Úřední korespondence a rady k ní

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.5.2016 12:55

P_V píše:Jsou to nechutné právní kličky. Když bude mít cyklista červený pruh namalovaný těsně podle podélného stání, tak se dopustí přestupku, pokud nepojede ve vyhrazeném koridoru, nebo se dopustí přestupku tím, že v něm pojede a tím si nedal dostatečný odstup?
(-X (-X (-X POZOR pleteš dvě právně i prakticky rozdílné situace:
1.) vyhrazený cyklo pruh či i např. TT vedoucí podél řady parkovacích stání jsou snad většinou rovné = OSOBA VYSTUPUJÍCÍ ZE ZAPARKOVANÉHO VOZIDLA (RESP. JEHO ŘIDIČ) VEDLE TAKOVÉHO VYHRAZENÉHO JÍZDNÍHO PRUHU/PÁSU PRÁVNĚ MUSÍ A TECHNICKY MÁ MOŽNOST ZPĚTNÝMI ZRCÁTKY VIDĚT, ŽE NIKOHO VYSTOUPENÍM DO TOHO PRUHU/PÁSU NEOHROZÍ
2.) ovšem pokud vystupuje osoba do vozovky z vozidla stojícího "jen tak" samostatně kdekoliv u krajnice/obrubníku vozovky, tak ŘIDIČI (což jsou právně i cyklisté) JEDOUCÍCH VOZIDEL MUSÍ POVAŽOVAT DANÉ STOJÍCÍ VOZIDLO ZA PŘEKÁŽKU A TU OBJÍŽDĚT S DOSTATEČNÝM ODSTUPEM (zrovna teď jsem zahlédl na ČT2 konec Auto Moto Revue - a tam např. "padlo", že objíždět jedoucího cyklistu se doporučuje minimálně s odstupem 1 metr) A PODSTATNÉ JE ŽE CYKLISTA JEDOUCÍ ZA TÍM STOJÍCÍM VOZIDLEM Z NĚJ JE VELMI OMEZENĚ VIDĚT DO MOMENTU OBJÍŽDĚNÍ :!:

Z:arrow: Z MÉHO POHLEDU ZA ODKAZOVANOU NEHODU MŮŽE MINIMÁLNĚ ZE 75% CYKLISTA A ZA JEJÍ SMRTELNÝ NÁSLEDEK DOKONCE ZCELA ZE 100%,
ale pokud by cyklista/tramvaj naboural(a) do dveří stojícího vozidla zasahujících do vyhrazeného pruhu, tak:

a) za vznik nehody právně ze 100% může osoba co ty dveře náhle otevřela
b) (zejména vlastním) následkům (nejen) takové nehody může člověk (cyklista) předcházet použitím dostatečných ochranných prvků (např. přilby) a díky jízdě přiměřenou rychlostí = naprosté většině náhlých překážek se stihne bezpečně vyhnout či před nimi zastavit (ovšem většinou tu snad známe cyklisty jezdící po velkých městech "jak o závod") = po právu odškodnění za následky uvedené nehody má být poškozenému kráceno dle jím nepoužitých dostupných ochranných prvků (obdoba jak má být dle mne jednáno po nehodě TRAM se zaparkovaným vozidlem přesahujícím do jízdního profilu - za nehodu vozu může řidič TRAM, která na PK nezastavila před překážkou, ale na vzniku škody na zaparkovaném vozidle má nezanedbatelný podíl jeho řidič, který prvně porušil nařízení zákazu stání na TT)!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od P_V » 03.5.2016 11:37

Vypadá to že ti vyhovuje stav, kdy se dopustíš protiprávního jednání obrazně řečeno tím, že vystrčíš nos z domu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 03.5.2016 11:15

P_V píše:Jsou to nechutné právní kličky. Když bude mít cyklista červený pruh namalovaný těsně podle podélného stání, tak se dopustí přestupku, pokud nepojede ve vyhrazeném koridoru, nebo se dopustí přestupku tím, že v něm pojede a tím si nedal dostatečný odstup?
A on někdo cyklisty pokutuje? :lol: Že jsem si nevšiml. Ale můj selský rozum vede k tomu, že radši dostanu 300 za jízdu mimo koridor než skončit v nemocnici :wink: At chceme nebo ne na silnici platí zákon silnějšího...

Navíc pan architekt si za výsledek může sám... Neměl přilbu...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od P_V » 03.5.2016 10:42

Jsou to nechutné právní kličky. Když bude mít cyklista červený pruh namalovaný těsně podle podélného stání, tak se dopustí přestupku, pokud nepojede ve vyhrazeném koridoru, nebo se dopustí přestupku tím, že v něm pojede a tím si nedal dostatečný odstup?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.5.2016 10:18

Otevřel dveře od auta, zranil cyklistu, ten zemřel. Čí to byla vina? Složité, tvrdí právníc
http://www.lidovky.cz/otevrel-dvere-od- ... gn=kolotoc
.....
Bezpečná vzdálenost vs. rozhlížení se
„Řidič se musí přesvědčit, jestli svým úkonem nezpůsobí někomu dalšímu v provozu problém. Stejně tak ale musí cyklista dbát na to, aby jel na určitou vzdálenost od vozidla. To jsou dva aspekty, které je potřeba vnímat,“ uvedl pro server Lidovky.cz dopravní právník Vladimir Kolář. „Znalec musí určit, kdo a jak mohl nehodě zabránit, a jestli vůbec. Zatím to vypadá na spoluzavinění. Tak to většinou vnímají i pojišťovny,“ troufl si odhadnout výsledek šetření nehody.
.........
Z:arrow: Kdo mne to v minulosti i zde přesvědčoval, že u dopravních nehod se spoluzavinění "neuznává" = musí být vždy viník a poškozený :?: #-o #-o #-o

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od trainzjohny » 04.2.2016 16:21

Většina OO co jsem tu "čest" tak bazíruje na prkotinách, dlouholeté problémy přehlíží a jediné co pro své členy dělají jsou žranice a jiné akce, aby bylo vidět, jak je milují.
Jinak například u nás se odborářům podařilo změnit systém odměňování (který nikdo jiný měnit nechtěl) a ve výsledku šly výkony celého oddělení dolů, a platy cca o 15-25% dolů.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.2.2016 15:58

Filip píše:Když to je těžké. Dneska mají odbory pověst něčeho, co připomíná komunismus.
Na druhou stranu 23 odborových organizací, to je fakt moc :D

Ale položím si otázku, co pro nás odbory v posledních letech udělaly ?
1.) Bobik píše, že u DP je 12 OO - ovšem i to je moc, byť vím, že některé spolu více či méně oficiálně spolupracují (např. 2 menší OO se částečně přičlenily k nějaké - každá jiné větší OO).
2.) a) (Alespoň některé OO)
- Doslova dokolečka dokola připomínkují zejména vnitropodnikové předpisy (a jejich opakující se návrhy), aby je zbavily alespoň těch největších "vopruzů" pro VŠECHNY ZAMĚSTNANCE (podřízené pracovníky) = KONAJÍ NEKONEČNÝ/VĚČNÝ "BOJ S VĚTRNÝMI MLÝNY" :!:

- pro své ČLENY pořádají různé akce/nabídky za zvýhodněné ceny (k nimž se dostanou např. jako spolek, pro dodavatele významného množství zákazníků - např. jedna nejmenovaná OO z DPP si letos pronajala ve dvou lokacích po jednom apartmánu, které členům přenechává na týdenní pobyty - jeden pro 4osoby za 2,5tis. týden a druhý pro 6os. za 3tis. týden)
b) žel, jak bylo již napsáno, jiné OO právě mnou uvedené nedokáží konat, tak alespoň se naopak snaží těm schopnějším OO "házet klacky pod nohy"

Filip

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Filip » 04.2.2016 15:32

Když to je těžké. Dneska mají odbory pověst něčeho, co připomíná komunismus.
Na druhou stranu 23 odborových organizací, to je fakt moc :D

Ale položím si otázku, co pro nás odbory v posledních letech udělaly ?

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od ZXS91 » 04.2.2016 15:21

Bobik píše:To je holt těžký, když si každý netáhlo založí vlastní odbory, aby nemohl být "suspendován pro blbost" a pak svým neumětelstvím a kecáním do všeho to kazí i těm, co se fakt o něco snažej.
Tohle mi tak moc připomíná nejmenovaného VO kolegu... :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 04.2.2016 8:31

Bobik píše:
cwapa píše: Nevím jak u DP ale na velký dráze měli odbory velký slovo.
Nojo, ale kolik tam bylo organizací a jak je dráha veliká? Oproti dráze v "malým" DP jich máš 12 a místo aby táhly za jeden provaz, perou se mezi sebou (čest vyjímkám). To je holt těžký, když si každý netáhlo založí vlastní odbory, aby nemohl být "suspendován pro blbost" a pak svým neumětelstvím a kecáním do všeho to kazí i těm, co se fakt o něco snažej.
O důvod víc proč odbory opustit a nebo se soustředit pouze do jedné organizace :wink:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 04.2.2016 6:58

cwapa píše: Nevím jak u DP ale na velký dráze měli odbory velký slovo.
Nojo, ale kolik tam bylo organizací a jak je dráha veliká? Oproti dráze v "malým" DP jich máš 12 a místo aby táhly za jeden provaz, perou se mezi sebou (čest vyjímkám). To je holt těžký, když si každý netáhlo založí vlastní odbory, aby nemohl být "suspendován pro blbost" a pak svým neumětelstvím a kecáním do všeho to kazí i těm, co se fakt o něco snažej.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od cwapa » 03.2.2016 23:23

MM-Mikulovsky píše:
cwapa píše:MMM - že tě to baví, dostal jsi jasnou odpověď od trainzjohny a ten tvůj styl psaní je děsný. Nemůžeš psát normálně jako každý?
odzadu:
1.) můj "děsný" styl psaní je jen slabý odvar vnitropodnikových norem DPP - v tom se právě nemohu vyznat často ani já
2.) osobně jsem se už něco snažil v minulosti mimořádně fasovat a rozhodně mi zabralo "vyběhání příslušného povolení" dost času, který mi nebyl hrazen!
3.) co vím mnoho kolegů má podobné zkušenosti jako já v bodě 2 = raději chodíme i v poškozených oděvech než řádně nafasujeme nové :!:

Z:arrow: PŘÍMOU odpověď S POPISEM JEDNODUCHÉHO POSTUPU MIMOŘÁDNÉHO FASOVÁNÍ JSEM NEDOSTAL :!: :!: :!:
Tak já to vezmu od předu, proč vnitropodnikové normy mají nějaký vliv na styl psaní? Kdyby každý kdo má nějaké problémy s normou, tady psal jako ty, tak jak by to potom tady vypadalo. No a za další, to, že se v tom nevyznáš ty, ještě neznamená, že se v tom nevyznají jiní. No a za třetí o toto by se mohli zajímat odbory. Nevím jak u DP ale na velký dráze měli odbory velký slovo.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.2.2016 22:50

9001 píše:Bohužel se mi k tomu nedaří nic vygooglit, ale šlo o to, že po reko v Sadech v Plzni dali zákaz vjezdu bez dodatkové tabulky a řidič se kousnul, že tam nevjede. Od PMDP tenkrát dostal docela čočku a myslím,že to došlo až k soudu...
tam přeci měli "podobný postup s" TROLEJbusákem, na něhož chtěli "hodit" promáčknutí nárazníku pod nějakou gumovou krytkou, které velmi pravděpodobně způsobilo tlačení vozu vysokozdvižňákem (jeho "lyžinou") ve vozovně :!:

Z:arrow: z logiky oběma řidičům musel dát soud zapravdu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.2.2016 22:44

cwapa píše:MMM - že tě to baví, dostal jsi jasnou odpověď od trainzjohny a ten tvůj styl psaní je děsný. Nemůžeš psát normálně jako každý?
odzadu:
1.) můj "děsný" styl psaní je jen slabý odvar vnitropodnikových norem DPP - v tom se právě nemohu vyznat často ani já
2.) osobně jsem se už něco snažil v minulosti mimořádně fasovat a rozhodně mi zabralo "vyběhání příslušného povolení" dost času, který mi nebyl hrazen!
3.) co vím mnoho kolegů má podobné zkušenosti jako já v bodě 2 = raději chodíme i v poškozených oděvech než řádně nafasujeme nové :!:

Z:arrow: PŘÍMOU odpověď S POPISEM JEDNODUCHÉHO POSTUPU MIMOŘÁDNÉHO FASOVÁNÍ JSEM NEDOSTAL :!: :!: :!:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 03.2.2016 22:33

Bohužel se mi k tomu nedaří nic vygooglit, ale šlo o to, že po reko v Sadech v Plzni dali zákaz vjezdu bez dodatkové tabulky a řidič se kousnul, že tam nevjede. Od PMDP tenkrát dostal docela čočku a myslím,že to došlo až k soudu...

Odpovědět