Úřední korespondence a rady k ní

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.2.2017 12:28

Za vypadnutí z vlaku dveřmi od letoška mohou čelit obvinění i České dráhy
http://olomouc.idnes.cz/pad-ditete-z-vl ... zpravy_stk
Zodpovědnost za loňskou tragédii, při které z rychlíku u Olomouce špatně zavřenými dveřmi vypadlo dvouleté dítě a zemřelo, nesou podle policie vlakvedoucí a průvodčí. Kriminalisté je obvinili z usmrcení z nedbalosti. Podle jejich vyjádření se přitom obvinění jen těsně vyhnuly i samotné České dráhy.
......
Vlakový personál tím podle policistů porušil předpisy dopravce, které mu ukládají zkontrolovat zavření dveří minimálně pohledem z nástupiště. Kvůli jinému úhlu by ženy mohly vidět na kliku a podle její polohy poznat, že dveře jsou špatně zavřené (psali jsme zde). Pokud by se ovšem podobná tragédie opakovala, čelil by podle vyšetřovatelů obvinění zřejmě i samotný dopravce.
„Kdyby se to stalo letos, tak bychom velmi pravděpodobně obvinili i České dráhy. Loni ale trestní řád obvinění právnických osob z usmrcení z nedbalosti ještě neumožňoval,“ řekl kriminalista Marcel Chmelina.
„O problémech s těmito dveřmi na starých vagonech vědí dráhy dlouhodobě a mají povinnost provést taková opatření, aby k nim nedocházelo,
“ dodal olomoucký vrchní komisař Jiří Kubák.
.......

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 20.12.2016 22:38

MM: Za poslední rok a půl to spíš řeším opačně :lol: :lol: a o to je to větší fuška...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.12.2016 20:18

Petrpes píše:
MM-Mikulovsky píše:Poradna: Jak správně doručovat zaměstnavateli?
https://www.novinky.cz/kariera/424181-p ... ateli.html
Copak MMMilane, ty chceš dát DPP výpověď a on ji neche přijmout, protože jsi rozměrná kapacita o výšce zastávkového sloupku ;)
1.) ono je vhodné prokazatelně zaměstnavateli předat/doručit písemně i jiná sdělení než výpověď
2.) chodí sem nejen zaměstnanci DPP a třeba naopak by rádi přešli jinam (zrovna např. i k DPP), ale jejich současný zaměstnavatel jim dělá "caviky" s odchodem :!:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Petrpes » 20.12.2016 19:26

MM-Mikulovsky píše:Poradna: Jak správně doručovat zaměstnavateli?
https://www.novinky.cz/kariera/424181-p ... ateli.html
Copak MMMilane, ty chceš dát DPP výpověď a on ji neche přijmout, protože jsi rozměrná kapacita o výšce zastávkového sloupku ;)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.12.2016 18:00

Poradna: Jak správně doručovat zaměstnavateli?
https://www.novinky.cz/kariera/424181-p ... ateli.html

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MF » 18.12.2016 16:07

Bobik píše:V drážním zákoně se praví něco v tom smyslu (jsem teď línej hledat onu citaci), že konkrétní opatření k zabezpečení provozu dráhy si řeší provozovatel příslušné dráhy vydáním provozních předpisů. A víc tam řešit vlastně ani není potřeba.
přesně, pokud tedy je jednokolejná trať zabezpečena pouze JŘ, tak to tak prostě je. Zákon to umožňuje. jinou věcí je morálnost takového zabezpečení. Ani ten Liberec není dokonalý. Občas nějaké relátko neodpadne, nějaká brnkačka nesepne, nebo se při odjezdu rozsvítí něco jiného než má, ale tak nějak to postačuje. Nebezpečí srážky je výrazně eliminováno, ale jsou situace, kdy k MU dojít může - třeba když se k výhybně blíží tramvaj a druhá z ní nedovoleně právě odjíždí. I přes výpadek napájení ty tramvaje ještě jedou a jsou třeba v nepřehledném úseku (Proseč pošta z obou směrů)...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.12.2016 11:57

Autobus přejel ženu. Mohla si za to sama, řekl soud
https://www.novinky.cz/krimi/423959-aut ... -soud.html
Většina řidičů či chodců očekává od ostatních účastníků provozu nejen dodržování pravidel, ale i předvídavost a slušnost. Jenže důležité je, aby se chovali stejně a nejednali iracionálně a nepředvídatelně. Konstatoval to brněnský Krajský soud, když osvobodil řidiče autobusu, který přejel ženu vystupující z auta těsně za zastávkou. Žena utrpěla těžká zranění a bude mít zřejmě trvalé následky.
...........

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 30.11.2016 6:31

V drážním zákoně se praví něco v tom smyslu (jsem teď línej hledat onu citaci), že konkrétní opatření k zabezpečení provozu dráhy si řeší provozovatel příslušné dráhy vydáním provozních předpisů. A víc tam řešit vlastně ani není potřeba.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 29.11.2016 22:25

MM: Myslím si co PV. Pokud není ZZ, tak je rozhled automaticky...
Ani se o tom nějak moc nikdy nepolemizovalo nebo ne?

Spíš se občas někdo pozastaví nad reálnou stránkou věci a věnování se řízení při určitých nehodách :wink:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od P_V » 29.11.2016 21:17

Není to snad dáno samo sebou? Že by se bez rozhledu mohlo jezdit jen pokud by to bylo nějak zaručeno (autoblok a kříž na každém přejezdu, jako třeba na jednokolejce v Liberci).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.11.2016 17:51

mám problém - ať hledám jak hledám, tak nikde nevidím v tzv. obecných (celostátních = nevnitropodnikových) předpisech nařízení, že na dahách tramvajových se jezdí tzv. narozhled (jak to tady někteří diskutující opakovaně v minulosti tvrdili - zejména ohledně nehod TRAM s překážkami (jinými TRAM či osobami) na TT vedených/ležících mimo PK :!:

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od cwapa » 08.11.2016 23:56

MM-Mikulovsky píše:Měl předvídat, odsoudili šoféra za zmrzačení motorkáře. ÚS se ho zastal
http://zpravy.idnes.cz/ustavni-soud-neh ... domaci_mav
Ústavní soud zrušil rozhodnutí, kterými obecné soudy uznaly řidiče automobilu vinným za následky vážné srážky s motorkou. Označil je za extrémně vadné. Opilý motorkář tehdy automobil začal předjíždět ve chvíli, kdy odbočoval vlevo. Po kolizi zůstal doživotně postižený.
.....
Přestože okresní i krajský soud následně usoudily, že 70 procent viny nese motocyklista, řidiče automobilu uznaly vinným z přečinu těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti s tím, že nevěnoval dostatek pozornosti situaci za sebou a měl předjímat, že se za ním někdo pohybuje. V neposlední řadě mu vyčetly, že se měl bezprostředně před zahájením manévru podívat do zrcátka. Kromě podmínky mu uložily povinnost zaplatit rodině motorkáře 800 tisíc korun.
V provozu nastávají situace, za něž nikdo nemůže
Ústavní soud (ÚS) tyto verdikty nyní zrušil. „Soudy došly k závěru, že je řidič vinen, jen na základě toho, že došlo ke střetu. Nebylo prokázáno, zdali měl těsně před manévrem možnost zjistit, že se za ním pohybuje motocykl, jehož řidič porušuje úmyslně hned několik pravidel silničního provozu,“ uvedl soudce zpravodaj Jaromír Jirsa.
Soudy podle něj měly vést dokazování mnohem pečlivěji, aby prokázaly, že řidič měl možnost něco podobného předvídat. „Je třeba se smířit s tím, že v provozu někdy nastávají situace, za které prostě nikdo nemůže. Obecné soudy dospěly k závěru, že řidiči odbočující vlevo musí po celou dobu bedlivě hlídat situaci za sebou a nemá právo důvěřovat, že ostatní řidiči se chovají v souladu s pravidly silničního provozu,“ doplnil.
Advokát řidiče Jiří Kubala uvedl, že mladík měl motorku velmi krátce a před střetem ujel pod vlivem zhruba 40 kilometrů. „Jsme rádi, že soud vyslyšel stížnost. Klient žije na malé vesničce a následky spolu s celou rodinou snáší hlavně v té osobní rovině. Že je mu kladena vina za následky kolize,“ řekl.
Za nejzávažnější po právní stránce považuje to, že v Česku není jasné, jak se správně odbočuje doleva. „To považuji za zcela absurdní,“ dodal s tím, že soudy odmítly také pořízení revizního znaleckého posudku.
ÚS: Úprava je dostatečná
Třeba Nejvyšší správní soud a Nejvyšší soud okamžik zahájení odbočování skutečně chápou odlišně. Podle prvního je to chvíle, kdy řidič začne blikat, podle druhého moment, kdy začne točit volantem a pouštět spojku.
„Myslím si, že úprava je dostačující a doufám, že se nedočkám toho, že mi norma bude po sekundách říkat, teď zapni blinkr, teď začni točit volantem. Není cesta, přijmout na každý manévr další normu, je třeba se řídit selským rozumem, vybavit si situaci na vozovce, uvědomit si, že odbočování vlevo je snad nejtěžší manévr. Řidič musí pozorovat situaci za sebou, před sebou, zprava a nelze po něm požadovat, aby za každé situace předpokládal, že ho v tu chvíli někdo nepovoleně předjíždí,“ dodal Jirsa.
.....
Co kdyby jsi zkopíroval rovnou celý článek? Pak už bys alespoň nemusel dávat odkaz.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.11.2016 23:32

Měl předvídat, odsoudili šoféra za zmrzačení motorkáře. ÚS se ho zastal
http://zpravy.idnes.cz/ustavni-soud-neh ... domaci_mav
Ústavní soud zrušil rozhodnutí, kterými obecné soudy uznaly řidiče automobilu vinným za následky vážné srážky s motorkou. Označil je za extrémně vadné. Opilý motorkář tehdy automobil začal předjíždět ve chvíli, kdy odbočoval vlevo. Po kolizi zůstal doživotně postižený.
.....
Přestože okresní i krajský soud následně usoudily, že 70 procent viny nese motocyklista, řidiče automobilu uznaly vinným z přečinu těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti s tím, že nevěnoval dostatek pozornosti situaci za sebou a měl předjímat, že se za ním někdo pohybuje. V neposlední řadě mu vyčetly, že se měl bezprostředně před zahájením manévru podívat do zrcátka. Kromě podmínky mu uložily povinnost zaplatit rodině motorkáře 800 tisíc korun.
V provozu nastávají situace, za něž nikdo nemůže
Ústavní soud (ÚS) tyto verdikty nyní zrušil. „Soudy došly k závěru, že je řidič vinen, jen na základě toho, že došlo ke střetu. Nebylo prokázáno, zdali měl těsně před manévrem možnost zjistit, že se za ním pohybuje motocykl, jehož řidič porušuje úmyslně hned několik pravidel silničního provozu,“ uvedl soudce zpravodaj Jaromír Jirsa.
Soudy podle něj měly vést dokazování mnohem pečlivěji, aby prokázaly, že řidič měl možnost něco podobného předvídat. „Je třeba se smířit s tím, že v provozu někdy nastávají situace, za které prostě nikdo nemůže. Obecné soudy dospěly k závěru, že řidiči odbočující vlevo musí po celou dobu bedlivě hlídat situaci za sebou a nemá právo důvěřovat, že ostatní řidiči se chovají v souladu s pravidly silničního provozu,“ doplnil.
Advokát řidiče Jiří Kubala uvedl, že mladík měl motorku velmi krátce a před střetem ujel pod vlivem zhruba 40 kilometrů. „Jsme rádi, že soud vyslyšel stížnost. Klient žije na malé vesničce a následky spolu s celou rodinou snáší hlavně v té osobní rovině. Že je mu kladena vina za následky kolize,“ řekl.
Za nejzávažnější po právní stránce považuje to, že v Česku není jasné, jak se správně odbočuje doleva. „To považuji za zcela absurdní,“ dodal s tím, že soudy odmítly také pořízení revizního znaleckého posudku.
ÚS: Úprava je dostatečná
Třeba Nejvyšší správní soud a Nejvyšší soud okamžik zahájení odbočování skutečně chápou odlišně. Podle prvního je to chvíle, kdy řidič začne blikat, podle druhého moment, kdy začne točit volantem a pouštět spojku.
„Myslím si, že úprava je dostačující a doufám, že se nedočkám toho, že mi norma bude po sekundách říkat, teď zapni blinkr, teď začni točit volantem. Není cesta, přijmout na každý manévr další normu, je třeba se řídit selským rozumem, vybavit si situaci na vozovce, uvědomit si, že odbočování vlevo je snad nejtěžší manévr. Řidič musí pozorovat situaci za sebou, před sebou, zprava a nelze po něm požadovat, aby za každé situace předpokládal, že ho v tu chvíli někdo nepovoleně předjíždí,“ dodal Jirsa.
.....

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.8.2016 3:54

Paradoxy v pojištění: pojistka na půl kola, spoluúčast dvojnásobná
http://finance.idnes.cz/absurdity-v-nez ... 00_poj_sov
............
Garážový paradox
Některé situace, které mohou nastat, jsou zcela paradoxní. Dobrým příkladem je krádež sady zimních pneumatik, střešního nosiče nebo třeba GPS navigace z garáže. Zde je potřeba rozlišit, zda se odcizené věci nacházejí volně položené v garáži. Pokud ano, jsou pojištěny v rámci domácnosti. Ovšem pokud je například střešní nosič pokud umístěn na vozidle v garáži a chceme, aby se na něj vztahovalo nějaké pojištění, je potřeba mít k havarijnímu pojištění vozidel sjednané ještě připojištění příslušenství.
.........

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.7.2016 23:38

nějakou náhodou jsem narazil na diskuzi obsahující:
Adam Křivský
"Jo, starý dobrý semafor třeba na Hradčanské vyvolává snad víc nebezpečných situací, než kolika předchází."
Martin Pištora
"Tam je problém s tím, že jsou 3 semafory za sebou a ne každý se dívá na ten správný.
Další problém je se středním úsekem přes tramvajový pás, který nejspíš není vozovkou. Tedy by tam semafor pro chodce vůbec neměl být, protože dle § 74 může řídit jen přecházení přes vozovku.Zcela jisté pak je, že v tom místě není přechod pro chodce. "
Miroslav Grossman
"Ja bych řekl, že tam být může. Tento paragraf říká, že chodci se červenou přes tramvajový pás neřídí. Je to vlastně jen informace. Přednost tramvaji dát musí."

361/2000Sb., §74 píše:(1) Pro chodce se užívá těchto signálů dvoubarevné soustavy, popřípadě i doprovodných akustických signálů, které znamenají
a) "Signál pro chodce se znamením Volno", že chodec může přecházet vozovku; rozsvítí-li se poté signál "Signál pro chodce se znamením Stůj!", smí chodec dokončit přecházení k světelnému signalizačnímu zařízení s tímto signálem,
b) "Signál pro chodce se znamením Stůj!", že chodec nesmí vstupovat na vozovku.
(2) Tam, kde jsou světelná signalizační zařízení pro chodce vybavena tlačítkem pro chodce, smí chodec po stisknutí tlačítka vstoupit na vozovku teprve na znamení signálu "Signál pro chodce se znamením Volno".
Tak kdo se ujme "boje" za odstranění SSZ pro chodce přes TT oddělené ostrůvky od vozovky, která ty TT (blízko) ani nekříží :?:

Odpovědět