Stránka 47 z 54

Napsal: 20.6.2007 10:10
od Oskar
KGX 63 píše:P.S. A ty úzkostlivě dodržuješ předpisy na 100% ?
Budeš se divit, ale ano, snažím se o to... Je to taková moje úchylka :D

Například od té doby, co jsem si v SPPo přečetl, že se v MHD prostředcích nesmí jíst, to nedělám. No a když jsem to jednou zkusil, tak jsem se cítil strašně provinile, že se mi až udělalo špatně a to jídlo mi pak ani nechutnalo :)

Napsal: 19.6.2007 23:39
od KGX 63
Oskar píše:Takže když mám řidičák ze staré školy, tak můžu v obci 60 a padesátka je mi pro legraci :? To snad ne... Ale opakoval bych se...
Měl jsem na mysli, lidi co s tramvají jezdí dlouhá léta, spíš už nějakou tu desítku let. Mají svoje zažité rituály ještě ze socialismu a svoje návyky nebudou měnit. Znám jich jmenovitě bohužel docela dost. Právě proto se občas stávají ty maléry.

Nemyslím si, že by někdo měl být lepší protože je z vozovny A a ne z vozovny B.

P.S. A ty úzkostlivě dodržuješ předpisy na 100% ?

Napsal: 19.6.2007 23:27
od Oskar
KGX 63 píše:P.S. Stisknutí výhybky nula má smysl snad jen když brzdím přes kontakt EOV 001-199, tedy neuzamykatelnou výhybku. Jinak nevidím důvod.
Ano a to je přesně to o čem jsem psal jako o neúctě k dodržování předpisů. Všichni vědí, že mačkání "Výhybka 0" jinam, než na EOV 001-199 nemá velký význam (snad jen omezuje opalování PTK, resp. úsekových děličů). Ale i přesto Pankráčtí tohle tlačítko většinou používají.
KGX 63 předtím ještě píše:Co se týče nedodržování předpisů, neházel bych všechny lidi do jednoho pytle! Máme tu lidi ještě ze "staré školy", pro které je jízda proti hrotům přímým směrem 25km/h rychlostí zcela samozřejmou věcí a většina OR je jim pro legraci. Takže si raději zakrývají tacho na druhém voze. To jen na vysvětlenou.
Takže když mám řidičák ze staré školy, tak můžu v obci 60 a padesátka je mi pro legraci :? To snad ne... Ale opakoval bych se...

Samozřejmě takovou generalizací určitě spoustě Vokovičáků křivdím. Nicméně jejich kolegové utvořili můj obrázek o celé skupině, na základě kterého bych do té skupiny radši nepatřil 8-)

Napsal: 19.6.2007 23:10
od KGX 63
Jen bych doplnil, že ty statistiky jsou malinko zavádějící. V posledních měsících přišlo hodně lidí po kurzu právě do Vokovic. Z toho je snad celkem zřejmé, že člověk po kurzu není tzv. vyježděný a nemá mnoho zkušeností s řízením tram, tudíž je u něj větší pravděpodobnost nehody než u služebně staršího kolegy.

Co se týče nedodržování předpisů, neházel bych všechny lidi do jednoho pytle! Máme tu lidi ještě ze "staré školy", pro které je jízda proti hrotům přímým směrem 25km/h rychlostí zcela samozřejmou věcí a většina OR je jim pro legraci. Takže si raději zakrývají tacho na druhém voze. To jen na vysvětlenou.

No a samozřejmě je to všechno o lidech. Všude narazíte na pár blbců, bez výjimky.

Každopádně bych volil vozovnu co nejblíže bydliště. Hodinová cesta z/do vozovny noční MHD není nic moc příjemného. Zatím bych moc nespekuloval, kam které typy vozů pujdou za pár měsíců. Vše nakonec může být jinak a teď je zcela zbytečné dělat unáhlené prognózy, zvlášť když stejně budou střídané přestávky na většině linek a řidiči budou mít papíry na všechno (teda skoro všechno). :)

P.S. Stisknutí výhybky nula má smysl snad jen když brzdím přes kontakt EOV 001-199, tedy neuzamykatelnou výhybku. Jinak nevidím důvod.

Napsal: 19.6.2007 22:00
od radek31
včera jsem se ve vozovně díval na statistiku nehod za první 4 měsíce 2007
vypíchnu jeden údaj (snad si to pamatuju dobře)
počet ujetých km na jednu nehodu zaviněnou řidičem
Motol - 255 000
Vokovice - 110 000

myslím si, že vozovna by se měla vybírat především tak, aby to měl řidič blízko - to dojíždění je vražedné (a já ***** jsem se v Modřanech zakopal snad nafurt :-) )
ale když od toho odhlédnu

nebral bych VO (vozový park, kolegové - ne všichni, ale někdy to fakt stojí za to - nedávno jedna zkušenost z Palackého nám. směr Anděl - stál jsem v hadrech DPP u sloupku v domnění, že když stanicoval jako druhý a pak stejně bude čekat na světla alespoň 20s, tak otevře znovu - no hádejte, jestli otevřel aspoň 1. dveře :-) samozřejmě, že ne - a to mě viděl a je to řidič z Modřan, s kterým občas jedu noční tramvají)

nebral bych (zatím) SA - vozový park + dvůr, lidi jsou tam v pohodě (plus je zavaděč a nulová kontrola vozu = hodně ušetřených minut při zatahování - v průměru tak 3-5 proti MO)

nebral bych Žižkov - vozový park + strašné složení linek, unudil bych se k smrti

zbytek v pohodě
HL bez problémů (+ přijdou tam asi T6)
KO až vyhážou T3 taky (dvůr špatnej, to by mi trochu vadilo, ale asi se na to dá zvyknout)
PA v pohodě (super linky a dvůr)
MO super - téměř všechny tramvaje mají ruční řízení (jako mínus - dvůr umí potrápit - údržba výhybek tam občas kulhá na obě nohy a skla tramvají jsou hnusně špinavá vždycky - ale to jsou relativně maličkosti)

Napsal: 19.6.2007 21:44
od Oskar
No tak jako člověk úplně z venku, co do toho vůbec nevidí bych pro sebe:

(a) nedoporučil vozovnu Vokovice - mám totiž vrozený respekt ke všem možným předpisům, což Vokovičtí spíš nemají (pravidelně zakrývají rychloměr na druhém voze, NIKDY nemačkají "Výhybka 0", atd)

(b) doporučil vozovnu Motol - myslím že tamní jsou přesným opakem Vokovičáků, navíc je tam naděje na zajímavý vozový park - 14T, 15T

(c) zaujal neutrální postoj k ostatním vozovnám...

--

ad (a) Možná jsem trochu poznamenán tím, že se většinou pohybuji po Praze 6 a tak Vokovických tramek vidím daleko nejvíc...

Napsal: 19.6.2007 21:19
od Dushman_8252
nema se tu resit jine tema nez je vytapeni vozu ??? mate sem psat jakou vozovnu by ste doporucili i kdyz se to neda nejak lehce rcit ale prosim duvod a ne ten ze v te vozovne jste vy ..

Napsal: 09.5.2007 13:05
od syverin
Že by 1. 10. vznikla linka, na kterou bude možné nasadit vozy KT8?

Napsal: 09.5.2007 10:10
od Petr
7080 píše:Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.
Předpisem D 1/2 to nebude :lol: Na Barrandov už smí i 14T a na novelizaci D 1/2 se nečekalo

Napsal: 08.5.2007 22:59
od 7080
XSC píše:To je mi jasné, že teď už to nemá cenu. Ale jestli tohle byl jediný problém KT x Barrandov, tak ten 1 termostat tam mohl být už dávno, náklady minimální. Hlavně to ukazuje, že jsou věci, se kterými výrobce nepočítal.
Problém je tam ještě jeden a to ještě závažnější. Stávající vůz má střešní ventilátory poháněné přímo z 600V, takže po výpadku napájení by celý vůz musel zůstat stát dokud nedojde k obnovení obnovení napájení. Kdyby jsi pokračoval dál v jízdě dolů, tak dojedeš se střechou v plamenech.
Zjednodušeně řečeno na Barrandov nesmí žádné vozy, jejichž chlazení měničů nebo brzdových odporů je závislé na přítomnosti napětí v troleji. Vyjímka je pro vůz 5519, 5521 a 5572, případně další schválená vozidla.

Napsal: 08.5.2007 22:40
od XSC
7080 píše:Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.
To je mi jasné, že teď už to nemá cenu. Ale jestli tohle byl jediný problém KT x Barrandov, tak ten 1 termostat tam mohl být už dávno, náklady minimální. Hlavně to ukazuje, že jsou věci, se kterými výrobce nepočítal.

Napsal: 08.5.2007 22:28
od 7080
XSC píše:A kdyby tam bylo ještě jedno, hlídající maximální teplotu vháněného vzduchu, tak by se klapka mohla přetočit zpět po dosažení maxima. Tím by KT neměly problém se smažením hlav při sjezdu Barrandova a snad by nemusely mít zákaz. Jenže na takovou možnost při výrobě nikdo nemyslel.
Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.

Napsal: 08.5.2007 21:01
od XSC
7080 píše:Prostor pro cestující je vytápěn teplem z brzdových odporníků a dohřívacích topnic.
Pokud je zapnuté topení, tak veškerý vzduch ze střešního ventilátoru je foukán přes brzdové odporníky a dohřívací topnice, kde se ohřeje a projde do interiéru vozu. Pokud je teplota vzduchu nižší než cca 40 stupňů automaticky sepnou dohřívací topnice.
Pokud je topení vypnuté, přetočí se střešní klapka do polohy větrání a veškerý teplý vzduch je vyfukován ven. Do vozu potom proudí vzduch o stejné teplotě jaká je venku.

Převzato z Nauky o vozidlech, vydané pro potřeby DP 1993.

Myslím, že někde poblíž čidla na přehřátí odporníků bude druhé na hlídání teploty vzduchu.
A kdyby tam bylo ještě jedno, hlídající maximální teplotu vháněného vzduchu, tak by se klapka mohla přetočit zpět po dosažení maxima. Tím by KT neměly problém se smažením hlav při sjezdu Barrandova a snad by nemusely mít zákaz. Jenže na takovou možnost při výrobě nikdo nemyslel.

Napsal: 08.5.2007 20:50
od 7080
Prostor pro cestující je vytápěn teplem z brzdových odporníků a dohřívacích topnic.
Pokud je zapnuté topení, tak veškerý vzduch ze střešního ventilátoru je foukán přes brzdové odporníky a dohřívací topnice, kde se ohřeje a projde do interiéru vozu. Pokud je teplota vzduchu nižší než cca 40 stupňů automaticky sepnou dohřívací topnice.
Pokud je topení vypnuté, přetočí se střešní klapka do polohy větrání a veškerý teplý vzduch je vyfukován ven. Do vozu potom proudí vzduch o stejné teplotě jaká je venku.

Převzato z Nauky o vozidlech, vydané pro potřeby DP 1993.

Myslím, že někde poblíž čidla na přehřátí odporníků bude druhé na hlídání teploty vzduchu.

Napsal: 08.5.2007 19:13
od MF
Pokusím se informace o topení najít v práci. Někde to tam je, ale jdu až příští týden.