Úřední korespondence a rady k ní

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Láďa » 15.7.2012 15:25

Tak jsem dnes dostal odpověď z ROPIDu. Informační hodnota v podstatě mezi žádnou a nulou.

Dobrý den,

médii začaly kolovat informace o plánovaných změnách v září 2012. Dostaly se ke mě informační materiály s plánovanými změnami, které vnímám jako účelnou likvidaci systému MHD v Praze. Musím se proto k plánovaným změnách vyjádřit a položit Vám několik otázek.

Plánovaná úspora je 406 000 000 Kč. K této částce jste dospěli jak?

Další věc, kterou jsem se dočetl, je omezení souběhů v rámci úspory. Proto budou mít linky 3 a B souběh z Palackého náměstí na Palmovku? Kolik tímto souběhem ušetříte finančních prostředků?

Také se psalo o omezení nevyužívaných spojů a posílení vytížených úseků. Proto budou prázdné tramvaje projíždět Karlínem častěji a plné tramvaje budou Ječnou ulicí jezdit méně často?

Přetrasování linky 135 z důvodu propojení kolejí VŠE s objektem VŠE. Opravdu budou chodit studenti z kolejí na autobus déle? Konkrétně na autobus, kterým se sice ke škole dostanou bež přestupu, nicméně za více času? Cesta se jím tímto spojením prodlouží zhruba o 20 - 25 minut oproti spojení Volha - Chodov - Florenc - nám. W. Churchilla. Půjdou déle na autobus, linka 135 sama o sobě dle jř pojede z Chodova na Žižkov déle a k tomu si musíme připočítat, že zejména v ranní špičce linka 135 absolutně nedodržuje jízdní řád, na což je opakovaně upozorňováno, nicméně nikoho to absolutně nezajímá a každý odmítá tento problém řešit. Zde již nyní platí slova pana Noska, že člověk raději půjde déle na zastávku, o které ví, že mu tam něco přijede. Od bytu mám linku 135 2 minuty, místo toho chodím na tramvajové linky 4 a 22 minut 5, protože o těch vím, že mi přijedou. Linka 22 samozřejmě také jezdí často zpožděná, nicméně u linky 4 se mi toto nestává, takže alepsoň u té mám nějakou jistotu. Je to také způsobeno tím, že na linku 4 nastupuji u začátku její trasy a případné zpoždění zkrátí na konečné. Proto považuji posílení provozu linky 135 jako nesystémové. Dle mne se jedná o tzv. černou díru. Místo toho, aby se zavedla preferenční opatření a nějaké pořadí by se z důvodu nepotřebnosti zrušilo, naopak se preferenční opatření neudělají a na linku 135 se zcela nesystémově vypraví další pořadí. Tímto ušetříte kolik peněz?

Vytvoření dalších metrolinek tramvají sice z podstaty není špatný nápad, nicméně vložení solo vlaků na linky 3 a 11 chápu jako minimálně silně nešťastné. Již linka 17 ukázala, že tímto směrem se posouvat nemůžeme, nicméně organize ROPID si evidentně myslí něco jiného. Tudíž budou jezdit opět zcela plné solo vlaky a ihned za nimi prázdné dvouvozové vlaky.

Velmi mne zaráží, že všude uvádíte jak musíte šetřit, nicméně na spoje linky 22, které jezdí od cca Kubánského náměstí do Hostivaře v PD vyjma ranní špičky prázdné, se sahat nebude. Proč, když usíte tak moc šetřit?

Změn je opravdu hodně (proč také ne, když Vám jde o totální rozpad fungujícího systému) a proto se opravdu nebudu ke všem vyjadřovat.

Budu proto velmi rád, když mi odpovíte na výše položené otázky.

Ještě 2 otázky.

Jakým způsobem jste dospěli k plánovanému linkovému vedení?

Proč plánujete rozpad fungujícího systému MHD v Praze?

Předem děkuji za odpověď.

S pozdravem Ladislav Holík


Odpověď:

Vážený pane Holíku,

za Vaše připomínky děkujeme. Změny byly projednány s vedením města a ve stávající podobě byly odsouhlaseny. V úzké spolupráci s jendotlivými městskými částmi, pomocí přepravních průzkumů i pomocí rozsáhlého anketního průzkumu mezi cestujícími budeme zjiš´tovat aktuální stav a případně od ledna nevylučujeme nějaké změny. Cílem změn je zjednodušení a zpřehlednění systému, vyrovnání nabídky a poptávky, posílení vytížených a omezení nevyužívaných spojení. S likvidací systému nesouhlasíme, naším cílem naopak je zlepšení stávajícího stavu a nabídnout alternativní možnosti cestování k jízdě osobním vozidlům. K tomu však musí být hromadná doprava atraktivní a je třeba reagovat na změněné potřeby cestujících. Na to se však výraznějším způsobem již dlouhá léta nereagovalo.

K Vašemu dotazu na méně vytížené koncové úseky bych uvedl, že zjednodušeně řečeno každá linka je ve svém koncovém úseku málo obsazená a je to logické, neboť cestující postupně na trase přistupují a kdyby byly všechny linky vytížené již ve svých koncových úsecích, nemohly by pobrat další cestující v širším centru. Omezení koncových úseků je realizováno jen tam, kde je významný pokles poptávky nebo kde to nezpůsobí významně nerovnoměrné vytížení linek v centrálních úsecích.

A ač se to nezdá, některé tramvajové trati vedoucí nad trasami metra mají mezilehlé zastávky a plní lokální obsluhu některých pražských čtvrtí (např. Karlín, Vinohrady nebo Staré Město) a hluboko usazené metro je pro kratší cesty v některých lokalitách a pro hůře pohyblivé cestující těžko dostupné. Rušením souběhů se myslí souběhy autobusové dopravy s kolejovou dopravou… což také takto bylo oznámeno.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Miloš JELÍNEK
ODBOR MARKETINGU

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od DG7021 » 04.7.2012 0:53

Obyvatelům Starých Strašnic by nejprve někdo musel znovu vystavět domy, které jim v 80. letech soudruzi srovnali prakticky komplet se zemí... ale shodou okolností jsem na Ropid psal 27. 6. přesně o tomtéž, tedy o prohození konečných 5 a 11. Na reakci zatím čekám...

Pokud zdroje hovoří správně, pak my, obyvatelé Vinohrad, jsme měli přímé spojení do (Starých) Strašnic přes 100 let, snad od samotného zavedení linky 11. No a teď je s tím konec, protože tamější obyvatelé očividně raději spoj na Hl. nádraží a náměstí Republiky, kam se dosud jinak neměli jak dostat.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Karosák » 03.7.2012 23:19

Kdyby si chtěl někdo počíst-další slohovka vymámená z ROPIDU, je to reakce na konkrétní kritiku prohození 5 a 11. Mezitím jsem sesmolil 3stránkový elaborát á la MŠ a poslal na ROPID i MHMP. Pokud komunikace přinese nějaké odezvy, podám hlášení, zatím však na ochutnávku toto:

Vážený pane KarosáK,

od září dojde ke změně trasy linek 5 a 11. Linka 11 bude provozována v úseku Spořilov - Olšanské hřbitovy, avšak mezi zastávkami Náměstí Bratří Synků a Olšanské hřbitovy budou v pracovní dny jezdit vložené spoje, které zkrátí interval této linky na polovinu, jelikož poptávka po spojích linky 11 v tomto úseku nárazově převyšovana nabídku kapacity. Souhrnný interval linky 11 v úseku Náměstí Bratří Synků - Olšanské hřbitovy bude ve špičkách pracovních dní 4 minuty, v sedle pak 5 minut, v ostatních obdobích bude zachován současný interval, který je v současné době poloviční oproti ostatním standardním tramvajovým linkám.

Cestující z úseku Černokostelecká - Flora budou moci do centra využít přímou linku číslo 5, které je doveze k Hlavnímu a Masarykovu nádraží a na náměstí Republiky. Na linku 11 si budou moci přestoupit v zastávkách Olšanské hřbitovy nebo Flora, cestovní doba na Václavské náměstí se prodlouží pouze o minimální čas. Linka 5 zároveň opět nabídne přímé spojení obyvatelům Starých Strašnic a Malešic, kteří mají v docházkové vzdálenosti tramvajovou trat v ul. Černokostelecké i autobusové linky v ul. Malešické, na náměstí Republiky, které bylo zrušeno po změně trasy linky 133.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Miloš JELÍNEK
ODBOR MARKETINGU


Jinak kdo se tady sháněl po emailu na MHMP, tak já to poslal na "Podněty veřejnosti pro zlepšení MHD" a sice doprava@praha.eu a někde poblíž na portále byl i mail na Noska Z:idea:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 03.7.2012 8:43

Tak komunikace pokračuje. Uvidíme... :D Ještě jednou děkuji Von Š za možnost citace. Jedu na dovču, pokračování tedy ke konci měsíce

Vážený pane Drápale
Děkuji za seznam materiálů z kterých jste čerpali, pro představu, z čeho jste vycházeli při tvorbě nového linkového vedení mi to stačí. V případě zájmu si obstarám ty, které ještě nemám.

Co se týče informací ohledně ekonomiky provozu, chtěl bych se především zeptat, podle jakého klíče je postupováno při rozhodování o případném částečném zkrácení trasy dané linky? Pro příklad - nově se páteřní linkou stává linka 11, ale protože by v koncových úsecích byla nevytížena, je z ekonomických důvodů část spojů ukončena v obratišti Nám.Bří Synků. Dobře, to bych dejme tomu pochopil, ostatně proč by měli téměř prázdné vozy jezdit až na Spořilov. Jenže proč potom tedy taková linka 22, která v obou koncových úsecích jezdí téměř prázdná, navíc oproti 11 s ještě jednou linkou (mimo Vypich- B, Hora) není také zkrácena v částech trasy? Navíc, jak ve vysvětlení na vašich stránkách uvádíte, pokud jsou ve vozidle obsazeny jen sedačky, nejedná se o ekonomicky obsazené vozidlo.

Dále bych se chtěl co se zavádění nových páteřních linek týká optat, zdali se chystá i taktéž něco ohledně jejich zatraktivnění, čili nějaká opatření, která zajistí jejich atraktivitu a stanou se tak pro cestující a potažmo i provozovatele ekonomická. Například volná průjezd ve valné většině části trasy, preference na SSZ, oddělení od ostatní dopravy a jiné. Již zmíněná linka 11, která se nově má stát páteřní, má v trase Nám. Bří Synků - Olšany tyto parametry: délka trasy 4,5 km, z toho na středním pásu nebo samostatném tělese jen 1 km (22% délky), na trase 11 SSZ, z toho s nějakou formou preference 4 (36%). Domnívám se, že puhým zkrácením intervalu bez jakýchkoli dalších úprav, navíc s částí spojů jedoucích jen v části trasy, se linka stane pro cestující neatraktivní, bude na ní docházet k nepravidelnostem (jak jsme svědky již delšá dobu u jiý zmíněné linky 22) a tudíž se stane poněkud neekonomickou.

Děkuji za odpovědi a jelikož nastává doba dovolených, předem se omlouvám za případné pozdější reakce, taktéž vám přeji příjemnou dovolenou a ze stejného důvodu chápu i pozdější reakce z vaší strany.
S pozdravem a příjemné léto

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od von Špilberk » 29.6.2012 14:49

Já si tedy rozhodně něco objednám. My, co máme diamantové doly v Africe, na to přeci máme. :D

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Petrpes » 29.6.2012 9:57

Ani v těch průzkumech nemusí být pravda, v dnešní době bych věřil všemu. Jen ne tomu že mluví pravdu.
Celkově je jich přístup více než arogantní a dokládá že dělaj změny protože chtěj měnit.
A MHMP chce změny, protože chce ušetřit.
Jiné, racionální důvody mě nenapadají.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Petrpes » 29.6.2012 9:56

To jsou lemplové...
Naposledy upravil(a) Petrpes dne 29.6.2012 9:58, celkem upraveno 1 x.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od thriller2 » 29.6.2012 9:03

12 stovek je strašně moc, ale kdybychom byli čtyři, tak tři kila za průzkum tramvají už bych dal. Kdo se přidá?
Jinak je to samozřejmě na ránu pěstí. "My vám nepovíme, na základě čeho sme udělali změny, protože jsme bozi a máme pravdu." Tak mi to zní.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 29.6.2012 8:37

Che che tak se mnou vyběhli, ostatně jak jsem čekal.
Odpověď na můj dopis Ropidu výše:

Vážený pane .
v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb. Vám oznamuji výši nákladů, spojených s poskytnutím Vámi požadovaných podkladů:

Přepravní průzkum tramvajové sítě 2011 - sborník - 1 200 Kč
Přepravní průzkum autobusové sítě 2011 - sborník – oblast severovýchod - 1 200 Kč
Přepravní průzkum autobusové sítě 2010 - sborník – oblast jihozápad - 1 200 Kč
Přepravní průzkum autobusové sítě 2010 - sborník – oblast severozápad - 1 200 Kč
Přepravní průzkum autobusové sítě 2009 - sborník – oblast jihovýchod - 1 200 Kč
Komplexní přepravní průzkum metra 2008 - sborník - 2 400 Kč
Podrobné přepravní průzkumy po jednotlivých linkách, spojích a zastávkách - vícepráce s generováním dat: 1250 Kč, v případě požadavku na papírovou podobu 33 105 Kč.

Všechny výše uvedené zpoplatněné podklady můžeme poskytnout buď v tištěné nebo elektronické podobě.

Prosím o sdělení, o které zpoplatněné podklady máte zájem, a v jaké podobě (elektronická/tištěná). Ostatní požadované informace týkající se ekonomiky provozu poskytneme bezplatně.

S pozdravem
Ing. Filip Drápal
vedoucí odboru marketingu
tiskový mluvčí


No ty podrobné přepravní průzkumy po linkách mě zajímají, do toho asi půjdu. Stejně tak průzkum tram. Do busů nevidim, tim ani s tim nejezdim, tak nevim.
Ovšem na druhou stranu váhám, váhám, protože abych si za těžký peníze kupoval to, co vim už dávno - že to jsou arogantní pitomeškové, to se mi moc nechce. Ovšem styl jejich myšlenkovejch pochodů mě teda zajímá - například proč se někde bude složitě pásmovat za - dle nich - účelem šetření (viz 11) a jinde se se klidně bude dál vozit vzduch (viz 22) Soukromě si myslim že pásmování 22 = vpodstatě obnovení 23 = tedy přiznání chyby. A to nejde.

Jo a nic ve zlym, ale by mě taky zajímalo, jak vykalkulovali ty ceny těch materiálů. To bude minimálně brožovaný vydání. :D

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od thriller2 » 21.6.2012 15:42

Karotka a Bobik: Tak doufám, že ROPID brzy odpoví a že se s námi o odpovědi podělíte, jsem velmi zvědavý.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.6.2012 10:45

scoffer, bobik: Děkuji Vám oboum - mít v Praze TB (z veřejně známých zkušeností bez toho je adresátem nejen konkrétní podpis, ale celá petice dehonestována), tak by jsem z vaších fundovaných připomínek složil petici a nechal jí veřejně kolovat (a sám také podepsal).

scoffer
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 30.8.2005 9:54

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od scoffer » 20.6.2012 9:31

No on radni bude vzdycky politicky panak. Spis jde o to, ze by si mel pri takovych zmenach taky zajistit nejakou oponenturu. Jinak myslim, ze by se do toho meli vlozit taky sociologove. Zjistit co lidi pali, proc jezdi lidi tak a tak a jak by chteli jezdit. Pruzkum ala Ropid jsem videl a byl zavadejici ve prospech metrolinek.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 20.6.2012 9:01

Tak jsem teď napsal Roprdu přímo, přes ten jejich slavnej formulář na podněty, kam to všecko odkazuje. A jsem zvědav na odpověď. Hlavně KDY :D a CO :lol:
Se za to nestydim, dám to i sem, ať si mě "monitorovači" můžou prolustrovat. Elektronickou stopu nechávám dostatečnou. 8-)

Dobrý den
V tisku jsem se dočetl o plánovaných změnách MHD od září t.r. pocházející od vaší organizace a zároveň i že onou změnou se ušetří několik stovek milionů.
Chtěl bych vás proto tímto požádat o zaslání podkladů, na jejichž základě jste k této částce došli, jakožto i dat ze kterých jste vycházeli, abych si mohl uvedené porovnat. Domnívám se totiž, že nějaké peníze se sice skutečně ušetřit mohou, ovšem za cenu zhoršení a naprostého chaosu v léta zaběhaném systému MHD, což bude ovšem mít za následek hlavně odklon cestujících od MHD k jiným druhům dopravy, převážně individuelní. Po prostudování onoho veřejnosti představeného plánu změn jsem nabyl přesvědčení že se v mnoha věcech jedná o změny takzvaně "pro změnu", především u linkového vedení tramvají, a žádný velký efekt to ve výsledku nepřinese, naopak mnohde jen zhoršení, ať už ve zvýšení počtu přestupů, prodloužení jízdnich dob, zpřetrhání léty zaběhaných vazeb a mnoho dalšího.
Dále nechápu váš ustavičný tlak na zavádění systému tzv. "metrolinek" neboli páteřních linek, aniž by se pro ně nějakým způsobem nejdříve připravila infrastruktura. Odstrašujícím příkladem budiž linka 22, která se velmi často díky naprosté nevhodnosti její trati na metrolinkový provoz sjíždí, takže ve výsledku místo intervalu 4min velmi často přijedou 2-3 soupravy buď naráz či těsně za sebou a pak 10min nejede nic. Navíc v koncových úsecích jezdí spoje téměř prázdné (lidově vozí vzduch), což jistě stojí tatkéž nemalé peníze. Nicméně o nějakém dřívějším ukončení části spojů, přestože jako hlavní důvod změn uvádíte úspory, jsem se nedočetl naprosto nic. Nejsem nějakým odpůrcem páteřních linek, myšlenka jako taková to špatná není. Nicméně po takovéto zkušenosti, při představě zavádění dalších takovýchto metrolinek, navíc u autobusů, kteří jsou na tom oproti tramvajím podstatně hůře, bez jakékoli připravenosti tratí a tras, začínám mít vážné pochyby o kompetentnosti vaší organizace vykonávat činnost, ke které jste byli zřízeni.

Jak už jsem napsal výše, rád bych vás požádal o zaslání materiálů, na základě kterých jste dospěli jak k dané částce co se úspor týče, tak i materiálů ohledně zjištění na jejichž základě se rozhodlo proč se zruší ta a ta linka, případně proč se tato nahradí tou a tou. Žádám o to ve vší slušnosti, neboť se domnívám že dle zákona o přístupu k informacím na takovéto informace mám právo, protože se domnívám že názor vaší organisace ve většině navrhovaných změn je mylný a protože se domnívám, že tyto změny takzvaně "tlačíte silou", aniž by byl dán dostatečný prostor k diskusi o nich.
S pozdravem a díky za brzkou, jistě kvalitní, profesionální a vyčerpávající odpověď.


8-)

Scoffer Z:arrow: Já bych raději kontakt přímo na primátora. Pokud možno osobně, ne pět sekretářek. Chci si totiž stěžovat na jeho náměstka pro dopravu a žádat odvolání pro neschopnost. Onen dotyčný může sice být slušným člověkem, nicméně ve své funkci prokázal že je akorát politický panák. Nic víc.

scoffer
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 30.8.2005 9:54

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od scoffer » 20.6.2012 8:21

Rekl bych, ze Ropid bude primo pod Noskem. Na praha.eu dej adresar a tam vyber sekretariat nameska primatora Noska pro dopravu. Ale tam to urcite podstoupej Ropidu, proc by kral vyrizoval takove veci, kdyz ma na to kralicka...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 20.6.2012 8:09

Lidi, nevíte náhodou nějaký adresy jak na Roprd tak na Magisrát? Na ten hlavně. Rád bych jin taky něco napsal, ale krom posta@praha.eu, kterou udávaj na stránkách jsem nic jinýho - třeba na odbor dopravy - prostě nenašel. Bojim bojim že to zapadne. A navíc na Roprd se mi moc psát nechce, bo mám tušení hraničící s jistotou, že mě tam pošlou do háje. Krom toho proč chodit ke králíčkovi (roprd), když můžu ke králi (magisrát), že.
Díky.

Odpovědět