Úřední korespondence a rady k ní

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.10.2014 10:18

gabuliatko píše:Odpočet času je ve stejném duchu jako na C souprava končí ve stanici Ládví. Tam doposavaď nikomu diskotéka nevadila? Úmysl blikat zřejmě je aby si toho kaštanstvo všimlo.
No u tohohle třeba nerozumím, proč tam prostě nesvítí nápis Ládví nyní doplněný o minuty. Není pak potřeba číst ten česko/anglicko/německý román ;-), kde informace o té konečné zaujímá méně než čtvrtinu času, co to tam běží. Úplně by stačilo, kdyby tam tedy při trvání na jednom řádku střídavě rolovaly nápisy:
Ládví 2
Letňany 5

případně dle vizuálu uvnitř metra
=>LÁDVÍ 2
=>LETŇANY 5

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od XSC » 23.10.2014 9:38

Souprava končí ve stanici Ládví je důležitá informace, že se soupravou nedostanu dál. Ale zbývající čas je informace nedůležitá, není potřeba na ni upoutávat cestující, proto není důvod, aby blikala.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od gabuliatko » 23.10.2014 9:00

Odpočet času je ve stejném duchu jako na C souprava končí ve stanici Ládví. Tam doposavaď nikomu diskotéka nevadila? Úmysl blikat zřejmě je aby si toho kaštanstvo všimlo.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Martin Šubrt » 22.10.2014 21:21

gabuliatko píše:Možná jsem za mimoně, jsem sám komu se ty panely zdají ok?
Když člověk přijede z normální ciziny, tak tam dostane na tomto místě zcela v klidu úplně stejnou informaci, akorát mu nepřijde, že to je reklama na schopnosti autorů, co všechno dokázali s displejem udělat. Aktuální zobrazení má znaky prezentace nováčka, který si celý víkend hrál s PowerPointem a pokusil se do třístránkové prezentace nacpat všechna prolnutí, přílety, odlety a nálety, co na liště našel. Vím to, taky jsem měl takové období a zpětně bych si za něj nafackoval ;-).

Hodiny samozřejmě jsou vidět dobře, až moc. Působí jako pěst na oko. Trošku střídmosti by neškodilo. I o 20% menší hodiny vidět budou zcela spolehlivě. Vidět jinak určitě jsou, ale zase tam visí zbytečně krátce, respektive strašně často se mění s tím ostatním. Dále není žádný důvod, aby odpočet šel po vteřinách. Nic takového v normální cizině nepotřebují. Jen si zaděláváme na problémy, že si lidé budou stěžovat na to, že v čase 0:00 vlak teprve přijížděl a ne odjížděl a tudíž, proč to není správně. Jako že tyto poznámky jsem na nástupišti už slyšel. Navíc čas v jízdním řádu a vteřinový přesný čas vyvolávají další otázky na přesný odjezd. Tj. ani přesný čas na vteřiny vůbec není potřeba, naprosto stačí čas v minutách a hodinách.

Odpověď DPP nechápu ohledně těch hodin. Dotaz nesměřuje k tomu, že je tam nechce, jen že jsou moc velké, až nepřirozeně. Odůvodnění, že je displej jednořádkový též nechápu, když se na něm zobrazují hodiny a písma v různých velikostech a je složen z jednotlivých ledek, takže si na něm přece mohu nadefinovat jakékoli písmo a polohu nějakého info textu. Třeba pražská ZPI jsou obecně třířádková, ale pokud budu chtít, mohu tam navrhnout písmo na jeden řádek - musím na tom ale zapracovat na základě nějaké potřeby něco zobrazit.

Navíc aktuální zobrazení má zbytečný nedostatek v případě těch pásem, že skutečně neukazuje dva nejbližší vlaky, což je v cizině běžný standard, a to i když není žádné pásmo. Tady to "doháníme" tím stylem, hej hoši, pojďte do herny, jackpot je aktuálně nejvyšší ;-). Jinak samozřejmě pokrok a je dobře, že to vzniklo, ale proč tam není jeden druh písma a minimum pohybů a odletů, tomu hlavně jako cestující nerozumím.

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od DG7021 » 22.10.2014 20:49

Karosák píše:Ty vpředu vidí málokdo a nemusím nic tahat z kapsy.
Teď je otázka, kdy (a za kolik) bude podobný komfort pro cestující i v super-moderních vozech 15T. Tedy samozřejmě jen v těch prvních asi 110 kusech, ty další už to mají na označovačích :evil:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Karosák » 22.10.2014 20:46

Po zdejších prvních reakcích jsem čekal větší disco. Že jedno přijede shora, druhé z boku mě nepálí. Nevím, jestli název konečné bliká, ale myslím, že ne (alespoň tam, kde jsem ho viděl a to už nevím, kde bylo). Hodiny jsou široké, ale fakt dobře vidět. Ať už to něco nařizuje, nebo ne, tak pro mne přínos. Ty vpředu vidí málokdo a nemusím nic tahat z kapsy. Za mě úspěch Z:idea:

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od XSC » 22.10.2014 20:43

Podle mě není důvod, aby to byla taková diskotéka.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od kruťák » 22.10.2014 20:43

No... každý máme jiné estetické cítění, to je ok 8-)
Já si myslim, že současné cukrbliky, rolovačky, blikačky, stíračky a další vyfikundace patří na lákací displej před hernu, ne na seriózní dopravní informační systém.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od gabuliatko » 22.10.2014 20:30

Možná jsem za mimoně, jsem sám komu se ty panely zdají ok?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od XSC » 22.10.2014 20:07

Ono je tam těch nesmyslů víc: "Zobrazování aktuálního času ve stanicích metra nám ukládá Drážní zákon..." Drážní zákon ovšem neříká, na kterém panelu má být čas zobrazen, současné hodiny by tedy stačily. Nebo snad chce DP tvrdit, že doteď zákon porušoval? :-)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od kruťák » 22.10.2014 19:25

ElWapp píše:Způsob zobrazení jednotlivých textů, fonty a velikost písma, doba zobrazení jednotlivých textů, jejich pohyb, střídání atd. byly po dlouhých diskuzích odsouhlaseny v jejich současné podobě.
Čili nikdo v DP nemá soudnost :(

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od ElWapp » 22.10.2014 17:35

Já jsem nedávno píše:Velmi oceňuji zprovoznění nového systému odpočtu času do příjezdu další soupravy na trase A. Nerozumím ale divokému grafickému zpracování. Nerozumím tomu, proč se pro každou ze zobrazovaných informací použilo jiné písmo? Hodiny jsou nepřirozeně roztažené přes celý displej, konečná stanice je psaná kapitálkami a odpočet je nějakým malým fontem. Také nechápu, proč na panelu všechno jezdí ze strany na stranu, shora dolů, něco bliká, jednotlivé informace se rádoby efektně prolínají? Proč nestačí informace ve dvou řádcích, v jednom konečná stanice a v druhém čas do příjezdu, a mezi těmi dvěma řádky rolovat (jako na panelech ve vozech metra)? Proč jsou některé konečné "ozdobené" blikajícími hvězdičkami? Vždyť pásmový provoz už dávno není žádná anomálie. Proč se ve chvíli, kdy souprava stojí ve stanici, zobrazují hodiny? V tu chvíli přece každého zajímá, kam to jede. A vůbec, je nutné hodiny zobrazovat? Jen se tak prodlužuje doba, než se znovu zobrazí podstatné informace.
dpp v odpovědi píše: ...děkujeme Vám za Váš podnět týkající se zobrazení nových informací na panelech automatického informačního systému (AIS) na nástupištích stanic metra.

Na trati A došlo k potřebné rekonstrukci panelů AIS – k jejich zasíťování, zejména aby bylo možné zobrazovat potřebný počet informačních hlášení. Při této příležitosti jsme se rozhodli zobrazovat na panelech AIS také další informace, např. aktuální čas a čas do příjezdu následující soupravy.

Zobrazovat všechny výše uvedené texty ve dvou řádcích není možné, protože současné panely AIS jsou pouze jednořádkové. Jejich výměna za nové by vyžadovala takové finanční prostředky, které v současné době nemáme k dispozici. – Zobrazování aktuálního času ve stanicích metra nám ukládá Drážní zákon, resp. jeho prováděcí vyhláška a podle našich informací se jedná o požadovaný a důležitý údaj pro cestující. Tím jsme zároveň eliminovali oprávněné připomínky, že hodiny v čele nástupiště jsou v mnohých stanicích přizpůsobeny především pro potřeby strojvedoucích a cestujícím neposkytují požadovanou informaci.

Způsob zobrazení jednotlivých textů, fonty a velikost písma, doba zobrazení jednotlivých textů, jejich pohyb, střídání atd. byly po dlouhých diskuzích odsouhlaseny v jejich současné podobě. V této chvíli probíhá zkušební provoz, který bude následně vyhodnocen. Vezmeme v úvahu všechny relevantní připomínky a názory včetně názorů na způsob zobrazení výše uvedených textů. Předpokládáme, že na základě připomínek a zkušeností z ověřovacího provozu dojde ke změnám ve způsobu zobrazení tak, aby co nejvíce vyhovoval potřebám cestujících.

Ještě jednou děkujeme za Váš podnět a přejeme Vám pěkný den...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od ElWapp » 30.9.2014 23:45

Já jsem píše:Dobrý den,

zajímalo by mne, zda se nějak plánuje pokračovat v projektu jednotného laku vozidel PID?

1) Bude nějak zapojen i DPP? Podle jejich vlastního vyjádření se zapojovat nehodlají teď ani v budoucnu. Má potom celý ten projekt smysl?

2) Existuje nějaký grafický manuál, nebo se jen řeklo "modrá střecha, bílá kastle a červený pruh dole"? Po městě se prohánějí autobusy stejného typu od různých dopravců a vypadají různě.
Viz třeba
http://www.tram-bus.cz/wp-content/uploa ... 5/264g.jpg
http://www.isuzubus.eu/wp-content/galle ... -bus-1.jpg

nebo
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... 420786.jpg
http://www.prazskypatriot.cz/obrazky/fo ... utobus.jpg

podobně i jiné typy autobusů mají různé barevné provedení. Liší se i umístění a velikosti loga a další detaily. Když už tedy to jednotné barevné provedení máme, tak proč není opravdu jednotné?
ROPID píše: ...původně byla pravidla stanovující vzhled jednotného nátěru PID opravdu stanovena poněkud volněji i s ohledem na dobrovolnost používání tohoto nátěru při pořizování nových vozidel dopravci PID. V současné době zpracováváme v souvislosti s připravovanými výběrovými řízeními podrobný manuál pro jednotlivé typy autobusů, který stanoví přesný vzhled a rozmístění jednotlivých prvků jednotného nátěru PID. Podrobný manuál by měl být hotový do konce letošního roku. Ohledně zapojení Dopravního podniku hl. m. Prahy v otázce jednotného nátěru PID stále probíhají jednání, zkušebně byly tímto nátěrem opatřeny první dva vozy typu SOR provozované výhradně na příměstských linkách PID. Výsledek jednání mezi organizací ROPID a DP hl. m. Prahy nelze v tuto chvíli předjímat.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Karosák » 05.8.2014 0:31

Jeden můj bývalý spolužák ze školy je angažován na pozici korespondenta stížností ROPIDu a po nějakém čase, co jsme se potkali mi říká: Tak co, kdy mi zase něco napíšeš? Kámo, to je jenom zbytečný trénink slohu. My jen vysmolíme odpověď v zájmu ROPIDu a Jelínek se pod to podepíše... Není co dodat, jediný účinnější tlak jde prý zrealizovat přes místní samosprávu.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od willyjeff » 04.8.2014 17:07

Na stránkách naší Městské části máme takové veselé diskuzní fórum mezi občany a radnicí, často se tam objevují dotazy na to, jestli už konečně se něco bude dít s přetíženou a poddimenzovanou linkou 158. V posledních letech se v okolí Starých Letňan staví jako o závod ta linka jezdí v sedle stále v SD bus 15 minutovém intervalu a pak přijede takhle narvaný bus na zastávku Rychnovská, kde je učňák... Dne 15.7 byla odpověď následující: "S ROPIDem jednáme již delší dobu. Ten nyní přehodil odpovědnost na naší stranu s tím, že máme zpracovat návrh na řešení. Úkol byl zadán odboru dopravy s termínem do 10.8. Potom společně se starostou budeme jednat s ROPIDem.". To je ale povedená organizace ten ROPID, že? Když nikdo změnu nechce, tak se na MČ z vysoka vy**** a když se mu nic nechce dělat, ale škoda se rozčilovat...

Já sám jsem zkusil podat podnět na ROPID ohledně nočních spojů: "Dobrý den, uvažujete, že by linky 513 a 603 zůstaly ve výlukovém vedení přes Nádraží Vysočany již natrvalo? Všiml jsem si, že nejsem sám, kdo nové noční spojení Vysočan, Proseka a Letňan používá a z mého subjektivního pohledu se nezdá, že by oblast U Kříže potřebovala noční tramvaj a ještě autobus (tedy změna vedení je možná). Děkuji za úvahu.".

Odpovědět