + dvůr, lidi jsou tam v pohodě (plus je zavaděč a nulová kontrola vozu = hodně ušetřených minut při zatahování - v průměru tak 3-5 proti MO)

nebral bych Žižkov - vozový park + strašné složení linek, unudil bych se k smrti

zbytek v pohodě
HL bez problémů (+ přijdou tam asi T6)
KO až vyhážou T3 taky (dvůr špatnej, to by mi trochu vadilo, ale asi se na to dá zvyknout)
PA v pohodě (super linky a dvůr)
MO super - téměř všechny tramvaje mají ruční řízení (jako mínus - dvůr umí potrápit - údržba výhybek tam občas kulhá na obě nohy a skla tramvají jsou hnusně špinavá vždycky - ale to jsou relativně maličkosti)

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 19.6.2007 21:44

No tak jako člověk úplně z venku, co do toho vůbec nevidí bych pro sebe:

(a) nedoporučil vozovnu Vokovice - mám totiž vrozený respekt ke všem možným předpisům, což Vokovičtí spíš nemají (pravidelně zakrývají rychloměr na druhém voze, NIKDY nemačkají "Výhybka 0", atd)

(b) doporučil vozovnu Motol - myslím že tamní jsou přesným opakem Vokovičáků, navíc je tam naděje na zajímavý vozový park - 14T, 15T

(c) zaujal neutrální postoj k ostatním vozovnám...

--

ad (a) Možná jsem trochu poznamenán tím, že se většinou pohybuji po Praze 6 a tak Vokovických tramek vidím daleko nejvíc...

Uživatelský avatar
Dushman_8252
Uživatel
Příspěvky: 78
Registrován: 28.1.2007 14:58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dushman_8252 » 19.6.2007 21:19

nema se tu resit jine tema nez je vytapeni vozu ??? mate sem psat jakou vozovnu by ste doporucili i kdyz se to neda nejak lehce rcit ale prosim duvod a ne ten ze v te vozovne jste vy ..

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 09.5.2007 13:05

Že by 1. 10. vznikla linka, na kterou bude možné nasadit vozy KT8?

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1970
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 09.5.2007 10:10

7080 píše:Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.
Předpisem D 1/2 to nebude :lol: Na Barrandov už smí i 14T a na novelizaci D 1/2 se nečekalo

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1082
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 08.5.2007 22:59

XSC píše:To je mi jasné, že teď už to nemá cenu. Ale jestli tohle byl jediný problém KT x Barrandov, tak ten 1 termostat tam mohl být už dávno, náklady minimální. Hlavně to ukazuje, že jsou věci, se kterými výrobce nepočítal.
Problém je tam ještě jeden a to ještě závažnější. Stávající vůz má střešní ventilátory poháněné přímo z 600V, takže po výpadku napájení by celý vůz musel zůstat stát dokud nedojde k obnovení obnovení napájení. Kdyby jsi pokračoval dál v jízdě dolů, tak dojedeš se střechou v plamenech.
Zjednodušeně řečeno na Barrandov nesmí žádné vozy, jejichž chlazení měničů nebo brzdových odporů je závislé na přítomnosti napětí v troleji. Vyjímka je pro vůz 5519, 5521 a 5572, případně další schválená vozidla.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1554
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 08.5.2007 22:40

7080 píše:Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.
To je mi jasné, že teď už to nemá cenu. Ale jestli tohle byl jediný problém KT x Barrandov, tak ten 1 termostat tam mohl být už dávno, náklady minimální. Hlavně to ukazuje, že jsou věci, se kterými výrobce nepočítal.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1082
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 08.5.2007 22:28

XSC píše:A kdyby tam bylo ještě jedno, hlídající maximální teplotu vháněného vzduchu, tak by se klapka mohla přetočit zpět po dosažení maxima. Tím by KT neměly problém se smažením hlav při sjezdu Barrandova a snad by nemusely mít zákaz. Jenže na takovou možnost při výrobě nikdo nemyslel.
Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1554
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 08.5.2007 21:01

7080 píše:Prostor pro cestující je vytápěn teplem z brzdových odporníků a dohřívacích topnic.
Pokud je zapnuté topení, tak veškerý vzduch ze střešního ventilátoru je foukán přes brzdové odporníky a dohřívací topnice, kde se ohřeje a projde do interiéru vozu. Pokud je teplota vzduchu nižší než cca 40 stupňů automaticky sepnou dohřívací topnice.
Pokud je topení vypnuté, přetočí se střešní klapka do polohy větrání a veškerý teplý vzduch je vyfukován ven. Do vozu potom proudí vzduch o stejné teplotě jaká je venku.

Převzato z Nauky o vozidlech, vydané pro potřeby DP 1993.

Myslím, že někde poblíž čidla na přehřátí odporníků bude druhé na hlídání teploty vzduchu.
A kdyby tam bylo ještě jedno, hlídající maximální teplotu vháněného vzduchu, tak by se klapka mohla přetočit zpět po dosažení maxima. Tím by KT neměly problém se smažením hlav při sjezdu Barrandova a snad by nemusely mít zákaz. Jenže na takovou možnost při výrobě nikdo nemyslel.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1082
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 08.5.2007 20:50

Prostor pro cestující je vytápěn teplem z brzdových odporníků a dohřívacích topnic.
Pokud je zapnuté topení, tak veškerý vzduch ze střešního ventilátoru je foukán přes brzdové odporníky a dohřívací topnice, kde se ohřeje a projde do interiéru vozu. Pokud je teplota vzduchu nižší než cca 40 stupňů automaticky sepnou dohřívací topnice.
Pokud je topení vypnuté, přetočí se střešní klapka do polohy větrání a veškerý teplý vzduch je vyfukován ven. Do vozu potom proudí vzduch o stejné teplotě jaká je venku.

Převzato z Nauky o vozidlech, vydané pro potřeby DP 1993.

Myslím, že někde poblíž čidla na přehřátí odporníků bude druhé na hlídání teploty vzduchu.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 08.5.2007 19:13

Pokusím se informace o topení najít v práci. Někde to tam je, ale jdu až příští týden.

Odpovědět