Úřední korespondence a rady k ní

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od OMH » 08.10.2011 18:18

willyjeff: teď si to vystihl přesně.
MŠ napsal několik dlouhých příspěvků, všechny jsem přečetl. Pak u jsou dlouhé příspěvky MMM a ty jsem proletěl letmo okem. Ano, říkáme, že nechceme dlouhé příspěvky. Pravda však je, že chceme zajímavé věcné příspěvky :) A zkrátka může pak být i dlouhý :)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od willyjeff » 08.10.2011 17:27

7036 píše:Těm, co mají problémy se čtením delších textů, doporučuju přejít třeba na komiksy. Je tam spousta obrázků a věty jsou krátké a jednoduché, těm snad budou rozumět. :idea:
Když se podíváš na dlouhý text Martina Šubrta a MMM, který se ti zdá přehlednější a smysluplnější? Já na tohle fórum nemám půlku dne, abych pročítal sáhodlouhé, nicneřešící a nicneříkající elaboráty.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.10.2011 14:21

MOp píše:Ten vyraz, od ktereho se odviji zminene slovo je DEMAGOGIE, tudiz kdyz uz tak DEMAGOG. Ale to se tyka spise tebe MM..
Á, to jsem čekal, že se někomu naprosto nebude líbit mé "slovíčkaření" v předpisech (zejména) ohledně nutnosti použití výstražné vesty, byť příslušné body týkajících se předpisů jsem přesně odcitoval pro důkaz mého tvrzení, k němuž mne mimochodem přivedly hovory s bývalým dispečerem (údajně významným spoluautorem vnitropodnikových norem DPP) a ověřil mi to i jeden hovor se současným dispečerem (jedním z mála, co slepě nepoklonkuje vedení a je ochoten používat "zdravý rozum").

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MOp » 08.10.2011 13:40

Ten vyraz, od ktereho se odviji zminene slovo je DEMAGOGIE, tudiz kdyz uz tak DEMAGOG. Ale to se tyka spise tebe MM..

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.10.2011 13:04

Proxy: Ty jsi prostě DEMAGOK! (Ani celá jedna trasa l.22, kterou ten dotyčný turista na PH nepojede není "mnoho dlouhých nezáživných krkolomných předpisů", takže zjednodušení je možné a lehké.)
PS: Kdybych odcitoval CELÉ vnitřní předpisy DP (a nejen to důležité k tématu), tak to fórum má hned dvojnásobek písmenek!!!! (-X (-X (-X (-X (-X (-X (-X (-X (-X (-X

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Proxy » 08.10.2011 12:46

MM-Mikulovsky píše:No jenže když to pádné sdělení vychází z mnoha dlouhých nezáživných krkolomných vnitřních předpisů DPP, tak krátká úplnost je utopie!!! Neodcitovat to nejdůležitější z nich, by znamenalo nařčení z mystifikace čtenářů.
PS: Proslovy mi fakt nejdou - já si skutečně musím vše důkladně promyslet a navíc, byť ještě zvládnu ústně diskutovat s jednotlivci, tak z mnoha přímých posluchačů mne chytá tréma.
Když k tobě přijde cestující a zeptá se kolik zastávek na Pražský Hrad, tak mu také v rámci úplnosti odcituješ celou trasu linky 22?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.10.2011 12:38

Proxy píše:7036:Umění diskutovat podle mne nepramení v 5hodinových fidelovských proslovech, ale ve jednoznačném, krátkém, ale přitom úplném a pádném sdělení.
No jenže když to pádné sdělení vychází z mnoha dlouhých nezáživných krkolomných vnitřních předpisů DPP, tak krátká úplnost je utopie!!! Neodcitovat to nejdůležitější z nich, by znamenalo nařčení z mystifikace čtenářů.
PS: Proslovy mi fakt nejdou (natož 5hodinové fidelovské) - já si skutečně musím vše důkladně promyslet a navíc, byť ještě zvládnu ústně diskutovat s jednotlivci, tak z mnoha přímých posluchačů mne chytá tréma.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Proxy » 08.10.2011 12:29

7036 píše:Těm, co mají problémy se čtením delších textů, doporučuju přejít třeba na komiksy. Je tam spousta obrázků a věty jsou krátké a jednoduché, těm snad budou rozumět. :idea:
Umění diskutovat podle mne nepramení v 5hodinových fidelovských proslovech, ale ve jednoznačném, krátkém, ale přitom úplném a pádném sdělení.

7036
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 21.11.2003 20:10

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 7036 » 08.10.2011 12:06

.
Naposledy upravil(a) 7036 dne 14.12.2011 15:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 08.10.2011 10:50

MM: Trochu soudnosti. :wink:

Víš co možná bude nejlepší. Jdi s tím prudit na schůzi odborů. Tam jsou lidi, kteří to mají primárně řešit a mezitím na vás kálí...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.10.2011 10:44

MOp píše:HURA, konecne vlakno, kam bude psat pouze MMM sve pseudoproblemy, nebude tim zaplevelovat zbytek fora a ja to nebudu muset cist. Jeste jednou sláva!
Mé pseudoproblémy?
Za poslední týden jsem tady na TF i na páteři nalezl hned několik témat, jenž žádají oficiální řešení "správných míst" a nejen "brečení na nesprávném hrobě" (jímž určitě je i TF -alespoň od nějaké míry):
1.) Bezpečnost a plynulost provozu (nejen) MHD ohroženou nesmyslným umístěním SSZ na Želivského za/v křižovatce.
2.) Příklady situací nesmyslného protiprávního vyřazení přejezdů samostatných TT z nich - popsaných např. Bobikem!
3.) Důsledky "špatného chování" řidičů vozidel s právem přednosti v jízdě - popsané Brejšínem!
PS: Tak chlapi, kdo z Vás má "gule" a pustí se do řešení, Vámi popsaných porblémů?
Aby jste neřekli, že jsem nepřispěl, tak přikládám vzor SH na "obecný jev".
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MOp » 08.10.2011 9:33

HURA, konecne vlakno, kam bude psat pouze MMM sve pseudoproblemy, nebude tim zaplevelovat zbytek fora a ja to nebudu muset cist. Jeste jednou sláva!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.10.2011 1:14

kruťák píše:Tema dobre, nazev celkem jde, jen nerozumim jeho umisteni - jak souvisi s Provozem tram. Vhodnejsi by jiste bylo umistit jej do "Ostatni" a posleze do nej presunout moje a MOpovy souvisejici prispevky z nedavne doby (tento tyden) :)
1.) Připomínky a podněty k (ne)funčnosti toho či onoho rozhodně s provozem (TRAM i celé MHD) souvisí - tak jako Chování zaměstnanců DP (což je jedno zdalších vláken pod Provozem).
2.) S navrženým přesunem souvisejicích příspěvků z nedávné doby (tento týden) souhlasím - není však v mé moci, záleží na moderátorech.
3.) Pevně věřím, že bude pokračováno v mém nastavení, kdy se budou uveřejňovat nejen podněty občanů - cestujících a rady k nim (kde a jak je podávat) a následné reakce na ně "správných míst", ale i zkušenosti a rady (celou citaci v tomto případě neočekávám - naopak naprosto nedoporučuji) mezi řidiči ohledně vnitropodnikové korespondence.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.10.2011 0:53

No a hned tu mám pár podnětů z posledních dní - musel jsem nedávno krapek doslovně prostudovat nějaké vnitřní předpisy DP (Dopravní a návěstní předpis pro tramvaje D1/2, provozní předpis O 4/2 Šetření a likvidace mimořádných událostí na tramvajové dráze a Provozní předpis O7/1-2-3 -předpis o služebních hlášeních)

A) REAKCE NA S(LUŽEBNÍ) H(LÁŠENÍ):
1.) Při nesouhlasu s SH je nutno žádat a trvat na svém právu dle Provozního předpisu O7/1-2-3 § 5 Vyřizování služebního hlášení odst. 7. :
"....Předmětný zaměstnanec musí mít dále možnost získat kopii Služebního hlášení a vyjádřit se k předmětu Služebního hlášení v termínu
stanoveném vyřizujícím zaměstnancem."
2.) Pro dokazatelnost je potřebné veškerá vyjádření podat písemně, čímž se využije dalších práv daných Provozním předpisem O7/1-2-3 § 5 Vyřizování služebního hlášení odst. 7.:
"Při vyřizování Služebního hlášení musí mít předmětný zaměstnanec možnost uvést svůj náhled na předmět Služebního hlášení.
Vedoucí zaměstnanec vyřizujícího útvaru musí vzít v úvahu všechny okolnosti, uvedené předmětným zaměstnancem....(zbytek odstavce viz. výše)"
3.) Dle Provozního předpisu O7/1-2-3 § 5 Vyřizování služebního hlášení odst. 17: "Pokud předmětný zaměstnanec se závěrem vyřizování Služebního hlášení nesouhlasí, uvede tento svůj názor do formuláře Služebního hlášení a stvrdí jej svým podpisem; v tomto případě má právo požádat o přešetření závěru vyššího nadřízeného zaměstnance (zajistí vyhodnocující útvar) a v případě opětovného nesouhlasu odbor Interní audit nebo odbor Kontrola. Opatření přijatá na základě šetření odboru Interní audit nebo odboru Kontrola jsou v rámci DP konečná."
- v příloze je tedy správná podoba nesouhlasného vyjádření s SH.
4.) Člen OO má právo při projednávání SH na svou osobu mít jejich zástupce, který se hodí minimálně jako svědek
5.) §5 vyřizování služebního hlášení odst. 10: "Je-li předmětem Služebního hlášení sdělení zaměstnance vybaveného kontrolní pravomocí vůči jiným zaměstnancům ve smyslu příslušných ustanovení PPS nebo vnitřních norem, nelze je zpochybnit pouhou negací Služebního hlášení."
- Teoreticky to znamená, že dispečer či DK si klidně může vymyslet, že viděl řidiče kouřit či telefonovat - napsat SH a je na to omezená možnost obrany. Nyní se to jednomu PA kolegovi údajně stalo - dodatečně podám zprávu jestli a jak se mu podařilo nepravdivé SH zrušit.

B) PODÁNÍ SLUŽEBNÍHO HLÁŠENÍ §3 O7/1-2-3 (vybrané odstavce):
1.) Právo podat Služební hlášení má každý zaměstnanec DP. Při dodržení tohoto předpisu není toto právo omezeno.
5.) Služební hlášení lze podat na jednání nebo činnost konkrétního zaměstnance DP za předpokladu jeho jednoznačné identifikace nebo na činnost konkrétního útvaru DP. Jednoznačnou (nezaměnitelnou) identifikací se rozumí alespoň jeden z jednoznačných údajů (jméno a osobní číslo, přesný čas a místo výkonu služby, evidenční číslo vozidla MHD, registrační značka motorového vozidla, linka a pořadí nebo číslo oběhu konkrétního spoje, organizační číslo útvaru DP a pod.).
6.) Služební hlášení může být podáno i na jednání nebo činnost osob, které nejsou zaměstnanci DP, nebo na činnost nebo stav zařízení, které není v používání DP, nebo i na obecné jevy, dojde-li k nim v souvislosti s ustanovením § 1 tohoto předpisu. Způsob vyřízení stanoví § 4, odst. 7 tohoto předpisu.
§ 1 Základní ustanovení
odst. 1 Bezpečnost a pravidelnost provozu vozidel DP i bezpečný a spolehlivý chod příslušných technických zařízení včetně zajištění požadované úrovně reprezentace DP na veřejnosti je cílem činnosti zaměstnanců DP. Základním prostředkem k jeho dosažení je plnění povinností vyplívajících z příslušných obecně závazných norem, z ustanovení PPS a vnitřních norem i z příkazů nadřízených zaměstnanců.
odst. 2 Služebním hlášením jsou příslušným nadřízeným zaměstnancům sdělovány závady v činnosti nebo jednání osob, které mají nebo mohou mít nepříznivý vliv nebo dopad na stav, uvedený v odst. 1 tohoto paragrafu. Všechna rozhodnutí nadřízených zaměstnanců musí být v souladu s tímto předpisem.
odst. 3 Za Služební hlášení ve smyslu tohoto předpisu se nepovažují sdělení osob, které nejsou zaměstnanci DP nebo které tato sdělení podávají v rámci profesní činnosti mimo DP. tato sdělení se vyřizují dle příslušných vnitřních norem.
§ 4 Evidence Služebního hlášení
odst. 7 Je-li předmětem Služebního hlášení stav, uvedený v § 3, odst. 6 tohoto předpisu, je vyřizujícím útvarem útvar přímo podřízený generálnímu řediteli nebo odbornému řediteli, popř. vedoucímu jednotky s výjimkou činnosti organizací, se kterými má DP na předmětnou činnost smluvní vztah; zde je vyřizujícím útvarem útvar DP, v jehož působnosti je předmět smluvního vztahu (viz vnitřní norma o poslání a působnostech útvarů.)

Dle uvedených bodů O7/1-2-3 může být podáno a následně musí být příslušnými útvary DP řešeno SH:
a) na činnost firmy s níž má DP smluvní vztah - např. špatný úklid vozů. Toto řeší útvar, v jehož kompetenci je předmět smluvního vztahu.
b) na činnost organizace s níž nemá DP smluvní vztah - např. nebezpečné předjíždění/objíždění tramvají z leva vozidly IZS (PČR, RZZS, HZS) bez puštěných výstražných zařízení, neřešení porušování zákazů vjezdu IAD na TT (např. Lidická od Anděla)
Osobně sice preferuji domluvu "po dobrém" - např. podněty přes OO, ale když opět bude neřešeno s uspokojivým vysvětlením, tak tento předpis dává právo podat SH i na tyto "obecné jevy" (nejlépe s uvedenými a nějak zadokumentovanými případy), které bude muset řešit útvar DP podřízený generálnímu či odbornému řediteli. Jen musím zdůraznit - nutné je v SH argumentovat opět přímo předpisem O7/1-2-3 a nejlépe přesně jeho body, v opačném případě bude bez řešení zamítnuto! Díky těmto technickým nedostatkům jsou hojně zamítána SH řidičů - navíc se rozmohly v posledních letech ještě další podřízené normy omezující okruhy oblastí, jež se řeší SH (např. stav TT a jejích součástí).

C) DŮVODY UŽITÍ VÝSTRAŽNÉ VESTY ŘIDIČI TRAMVAJÍ:
Objevují se SH (a jsou zmiňována i na pravidelných školeních řidičů), která jsou podložena fotografiemi řidičů tramvají zachycených bez výstražné vesty (či s ní viditelně pod bundou) na fotografii/ích po jejich vlastní nehodě. Což jim je vytýkáno pouze s důvodněním jejich účasti na MU a následného jakéhokoliv pohybu po komunikaci. Jenže podle žádného z uvedených, a dokonce ani dalších příslušných předpisů souvisejících s povinností užití výstražné vesty není výše uvedené důvodem jejího užití:
D1/2 § 3 Základní ustanovení pro pracovníky provozu "17. Pracovníci, kterým je to předepsáno a kteří při výkonu funkce mohou být ohroženi provozem na pozemních komunikacích nebo drážním provozem (např. pracovníci vrchní stavby, výhybkáři), musejí používat výstražné oděvy s vysokou viditelností nebo obdobnou výstražnou oděvní součást ve smyslu příslušného obecně závazného právního předpisu."
D 1/2 § 43 Přerušení jízdy vlaku s cestujícími (často dochází k obvinění pouze tímto ne plně souvisejícím paragrafem) "3. Nastanou-li okolnosti, uvedené v odst. 2., písm. a) - f) je řidič povinen zajistit bezpečný výstup cestujících a v případě potřeby zastavit ostatní vozidla. Přitom je povinen použít výstražnou vestu s vysokou viditelností. Po pominutí předmětných událostí může řidič umožnit zpětný bezpečný nástup cestujících. "
O 4/2 Část II. - Zásady likvidace a šetřeni mimořádných událostí §4 - činnost řidičů tramvajových vozidel (toto je pro situaci po MU nejdůležtější norma - s níž často v SH není argumentováno) "4. Řidic je kromě ustanoveni předchozího odstavce povinen provádět před příjezdem dispečera JPT následující činnosti:
b) za použití výstražné vesty zajistit bezpečný výstup cestujících, pokud vlak není v zastávce,."
D 1/2 § 42 Opuštění vlaku na trati "4. Řidič je povinen použít výstražnou vestu s vysokou viditelností při zajišťování výstupu a nástupu cestujících mimo zastávku a při opravách tramvajového vozu (např. odjišťování brzdičů). V ostatních případech použije výstražnou vestu s vysokou viditelností dle svého uvážení s ohledem na bezpečnost provozu."
361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu) § 5 Povinnosti řidiče "... l) mít na sobě oděvní doplňky s označením z retroreflexního materiálu stanovené prováděcím právním předpisem podle § 56 odst. 8, nachází-li se mimo vozidlo na pozemní komunikaci mimo obec v souvislosti s nouzovým stáním; to neplatí pro řidiče motocyklu, mopedu a nemotorového vozidla." § 47 Dopravní nehoda (není v něm výstražná vesta uváděna)
Čili řidič tramvaje by neměl být postihován není-li po MU zachycen na fotografii bez výstražné vesty (s ní pod bundou) při jedné ze dvou činností s jejím bezpodmínečně nařízeným užitím - zajišťování nástupu/výstupu cestujících či opravě vozu (např. odkopávání brzdičů či jistě i manipulace se spřáhly...) - jenže manipulaci s TRAM má po MU zakázánu, mimo předcházení dalším škodám - zejména na životech. Dá se dodat, že fotografie dispečerů zachycující řidiče s výstražnou vestou pod bundou je nikoliv přímý důkaz porušení předpisů, ale nepřímý jejich dodržení - vesta byla pravděpodobně užita při zajišťování výstupu cestujících před příjezdem dispečerů a bunda na ní nasazena později - z důvodu chladu či nutnosti odebrání osobních věcí z kabiny při předávání TRAM dispečerovi.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 08.10.2011 8:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3165
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od kruťák » 07.10.2011 23:37

Tema dobre, nazev celkem jde, jen nerozumim jeho umisteni - jak souvisi s Provozem tram. Vhodnejsi by jiste bylo umistit jej do "Ostatni" a posleze do nej presunout moje a MOpovy souvisejici prispevky z nedavne doby (tento tyden) :)

Odpovědět