MF píše:
i u nás by se jich pár našlo.... někteří zde i přispívají...
Já jsem zvědav na
tvé jednání, až se ti při řízení VELKÉHO SILNIČNÍHO VOZIDLA - NAPŘ. BUSU, na nějž máš ty určitě tzv. papíry stane situace, která byla popsaná minimálně v jednom příspěvku v diskuzi pod tímto článkem (kterou nyní ovšem vůbec nemohu nalézt):
zasekneš se ve sníženém průjezdu, protože při pokládce nového asfaltu se snížila tzv. světlá výška mostu nad komunikací (např. o 10cm), ALE NIKDO NEZMĚNIL V MÍSTĚ ZÁKAZOVÉ ZNAČENÍ VJEZDU VOZIDEL NIŽŠÍCH NEŽ .... (např. ze 3,5m na 3,4m)
Chci vidět, jak s radostí nevyužiješ skutečnosti, že řidiči účastnící se provozu na PK JSOU POUZE POVINNI:
1.) DODRŽOVAT OBECNÁ PRAVIDLA TZV. SILNIČNÍHO PROVOZU A JEHO MÍSTNÍ I PŘECHODNOU(DOČASNOU) ÚPRAVU (= DOPRAVNÍ ZNAČKY), ALE ROZHODNĚ NEJSOU POVINNI ROZMĚR KOMUNIKACE PŘEMĚŘOVAT (RESPEKTIVE ANI JEJ TZV. ODHADOVAT) = TENTO MÁ MÍT MINIMÁLNÍ NORMOVÉ ROZMĚRY NEBO, JSOU-LI MENŠÍ MAJÍ BÝT ŘÁDNĚ OZNAČENY ZÁKAZOVÝMI DZ PRO VJEZD VOZIDEL, KTERÉ MÍSTEM NEPROJEDOU
2.) VYUŽÍVAT PŘÍSLUŠNOU ČÁST KOMUNIKACE URČENOU K JEJICH POHYBU (I "JEN" POBYTU - STÁNÍ/ZASTAVENÍ) PO(NA) NÍ =
STŘETNOU-LI SE BOČNĚ DVĚ SILNIČNÍ VOZIDLA JEDOUCÍ PROTI SOBĚ NEBO I SOUBĚŽNĚ VE VÍCE PRUZÍCH, TAK VINÍKEM JE ŘIDIČ TOHO, KTERÉ PŘEJELO/VYBOČILO ZE SVÉHOHO PRUHU (ČI POLOVINY VOZOVKY BEZ ROZDĚLENÍ NA PRUHY), což se logicky kolejovému vozidlu stát nemůže (bez působení tzv. vnější síly = jeho vykolejení), protože je vedeno tzv. pevnou dráhou, NEBO TAKÉ OSOBA, KTERÁ VYTVOŘILA VČAS NEZPOZOROVATELNOU PŘEKÁŽKU V JÍZDĚ OSTATNÍCH VOZIDEL (kterou může být i odstavené vozidlo za horizontem/zatáčkou, aniž by před ním byl včas umístěn výstražný trojůhelník či jiné varování)
Příslušníci PČR v Praze tvrdí "neodhadnutí průjezdního profilu tramvaje je obdoba nedostatečného bočního odstupu nekolejových vozidel", ČILI VLASTNĚ ŘÍKAJÍ, ŽE POŽADUJÍ VĚTŠÍ (NEŽ PŘEDPISY PŘIKÁZANÉ) POVINNOSTI PO DRÁŽNÍM KOLEJOVÉM VOZIDLE (JEJICH ŘIDIČÍCH) S PRÁVEM NEJEN NEBÝT OHROŽENO, ALE ANI OMEZENO (nesmí mu být nijak překáženo) NEKOLEJOVÝMI VOZIDLY (která mají v daném místě možnost souběžného pohybu mimo TT, na které je jejich "pobyt" = stání i pouhé zastavení zakázáno), COŽ JE VĚTŠÍ PRÁVO, NEŽ MAJÍ ONI SAMI PŘI VYUŽITÍ TZV. MAJÁKŮ, KDY JSOU "POUZE" ŘIDIČI VOZIDEL S PRÁVEM PŘEDNOSTI V JÍZDĚ MAJÍCÍMI PŘI TOM OVŠEM ZVÝŠENOU POVINNOST NEOHROZIT OSTATNÍ ÚČASTNÍKY PROVOZU
=
Řidič tramvaje může být právoplatným viníkem její nehody s nekolejovým vozidlem jedině SKUTEČNĚ PŘI NEDODRŽENÍ DOSTATEČNÉHO BOČNÍHO ODSTUPU PŘI SVÉ SNAZE MINOUT PŘEDCHOZÍ SOUBĚŽNĚ JEDOUCÍ NEKOLEJOVÉ VOZIDLO, KTERÉ OVŠEM NEMÁ PRO SOUBĚŽNOU JÍZDU PODÉL TT DOSTATEK MÍSTA (bez ohledu je-li příčinou menší šíře pruhu či větší rozměr/šířka nekolejového vozidla) - tato povinnost je logicky totožná s míjením řidiči silničních vozidel jimi tzv. dojetých cyklistů (což je také situace, kde není podstatné dodržet jízdní pruhy, ale "pouze" povinnost předejít vzájemnému kontaktu účastníků provozu) nebo právě tramvají (podél nichž nemají v místě dostatek prostoru pro souběžmou jízdu)
Dále totiž platí také, že:
a) (dle opakované judikatury soudů ČR) právo vozidel jedoucích tzv. vyhrazeným pruhem se vztahuje na všechny vozidla jím jedoucích = nejen ta, pro něž je určen, protože nedá-li se přednost v jízdě vozidlu jedoucímu ve vyhrazeném pruhu, protože není určen pro něj, tak se tím lehce nemusí dát přednost za ním jedoucímu vozidlu, kterému je ten vyhrazený pruh určen.
b) tramvajový pás je část PK určená zejména pro jízdu tramvají = je to obdoba vyhrazeného jízdního pruhu, který jiní účastníci provozu na PK smí využívat jen za konkrétních podmínek!
c) tzv. silniční vozidla účastnící se provozu na PK musí splňovat technické podmínky - jednou z nich je vybavení zpětnými zrcadly pro sledování dění podél vozu a za ním = JÍZDA PO PK S TZV. SKLOPENÝMI ZPĚTNÝMI ZRCADLY JE LOGICKY ZAKÁZANÁ A JEJÍ PŘIKÁZÁNÍ (např. aby se dalo projet kolem překážky bez jejího kontaktu s nimi) JE PROTIPRÁVNÍ
NEVLEZE-LI SE VOZIDLO NA PK VČETNĚ NASTAVENÝCH ZPĚTNÝCH ZRCADEL, TAK JE TA PK PRO NĚJ NEPRŮJEZDNÁ A MUSÍ MU BÝT NA NÍ ZAKÁZÁN VJEZD (= v případě tramvají uzavřen příslušný úsek TT vedený po PK)
PS:
Že ti není nápadné, že "smetení" jedoucí tramvají IAD stojící podél TT se na netu dá dohledat z celého světa (a nikoliv jen států tzv. bývalé SSSR) a to právě v podobném (jako mnou uváděném duchu) = tramvaj byla tou IAD ohrožena/omezena (tak jako se najdou videa v obdboném duchu o problémech řidičů IZS).
Jinak podívej se do hlavního zákona ČR = Ústavy, který říká, že ustanovení mezinárodních smluv (přijatých ČR) je nadřazeno (v případě rozporu platné nad) ustanovením vnitrostátních předpisů - takže i unás ve výsledku platí např. ustanovení tzv. Vídeňské úmluvy (kolejová vozidla mají přednost vždy při křížení s těmi nekolejovými, drážní přejezd je každé a nejen označené křížení samostatného drážního tělesa s PK atd.).