Úřední korespondence a rady k ní

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 30.12.2011 9:32

willyjeff: I takhle jsou byly vysvětlovány vánoční posílení provozu. Prostě se musí projezdit kilometry jinak jich bude na další rok mín :lol:

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od willyjeff » 30.12.2011 8:36

Ale prosimtě, širokopodnikovou diskuzi? To máš jako s novýma čočkama (Nebo svačinama na lince 11). Odbory řeknou, podnik (nebo Eltodo) koná. Tedy naštěstí se mu do toho moc nechce. Ostatně, jako vždy :D

Jinak k tomu rýpnutí, díky, že si to tak pochopil. Je to častá otázka, co je důležitější, podnik nebo zaměstnanci. Já zastávám odpověď, že je důležitějši podnik, protože se zaměstnanci najdou vždycky. Kdyby nebylo DPP, tak my tramvaj neřídíme a dost možná, že třeba ani nemáme práci vůbec žádnou. A že si občas vymyslej nějakou kokotinu vynahrazuje stálý a pravidelný obnos 10. kalendářního dne každý měsíc :) Jo, jsem svině úplatná, ale taková je doba :D

Mě bylo na pár dotazů ohledně možného ušetření odpovězeno (čistě osobně, ale myslím, že když to řeknu tady, tak se nic špatnýho neděje, asi to bude normální všude), že se nemůže šetřit až tak moc, aby se všechny dotace od města využili. Něco jako když se dojí Evropské fondy, taky se musí využít bezezbytku...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 30.12.2011 5:54

willy Z:arrow: ne v pohodě, stačí. Škoda že už to stáhli, kdysi jsem to sice taky četl, ale už si nevzpomínám co přesně tam bylo. Nicméně v tom článku ať si píšou co chtěj, čekal jsem tenkrát nějakou "širokopodnikovou" diskusi na dané téma, díky které by se našlo optimální řešení pro všechny, leč bohužel nikdy neproběhla. Ono aby bylo jasno, proti systému přestávek jako takovému v zásadě nic nemám, ale mám velmi mnoho proti současnému "řešení" tohoto problému. Jako další příklad ze seriálu přestávkových špatných vtipů pokládám zavedení pauz na dvojce, systém oddělení od vozu a pořadí, který v praxi spočívá v tom, že jsi na Kulaťáku "kopnut do zadku", abys to za 40min udělal někomu jinému. Přitom v Podbabě místo na objíždění je.

S tím řidičem - předpokládám žes mě pochopil, že to bylo myšleno jako že řidič je součástí "výrobního prostředku", který podniku přináší zisk. :D Ale rýpnutí dobré, teď čekám variaci na téma "součást výrobního prostředku".... :lol: :lol: 8-)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od willyjeff » 30.12.2011 1:10

Bobik píše:...(nikdy mi nikdo nedokázal odpovědět které odbory a kolik lidí si to údajně "vyřvalo")....
Koukal jsem a OSPEA to ze svých stránek už radši stáhla. Ale název článku tam mají furt http://www.ospea.cz/archiv.php z 16.1.2005 "Linka číslo 9 ... ... nespokojení řidiči" Tam to dost propírali a jediné řešení bylo navrženo střídání ve vozovně motol a na vápence. Bohužel článek je už smazán, takže ti to asi jako důkaz stačit nebude...
Bobik píše:...Řidič, čili osoba "podnik živící"...
Co prosím? Já myslel, že dostáváš výplatu od podniku a ne, že ty posíláš peníze k nim :twisted:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 28.12.2011 18:45

Bobik: Pod to se klidně podepíšu =D> =D> .

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 28.12.2011 18:15

OMH Z:arrow: To bylo trošku jinak. Ano, někteří řidiči řvali, že si neodpočinou bo musí popojíždět, ale bylo jich skutečně jen pár. Hlavní problém vznikl se zavedením metrolinek. A to bylo původně prezentováno, že se:
a) ušetří vozy, čili klesne vypravení (někdo mi tenkrát tvrdil že sloučením 22+23 se ušetří asi 12 souprav, byla-li to pravda nevím). Čili úspory.
b) se stejně musí "kvůli Unii a vyhlášce" zajistit takové pauzy kdy řidič nesmí po dobu BP manipulovat s vozidlem - bo předpisy (a řešilo se to hlavně v souvislosti s tzv. "dlouhými pauzami". O chytácích typu rozkouskování, počítání doby neřízení aby vyšla BP a pod. se začlo mluvit až poté, co šel systém ML do kopru a nestíhalo se). Že na to sice je ještě čas, ale prý jsme si to "zkazili sami", takže se to zavede hned (nikdy mi nikdo nedokázal odpovědět které odbory a kolik lidí si to údajně "vyřvalo"). Hlavně by se to mnohde na konečný skutečně nevešlo, pokud by se nepopojíždělo. Takže vyřešit to opravdu bylo potřeba, jenže podnik dle bodu a) - úspory, na to šel pro něj nejsnažší cestou. Řidič, čili osoba "podnik živící" je přece vždy hned na posledním místě. Když jsem se těsně po zavedení IPP ptal proč se neupravilo něco v metru, prostory jsou, bylo mi jedním řídícím pracovníkem (soukromě, nejmenuju) sděleno, že se přeci podnik nepřipraví o zisky z pronájmu prostor, jen proto, aby dělal místnost pro řidiče.

Takže účelové polopravdy, částečné dezinformace a hlavně jak se to podniku, potažmu Ropidu či městu hodí. Jediné co odbory zavinili je to, že tohle celé dopustili a nedokázali tomu účinně zabránit. Bodejť by taky jo, když je to - hlavně na vyšších pozicích - banda línejch lehkoživků co se neumí dohodnout ani mezi sebou a spolupracovat místo neustálýho řešení vlastních žabomyších válek. Jak už jsem napsal několikrát, odbory dokážou perfektně fungovat jen na úrovni vozovny. Na vyšší jen za předpokladu pocitu ohrožení sebe sama a tím pádem riziku ztráty "výhod".

Že celý systém přestávek šel řešit jinak, rozhodně lépe a dostatečně včas a v klidu je zřejmé.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od gabuliatko » 28.12.2011 15:50

ML9 je v pohodě, tam se střídá už dlouho v Motole a na Žižkově. Ale střídalo se jen na svačinu a tu si střídač odstál na konci a v průběhu směny byla jen jedna s návratem na původní vůz. A snaha byla aby řidiči svačili ve svý vozovně.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 28.12.2011 15:20

Chemik: Spíš bych řekl, že se DPP k tomu přidal. :wink: Nárůst by zase tak tragický nebyl cca 2-3 pořadí.

Řepy i Spojovací ML9 zvládali i před přestávkami.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od trainzjohny » 28.12.2011 15:17

chemik píše:to oddělení od vozu, či střídané přestávk jsou mimojiné i proto, že DPP se nevyplatí stojící tramvaje, takže tramvaje většinou ve smyčkách maj pauzu tak akorát na wc a rychlý cigárko a pokračujou v jízdě. Aby mohly bejt půlhodinový konce, musela by smyčka vstřebat třeba 7 metrolinkovejch vlaků, což je u většiny smyček problém. Taky by se muselo razantně zvýšit vypravení...
Nic ve zlým, ale to není pravda, Řepy nyní poberou M9, Spojovací taky, Na BH je místa na M22 akorát a na Hostivaři habaděj, u M17 je problém jen v Modřanech a proložením se stojícíma 21 není ani u ní.

Razantní navýšení vypravení by bylo tak o 5-10%, což zase tak razantní není.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od chemik » 28.12.2011 15:13

to oddělení od vozu, či střídané přestávk jsou mimojiné i proto, že DPP se nevyplatí stojící tramvaje, takže tramvaje většinou ve smyčkách maj pauzu tak akorát na wc a rychlý cigárko a pokračujou v jízdě. Aby mohly bejt půlhodinový konce, musela by smyčka vstřebat třeba 7 metrolinkovejch vlaků, což je u většiny smyček problém. Taky by se muselo razantně zvýšit vypravení...

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od OMH » 28.12.2011 14:12

Ale to si přece vyřvali řidiči v odborech, že si neodpočinou na konečný, když musí co 8 minut popojet a tak se jim vyhovělo s oddělením od vozu. Či si to pamatuju špatně?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od gabuliatko » 28.12.2011 13:54

Lidi nehádejte se.
Odbory na IPP řvaly docela dlouho a několik místností vyloučily. Problém není v místnosti, problém je v tom, že dřív si každý řidič na konci když chtěl tak vylez a popovídal a když nechtěl tak zalez a zalehl. Na IPP nemůže nikam zalízt, bo v místnosti se řeší přesně to, co nám tady MM tapetuje. A že to někteří řešit nechtějí, je vidět i zde v docela hodně afektovaných reakcích. Kdo to řešit nechce tak tomu nezbyde nic jiného než buď být trpěn v KFC či stát na ulici. A to si fakt moc neodpočineš.
Vše ostatní bych viděl jako zástupný problém. Na*ranost takto odpočinutého řidiče se pak přenáší do jeho další služby i do způsobu střídání.
Kde jsou ty doby co si DPP pěstoval tzv. starší řidiče to tyhle debaty dokázal usměrnit ... dneska si jsou všichni rovni a podle toho to vypadá. Na střídacích místech, na WC na konečných ...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 28.12.2011 12:38

Neodporuji.
Samozřejmě poviností řidiče je i převzít vůz a kontrolovat dle předpisů, což na IPP nikdo nedělá, takže to porušování předpisů je. Ono to není jenom o stávce, ale kdyby se na IPP dělala kontrola dle předpisů tak se ve špičce stojí až na Karlák a ani to nemusí být stávka. :wink:

K vlečení/sunutí. Proto je taky snížená rychlost a další omezení pro tuto jízdu

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.12.2011 12:18

9001 píše:...K odborům. .... Když jde o bezpečnost provozu, nevhodné přestávky na IPP, porušování předpisů atd. tak to najednou stávka ne-e.
Máš ještě nějaké dotazy?
Mám pár připomínek:
1.) přestávky na IPP nejsou v rozporu s předpisy
2.) přebírání vozů v místě největšího provozu lidí i okolní IAD sice s bezpečností velmi hraničí, ale určitě né více než sunutí, vlečení či jízda se závadou mající vliv na delší brzdnou dráhu (vše bez cestujících - až na vyjímečné úseky a rozhodnutí řidiče o opaku).
3.) sám si napsal:
9001 píše:MM: Správně. Tvoje práce je jet tzn. i sunutí a vlečení. Ano je to rizikové, ale za to bereš peníze, máš na to školení a jsi poučen co a jak. Víc mě naprosto nezajímá...
4.) Čili OO se jednáním lepší řešení BP než na IPP domoci nepodařilo, takže více dělat nemohou - protože je to v naprostém pořádku (dle předpisů + práce řidičů)!

ZASE SI NÁM TU, JAKO ČASTO, PĚKNĚ ODPORUJEŠ!!! #-o #-o #-o (-X (-X (-X :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 27.12.2011 16:28

MM: Ale v předpise je jasně napsáno. Řidič neleze na střechu. :!: Takže když ti z PD řeknou lze na střechu tak je pošleš do háje. Nevím, kde je tady rozpor. Tebe zajímá to co se týká řidiče a to jsi pochopil.

K odborům. Můj názor tu je všeobecně známý. Když šáhnu na peníze řidičům tak znají každý paragraf, odstavec a nevím co ještě. Hned stávka atd. Když jde o bezpečnost provozu, nevhodné přestávky na IPP, porušování předpisů atd. tak to najednou stávka ne-e.
Máš ještě nějaké dotazy?

Odpovědět