Ohrožení provozu ? ohrožení majetku nebo lidí.kruťák píše:...
Úřední korespondence a rady k ní
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Úřední korespondence a rady k ní
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úřední korespondence a rady k ní
No to je právě ten tvůj problém. Že všechno hledáš v zákoně. Jenže právo nejsou jenom zákony, ale taky špetka zdravého rozumu (o tom, jak velká, bychom mohli vést hodinovou nikam nevedoucí polemiku). Auto v průjezdním profilu tramvajovou dráhu nijak nepoškozuje (= nedestruuje) ani neohrožuje. Nedokážu si představit soudce, který by to odsoudil jako ohrožení provozu. Ohrožení znamená vyvolání nějakého bezprostředního nebezpečí. Asi všichni cítíme rozdíl mezi velkou dráhou, v jejímž průjezdním profilu nemá nikdo co pohledávat, a tramvají ve městě, která svou trasu sdílí s ostatními účastníky silničního provozuMM-Mikulovsky píše:kde jinde, než v textu příslušného zákona mám čerpat
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úřední korespondence a rady k ní
P_V: Jako pohádka dobré, ale k realitě to má hodně hodně daleko...
Re: Úřední korespondence a rady k ní
Zpoždění a vynechání způsobené dopravní situací by se naúčtovalo městu. Díky tomu by se dalo adresně vyčíslit, kolik který dopravní problém stojí, a použít to jako argument na jeho popostrčení k řešení. To se sice dá podobně vyčíslit už dnes, ale nikomu se do toho nechce, takhle by to bylo jasně dáno.9001 píše:Jenže co třeba z takovým klasickým provozním zpožděním? Rozuměj zasekaná Karmelitská. Nebo současná verze u Vozovny Střešovice, kdy oficiálně IAD objíždí překážku na silnici po TT.
Další možnost je chyba na straně DPP. Technická závada na voze atd.
U autobusů to provozní zpoždění je na denním pořádku ještě více. Viz dnešní omezená ulice Pod Táborem stažená na kyvadlový provoz...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úřední korespondence a rady k ní
nevím, kde jinde, než v textu příslušného zákona mám čerpat podezření na spáchání trestného činukruťák píše:MM-M: V trestním právu nelze užít analogii. Možná bych zkusil právní vědomí posilovat z jiných zdrojů než čerpáš teď
minimálně obdobně výstižná byla i stará právní úprava = také doslovně na roveň poškození OPZ stavěla i ohrožení jeho provozu, což je i zablokování jeho provozu - jen tedy toto znala (na rozdíl od současné úpravy) asi pouze jako trestný skutek úmyslný (což je těžko prokazatelné na špatně zaparkované IAD podél TT, ale kdyby nešlo o obecné ohrožení, tak se to dalo vztáhnout na to již vzpomenuté OA prokazatelně úmyslně odstavené na železničním přejezdu z důvodu tzv. pojistného podvodu):40/2009 Sb. . Trestní zákoník píše:
§ 132
Obecně prospěšné zařízení
Obecně prospěšným zařízením se rozumí veřejné ochranné zařízení proti požáru, povodni nebo jiné živelní pohromě, obranné nebo ochranné zařízení proti leteckým a jiným podobným útokům nebo jejich následkům, ochranné zařízení proti úniku znečišťujících látek, zařízení energetické nebo vodárenské, podmořský kabel nebo podmořské potrubí, zařízení a sítě elektronických komunikací a koncová telekomunikační a rádiová zařízení, zařízení držitele poštovní licence, zařízení pro veřejnou dopravu, včetně součástí dráhy a drážních vozidel ve veřejné drážní dopravě a svislých zákazových nebo příkazových dopravních značek a dopravních značek upravujících přednost.
..............
§ 276
Poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení
(1) Kdo úmyslně poškodí obecně prospěšné zařízení nebo ohrozí jeho provoz nebo využívání, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti.
...........
§ 277
Poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení z nedbalosti
(1) Kdo z hrubé nedbalosti zničí, poškodí, odstraní nebo učiní neupotřebitelným obecně prospěšné zařízení nebo ohrozí provoz obecně prospěšného zařízení, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti.
...........
Trestní zákon č. 140/1961 Sb., Poškozování a ohrožování provozu obecně prospěšného zařízení píše:Poškozování a ohrožování provozu obecně prospěšného zařízení
§ 182
(1) Kdo úmyslně ohrozí provoz
a) veřejného telekomunikačního zařízení, zařízení držitele poštovní licence nebo zařízení pro hromadnou veřejnou dopravu,
....................
bude potrestán odnětím svobody až na tři léta nebo peněžitým trestem.
...........
Právníkům dnes zůstává jen k dohadování jestli zaparkované IAD i pouze mírně přesahující do TRAMvajového pásu (potažmo přesahující vyznačený prostor parkování směrem do vozovky - což je zakázáno tzv prováděcí vyhláškou tzv. zákona o provozu na PK) JE ČI NENÍ HRUBÁ nedbalost.
EDIT: Jinak analogii používám (či spíše vyzývám k jejímu použití) ve vztahu posouzení přestupku proti tzv. zákonu o provozu na PK odstavením vozidla na jím zakázaném místě a jeho následného vlivu na vzniklé nehodě!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úřední korespondence a rady k ní
Jenže co třeba z takovým klasickým provozním zpožděním? Rozuměj zasekaná Karmelitská. Nebo současná verze u Vozovny Střešovice, kdy oficiálně IAD objíždí překážku na silnici po TT.P_V píše:Tolerance neprovedení spojů by se měla zrušit, právě aby se nad tím nemávlo rukou... DP si může nasadit vyšší cenu, aby to dorovnal, ale pak bude sám motivován, aby si výdělek udržel.
Další možnost je chyba na straně DPP. Technická závada na voze atd.
U autobusů to provozní zpoždění je na denním pořádku ještě více. Viz dnešní omezená ulice Pod Táborem stažená na kyvadlový provoz...
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úřední korespondence a rady k ní
MM-M: V trestním právu nelze užít analogii. Možná bych zkusil právní vědomí posilovat z jiných zdrojů než čerpáš teď
Re: Úřední korespondence a rady k ní
Tolerance neprovedení spojů by se měla zrušit, právě aby se nad tím nemávlo rukou... DP si může nasadit vyšší cenu, aby to dorovnal, ale pak bude sám motivován, aby si výdělek udržel.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Úřední korespondence a rady k ní
Ano, v provozu tramvají je takové množství spojů, (metrolinka cca 450, klasická cca 225) takže i kdyby byla tolerance 1% dělá to veliký čísla.9001 píše:P_V: Jak píše pan G... Navíc je i určitá tolerance neprovedení spojů a myslím, že pan G to tady taky počítal... Ve výsledku jsou to promile... Navíc třeba na Šumavské, Letné ty km stejně najedou...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úřední korespondence a rady k ní
P_V: Jak píše pan G... Navíc je i určitá tolerance neprovedení spojů a myslím, že pan G to tady taky počítal... Ve výsledku jsou to promile... Navíc třeba na Šumavské, Letné ty km stejně najedou...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Úřední korespondence a rady k ní
Jistě, o pokuty se navýší dotace a jede se v klidu dál.P_V píše:Bez toho, že by ropid nebo kdo strhával DP peníze za nerealizovaný spoj, se tohle prostě nikam nehne. Není škoda, není co řešit. Až to bude pětilitr za každou stojící tramvaj (kolik stojí pronájem tramvaje pro soukr účely), tak se to bude řešit mnohem svižněji.
Re: Úřední korespondence a rady k ní
Bez toho, že by ropid nebo kdo strhával DP peníze za nerealizovaný spoj, se tohle prostě nikam nehne. Není škoda, není co řešit. Až to bude pětilitr za každou stojící tramvaj (kolik stojí pronájem tramvaje pro soukr účely), tak se to bude řešit mnohem svižněji.
Re: Úřední korespondence a rady k ní
Kolega mi poradil dobrý fígl, když auto stojí dvě dlažební kostky a dál od kolejí, tak projedu. Jakmile je blíž jak 2 dlažební kostky nemá smysl to tam tlačit. A když vidím, že prostě neprojedu nebo mám jenom takový pocit, tak co by, zavolám a neřeším. A oblouk už teprv ne. Jo jinak bych přinejmenším tučně pokutoval takové chytráky, co blbě parkují u kolejí a blokují průjezd tramvají. To je taky problém, když dost lidí má problém i s parkováním mezi auty.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úřední korespondence a rady k ní
MM-Mikulovsky: Přeji dobré ráno. Prober se ze snu...Žádný státní zástupce nebude hnát k soudu blokovaní tramvají jako trestný čin
Pokud auto je vytočené tak, že mu ustřelí kolo, nárazníky atd. tak platí moje verze o neschopnosti řidiče odhadnout profil...
G: Osobně mám taky stažené pozadí, aby u nás nehořelo... Jak jsou schopni lidé zaparkovat, že tam má člověk problém projet skoro i z osobákem...
Pokud auto je vytočené tak, že mu ustřelí kolo, nárazníky atd. tak platí moje verze o neschopnosti řidiče odhadnout profil...
G: Osobně mám taky stažené pozadí, aby u nás nehořelo... Jak jsou schopni lidé zaparkovat, že tam má člověk problém projet skoro i z osobákem...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Úřední korespondence a rady k ní
MM-Mikulovsky píše:jinak jen na zablokování TT se dá, dle mne, "použít" (neúmyslné) porušení trestného činu poškození obecně prospěšného zařízení
Pučte mu někdo gumokol aby nám ukázal jak se parkuje u chodníku.
Pane, prosím, uvědomte si že IAD řídí povětšinou lidé kterým je nějaká tramvaj a její pás u . Kdyby jste poodešel kousek od kolejí tak by jste možná viděl čeho jsou řidiči IAD schopni v okolí nemocnice Motol. Jak se parkuje na sídlištích o tom by mohli zas vyprávět hasiči a popeláři.