Úřední korespondence a rady k ní

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Karotka » 20.6.2012 1:17

Kvůli chystanému ropidoaktivnímu záření si dovolím oživit tohle téma. Nejspíš čtou i fóra, ale pro jistotu jsem jim to poslal oficiálně (viz přílohu - je to dlouhé). V oficiální verzi je samozřejmě plné jméno i bydliště.

Jak bylo to přísloví - kdo se bojí, nesmí do lesa, a kdo se nebojí, toho pošlem do háje? :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od chemik » 01.1.2012 20:48

nalejme si čistého vína - brácha má pravdu a navíc použil barvičku i podtržítko!

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Fořtík » 01.1.2012 20:16

MM-Mikulovsky píše:9001: Co vím, tak někteří - zejména z těch, co odsud žel odešli, ji ztratili dávno - ale URČITĚ (dle jejich ústního vyjádření) TU TRPĚLIVOST NEMĚLI S TEBOU!
Nechtěl jsem to psát, Milane, ale když se tu tak do Romana navážíš, tak musím - spoustu lidí neodešlo kvůli Romanovi, ale kvůli TOBĚ.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 01.1.2012 19:05

MM: Ok končím diskuzi na téma pojistek, protože to nikam nevede.
Vrátím se k tomu řidiči/technikovi. Minimálně nemá na to oblečení, obutí a nevím co ještě... Hlavně narážím na to kdyby se něco stalo :wink:

Sunutí a vlečení komentovat nebudu. Můj názor už jsem tu napsal.

Nevím na koho narážíš, že se mnou nemohl vydržet, ale já bych s tebou nemohl pracovat ani 5 minut. :wink:

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od chemik » 01.1.2012 18:40

je to zvláštní, ale souhlasim s 9001. Milane, nechápu, jak dloui tě ještě bude bavit řešit kraviny, které ti nepřísluší řešit...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.1.2012 18:11

Brejšín: Na to se mne už také někteří ptali - reakce zní a kde je naopak výslovně psáno, že je myšlena trolej pod proudem? Zejména, když pro polohu do 1m jsou dva sloupce! Prostě směrnice, ve snaze být krátká, neobsajuje spoustu důležitých věcí - a jsou potom složitě uvedeny v nutně násobně dlouhých mnoha přílohách!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 01.1.2012 18:50, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Brejšín » 01.1.2012 18:00

hele, a dočetl jsi se zda ten zákaz platí i když je trolej zazemněná?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.1.2012 17:36

9001: Co vím, tak někteří - zejména z těch, co odsud žel odešli, ji ztratili dávno - ale URČITĚ (dle jejich ústního vyjádření) TU TRPĚLIVOST NEMĚLI S TEBOU!
1.) Jsem přesvědčen, že v mém případě úřadu práce, respektive spíše bezpečnosti práce, pojišťovně ... (a nevím komu všemu) by skutečnost, že se dotyčný dostal na místo jako řidič porouchaného vozu a ne RR ve službě by byla totálně jedno, pokud k provedení jím běžně vykonávaných činností i v momentálním postavení dostal souhlas PD (či jiného příslušného nadřízeného). Defakto to je rovno jízdě s/bez vědomí DP s TRAM - např. dispečer třeba mimo službu uvidí totálně fatální průser řidiče a převezme od něj řízení a nahlásí/nenahlásí to PD (např. pokud v druhém zjištěném/dodatečně nezakamuflovaném případě udělá MU bude mít VELKÉ PROBLÉMY - pojišťovna nic hradit nebude. Ovšem on tu TRAM obecně řídit může = PČR by jej z ÚMYSLNÉHO obecného ohrožení, jehož by se dopustil bez držení "řidičského oprávnění", obvinit nemohla).

2.) PO TOSÍCÍ TI OPAKUJI, jako řidiče mne MUSÍ VELMI ZAJÍMAT, jestli budu muset být od nejbližšího obratiště (možnosti odstavení) vlečen či po tam provedené opravě (jako dnes po druhé ráno) dokáži s TRAM odjet tzv. vlastní silou (byť by to bylo třeba na HP, protože i to je násobně bezpečnější než vlečení či dokonce sunutí)!!!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 01.1.2012 16:25

MM: Skoro začínám ztrácet trpělivost.
K tomu zákonu. Rozděluje je podle toho jak se v podniku vyskutují. Nechci vidět ten mazec, kdyby se něco stalo řidiči v tvém příkladu (elektrotechnik u DPP na HPP a brigádně řidič). To si úřad práce pěkně smlsnul protože ten pro DPP dělat řidiče a ne technika.
Odporovat můžeš, ale byl jsem nepochopen. Bral jsem řidiče na plný úvazek, který má zálibu v elektru, takže opačný případ než píšeš ty.

Nepletu nic. Prostě 14T a 15T se při poruše pojistek musí odsunout. Znovu opakuji, že strkáš nos do něčeho do čeho ti vůbec nic není. Směrnice tobě jako řidiči zakazuje tam lézt. Co s tím bude dělat rychlá rota a nebo kdokoli jiný už není tvůj problém. To at řeší ti dotyční. :roll:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.1.2012 15:07

9001: Ad. 1 a) Zákon nastavuje, tou kritizovanou směrnicí naprosto nedodržené, dělení lidí a popis jejich (ne)oprávnění k určitým manipulacím!
b) Dovolím si nesouhlasit - při tvém výkladu by v situaci, že zrovna v době poruchy TRAM s ní jede tzv. brigádně (či dočasně z provozních důvodů přeložený) člověk pracující běžně u DP (či jeho dodavatelů) jako technik a denně ty TRAM opravuje a byť by byl ze všech nejlepší a (jako jediný) dokázal nejrychleji a nejlépe závadu zjistit a opravit, tak by to apriory udělat nemohl, i kdyby mu to PD 1000x povolil. #-o #-o #-o #-o #-o

Ad 2 a) Pleteš páté přes deváté - nepodařilo-li se rychlé řešení zprovoznění, tak se uvolňuje "násilím" = sunutím (zejména, když - jako včera se, při snaze zprovoznit, situace násobně zhoršila).
b) Řeším to, že dle znění kritizované normy v této části tabulky o 14T a 15T by na tu střechu nemohl nikdo ani na tom SN a muselo se z něj vléci do vozovny. Jenže ta tabulka přece zní, že vlastně ani tam pod vypínatelným úsekem TV s pojistkami na střeše nikdo manipulovat nesmí!!! #-o #-o #-o #-o #-o

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 01.1.2012 13:33

MM: Dovolím si s kolegou nesouhlasit. Zákon nastavuje minimální znalost pro dané podmínky, ale provozovatel si může určit kdo mu s tím bude hýbat.
Pak bude řidič, který má zálibu v elektřině a dělá si zkoušky jako koníček. I tak do toho nesmí šáhnout.

Ale upřímně nevím co pořád řešiš. Už vidím rychlou rotu jak leze na Andělu na tramvaj, aby měnila pojistky a celkově se v tom hrabala. Radši to nechají odsunout na SN, aby na to měli klid, takže tomu sunutí stejně neujdeš...
Zářný příklad z tvého silvestra. Proč se ti rychlá rota do toho nepustila na fakultě a musel si až na Výstaviště?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.1.2012 13:15

Včera se ke mne od jednoho z kolegů dostala velmi podnětná až závažná reakce ke směrnici 71-2011-00 Výměna pojistek na drážních vozidlech - tramvajích
Domnívám se , že v každém předpise týkajícím se elektrotechnických zařízení je uvedeno oprávnění vyplývající ze zákona. To se vztahuje i na předpis pro výměnu pojistek. Takovýto předpis je tzv. podzákonou normou. Ta nesmí být v rozporu se zákonem. To co je v rozporu se zákonem v takové normě nemá platnost a taková norma apriori, protože byť její část byla v rozporu se zákonem, tím ztrácí platnost.
V zákoně je jasně stanoveno oprávnění pro jednotlivé osoby:
1. Osoba oprávněná - tedy odborník s příslušným vzděláním a zkouškami, a vydaným oprávněním příslušného dozorového úřadu. Její oprávnění je mimo jiné definováno i výši napětí zařízení, zda může pracovat na zařízení pod trolejí
2. Osoba poučená - tedy osoba jejíž oprávnění je nějakým způsobem omezeno, např. stanovením jakého zařízení a v jakém rozsahu se smí dotýkat (měnit pojistky - za použití určitých opatření, např. stažení pantografu,vypnutí zařízení atd.
3. Uživatel - osoba, která sice může zařízení užívat, ale nesmí provádět žádné opravy,seřizování, odkrývání bezpečnostních krytů.

Pakliže norma neodpovídá těmto bodům nesmí vstoupit v platnost, případně musí být její platnost zrušena. Je pravdou, že pro každou z těchto osob je podle jejího oprávnění třeba odděleně stanovit, s jakým zařízením smí a jakým způsobem přicházet do styku a jakým způsobem smí se zařízením manipulovat. Případně u nižších oprávnění výslovně stanovit, jakého zařízení se nesmí dotýkat, případně k jakému zařízení se nesmí ani přibližovat.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 30.12.2011 19:56

Ale mám. Za svůj "poměrně krátký" :D život jsem již stihl vystřídat mnoho různých povolání. Většinou jsem skončil právě kvůli těm mnohdy nesmyslným nárokům. Já vím, že to zní rouhavě, ale "kvalita" zaměstnavatelů se zhusta odvíjí od toho, nakolik si zaměstnanci nechají s.át na hlavu.
Pravda, jsem "držka" a zhusta si za to můžu sám, neboť se jaksi nevyplácí nadřízenému nejen říct že je úplně blbej, ale ještě mu to i dokázat. Oni to pak těžce nesou a pláčou. :lol:

Co se týče "starých pardálů" - no právě, všechno už tu bylo. Proto mě nesmírně irituje, když přijde nějaký "nový nadějný inteligentní manager" a začne zas objevovat Ameriku. #-o

Ale máš pravdu, už dost.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od willyjeff » 30.12.2011 18:50

Bobik píše:S tou sviní úplatnou v zásadě souhlasím :lol: , ovšem začínám mít pocit, že výše úplatku v poslední době jaksi nevyrovná počet kokotin. 8-)

A ano, taky nemám nic proti názoru že podnik je důležitější. Ovšem odsud - podsud! To že se to v poslední době řeší jak někde v Delvitě se odráží na kvalitě. Jak zaměstnanců, tak i odvedené práce.
To už silně off-topicujeme, ale ty asi moc nemáš srovnání s ostatními povoláními a jejich nároky na ně. Tedy, co si napožadují zaměstnavatelé. Manželka hledá už půl roku práci. Zkušenosti s vedoucí pozicí, VŠ vzdělání, praxe s informačními systémy a databázemi a bude ráda, když bude brát alespoň to, co my...Tak bych mohl pokračovat...Ale radši to utneme, protože se mi nezdá, že by tahle diskuze měla nějaký závěr, ke kterému by jsme mohli směřovat :)

A že se tu najednou něco řeší jinak? Z vyprávění starých pardálů jsem pochopil, že tohle všechno už tu bylo. Jak totalitní ústrojová kázeň, tak i výjezd a následné zatažení do jiné vozovny, dokonce i střídané přestávky tu kdysi prý byly. Stále si nepřipadám nijak šikanovaný. Pořád se můžu zavřít do kabiny a nic nevidět ani neslyšet. Když si člověk nevymejšlí blbosti, podnik ho nechá být.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 30.12.2011 17:15

S tou sviní úplatnou v zásadě souhlasím :lol: , ovšem začínám mít pocit, že výše úplatku v poslední době jaksi nevyrovná počet kokotin. 8-)

A ano, taky nemám nic proti názoru že podnik je důležitější. Ovšem odsud - podsud! To že se to v poslední době řeší jak někde v Delvitě se odráží na kvalitě. Jak zaměstnanců, tak i odvedené práce.

Odpovědět