Úřední korespondence a rady k ní

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod 9001 v 16.10.2011 19:39

MM: Asi zase budu kritizovat a zase šlápnu do ho....
Ale já si od počátku povinosti vest myslel, že jsou pro zvýšení bezpečnosti a ne proto, aby jsme jako řidiči všeobecně vypadali jako modelové.
Třeba si představ jak jsem v košili, kravatě, černých kalhotech k saku měl na sobě výstražnou vestu a měnil píchlé kolo u auta. (Byl to cca prosinec okolo 4 odpoledne, takže už i mírné šero a opravdu mi bylo jedno, že vypadám jako balík...).

Ale všeobecně. Řekl, bych, že to má své opodstatnění i u toho vystupování na trávník a nebo stojící auta. Přece jenom musíš dohlédnout, že ti všichni odešli a podle mě ta vesta má svůj respekt.

Rovnou ti asi vezmu z pusy "popelářskou" oranžovou. :wink: Když se pořádně podíváš, tak oranžovou používá i RZS. :wink:

Že nemáte respekt? Upřímně čekání cestujícího vidícího vystupování některých vašich kolegů na IPP nebo Andělu (střídací body) vám ubere 10x více respektu než blbá oranžová vesta.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod MM-Mikulovsky v 16.10.2011 14:57

Takže něco málo k návrhu nového znění D1/2:
§ 40
Opuštění vlaku na trati

odst.5 Řidič je povinen použít výstražnou vestu s vysokou viditelností při zastavování ostatních vozidel za účelem zajištění zajišťování výstupu a nástupu cestujících mimo zastávku či bezpečného objíždění tramvaje tvořící (např. kvůli výpadku proudu) překážku okolního provozu (zejména BUS MHD) a při vstupu na pozemní komunikaci. V ostatních případech použije výstražnou vestu s vysokou viditelností dle svého uvážení s ohledem na bezpečnost provozu.
Vysvětlivky:
- červené navrhuji z původního znění vypustit.
- zelené "připouštím" vložit (páč je to dokonce smysluplnější ještě víc než nynější předpis)

Odůvodnění - Je naprosto nesmyslné zaměnit současné nařízení použití výstražné vesty z
§ 42 Opuštění vlaku na trati
odst. 4 Řidič je povinen použít výstražnou vestu s vysokou viditelností při zajišťování výstupu a nástupu cestujících mimo zastávku a při opravách tramvajového vozu (např. odjišťování brzdičů). V ostatních případech použije výstražnou vestu s vysokou viditelností dle svého uvážení s ohledem na bezpečnost provozu.
na "při vstupu na pozemní komunikaci" zejména v momentě, když ten stejný návrh předpisu v §13 mění výstražnou vestu z náležitosti osobní na náležitost vlakovou:
§ 13 Služební a výpravenské náležitosti
1 Při nástupu do služby a po celou dobu výkonu služby musí mít řidič u sebe tyto osobní služební náležitosti:
a) občanský průkaz,
b) Průkaz způsobilosti k řízení drážního vozidla,
c) Oprávnění k řízení vozidel na tramvajové dráze v kolejové síti Dopravního podniku hl. m. Prahy, akciová společnost,
d) Oprávnění k obsluze vysílacích radiových stanic (popř. Potvrzení o nižší radiotelefonní zkoušce),
e) píšťalku,
f) univerzální kličku,
g) identifikační kartu,
h) osobní zámek pro uzamčení stanoviště řidiče,
i) univerzální klíč od sociálních zařízení.
Tyto osobní služební náležitosti musí mít řidič u sebe i v případě, že nastupuje službu na vlak, neurčený k přepravě cestujících. Za platné a funkční osobní služební náležitosti odpovídá řidič.
2 Každý vlak, vypravený na trať, musí být vybaven těmito výpravenskými náležitostmi:
a) provozním dokladem,
b) vlakovým jízdním řádem,
c) pořadovými čísly vlaku, případně tabulkou „Z“ u vlaku, na kterém je prováděn zácvik,
d) tiskopisy „Prohlášení o odmítnutí lékařského ošetření a o nezranění osoby“ a „Zpráva o dopravní nehodě“,
e) nálezními lístky,
f) přelepkami pro označení poruchy označovacích strojků a poruchy dveří,
g) kontrolními kartami pro ověření funkce označovacích zařízení jízdenek,
h) potřebným počtem zámků a klíčů sloužících k zajištění dveří nebo řízení vlaku proti zneužití neoprávněnou osobou,
i) všemi potřebnými klíči (např. od hasicích přístrojů, lékárničky, skříní s ovládacími prvky a pomůckami).
Není-li vlak určen pro přepravu cestujících, musí být vybaven náležitostmi pod písmenem a), d) a h).
3 Při přebírání výpravenských náležitostí se řidič přesvědčí, zda jsou
v pořádku.
4 Poškození, nutnost doplnění, ztrátu nebo použití výpravenských náležitostí dle bodu 2 tohoto paragrafu oznámí řidič po ukončení služby směnovému výpravčímu nebo, dle typu směny, střídajícímu řidiči.
5 Každý vlak, vypravený na trať, musí být vybaven výstražnou vestou s vysokou viditelností nebo u vlaku, neurčeného k přepravě cestujících, musí mít řidič ochranný pracovní oděv vyrobený z fluorescenčního materiálu s vysokou viditelností. Tvoří-li vlakovou četu více osob, zodpovídá ten, kdo řídí tramvaj za to, že výstražnou vestu mají všichni členové vlakové čety.
Poznámka: Tím kdo ve vlaku nepřepravujícího cestující odpovídá za to, že výstražnou vestu mají všichni členové vlakové čety byl navržen řidič. Jenže mezi vlaky nepřepravující cestující spadají i vlaky cvičné a ten může řídit i řidič s oprávněním (jenž plně odpovídá za jízdu) či dokonce pod zvýšenou kontrolou řidiče instruktora osoba bez oprávnění - v obou případech má vedoucí pozici ve vlaku přítomný řidič instruktor, a je blbost, aby jej dle tohoto předpisu kontroloval v něčem jeho podřízený!

Navržené nařízení použití výstražné vesty "při vstupu na pozemní komunikaci" by znamenalo, že se řidičům vyplatí mít vestu oblečenou od začátku šichty dokonce, protože by ji museli mít při ručním přestavování výhybek, při vstupu do SSZ pomocí zámku na ní atd.! V takovém případě je naprosto nesmyslná poslední věta navrženého znění.
- Opodstatněné užití výstražné vesty je jen při potřebě zastavovat či jinak navigovat ostatní vozidla, protože vlak stojící mimo zastávku na PK již svým postavením může zajišťovat bezpečný výstup cestujících (vpravo podél vlaku neprojede žádné jiné vozidlo, páč tam jsou jiná zaparkovaná či je tam dokonce chodník případně trávník).
- Její užití v jiných případech, díky její neslušivosti způsobí zesměšnění - naprosté znevážení postavení řidičů MHD, kteří tak ztratí i tu poslední kapku úcty okolí!!!!
- A při schválení tady navrženého znění se nedá ani snít o úvahách, že by řidiči měli nějak, natož kladně, reprezentovat DP.
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod Martin Šubrt v 11.10.2011 18:26

Ohledně Želivského. Prý tam byl přeseklý nějaký důležitý kabel, který způsoboval, že tramvaje občas zůstaly v křižovatce. Mělo by být odstraněno. Dnes jsem viděl dopravní řešení, mělo by to v něm být pojištěné, že po tramvajových odbočovacích fázích vždy bude jedna vložená na tom výjezdovém přechodu s tramvajovým volnem. No, měl bych k tomu řadu připomínek, ale snad, když už to stojí, tak to trochu fungovat bude.
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod MM-Mikulovsky v 11.10.2011 17:54

pan Vedoucí napsal:Mě by zajímalo, zda pan Mikulovský píše ty své litánie pouze sem nebo zda je ochotný si dopisovat i s úřady. A zda tak již učinil ať již v případě Podbaby, Želivského či přejezdu na Dvorcích.
Na Dvorcích bydlím a mne přejezd IAD u zastávky nevadí (byť sám jej určitě neužiji - nevím proč bych měl parkovat u Žluťáků a pak se točit DC) sice z něj je skutečně špatně vidět na IAD vedle ostrůvku DC, tak mne připadá skutečně lepší než "černé" otáčení na SSZ (či jak se mi asi 2 až 3x stalo i přes původní zvýšený pás).
Podbaba - respektive Kulaťák, nežiji tam, ale protože se mi stav nelíbí, tak zkouším přemýšlet a diskutovat nad lepším řešením, ale kýžený cíl zatím nevidím.
Želivského - dnes jsem poprvé přes nové SSZ jezdil. Asi tam byl nějaký stupeň detekce TRAM, protože dle mne v případě nejetí 19 či 26 DC, tak to vpravo TRAM nepouštělo. Jinak výhybka jimi je odblokována velmi brzo k SSZ v/za křižovatkou jim pořádný kus ještě v ten moment chybí + ani jednu jsem je tam na ní neviděl "zkejsnout".
Jinak já v Praze nemám TB - pár problémů ohledně TRAM jsem se snažil řešit SH (jeden prošel, dva nikoliv - proběhla změna vnitřních postupů v DP) od té doby podněty dávám přes OO a vůbec mi nevadí, že případnou blbost dále k jednání s vedením DP nepředají (prej však ode mne takový případ dosud neměli - no to taky může být tím, že jednu VELKOU HROMADU podnětů mám rozpracovanou a pro nedořešení jim nepředanou).
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod pan Vedoucí v 11.10.2011 9:54

Mě by zajímalo, zda pan Mikulovský píše ty své litánie pouze sem nebo zda je ochotný si dopisovat i s úřady. A zda tak již učinil ať již v případě Podbaby, Želivského či přejezdu na Dvorcích.
Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
 
Založen: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod 9001 v 09.10.2011 21:48

MM-Mikulovsky napsal:gabuliatko, willyjeff: No tak jsem se trochu zasmál, ale jestli se nepletu, také jste řidiči - jen si fakt dejte bacha, aby jste jednou kvůli své lenosti a nepozornosti ostatních nepřišli "na buben", protože 99% lidí jež se ten předpis týká si jej před změnou nepřečtou a zbylému 1% uteče nějaký ohromný "šotek", který pak všem (tedy i vám) znepříjemní život!
PS: Víc očí skutečně víc vidí!


Musím se MM zastat. Ted opravdu máte aspon malou šanci si říct a ozvat se. :!:

Jinak souhlas s Chemikem :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod chemik v 09.10.2011 21:44

gabuliatko napsal:Pokud jsou v OO ženy, tak bych je zajímal nahé. :D sry za OT ale máme krásný jazyk.

některé ženy z OO bych snad ani nahé vidět nechtěl :D
Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
 
Založen: 29.5.2009 9:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod MM-Mikulovsky v 09.10.2011 21:28

gabuliatko, willyjeff: No tak jsem se trochu zasmál, ale jestli se nepletu, také jste řidiči - jen si fakt dejte bacha, aby jste jednou kvůli své lenosti a nepozornosti ostatních nepřišli "na buben", protože 99% lidí jež se ten předpis týká si jej před změnou nepřečtou a zbylému 1% uteče nějaký ohromný "šotek", který pak všem (tedy i vám) znepříjemní život!
PS: Víc očí skutečně víc vidí!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod gabuliatko v 09.10.2011 19:27

MM-Mikulovsky napsal:... zejména jejich členové by se tedy měli zajímat odění...

Pokud jsou v OO ženy, tak bych je zajímal nahé. :D sry za OT ale máme krásný jazyk.
gabuliatko
Uživatel
 
Založen: 10.10.2007 12:22

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod willyjeff v 09.10.2011 18:42

A vytlačí se jedno velké h*vn*...Skvělý příspěvek, Milane. Jen můžu děkovat, že to nemá 1000 znaků a je to jen tahle větička [-o<
Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
 
Založen: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod MM-Mikulovsky v 09.10.2011 18:30

Dostala se dnes ke mne zpráva, že nyní bude opět docházet k úpravám v D1/2 a měly by ji připomínkovat OO - zejména jejich členové by se tedy měli zajímat odění, připomínkovat a tlačit na OO, aby ty tlačila na DP!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod OMH v 08.10.2011 17:18

willyjeff: teď si to vystihl přesně.
MŠ napsal několik dlouhých příspěvků, všechny jsem přečetl. Pak u jsou dlouhé příspěvky MMM a ty jsem proletěl letmo okem. Ano, říkáme, že nechceme dlouhé příspěvky. Pravda však je, že chceme zajímavé věcné příspěvky :) A zkrátka může pak být i dlouhý :)
Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
 
Založen: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod willyjeff v 08.10.2011 16:27

7036 napsal:Těm, co mají problémy se čtením delších textů, doporučuju přejít třeba na komiksy. Je tam spousta obrázků a věty jsou krátké a jednoduché, těm snad budou rozumět. :idea:

Když se podíváš na dlouhý text Martina Šubrta a MMM, který se ti zdá přehlednější a smysluplnější? Já na tohle fórum nemám půlku dne, abych pročítal sáhodlouhé, nicneřešící a nicneříkající elaboráty.
Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
 
Založen: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod MM-Mikulovsky v 08.10.2011 13:21

MOp napsal:Ten vyraz, od ktereho se odviji zminene slovo je DEMAGOGIE, tudiz kdyz uz tak DEMAGOG. Ale to se tyka spise tebe MM..
Á, to jsem čekal, že se někomu naprosto nebude líbit mé "slovíčkaření" v předpisech (zejména) ohledně nutnosti použití výstražné vesty, byť příslušné body týkajících se předpisů jsem přesně odcitoval pro důkaz mého tvrzení, k němuž mne mimochodem přivedly hovory s bývalým dispečerem (údajně významným spoluautorem vnitropodnikových norem DPP) a ověřil mi to i jeden hovor se současným dispečerem (jedním z mála, co slepě nepoklonkuje vedení a je ochoten používat "zdravý rozum").
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Odeslatod MOp v 08.10.2011 12:40

Ten vyraz, od ktereho se odviji zminene slovo je DEMAGOGIE, tudiz kdyz uz tak DEMAGOG. Ale to se tyka spise tebe MM..
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků

cron