Úřední korespondence a rady k ní

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Filip8399
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 23.2.2012 21:33
Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Filip8399 » 28.7.2012 16:47

V souvislosti s uzavřením stanice Národní třída, bych nasazoval NP garance hlavně na linky 14 a 24, protože spojují stanici Lazarská s nejbližšími bezbariérovými stanicemi metra (SN a FR). O víkendu by to ale byl problém, protože tam jsou sóla. SAmozřejmě poloviční interval vítám. K autobusům: Jaký má sakra smysl linku prodlužovat po trase jiné??? Co se tím ušetří??? Maximálně počet čísel linek. ROPID myslí :zadnice
(Omlouvám se pokud jsem to dal do špatněho vláka - je to reakce na předešlé)

johndj
Uživatel
Příspěvky: 185
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od johndj » 28.7.2012 16:11

Prosím pěkně, může mi někdo přetlumočit vyjádření o prohození linek 14 a 24. Nějak pořád nechápu smysl tohoto prohození.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od von Špilberk » 28.7.2012 15:57

Karosák píše: Z přepravních průzkumů vyplývá, že u linky 11 nastává v zastávce Flora ve směru z centra výrazný pokles využití, proto bude zkrácena do zastávky Olšanské hřbitovy. Prodloužená linka 5, která linku 11 v úseku Flora – Černokostelecká nahradí, bude nejen lépe odpovídat současné poptávce,
1. menší obsazenost v okrajových úsecích je přece normální
2. l.11 jezdí ve všední den ve dvojicích po 10(8) minutách a bude nahrazena l.5, která bude ve všední den jezdit také ve dvojicích po 10(8) minutách, což bude lépe odpovídat poptávce. :lol: (Pásmování 11 o víkendu na Olšanech bych se vůbec nebránil.)

Je též zajímavé, že se ROPID nechce nikomu vyjádřit k námitce, že 14/24 se bude zpožďovat.

abcdefg
Uživatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23.3.2012 18:37

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od abcdefg » 28.7.2012 15:46

Je pravda, ze zmena byla potreba ... kdyz jsem to studoval podrobneji, jde jen o zvyk ... treba posileni 11 vitam ... je to takove plus ... a jak se stim poperou krizovatky, OIS apod. tak na to jsou jini odbornici ... budou zase nova spojeni ... vsude jezdej lidi, tak obecne je v celku jedno kde budu prestupovat nebo jaky cislo mi prijede ... to ze ja budu muset prestup9vat je muj problem. jinym to zas prinese spojeni primo ...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Karosák » 28.7.2012 14:53

Podobně jako již někteří přede mnou i já jsem sespsal kritiku/dotaz na ROPID i MHMP. Odpověď z MHMP viz výše, odpověď z ROPIDu právě dorazila, Miloš se docela rozepsal, ani mi to nepřijde tak fanaticky ROPIDí:

Vážený pane KarosáK,

rád bych dodal vysvětlení k Vašim připomínkám. Na začátek bych však uvedl, že změny byly projednány a schváleny vedením hlavního města, pokud by nebyly schváleny, bylo by nutné je přepracovat či zrušit. Nemůžeme je nyní svévolně měnit bez dalšího projednání a případného schválení. Zároveň čas nutný pro schválení a úpravu celkové optimalizace sítě neumožňoval více prostoru, neboť pro zavedení systému je nejpříhodnější termín od 1. září, kdy se mění celková struktura jízdních řádů. Proto bylo usnesení o změně MHD přijato nyní z toho důvodu, aby se vše stihlo dostatečně připravit. Podmínky nám bohužel neumožňují dát více prostoru pro připomínky městských částí. Přesto jejich výtky nesměřovaly k celkovému systému, ale pouze k jednotlivým linkám. A ty jsme schopni řešit při zavedení systému a po vyhodnocení je následně upravit.

Důležité je, že provoz budeme po uvedení změn sledovat nejen přepravními průzkumy a jednání s městskými částmi, ale také rozsáhlým anketním průzkumem mezi cestujícími na podzim 2012. Na základě vyhodnocení pak nevylučujeme nějaké úpravy provozu pravděpodobně od prosince 2012. Důvodem změn je zjednodušení sítě linkového vedení Pražské integrované dopravy (PID) (což např. v některých oblastech umožní lepší prokládání spojů a ve výsledku s menším počtem vozidel častějí intervaly) a dále vyrovnání nabídky a poptávky cestujících, tedy posílení nejvytíženějších úseků a omezení méně využívaných. Ve většině případů bude spojení i nadále zajištěno, byť může být nově nutnost přestupu. Nicméně systém PID je založen na přestupním tarifu a změna jízdného v roce 2011 umožnila definitivní odbourání bariér z důvodu nepřestupních jízdenek. Vedle výše zmíněného je naším cílem nabídnout alternativní trasy pro odlehčení nejvytíženějších úseků metra (především metro C) a tramvají. Tyto trasy nabízejí tangenciální linky, které spojují okrajovější části Prahy. Díky této nové možnosti nebudou muset cestující zajíždět do centra a sníží tím zátěž v místech, kde již není možné provoz z technologických důvodů posílit. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že taková tangenciální spojení si získaly mezi cestujícími oblibu poté, co si na ně zvykli.

Nechceme v žádném případě likvidovat provoz v rámci Pražské integrované dopravy, na druhou stranu se systém již dlouhá léta neměnil, zatímco požadavky a také přepravní proudy cestujících ano a je nutné na ně zareagovat, aby systém PID co nejvíc zůstal konkurenceschopný individuální automobilové dopravě. Nyní konkrétně k vámi zmíněným linkám či oblastem.
Z přepravních průzkumů vyplývá, že u linky 11 nastává v zastávce Flora ve směru z centra výrazný pokles využití, proto bude zkrácena do zastávky Olšanské hřbitovy. Prodloužená linka 5, která linku 11 v úseku Flora – Černokostelecká nahradí, bude nejen lépe odpovídat současné poptávce, ale nabídne obyvatelům Nových Strašnic přímé spojení do oblasti Žižkova a Starého Města. V původním směru do Vinohrad lze použít také metro A, které je vedeno pod značnou částí Vinohradské třídy. Pro cestující ze Strašnic na Vinohrady, kteří nechtějí jet metrem, je tu bezproblémový přestup v zastávce Flora mezi linkami 5 a 11, který se odehrává v téže zastávce bez nutnosti kamkoli přecházet. Prohození linek 6 a 4 je z důvodu provozu v jednosoupravových/dvousoupravových vozech a posílí tak úsek z Anděla směr Řepy, jinak řečeno bude sloužit jako náhrada za některé zrušené autobusové linky v tomto úseku.

Linka 123 je v úseku Kavalírka – Anděl vedena více než 2 km v přímém souběhu s tramvajovou tratí v Plzeňské ulici (roční úspora ze zkrácení linky činí 5 mil. Kč). Po její částečné rekonstrukci v roce 2010 je tato trať rychlejší a bezpečnější. Linka 123 bude zkrácena do zastávky Kavalírka, kde bude zastavovat v těsné blízkosti tramvajových zastávek, které jsou propojeny bezbariérovými signalizovanými přechody. Díky zkrácení trasy bude také možné vyhovět požadavku zdejších obyvatel a zkrátit intervaly linky 123 o víkendu ze 30 na 15 minut. Uznáváme, že zkrácení linky 123 je příklad v podstatě redukce a pravděpodobně nikoho z cestujících nenadchne, splňuje ale požadavky vedení hlavního města na hledání úspor v dopravě. Zde bych zopakoval, že původně mělo jít pouze o rušení a omezování spojení, nakonec se podařilo skutečně připravit optimalizaci sítě, byť někde to znamená více přestupů.

Přepravní průzkumy potvrzují větší využívání linky 22 i v koncových úsecích při trasování v celé délce trasy. Díky tomu mohou cestující pomalu přibývat i v koncových úsecích a zaplňovat se, což při pásmování v této oblasti není možné a linka 23 nevykazovala takové využívání cestujícími jako dnes linka 22. Podobné to je s linkou 9, která systém páteřní tramvajové linky měla první. Linka 17 je pásmovaná z důvodu společné trasy s metrem v úseku Nádraží Holešovice - Kobylisy; po otevření tohoto úseku metra (až na Ládví) došlo k podstatnému úbytku cestujících v této oblasti.

Odklon linky 6 z úseku I.P.Pavlova - Karlovo náměstí je provedeno ze dvou důvodů. prvním je nabídnutí nového přímějšího a rychlejšího spojení Spořilova a Michle s oblastí Karlova náměstí a Národní třídy, čímž vznikne alternativa k metru C a silně zatíženým tramvajím v ječné a Bělehradské ulici a zároveň dojde k posílení spojení v oblasti Albertova, kde také dochází k nárazovému přetěžování spojů (především z řad studentů). Druhým důvodem je, že světelná křižovatka u I.P.Pavlova má omezenou propustnost a nyní je na hranici kapacity. Jednovozová linka 6 nehraje ve zdejší obsluze tak zásadní roli (tou je jednak linka 22 a druhak svazek linek 10+16), zároveň ale v některých případech způsobila neprojetí více dvouvozových souprav tramvají. paradoxně jejím odklonem tak v těchto některých případech může dojít ke zvýšení plynulosti průjezdu v tomto místě. Další faktem je, že - i díky lince 125 - poslední dobou přepravní průzkumy ukazují drobný pokles počtu cestujících v úseku I.P.Pavlova - Karlovo náměstí. Co se týče oblasti Karlína, linka 3 nekopíruje trasu metra B - týká se to jen úseku Florenc - Palmovka. Přitom cestující na kratší vzdálenosti používají raději spojení tramvají než metrem, což znamená navíc slezení dolů do metra a pak zase ven, speciálně stanice metra Křižíkova není ideálně přístupná (jezdící schody jsou jen v části, zbytek se musí sejít po "kamenných" schodech. Především úsek Florenc - Karlínské náměstí, resp. Křižíkova, je v rámci tramvajového spojení cestujícími značně využíván - na karlínském náměstí a v jeho okolí sídlí řada firem a škol, podobně jako u stanice metra Křižíkova, a docházelo i k přetěžování jednotlivých spojů.

Záměna linek 14 a 24 je samozřejmě nezvyklá a komplikovaná, nicméně díky tomuto kroku dojde ke splnění požadavků Prahy 7 na zajištění dopravní obsluhy do různých lokalit (spojení Holešovic s Revoluční třídou a náměstím Republiky) a zároveň nedojde k ježdění prázdných linek proti sobě v oblasti Ortenova náměstí. S Dopravním podnikem úzce spolupracujeme na vyřešení případných technických obtíží se změnou čísla ještě před uvedením změny do praxe. Fungovat by to mělo tak, že ke změně čísla dojde již na poslední zastávce, tedy do zastávky Ortenovo náměstí již přijede linka přečíslovaná (samotné přečíslování potřebuje nějaký čas, především v případě druhého vozu).

Co se týče pásmování, lépe řečeno různých konečných, je pravda, že si cestující musejí zvyknout se tento systém naučit. Jinde ale funguje běžně a většinou bez problémů (vedle zahraničí, kde je rovněž pásmování provozu, například i u příměstských linek v rámci Pražské integrované dopravy, kde celou trasu většinou jedou jen některé spoje - popřípadě mají v části trasy například dvě varianty cesty). Při podobných změnách, ale i při výlukových opatřeních nebo náhlé udáslosti, kterou je třeba řešit dispečersky (vzhledem k zatím chybějícímu systému hlášení či upozorňování cestujících na zastávkách) jsou řidiči opravdu tzv. první na ráně. Práci Vás, jako řidičů v MHD, která sama o sobě ani omylem není jednoduchá, oceňujeme, neboť bez ní by systém neměl šanci fungovat a řidiči tramvají a autobusů i strojvůdci metra mají naše uznání.

Většina zastávek nepřišla o dopravní obslužnost a ta i nadále bude zajištěna. Někde to bude znamenat přestup navíc, jinde díky úpravám dojde ke zlepšení stávajícího stavu. Přestupy budou dělány co nejcitlivěji.

Linka 135 jezdila skutečně dlouhodobě přetížená a bylo nutné její provoz řešit. bohužel provoz kloubových vozidel na lince 135 vzhledem k šířkovým poměrům na některých místech kolem centra (především kolem Náměstí Míru) není technicky možný a řešením tak jedině je linku posílit. Uznáváme, že pro ideální fungování je třeba zlepšit preferenci MHD, kde nás čeká spousta práce, ať už vyhrazováním bus pruhů nebo zajištěním preference na křižovatkách. Na některých místech to je i obtížné a závisí to také na finančních možnostech. Budeme se preferenci snažit zavádět co nejdřív a na co nejvíce místech, na druhou stranu bez snahy a nutnosti toto řešit by se mohlo stát, že preference by jen tak zavedena nebyla.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Miloš JELÍNEK
ODBOR MARKETINGU


Říkám si "necháme to koňovi", ale v několika věcech si tam drsně protiřečí, především nezkácení M22 vs. zkrácení 11 a žvástem o tangeciálních linkách v kontrastu s rušením 19 a obsazeností-tučně. To se jako ještě voptám, co tím chce básník říci. Zbytek se snažím přijímat s minimem emocí a přistupovat k návrhům podobně jako pan -sl- z metrowebu.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od von Špilberk » 28.7.2012 12:06

Já bych tabu NP vozů na sólo linkách prolomil přikoupením 16 wan, ale k tomu asi nedojde.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 27.7.2012 16:59

Von: Super je, že by se konečně mohlo prolomit tabu NP vozů na solo linkách.

Proto se i na proplácení ptám. Uvidíme.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Petr » 27.7.2012 16:53

9001 píše:Petr: Konečně dobrá zpráva. =D> To už mělo být dávno.
Jenom se probouzí ekonomická otázka. DPP dostane zaplaceno solo a nebo soupravu? Kdyby jako soupravu, tak ta slavná úspora bude ještě menší než je ted :lol:
On je ještě zásadnější problém. Počet odstavených čtrnáctek je dost vysoký.... Další nemalý počet se k odstavení blíží.... Takže my ty čtrnáctky na to ani nebudeme mít.... :?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od von Špilberk » 27.7.2012 16:52

9001:
1. Uniká mi, v čem ta dobrá zpráva spočívá.
2. A když bude DP zaplaceno jako za sólo, tak je to jen zvýšení finanční šikany ze strany města.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 27.7.2012 16:55, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 27.7.2012 16:48

Petr: Konečně dobrá zpráva. =D> To už mělo být dávno.
Jenom se probouzí ekonomická otázka. DPP dostane zaplaceno solo a nebo soupravu? Kdyby jako soupravu, tak ta slavná úspora bude ještě menší než je ted :lol:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Petr » 27.7.2012 15:42

von Špilberk píše:NP vozy: ve všední den to jde, ale o víkendu? ROPID vymyslel více tram linek sólo (nově 3, 14, 24), což znamená méně NP vozů, hlavně negarantů. Je to vidět už dnes, kdy o víkendu na 7 a 11 jen sóla a jedna jediná wana (navíc s velmi "ekonomickým" výjezdem a zatažením).
No... šušká se a ono na tom šuškání vždycky něco jo, že kterási chytrá hlava vymyslela, že NP garance sól o víkendu budou dělat vozy 14T :prase

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 27.7.2012 7:16

Tak jsem z toho takovej celej rozpačitej. Původně jsem si řikal, že nemá absolutně smysl cokoli kamkoli psát, bo to nikoho zajímat beztak nebude a protlačí se co se protlačí, bez ohledu na cokoli, lidi hlavně. Jenže můj bezbřehý naivismus a optimismus mi řiká co kdyby náhodou, proč házet flintu a taková ty nesmysly. Tak jsem pro klid duše a svědomí psát začal. A výsledek? Přesně dle očekávání mého poučeného realisitického pesimismu - nikoho nic nezajímá a nesmysly se vesele tlačí dál, bez ohledu na cokoli. Takže co, má to smysl, rozčilovat se? Beztak nic nezměním, ovšem budu mít klid.

Jenže nejvíc mě tom točí, že výsledek je snadno odhadnutelný - jestli to projde, tak se to v září totálně pos.re, bude to děsně drahý, nefunkčí, všichni na tom prodělaj a ty co tenhle nesmysl vymysleli místo padáku a náhrady škod se z toho vyvlíknou. A jestli nějakej padák bude, tak maximálně zlatej. Neboť začínám mít pocit, že oné organizaci šéfují jistí - no pro ty kdo to náhodou nezná, více zde: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloc ... 001011201/

Ach jo.

Tak nějak se přestávám divit, proč se poslední dobou společnost radikalizuje. Bejt to u nás jak ve Švýcarsku, kde ti po vojně daj mundůr a flintu domů, už by mě nejspíš dávno zavřeli za vraždu. A zjevně bych nebyl jedinej.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od von Špilberk » 27.7.2012 7:02

MM-Mikulovsky píše: - stav "2. nejsme si na základě zkušeností jisti, že stav infrastruktury zajistí dodržování jízdního řádu" také do jisté míry může i za frustraci + nepředvídatelnost další situace na trase a z toho následující chování mnohých řidičů k cestujícím (ujíždění jim ze zastávek před nosem).
- prostě dnes je přestup pro hůře pohyblivé cestující obtížný - páč je mezi TRAM stále malé procento NP vozů + je i špatný stav zastávek, na nichž má k přestupům docházet (Želva-strojimport, Mezi hřbitovy ...)!
=D>
Je to tak. Jak se mám chovat k lidem slušně, když mám utažený JŘ s nesmyslnými jízdními dobami, když mám ve špičce (tedy v době, kdy se dělá největší zpoždění) otočit tram na konečné za 6-7 minut :?: A když vím, že to zpoždění určitě udělám, protože budu stát v koloně aut :?:

NP vozy: ve všední den to jde, ale o víkendu? ROPID vymyslel více tram linek sólo (nově 3, 14, 24), což znamená méně NP vozů, hlavně negarantů. Je to vidět už dnes, kdy o víkendu na 7 a 11 jen sóla a jedna jediná wana (navíc s velmi "ekonomickým" výjezdem a zatažením).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.7.2012 6:33

gabuliatko píše:Už jsem našel odkaz co jsem sem chtěl dát a původně psal, že to bylo na Káčku
http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?f=7&t=165
Osobně se ztotožňuji s názory pana -sl- a stále tvrdím, že je třeba rozlišovat zprasené linkové vedení (sólo 3, 11 na NBS, 123, 125) a řešení politického zadání pány z ROPIDu.
Osobně na první pohled bych se -sl- také souhlasil:
26.7.2012 12:44 píše:...Ze zatím posbíraného tedy plyne, že přestupy nemusíme, protože:
1. máme špatnou zkušenost s chováním řidičů dopravce, kteří rádi preferují jízdní řád před logikou integrované dopravy, a nevidíme posun v tom, že by bylo povinností řidiče počkat v rozumné míře na přípoj,

2. nejsme si na základě zkušeností jisti, že stav infrastruktury zajistí dodržování jízdního řádu, který v době, kdy hledáme každou minutu, pokládáme za jistotu, tedy byli bychom rádi za vyšší míru preference na problémových místech před opatřeními s přestupy než je v současné době,

3. spěcháme a jsme ochotni zaplatit za čas; ten nám veřejná doprava s přestupy nenabízí..

4. jako starší se hůře orientujeme v linkovém vedení a jsme i hůře pohybliví, pročež preferujeme přímá spojení..

Co se týče bodu 1., je to spíše u dopravce, aby své řidiče namotivoval k prozákaznickému přístupu. Letité, spíše neřešitelné - dost lidí za volantem si tím zpestřuje svou pracovní dobu a chladí frustraci z nedostatečného ohodnocení. Dokud se společnost bude bavit tím, že si vzájemně děláme naschvály a člověka nejvíc potěší, že druhého vytočil, bude to problémem dál.

Bod 2. chápu, ale zároveň vnímám, že jako řidiče nás buspruhy iritují + je zde politický potenciál získat body jejich omezením (3 lidé ve vozidle). Zároveň je to o tom, že tomu, co je v jízdním řádu, přikládáme moc velký význam. Byl bych pro úpravu JŘ na interval u linek s i<10 se slabší pravidelností - ušetřilo by to emoce.

Bod 3. je o tom, že po systému za určité prostředky chceme možná více než je možné. Řešení za dané prostředky nevidím. Osobně nepokládám za ztracený čas, kdy jdu pěšky, protože si čistím hlavu a relaxuji, ale to je dané tím, že děcko bohužel nemám. Kdybych měl, měl bych jiné priority.

Bod 4. je o síle zvyku - za 10 let s přestupy to bude společnost možná brát jinak a díky nízkopodlažním vozidlům nebude přestup takovým problémem ani pro seniory a naopak je bude mj. i držet v mentální kondici.
Ale hned na druhý si uvědomím, že souhlasím nikoliv s jeho názory, což jsou poslední 4 odstavce (začínající většinou slovem "Bod"), ale jen s (nim předcházejícím) jeho souhrnem názorů ostatních tamních diskutujících.
Zejména -sl- velmi opomíná, že:
- stav "2. nejsme si na základě zkušeností jisti, že stav infrastruktury zajistí dodržování jízdního řádu" také do jisté míry může i za frustraci + nepředvídatelnost další situace na trase a z toho následující chování mnohých řidičů k cestujícím (ujíždění jim ze zastávek před nosem).
- prostě dnes je přestup pro hůře pohyblivé cestující obtížný - páč je mezi TRAM stále malé procento NP vozů + je i špatný stav zastávek, na nichž má k přestupům docházet (Želva-strojimport, Mezi hřbitovy ...)!

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od XSC » 26.7.2012 23:36

gabuliatko píše:Třeba rozlišovat původní ARS a ARS s udírnou. Já si pamatuji, že se to řešilo když začaly rekonstrukce a byla tam nějaká omezení.
Omezení tam je. Dnešní osekané ARS umí jen nouzovou brzdu. Původní ARS mělo nejdřív provozní brždění a teprve když rychlost neklesla, tak nouzovou brzdu. Takže se tak často nestávalo, že souprava z ničeho nic zastaví kvůli malému překročení rychlosti. Ale vliv na interval samotný by to velký mít nemělo - ARS by normálně nemělo zasahovat.

Odpovědět