Stránka 48 z 55

Napsal: 19.6.2007 21:19
od Dushman_8252
nema se tu resit jine tema nez je vytapeni vozu ??? mate sem psat jakou vozovnu by ste doporucili i kdyz se to neda nejak lehce rcit ale prosim duvod a ne ten ze v te vozovne jste vy ..

Napsal: 09.5.2007 13:05
od syverin
Že by 1. 10. vznikla linka, na kterou bude možné nasadit vozy KT8?

Napsal: 09.5.2007 10:10
od Petr
7080 píše:Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.
Předpisem D 1/2 to nebude :lol: Na Barrandov už smí i 14T a na novelizaci D 1/2 se nečekalo

Napsal: 08.5.2007 22:59
od 7080
XSC píše:To je mi jasné, že teď už to nemá cenu. Ale jestli tohle byl jediný problém KT x Barrandov, tak ten 1 termostat tam mohl být už dávno, náklady minimální. Hlavně to ukazuje, že jsou věci, se kterými výrobce nepočítal.
Problém je tam ještě jeden a to ještě závažnější. Stávající vůz má střešní ventilátory poháněné přímo z 600V, takže po výpadku napájení by celý vůz musel zůstat stát dokud nedojde k obnovení obnovení napájení. Kdyby jsi pokračoval dál v jízdě dolů, tak dojedeš se střechou v plamenech.
Zjednodušeně řečeno na Barrandov nesmí žádné vozy, jejichž chlazení měničů nebo brzdových odporů je závislé na přítomnosti napětí v troleji. Vyjímka je pro vůz 5519, 5521 a 5572, případně další schválená vozidla.

Napsal: 08.5.2007 22:40
od XSC
7080 píše:Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.
To je mi jasné, že teď už to nemá cenu. Ale jestli tohle byl jediný problém KT x Barrandov, tak ten 1 termostat tam mohl být už dávno, náklady minimální. Hlavně to ukazuje, že jsou věci, se kterými výrobce nepočítal.

Napsal: 08.5.2007 22:28
od 7080
XSC píše:A kdyby tam bylo ještě jedno, hlídající maximální teplotu vháněného vzduchu, tak by se klapka mohla přetočit zpět po dosažení maxima. Tím by KT neměly problém se smažením hlav při sjezdu Barrandova a snad by nemusely mít zákaz. Jenže na takovou možnost při výrobě nikdo nemyslel.
Chybějící čidlo nemá smysl dodělávat, když jdou všechny kachny na porážku(rekonstrukci). Od 1.10 by měla platit nová verze předpisu D1/2 a pak už by i nízké kachny mohly začít jezdit s cestujícími na Barrandov.

Napsal: 08.5.2007 21:01
od XSC
7080 píše:Prostor pro cestující je vytápěn teplem z brzdových odporníků a dohřívacích topnic.
Pokud je zapnuté topení, tak veškerý vzduch ze střešního ventilátoru je foukán přes brzdové odporníky a dohřívací topnice, kde se ohřeje a projde do interiéru vozu. Pokud je teplota vzduchu nižší než cca 40 stupňů automaticky sepnou dohřívací topnice.
Pokud je topení vypnuté, přetočí se střešní klapka do polohy větrání a veškerý teplý vzduch je vyfukován ven. Do vozu potom proudí vzduch o stejné teplotě jaká je venku.

Převzato z Nauky o vozidlech, vydané pro potřeby DP 1993.

Myslím, že někde poblíž čidla na přehřátí odporníků bude druhé na hlídání teploty vzduchu.
A kdyby tam bylo ještě jedno, hlídající maximální teplotu vháněného vzduchu, tak by se klapka mohla přetočit zpět po dosažení maxima. Tím by KT neměly problém se smažením hlav při sjezdu Barrandova a snad by nemusely mít zákaz. Jenže na takovou možnost při výrobě nikdo nemyslel.

Napsal: 08.5.2007 20:50
od 7080
Prostor pro cestující je vytápěn teplem z brzdových odporníků a dohřívacích topnic.
Pokud je zapnuté topení, tak veškerý vzduch ze střešního ventilátoru je foukán přes brzdové odporníky a dohřívací topnice, kde se ohřeje a projde do interiéru vozu. Pokud je teplota vzduchu nižší než cca 40 stupňů automaticky sepnou dohřívací topnice.
Pokud je topení vypnuté, přetočí se střešní klapka do polohy větrání a veškerý teplý vzduch je vyfukován ven. Do vozu potom proudí vzduch o stejné teplotě jaká je venku.

Převzato z Nauky o vozidlech, vydané pro potřeby DP 1993.

Myslím, že někde poblíž čidla na přehřátí odporníků bude druhé na hlídání teploty vzduchu.

Napsal: 08.5.2007 19:13
od MF
Pokusím se informace o topení najít v práci. Někde to tam je, ale jdu až příští týden.

Napsal: 08.5.2007 18:33
od I.am.good
MF píše:Pokud vím, tak by se nyní měly automaticky zapínat pomocné topnice pokud je teplota v kanále od brzdových odporů menší než 40 st.C.
Nebo lze je zapnou na st.A. Ale automatické zapínají je zřejmě nefunkční.
Topení na KT8 jsem nikdy podrobně nezkoumal, nicméně to měření teploty v kanále se mi nezdá. Nahoře u odporů je čidlo přehřátí odporníků, u motorventilátoru je čidlo proudění vzduchu a nic jinýho tam fakt není. :) Podle mě dnes topení na KT8 topí neustále (samozřejmě po zapnutí), neboť regulátor topení je při zemi a tam se teplo v kachně nikdy nedostane. :D
Kdo neví, tak regulátor topení se nachází v takové veliké šedivé bedně u přechodu z krajních článků do prostředního. Dnes je to taková poměrně malá krabička, ale dřív ta skříň byla údajně téměř celá plná (a že to má odhadem 1x1x0,3m) :D Ten dřívější šíleně propracovaný a složitý regulátor topení bych chtěl vidět, nemá někdo foto? :D

Napsal: 08.5.2007 18:00
od MF
fibou píše:No tak máš asi smůlu na netopící řidiče a nebo sedáváš v prostředním článku, kde je někdy chladnějc, když tam táhne. Ale v krajních článcích, jak už jsem psal níže, se kolikrát dá udělat i v zimě 30°C.
Jednou, když se jezdila 24ka z Ládví na Vápenku /prasklá voda ve Vodičkové/ tak mi přišla paní vynadat na Olšanském náměstí, že když už netopím, tak ať alespoň vypnu to větrání, že jí táhne na nohy...

Nemělo cenu vysvětlovat, že tam žádné větrání není a že je to průvanem. Sice jsem se snažil celou dobu trochu přibrzďovat, ale bylo to plat prtný přestože bylo zapnuté pomocné vyhřívání (topnice v nástavbě na střeše s odpory). Zřejmě zůstala klapka výdechu od odporů vedena mimo vůz (jako T3SU od ZR). Tyto klapky se řídily servomotorky, ale ty většinou nefungovaly a proto se štelovaly ručně. Dříve býval ve voze termostat, ale většinou na něj řidiči umístili sněhovou kouli, aby to topilo stále :lol: ale to už je nějaký ten pátek :P

Pokud vím, tak by se nyní měly automaticky zapínat pomocné topnice pokud je teplota v kanále od brzdových odporů menší než 40 st.C.
Nebo lze je zapnou na st.A. Ale automatické zapínají je zřejmě nefunkční. Co pamatuji (jako kaštan) tak třeba 9038, když jezdila v Motole topila špičkově. Bodejď ne, když na ní byla reklama na zemní plyn :lol: :lol: :lol:

Napsal: 12.4.2007 9:03
od trainzjohny
jara píše:Určitě budete muset být alespoň vyučeni a minimální věk 18 let. Na brigádu možná jen revizora. ....
Sirka píše:Můžu poprosit o upřesnění?
Btw praxe na dispečinku se dá dělat jak?
U přepravní kontroly už brigádníky neberou (jen HPP, i když to už taky ne) tedy to také nepůjde. Leda, že by dalo hodně lidí výpověď.

Napsal: 12.4.2007 8:33
od Sirka
jara píše: možná jen revizora.
Můžu poprosit o upřesnění?
Btw praxe na dispečinku se dá dělat jak?

Napsal: 11.4.2007 15:17
od Dushman_8252
Sirka píše:Díky. Tohle jsem chtěl slyšet. Vím, že to půjde blbě, ale do tohohle bych šel, to je ještě dobrý.
no nebylo by to spatny ..

Napsal: 27.3.2007 10:45
od Sirka
jara píše:Na brigádu možná jen revizora. A pokud máte vyučení v oboru tak na HPP třeba na depáka či nějaké elektro. Ale počítej s tím, že brigádu asi jako rozbalovat kartony jízdenek neseženeš.
Díky. Tohle jsem chtěl slyšet. Vím, že to půjde blbě, ale do tohohle bych šel, to je ještě dobrý.