POZOR pleteš dvě právně i prakticky rozdílné situace:P_V píše:Jsou to nechutné právní kličky. Když bude mít cyklista červený pruh namalovaný těsně podle podélného stání, tak se dopustí přestupku, pokud nepojede ve vyhrazeném koridoru, nebo se dopustí přestupku tím, že v něm pojede a tím si nedal dostatečný odstup?
1.) vyhrazený cyklo pruh či i např. TT vedoucí podél řady parkovacích stání jsou snad většinou rovné = OSOBA VYSTUPUJÍCÍ ZE ZAPARKOVANÉHO VOZIDLA (RESP. JEHO ŘIDIČ) VEDLE TAKOVÉHO VYHRAZENÉHO JÍZDNÍHO PRUHU/PÁSU PRÁVNĚ MUSÍ A TECHNICKY MÁ MOŽNOST ZPĚTNÝMI ZRCÁTKY VIDĚT, ŽE NIKOHO VYSTOUPENÍM DO TOHO PRUHU/PÁSU NEOHROZÍ
2.) ovšem pokud vystupuje osoba do vozovky z vozidla stojícího "jen tak" samostatně kdekoliv u krajnice/obrubníku vozovky, tak ŘIDIČI (což jsou právně i cyklisté) JEDOUCÍCH VOZIDEL MUSÍ POVAŽOVAT DANÉ STOJÍCÍ VOZIDLO ZA PŘEKÁŽKU A TU OBJÍŽDĚT S DOSTATEČNÝM ODSTUPEM (zrovna teď jsem zahlédl na ČT2 konec Auto Moto Revue - a tam např. "padlo", že objíždět jedoucího cyklistu se doporučuje minimálně s odstupem 1 metr) A PODSTATNÉ JE ŽE CYKLISTA JEDOUCÍ ZA TÍM STOJÍCÍM VOZIDLEM Z NĚJ JE VELMI OMEZENĚ VIDĚT DO MOMENTU OBJÍŽDĚNÍ
Z MÉHO POHLEDU ZA ODKAZOVANOU NEHODU MŮŽE MINIMÁLNĚ ZE 75% CYKLISTA A ZA JEJÍ SMRTELNÝ NÁSLEDEK DOKONCE ZCELA ZE 100%,
ale pokud by cyklista/tramvaj naboural(a) do dveří stojícího vozidla zasahujících do vyhrazeného pruhu, tak:
a) za vznik nehody právně ze 100% může osoba co ty dveře náhle otevřela
b) (zejména vlastním) následkům (nejen) takové nehody může člověk (cyklista) předcházet použitím dostatečných ochranných prvků (např. přilby) a díky jízdě přiměřenou rychlostí = naprosté většině náhlých překážek se stihne bezpečně vyhnout či před nimi zastavit (ovšem většinou tu snad známe cyklisty jezdící po velkých městech "jak o závod") = po právu odškodnění za následky uvedené nehody má být poškozenému kráceno dle jím nepoužitých dostupných ochranných prvků (obdoba jak má být dle mne jednáno po nehodě TRAM se zaparkovaným vozidlem přesahujícím do jízdního profilu - za nehodu vozu může řidič TRAM, která na PK nezastavila před překážkou, ale na vzniku škody na zaparkovaném vozidle má nezanedbatelný podíl jeho řidič, který prvně porušil nařízení zákazu stání na TT)!