Stránka 11 z 40

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 16.3.2015 23:55
od MM-Mikulovsky
9001 píše:........... Pokud se jedná o ty centimetry, co píšeš, tak maximálně urazí zrcátko a nebo auto trochu škrábne. To je fakt hned na souzení za obecné ohrožení... :roll:
........
kolik % zaparkovaných aut stojí rovně (s obrubníkem/TT)?
sice uvedený příklad je extrémní, ale není ojedinělý - na délce OA cca do 5m jsem zažil rozdíl mezi jeho k TT nejvzdálenější a naopak nejbližší částí výrazně přes 0,5metru = i v menších rozdílech to znamená, že k TT není nejblíž zpětné zrcátko toho parkujícího OA, ale přední či naopak zadní blatník (případně vytočené přední kolo)

jinak jen na zablokování TT se dá, dle mne, "použít" (neúmyslné) porušení trestného činu poškození obecně prospěšného zařízení

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 16.3.2015 22:51
od 9001
MM:
1) Mnohokrát se ukázalo, že zdržení tram nikoho moc netankuje a navíc DPP neumí rozumně vymáhat svoji škodu, která tímto vznikla.
2) Že řidič tramvaje je odpovědný za to, že odhadne profil vozu. Pokud se jedná o ty centimetry, co píšeš, tak maximálně urazí zrcátko a nebo auto trochu škrábne. To je fakt hned na souzení za obecné ohrožení... :roll:

P_V: Myslíš to AUDI na přejezdu? :lol:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 16.3.2015 20:01
od MM-Mikulovsky
9001: myslím, že většina řidičů jedná při "protahování se" kolem parkující IAD minimálně podobně jako já = vidí-li blízko TT auto, kolem něhož ještě v tom místě nejeli, tak minimálně zpomalí, případně i zastaví a podívají se podél vozu (nemá smysl, jedná-li se o místo v oblouku).

Ovšem jedou-li kolem takového auta opakovaně, tak jedou často rychleji než minule (dle vzdálenosti IAD od TT a stavu TT vedle něj) - ovšem slyšel jsem, že se to již někomu "nevyplatilo" = auto mezi "koly" kolegy na lince TRAM muselo odjet a vrátit se do stejného místa, ale blíž TT!

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 16.3.2015 19:22
od 9001
MM-Mikulovsky píše:
9001 píše:....
Na dálnici se jezdí 130 km/h, v obci do 50 km/h... Potom i úplně jinak reaguje na překážky...
...
na dálnici 130km/h jedou SILNIČNÍ VOZIDLA po drsné vozovce na drsných pneumatikách o nařízeném natlakování
v obci 50km/h může jet DRÁŽNÍ VOZIDLO - TRAMVAJ po hladké tvrdé kovové kolejnici hladkými tvrdými kovovými koly
= výsledná brzdná dráha je v uvedených případech srovnatelná! :lol: :lol: :lol:
A já si najivně myslel, že bereš plat, aby si to vozidlo zvládnul...

Nic to nemění na tom, že pokud bude jedno auto vyčnívat z řady zaparkovaných vozidel, tak jenom ***** ho dokáže nabrat...

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 16.3.2015 17:49
od MF
P_V píše:
9001 píše:Špatně zaparkované auto nehodu samo o sobě nehodu nezpůsobí...
Kupodivu policie je jiného názoru. Něco z toho se i medializovalo, např. "odložené" audi u Vraňan.
Asi nebudu sám, kdo bude cítit, že toto je úplně něco jiného žé.

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 16.3.2015 17:18
od MM-Mikulovsky
9001 píše:....
Na dálnici se jezdí 130 km/h, v obci do 50 km/h... Potom i úplně jinak reaguje na překážky...
...
na dálnici 130km/h jedou SILNIČNÍ VOZIDLA po drsné vozovce na drsných pneumatikách o nařízeném natlakování
v obci 50km/h může jet DRÁŽNÍ VOZIDLO - TRAMVAJ po hladké tvrdé kovové kolejnici hladkými tvrdými kovovými koly
= výsledná brzdná dráha je v uvedených případech srovnatelná! :lol: :lol: :lol:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 16.3.2015 17:02
od P_V
9001 píše:Špatně zaparkované auto nehodu samo o sobě nehodu nezpůsobí...
Kupodivu policie je jiného názoru. Něco z toho se i medializovalo, např. "odložené" audi u Vraňan.

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 16.3.2015 16:54
od 9001
MM: Pořád motáš dvě věci dohromady...

Na dálnici se jezdí 130 km/h, v obci do 50 km/h... Potom i úplně jinak reaguje na překážky...

Jinak píšeš blbosti. Sjeté pneumatiky můžou ovlivnit ovladatelnost vozidla... Špatně zaparkované auto nehodu samo o sobě nehodu nezpůsobí...

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 16.3.2015 16:50
od MM-Mikulovsky
XSC píše:
9001 píše:Nehodu způsobí řidič tramvaje, který za a) neodhadne jízdní profil, b) nezastaví před překážkou i přesto, že jezdí na rozhled...
Veškerá silniční doprava jezdí na rozhled, dálnici nevyjímaje...
+ mnou uvedený 1. názor z diskuzí pod články není zcela pravdivý - řidička zastavením (odstavením) v prostředním pruhu (ze tří) porušila pravidla pro konání uvedeného na dálnici a vlastně obdobné porušují řidiči zaparkovaných aut přesahujících do TRAMvajového pásu (jízdního profilu).
Z:arrow: jde o to, že když dnes pojišťovny krátí náhradu škod např. pro nadměrně (pod předpisy nařízené minimální hodnoty) sjeté vzorky pneumatik = za "vědomé/úmyslné" (minimálně nezkontrolováním stavu vozidla) porušení nařízení, jenž přispělo (resp. jen mohlo přispět) ke vzniku nehody a tedy jí způsobené škody,
TAK JSEM TOHO NÁZORU, ŽE SHODNĚ MAJÍ POSTUPOVAT V PŘÍPADECH PORUŠENÍ PRAVIDEL (ZÁKAZŮ) STÁNÍ (ODSTAVENÍ ČI ZASTAVENÍ - NAPŘ. "OBECNĚ" V NEPŘEHLEDNÉM MÍSTĚ MIMO OBEC).
Z:arrow: Viníkem nehody TRAM x parkující IAD je:
a) řidič TRAMvaje, ale řidič (není-li prokazatelný či se sám nepřizná, tak majitel-respektive provozovatel) toho IAD porušil zákaz stání na TRAM pásu = dostane pokutu za tento dopravní přestupek + pojišťovna (dle výše uvedeného vzoru) mu pokrátí výplatu náhrady škody!
b) rovnoceně oba účastníci nehody, protože každý z nich porušil nějaké nařízení/zákaz pravidel provozu na PK a bez toho by k nehodě nedošlo = pojišťovny (tzv. povinné ručení) si "myjí ruce"/"jsou z obliga", protože škodu na vozidlech si budou muset uhradid sami řidiči (potažmo z pojistek tzv. havarijních - je-li vozidlo soukromé či tzv. na blbost - je-li vozidlo zaměstnavatele) na tom svém

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 16.3.2015 10:59
od XSC
9001 píše:Nehodu způsobí řidič tramvaje, který za a) neodhadne jízdní profil, b) nezastaví před překážkou i přesto, že jezdí na rozhled...
Veškerá silniční doprava jezdí na rozhled, dálnici nevyjímaje...

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 15.3.2015 23:40
od 9001
MM: Neprožívej všechno tolik...

Dálnice vs tramvajový pás ve městě. Nechceš snad diskutovat o rozdílech?

K tomu o co se snažíš... Zaparkované a zajištěné auto ve městě nemůže z podstaty způsobit nehodu. Nehodu způsobí řidič tramvaje, který za a) neodhadne jízdní profil, b) nezastaví před překážkou i přesto, že jezdí na rozhled...

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 15.3.2015 22:14
od MM-Mikulovsky
dám to sem:
Řidička s defektem odstavila auto v prostředním pruhu D1
http://www.novinky.cz/krimi/364307-ridi ... hu-d1.html
Řidička píchla a zastavila v prostředním pruhu D1, tvořily se kolony
http://praha.idnes.cz/d1-ridicka-pichla ... ntent=top6

JE TŘEBA SLEDOVAT VÝSLEDNÝ TREST PRO UVEDENOU "ŘIDIČKU", DO JEJÍHOŽ VOZU ODSTAVENÉHO V PROSTŘEDNÍM PRUHU D1 NARAZILO JINÉ AUTO A PČR NEVÍ, JESTLI (A JAK) JI MÁ ZA UVEDENÉ KONÁNÍ POTRESTAT.


V diskuzích pod články se najdou (mimo) jiné názory:

1.) zákon o provozu na PK neporušila = nemůže být uznána ani jako spoluviník nehody (myslím, že takovýto hypotetický případ tu v minulosti někdo na TF uváděl - že by MF?)
2.) má být obviněna (a následně soudem uznána) ze spáchání trestného činu obecné ohrožení

Z:arrow: UVEDENÉ KONÁNÍ ŘIDIČKY JE SROVNATELNÉ S ODSTAVENÍM VOZU (I JEN ČÁSTEČNĚ) NA TRAMVAJOVÉM PÁSU (a jeho následným poškozením jedoucí TRAMvají).

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 08.12.2014 12:21
od Fořtík
MF píše:Jenže pořád to bude toho zadního, protože ten musí dodržet bezpečnou vzdálenost. Ten první dostane maximálně pokutu za přestupek a pokud nebude úplně blbej, tak vždycky si nějaký důvod k zastavení vymyslí...
Však jsem to tak napsal. 8-) Nevymyslel si nic, dosvědčil jsem jim, že zastavil naprosto bezdůvodně. Nepřišlo mi fér, aby z toho vyšel bez trestu.

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 08.12.2014 7:56
od MF
Mihaj píše:Spoluvina se pak samozřejmě uplatní i při úhradě škody z povinného ručení. Byl jsem účastníkem nehody :auto :auto, kde jsem mohl být spoluviníkem, kdyby to ten druhý nevzal celé na sebe (byla to víc jeho vina, ale nebylo to úplně jednoznačné). Policajty jsme nevolali, ale člověk z jeho pojišťovny se hodně kroutil, když měl platit a pořád tvrdil, že to byla spíš spoluvina - chtěl zaplatit jen polovinu škody a zbytek by byl na mně. Nicméně podepsal = podepsal. Bylo to cca před rokem.
Jenže jde o to co myslíš tím "méně vinen". K pojišťovně: pokud by byli viníci oba, tak nezaplatí škodu nikomu (případně jen z havarijnky). Pojišťováci se budou kroutit vždy a všude, aby nemuseli platit...

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Napsal: 08.12.2014 7:53
od MF
Fořtík píše:
MF píše:Ke spoluvině - nepoužívá se..
Není to tak dlouho, dva, tři roky. Jel jsem na Rohanském nábřeží a vedle mě to auto na místě zaflekovalo. Samozřejmě to za ním do něj a ten za nima ještě do nich. Protože jsem to všechno viděl, tak jsem jim to dosvědčil. Samozřejmě vyvinit řidiče zadních aut nelze, protože nedodrželi bezpečnou vzdálenost, nicméně spoluvina byla právě na tom prvním, jelikož náhle a bezdůvodně se zastavit taky nesmí. Tehdy blábolil něco o dítěti na zadním sedadle, ale to už si fakt nepamatuju. Těžko říct, jak by to bylo, kdybych jim to nedosvědčil. Asi by ten první vyvázl bez trestu.
Jenže pořád to bude toho zadního, protože ten musí dodržet bezpečnou vzdálenost. Ten první dostane maximálně pokutu za přestupek a pokud nebude úplně blbej, tak vždycky si nějaký důvod k zastavení vymyslí...