Úřední korespondence a rady k ní

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod 9001 v 15.11.2011 23:01

Musíš počítat s tím, že nemá naše znalosti :lol:
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod Vojta Tramvaj v 15.11.2011 22:59

Nedávno jsem psal Pochvalu v tomto znění
Já napsal: Dobry den, rád bych poprosil o udělení pochvaly Řidiči linky 804/1, který byl na lince v době okolo 15. hodiny 24.10.2011. Jeho jízda byla plynulá, byl ochoten pomoci starým lidem a to je věc, které bychom si měli vážit. S pozdravem a přáním pěkných Vánoc Vojtěch .....

A odpověď
Zdeňka Králová napsal: Dobrý den,

Z důvodu předání pochvaly řidiči Vás žádáme o upřesnění místa a směru linky. Jedná se pravděpodobně o tramvajovou linku č. 1?

Nevím kde jí tam chybí linka?
Naposledy upravil Vojta Tramvaj dne 15.11.2011 23:01, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
 
Založen: 25.8.2010 14:16
Bydliště: Bohužel u "255002"

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod MM-Mikulovsky v 14.11.2011 19:59

Může mi někdo zaslat správnou/aktuální podobu formuláře SH?
Rád bych viděl v čem se liší od té, co mám uloženu v PC.
Předem díky.
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod Bobik v 30.10.2011 15:57

piskvorrr napsal:Celkem souhlas s 9001, že nemá smysl odpovídat kladně nebo záporně ve chvíli, kdy netuším, jak to dopadne.
:shock: Hups. Trošku mě zaráží zřejmě obecné myšlenkové pochody. To je vcelku LOGICKÉ, že když nevím výsledek tak nemohu kladně či záporně odpovědět. Ale mohu odpovědět JINAK - tedy například říct že to momentálně nevím protože tohle a toto a až to vědět budu, tak napíšu.
Co se opíjení rohlíkem týče - slušnou, transparentní, jednoduše pochopitelnou a rychlou odpověď pokud po ní bude konkrétní čin následovat za opíjení nepovažuju. V čem je problém (když na to mám celý oddělení) odpovědět na dotaz například ve smyslu "Omlouváme se, momentálně to nevíme protože ...., budeme to vědět za cca xy dní a pokud bude váš zájem trvat zašleme vám odpověď" Případně "Váš návrh jsme předali k posouzení oddělení zž,jež se tímto zabývá a které ho do 12365 dní vyhodnotí a o jejich závěrech vás budeme informovat".
Od oddělení komunikace chci, aby skutečně KOMUNIKOVALO, tedy ne aby tam nějakej pučmidrát posílal přednastavený odpovědi.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod piskvorrr v 26.10.2011 8:33

Bobik napsal:A co třeba - "váš návrh je zajímavý, oslovil nás a zkusíme ho zavést do praxe". Případně - "váš návrh nelze realizovat protože tohle a tohle, přesto vám děkujeme za váš zájem a snahu o zlepšení". Nevím, mě to zní taknějak lépe a je z toho cítit že se tím někdo zabývá, na rozdíl od neosobního "děkujeme za váš podnět". Po tomhle mám vždycky pocit, že otravuju a můj návrh skončil přinejmenším v šuplíku, ne-li rovnou v koši.

No, ale co s tím? Někdy IMHO nejde na první pohled říct "děkujeme za podnět, to je báječný/dvojplusnebáječný nápad na změnu linkového vedení, zapracujeme ho/strčte si ho do šuplete"; pak mi připadá rozumné napsat alespoň "podnět jsme přijali," než mlčet až do doby jeho přijetí/přepracování/zahození.

Celkem souhlas s 9001, že nemá smysl odpovídat kladně nebo záporně ve chvíli, kdy netuším, jak to dopadne.
Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
 
Založen: 09.6.2010 11:48

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod 9001 v 26.10.2011 8:24

Bobik napsal:
OMH napsal:Mě se Martinův návrh moc líbí. Jen pořád nechápu, co chcete aby Vám instituce psali. Reakce, poděkování za podnět je naprosto v pořádku.

A co třeba - "váš návrh je zajímavý, oslovil nás a zkusíme ho zavést do praxe". Případně - "váš návrh nelze realizovat protože tohle a tohle, přesto vám děkujeme za váš zájem a snahu o zlepšení". Nevím, mě to zní taknějak lépe a je z toho cítit že se tím někdo zabývá, na rozdíl od neosobního "děkujeme za váš podnět". Po tomhle mám vždycky pocit, že otravuju a můj návrh skončil přinejmenším v šuplíku, ne-li rovnou v koši.


Hezké opíjení rohlíkem... Uznávám, že to je dobrý pocit, ale jestli to stejně skončí v koši tak rozdíl nevidím...

Káždý řve jak má být vše transparetní a ted se každý diví, když se dělá VŘ pomalu i na toaleták. Možná by stálo za to si uvědomit co chceme...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod kruťák v 26.10.2011 6:19

Bobik napsal:
OMH napsal:Mě se Martinův návrh moc líbí. Jen pořád nechápu, co chcete aby Vám instituce psali. Reakce, poděkování za podnět je naprosto v pořádku.
A co třeba - "váš návrh je zajímavý, oslovil nás a zkusíme ho zavést do praxe". Případně - "váš návrh nelze realizovat protože tohle a tohle, přesto vám děkujeme za váš zájem a snahu o zlepšení". Nevím, mě to zní taknějak lépe a je z toho cítit že se tím někdo zabývá, na rozdíl od neosobního "děkujeme za váš podnět". Po tomhle mám vždycky pocit, že otravuju a můj návrh skončil přinejmenším v šuplíku, ne-li rovnou v koši.


Jsem si vzpomněl na ten výjev z Jistě, pane ministře :D
http://www.youtube.com/watch?v=gfUTjIQJWXE
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: tram.mobilnitabla.cz

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod Bobik v 17.10.2011 5:34

Pravda, pravda. Díky za tip. Beru foťák a jdu udáva, pardon, hlásit kolegy co mě štvou. 8-) :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod gabuliatko v 17.10.2011 5:32

Podle mne bys měl mít vestu i když jseš na konečné na WC, bo se pohybuješ v kolejišti. 8-)
gabuliatko
Uživatel
 
Založen: 10.10.2007 12:22

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod Bobik v 17.10.2011 5:30

Tak mi to v zásadě taky přijde poměrně šumák, tedy jen pár bodů.
- Že v tom vypadáme jak metaři je pravda. Osobně mám v autě vestu zelenou, aby si někdo nemyslel když měním kolo, že jsem bezdomovec co ho krade. :lol: Nicméně faktem zůstává, že nejsme na přehlídce ale na silnici, takže preferuju viditelnost před módnosti.
- V dnešní době není problém udělat dobře viditelné reflexní pruhy i na běžný mundůr (alespoň na bundu či kalhoty), stejně tak není problém to udělat tak, aby to bylo dobře a dostatečně vidět při osvitu a navíc nevypadalo blbě. Je spousta situací, kdy vyběhneš něco řešit a vesta je poslední na co myslíš.
- Zásadní problém tohoto celého cirkusu vidím v tom, že se našlo pár joudů, kteří neřeší konkrétní situaci (rozumějte zdali pobíhání bez vesty bylo opravdu nebezpečné, kde a za jakých okolností k tomu došlo a tak), ale sedí někde v kanclu a při probírání fotek od dispečerů z míst MU sází SH na "provinilce" jak na běžícím pásu.

Přiznám se, že se mi už několikrát stalo, kdy jsem při řešení nějakého problému vyběhl ven a vesta byla to poslední na co jsem v tu chvíli myslel (prostě byly důležitější věci). Pro příklad - když jsem měl cca před třemi roky povalení, tak jsem si na vestu vzpomněl až když bylo téměř po všem. Jenže v tu chvíli mě někdo vyfotit, mám SH jisté. Takže poslední dobou je pomalu nejbezpečnější při nástupu do šichty si ji obléci a po ukončení sundat.
Prostě vestu ano, pokud možno vždy, je to samozřejmě lepší, ovšem jestliže ji někdo z nějakého důvodu nemá, prošetřit nejdřív konkrétní příklad a ne hned dotyčného opepřit.
Používat rozum. :wink:
Naposledy upravil Bobik dne 17.10.2011 5:32, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod willyjeff v 17.10.2011 1:00

No mě osobně tohle nějak nebere. Pokud podepíšu změnu D 1/2, že mám používat reflexní vestu furt, tak si jí dám na sedačku a vždy když půjdu ven, tak si jí hodim přes sebe...Ono fakt někdy chodit na vyhybku je o hubu (třeba na Maninách). Ovšem měly by se začít vyrábět reflexní vesty větších velikostí, protože když jsem viděl, jak se po jedné MÚ jeden kolega souká do vesty a pak když dal ruce k sobe tak vestu roztrhl, asi to nebude úplně kvitovaná změna :D
Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
 
Založen: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod 9001 v 16.10.2011 22:06

MM: Obávám, že z tvé strany je tam více afektu, než argumenty. V čem teda je problém, že si tu vestu nechceš vzít?

S tou výhybkou na IPP máš pravdu, ale třeba na Otakarově od IPP, na palackého mostě, Újezdu, Malostranské dc, Čechův most atd. to je prostě o hubu. (Když budu hodně důsledný, tak když musíš na ROV, EOV jít, tak to je mimořádná událost :D )

K tomu IPP, Palmovce a Andělu. Mě je celkem jedno jestli tam stojí nebo ne, ale když slyším jejich "moudra" přes půlku zastávky tak to opravdu na respektu moc nepřidá. (Samozřejmě, že jich je podstatná menšina, ale jak už jsme si několikrát řekli. Debila si pamatují lidi pokaždé, že někomu počkáš, tak řekne díky, ale za hodku to neví. Je to všeobecný problém. Každý si pamatuje že 1620 byla bitva na Bílé Hoře, ale že rok 1622 byl hezký a byla úroda neví nikdo.)

Že si hodí kopýtka na panel mi je fakt jedno. :wink: Když si někteří stáhnou roletku, tak ani nikdo nevidí co tam je...

Tohle bohužel nikam nevede. Co na to ostatní, kterých se to týká přímo?
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod MM-Mikulovsky v 16.10.2011 21:33

9001 napsal:MM:
1) Jak jsem psal. V čem je rozpor mít kravatu a reflexní vestu? Prostě jsou události, kdy to je potřeba. ...
Jsou události kdy to je potřeba a jsem první, kdo si ji veme. A taky po několikáté opakuji např. mezi zaparkovanými auty či k "přeskočení" na chodník 0,5 až 1 metr od TRAM potřeba 100% určitě není!
9001 napsal:.... než vesta, kterou už se lidi naučili brát jako symbol mimořádnosti. ...
Ani TRAMvaják "na veksli" není pro okolí mimořádnost! A Když "miluješ" ten IPP, tak výhybka za zastávkou ZC (k Míráku/Bruselské) je taky určitě na PK, ale IAD tam nemá co dělat (potažmo řidič je ve směru jízdy chráněn vlastní TRAM).
Jinak co jako v tom volnu na IPP/Andělu/Palmovce máme dělat, když se ti nelíbí, že stojíme na zastávce (někteří třeba celou BP většina však jen část mezi zajitím do místnosti či někam na/pro jídlo a příjezdem "vlastní" TRAM)? Před tebou raději ani neuvádět, že na konečných mnoho kolegů při trávení delší pauzy v kabině si dají nohy na panel, protože to je jistě taky ostudné jednání!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod 9001 v 16.10.2011 21:23

MM:
1) Jak jsem psal. V čem je rozpor mít kravatu a reflexní vestu? Prostě jsou události, kdy to je potřeba. Takže jak už jsem psal a evidetně si to ignoroval. 10x více respektu vám ubere "inteligentní" diskuze, kterou slyší celá zastávka než vesta, kterou už se lidi naučili brát jako symbol mimořádnosti.

2) Tak ji prostě necháš ve voze a v batohu budeš mít svojí. To je opravdu to nejmenší...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod MM-Mikulovsky v 16.10.2011 20:54

9001: Bezpečnost beru - jenže, skutečně jen v prostoru v němž se mohou pohybovat auta a tedy rozhodně ne na širokém trávníku (např. mezi Slavií a Kub. n. zc, kde sice teoreticky i to auto se může "zjevit", ale v takový moment ta vesta člověka rozhodně nezachrání, protože to auto by muselo jet rychle ovládáno nějakým "zhuleným magorem", jemuž by bylo "jedno úplně vše" - tedy i "tisíce vest") natož na chodníku (např. Lazarská - NT) či mezi zaparkovanými auty mezi ním a TRAM (např. NT - Lazarská). Pokud bych ji měl z důvodu bezpečnosti nosit i tam, tak proč ji nenosí všichni chodci?
Jinak nemluvil jsem o "modelech", ale o prezentování DP - protože tu jsou nějaké snahy o povinné nejen košili (kterou osobně nosím), ale rovnou i kravatě. A prostě povinnost výstražné vesty při jakém koliv výstupu do PK s tím je naprosto v rozporu!
Tak jako vlastně s tím, že vestu ten samý návrh D1/2, co v jedné části rozšiřuje nutnost jejího použití "na vše", zas v jiné části převádí z náležitosti osobní mezi náležitosti vlakové! To jako jeden den si ji mám vzít v jednom vlaku, pak ji tam nechat kolegovi, druhý den v dalším a tak dále? To už je naprostý nesmysl pomalu hraničící s nehygieničností - sám uvádíš, že někteří kolegové dělají DP ostudu! A přiznávám viděl jsem některé o nichž silně pochybuji, že bundu jedinkrát vyprali.

No a když jsem v tom, tak ještě od cituji jinou navrženou část D1/2 ohledně vesty:
§ 34
Zajištění přestupů
1 Pro zajištění přestupů, vyznačených ve vlakových a dispečerských jízdních řádech, mohou v přestupních zastávkách zastavit současně všechny vlaky (popř. i autobusy) tak, aby byly vyznačené přestupy zajištěny. V těchto případech jsou řidiči třetích a dalších vlaků v zastávkách, kde cestující k nástupu a výstupu využívají přímo prostoru vozovky, a dále řidiči vlaků stojících i jen částečně mimo zastávkový prostor povinni přispět k zajištění stit bezpečného ý výstupu a nástupu cestujících za použití výstražné vesty s vysokou viditelností. Přitom jsou v místech pojížděných IAD oprávněni zastavovat či jinak navádět ostatní vozidla, k čemuž musí být použita výstražná vesta s vysokou viditelností. Tímto se v uvedených případech využití práva zastavovat ostatní vozidla přikazuje řidiči posledního vlaku. Při odjíždění ze zastávky musí třetí a další vlaky v zastávce znovu zastavit a řidiči těchto vlaků jsou povinni umožnit případný dodatečný výstup a nástup cestujících.
Vysvětlivky:
- červené navrhuji z původního znění vypustit.
- zelené "připouštím" vložit (páč je to dokonce smysluplnější ještě víc než nynější předpis)


Odůvodnění - Využití výstražné vesty má skutečné opodstatnění jedině v případě zastavování ostatních vozidel a to v případě za sebou stojících tramvají dostačuje jen jedenkrát - u zadní části posledního vlaku v řadě.
- Bezpečný výstup a nástup cestujících do vlaků stojících celou či částí své délky mimo zastávku může být zajištěn i jen postavením vlaku, podél nějž z pravé strany jiné vozidlo neprojede, protože tam jsou zaparkovaná vozidla či tam ani není PK (např. se tam nachází chodník či trávník). Bezpečnosti cestujících tramvaje blokující při delším stanicování jízdní dráhu ostatních vozidel také bezpochyby přispěje případné zapnutí výstražných/směrových světel.
- K bezpečnému výstupu a nástupu cestujících se dá přispět i jinak než zastavováním ostatních vozidel (např. upozorněním osobně či rozhlasem, že využití nějakých dveří je omezeno či znemožněno terénem apod.), případně fyzickou pomocí zejména osobám se sníženou schopností pohybu či orientace. Ani v jednom případě nemá užití výstražné vesty opodstatněný význam a zejména při fyzické pomoci by vypadala osoba jí používající až přímo směšně, což by snižovalo její postavení a potažmo celý dojem o DP (Stačí se jen podívat, jak nemálo lidí vyčkávajících na zastávkách v případě příjezdu vozidla MHD řízeným osobou s nasazenou výstražnou vestou se do něj obává nastoupit, protože lidi tuto výstrojní součástku řidičů/vozidel mají obecně spojenou pouze s dopravní nehodou).
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků

cron