Stránka 7 z 54

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 13.6.2018 16:22
od ZXS91
fricoolinek2 píše:Možná už to tady bylo, ale jakou podobu má měsíční turnus za který tramvaják dostane (iinzerovaných) 35 000? Tj. 26 185 čistého, nemá-li děti.
Základem jsou dvoutýdenní bloky. V každým bloku jsou dva dny volna o víkendu a další dva dny volna "náhodně" rozprostřené. Mezi nimi dva až šest* dní práce. Ranní, odpolední, odpolední/noční, šejdr (minimum)

* některý vozovny šestidenky nemají. V bloku se šesti dny v práci je třídenní volno pátek+víkend či víkend+pondělí

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 13.6.2018 16:09
od Tedy
Já se vrátil po 8,5 letech do stejné vozovny, jediné co jsem musel bylo přezkoušení. Tenkrát jsem odcházel ne z důvodu průseru ale na vlastní žádost. Co je ale smutné a podivné neuznali mi praxi 25 let ve stejné vozovně na pozici řidič. Důvod neznám a asi nakouknu co na to zákony ČR a jak na to koukají odbory.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 07.6.2018 21:48
od fricoolinek2
Možná už to tady bylo, ale jakou podobu má měsíční turnus za který tramvaják dostane (iinzerovaných) 35 000? Tj. 26 185 čistého, nemá-li děti.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 27.4.2018 11:45
od demon
9001 píše:Nebyl bych si tak jistý... Za Dělnickou stranu řidič letěl nebo se snad pletu?
Já si jistý sem a pleteš, dostal srážku z osobního ohodnocení a jezdí doteď.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 27.4.2018 10:38
od Karosák
Jak píše Bobik, existují navrátilci, což je tedy silná káva, ale i tak je nevzali po týdnu, ale po letech a taky ne vždy ke stejnému útvaru. Ale za chlast se jde samozřejmě i dneska, to si nikdo zamést netroufne. Pokud se nadýchá přímo při výkonu řízení, nebo bezprostředně po něm, tak je to samozřejmě na Policii bo obecné ohrožení, jinak se to řeší pracovněprávním způsobem.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 27.4.2018 8:43
od 9001
demon píše:Přeškrtnutá mešita může bejt v rámci pracovního pořádku maximálně na odebrání části osobního ohodnocení, nikoliv na výpověď. To by si zatím nikdo nedovolil.
Nebyl bych si tak jistý... Za Dělnickou stranu řidič letěl nebo se snad pletu?

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 27.4.2018 6:32
od demon
Přeškrtnutá mešita může bejt v rámci pracovního pořádku maximálně na odebrání části osobního ohodnocení, nikoliv na výpověď. To by si zatím nikdo nedovolil.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 27.4.2018 5:28
od Bobik
Pokud by někdo byl přistižen, jak řídí prokazatelně pod vlivem, tak okamžitě letí.
To, že se opět přijímají jedinci, co byli před časem vyhozeni za chlast, je věc jiná - která mimochodem hodně vadí značné spoustě lidí.
Přeškrtnutá mešita je politika, ne chlast. Navíc je to podle současné rádobyvládnoucí ideologie těžký zločin, který pochopitelně musí skončit exemplárním trestem.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 26.4.2018 23:56
od 9001
fricoolinek2 píše:Pokud by autobusák/tramvaják jel nadrátovanej (třeba 1 prom.) dostal by výpověď na hodinu nebo, při dnešních stavech, ne?
Ale toho za přeškrtnutou mešitu vyhodili ne?

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 26.4.2018 23:17
od fricoolinek2
Pokud by autobusák/tramvaják jel nadrátovanej (třeba 1 prom.) dostal by výpověď na hodinu nebo, při dnešních stavech, ne?

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 11.9.2017 9:53
od von Špilberk
http://www.metro.cz/v-metropoli-se-hled ... -praha_lam
K 1. srpnu měl dopravní podnik v pracovním poměru 1392 řidičů tramvají a celkem 2192 řidičů autobusů. Přestože dopravce láká na průměrný plat řidiče 35 tisíc korun, do optimálního stavu mu nyní podle Řehkové chybí přibližně pět procent řidičů a řidiček autobusů a tramvají nebo strojvedoucích metra.

Na vině nedostatku lidí je také výrazné zvýšení odchodů zaměstnanců dopravce do starobního důchodu, se kterými se dopravce potýká stále častěji.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 11.9.2017 9:24
od MM-Mikulovsky
dovolím si to dát sem, i když je to o Ostravě:
Zájemců o řízení tramvají jsou stovky, mnozí ztroskotají na psychotestech
http://ostrava.idnes.cz/dopravni-podnik ... zpravy_jog

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 11.9.2017 6:38
od Bobik
9001 píše:....V reklamě dva rodilý Němci na mě mluví jak je to super užasné německé.... No a na obalu Made in Croatia... Mám vrtačku Bosch Made in Hungary a Heinekem je taky Made in Hungary... Koncern VW je to samé...
No, v zásadě je buřt, kdo a kde to udělal, podstatné je, že to "německé" bývá obvykle jakousi "zárukou kvality". Viz ty samý výrobky, tý samý značky, prodávaný u nás a v Německu. Kvalita je úplně jinde. Cena mnohdy taky, některý ty kvalitnější německý jsou po přepočtu dokonce levnější.
Samozřejmě, můžem si za to sami, svojí vlastní blbostí a ochotou kupovat šmejdy, hlavně když jsou "levný". (jo, osobně jsem byl svědkem několika scének typu "hele, mámo/táto, buřty za čtyřicet, ty ber..." aniž by dotyčný zajímalo, že to maso nevidělo ani z rychlíku, nad plamenem to shoří jak papír a je to samý éčko, aby to vůbec udrželo barvu a tvar, ovšem "neber to za ty prachy", žejo...Ne nadarmo tvrdím, že kdyby bylo v regálu ho.no a u něj velká cedule sleva, že spousta lidí je schopná si to koupit.)

Německo je náhodou dobrej příklad, že to jde. A že u nás to jen tak nepůjde, právě díky různejm socialistickejm experimentům, co měněj zemi na montovnu. Teď jsem zrovna zahlídnul předvolební blábol Socanů, u kterýho jsem nevěděl, zdali se smát, nebo brečet (vzteky), kdy slavnostně "vyhlašujou válku nízkejm platům" či tak něco. Jo, to je přesně to, cos tady popsal s tím rohlíkem. Tudy opravdu cesta nevede.

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 11.9.2017 0:20
od fricoolinek2
No a teda když dá DPP tramvajákovi Flexipas, tak ho to stojí fakt jen těch 1000 Kč a ne 1400, kdyby mu přidal 1000 Kč (která by navíc byla hrubá)...

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Napsal: 10.9.2017 10:03
od 9001
blight28: Díky :-)

Bobik: Jenom pro upřesnění. Stravenky/flexipassy nedostáváš proto, aby si žil zdravě, ale proto, že pro zaměstnavatele je levnější ti dát 1000 Kč takto než do výplaty a to se vracíme ke zdanění práce atd atd. Tam zase já s tebou plně souhlasím.

K řidičům: Jenom upřesním. Pro řidiče mimo DP ;-). Ale to už se stalo u regionálních autobusů, kdy vláda přidala... Ale tam je zase problém dlouhodobější a složitější a upřímně i ROPID v čele s Martiny toho dost využíval (nic ve zlém, to je napříč ČR).
Ale tam potom platí co jsem psal, akorát místo 35000 si dosad 20 000 a pak 35 000 novou mzdu...

parrot: Německo je trochu extrém historicky. Vůbec ego Němců se dostat opět na vrchol, 1,4 mld USD od USA a celkově Německo bylo silné vždy... Jinak by Hitler nerozjel 2.sv válku...

Ke srovnání platů. Osobně nejsem velkým zastáncem srovnávání s Německem z důvodů výše.
K potravinám a cenám atd. Ono je to prosté. Ted jsem si toho všiml, když kupuji pro malou... Třeba HIPP.V reklamě dva rodilý Němci na mě mluví jak je to super užasné německé.... No a na obalu Made in Croatia... Mám vrtačku Bosch Made in Hungary a Heinekem je taky Made in Hungary... Koncern VW je to samé... Kolik dílů je z Východní Evropy vyrobené za východní cenu práce, ale montované v Německu? Ono se pak ve výsledku ten německý plat ztratí... Ale, kdyby to měli od A do Z dělat v Německu, tak ten Golf není za 500 000 Kč...
Příklad za všechny. Spotřebiče Miele... Myslím pračky se vyrábí v Uničově za české náklady, ale v Datartu je to nejdražší spotřebič...

Odvody mld. CZK z ČR. To je pozůstatek divokých 90.let... S tím už těžko něco uděláme...