Úřední korespondence a rady k ní

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.12.2011 15:57

9001: 1.) Netvrdím, že si z kurzu (a natož z pravidelných školení) pamatuji každé slovo, ale to základní určitě: "Nebuďte blbý a nikdy neuposlechněte, žádný - ani služební příkaz, jenž je v rozporu s předpisy! Pokud je chce někdo porušit, ať si je poruší sám a Vás do toho netahá! Při následném prů*eru ústní příkaz neprokážete a i záznam radiového hovoru či písemný dokument se dokáže ztratit." Takže nemáš rozhodně pravdu, že vždy a za všech okolností musím jet.

2.) Co se délky mých připomínek a návrhu kolegy týče, tak samozřejmě odůvodnění oddělení části jen pro řidiče (osoby poučené) od složitější části pro mechaniky (osoby znalé) musí být vždy kratší než odůvodnit chyby v celém textu. (A důvod, proč jsem se rozhodl pro můj původní způsob je odůvodněn v předchozím příspěvku.)

3.) a) Stále věřím, že tam schovaný přesun dílen není - kdyby byl, tak nejsou v rozporu s kritizovanou tabulkou přílohy o 14T a 15T.
b) OO - samozřejmě některé může mít "pod palcem" ŠT či spíše vedení DP, a jiné nedokáží být dostatečně akční (nemají sílu - ať již velkou členskou základnu, či nebojácné a ZNALÉ představitele).
c) Když odbory řvou, je to podle tebe špatně, když ne, tak zase. Prostě nesmíš sebou nechat manipulovat médií (a nevím kým dalším), že odbory dělají jen různé nátlakové akce - to není pravda, vždy se snaží prvně s protistranou (zejména zaměstnavateli) jednat (ve smyslu dohodnout - což obnáší mnohdy mnoho i desítek schůzek) a když se jim podaří dojednat nakonec alespoň nějaký kompromis, tak (zejména zase pro takové nespokojené rejpaly tvého ražení) je to zase špatně!!!

4.) Prostě můj závěr je, že někdo ve snaze zjednodušit přehled oprávnění a podmínek k manipulaci s pojistkami a jističi TRAM pomocí tabulky napáchal mnoho chyb a opomenutí! Opět (pro mne) důkaz, že méně NENÍ vždy VÍCE! + Málo lidí (pokud vůbec někdo) se v takové tabulce dokázalo vyznat = vůbec je nezajímala, byť je to to nejdůležitější z celé směrnice!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9561
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 27.12.2011 15:23

MM: Správně. Tvoje práce je jet tzn. i sunutí a vlečení. Ano je to rizikové, ale za to bereš peníze, máš na to školení a jsi poučen co a jak. Víc mě naprosto nezajímá. Taky mám rizikovou práci, když převádím cizí měny, tak se uklepnu o 10 haléřů a je z toho jedna výplata v háji, ale není to, že bych to dělal každý den 4x, ale musím to umět, dát si pozor a zvládnout to.

Víš kdyby si z počátku reagoval jako kolega, tak by se to dalo i brát. Rozdělit směrnici na depáky/údržbu a řidiče, ale tvoje výlevy na jednu A4 opravdu nikoho nezajímají. :!:

Jediné s čím se dá souhlasit, že tam je schovaný ten přesun dílen. Vzhledem k tomu, že odbory neřvou nebo mi to aspon tak nepřijde, tak počítám, že si je Škoda již podchytila a dala dobrou nabídku. :D

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.12.2011 14:55

9001: Pro mne jako řidiče je podstatná jedna základní věc - jet (a zejména být vlečen či dokonce sunut) s porouchanou TRAM co nejmenší vzdálenost, protože tato manipulace v provozu s ohledem na ostatní jeho účastníky je VELMI RIZIKOVÁ!!!
Čili ta směrnice je chybná a vadit mi to musí!
Hlavně při znalosti, že každá z TRAM ŠT je vybavena žebříkem, aby znalí pracovníci mohli na její střechu i na trati (za určitých podmínek stavu TV).

Jinak právě se mi od jednoho z kolegů vrátil zajímavý podnět k řešení kritizované směrnice 71-2011-00:
Čau Milane, mám obavu, že pro výměnu pojistek 24V je tam ještě jedna samostatná tabulka.
Jinak jsem toho názoru, že tato norma neměla nikdy vzniknout v této podobě. Měla vzniknout část A - pro řidiče, část B - pro depáky a ostatní technické pracovníky a část C - historická. Ve výpravně se nám pak měla objevit k podpisu jen část A.
Rozbor toho, jak vyměňovat to, co je na střeše, je pro řidiče k ničemu. Navíc by mne zajímalo, kolik lidí to celé přečetlo. Díky tomu, že je ta směrnice jednotná pro všechny, je nepřehledná a chaotická. X stránek o voze 14T a 15T lze shrnout do věty: O to, co je na střeše, se řidič tramvaje nestará TEČKA
Norma je to opravdu příšerná a hrozí, že v takovém tlustospisu budou chyby nebo že v tom někdo něco přehlédne nebo nepochopí.
Jen dodávám, že v očíslovaných pěti stránkách vlastní směrnice, určitě samostatná tabulka na pojistky 24 není.
Navíc řeknu to už přímo - Skutečnost, že podle kritizované tabulky s nejdůležitějším obsahem (vyjmenováním oprávněných osob a podmínek pro určité manipulace) v bodě 3 nemají oprávnění za žádného stavu troleje v prostorách DP na střechu TRAM 14T a 15T lézt ani pracovníci externích firem by nemusela být pouze tisková chyba, ale záměr!
Stále se totiž oficiálně počítá s převodem ÚDDP na Škodu transport, ale vím, že díky změnám ve vedení radnice i DP se opakovaně ten převod odsouvá a výsledkem by mohlo být jeho neuskutečnění. Toho se někdo také může obávat a snažit se tomu různými kličkami zabránit!
Dle mne odborové organizace by měly být jedny z prvních, které by se měly postavit za pracovníky ÚDDP a bojovat do poslední chvíle, aby nebyli převedeni z DP pod ŠT.

PS: Vysvětlím proč kolega pěti stránkovou směrnici nazývá tlustopisem - je k ní totiž přiloženo 14 příloh a určitě čítá každá z nich minimálně dvě (spíše více) stran = tak 5ti 6ti násobek vlastní směrnice!

galuliatko: Tvou radu SZ se vrátit a směrnici podepsat nepřijmu - nezařadím se mezi miminálně 90% kolegů, kteří podepisují směrnice, aniž by z nich cokoliv (či alespoň podstatnou část) přečetli. Jak říká jeden kolega - "Čekám, až se řidiči TRAM jednou takhle vzdají platu a příště ještě zaváží DP peníze odvádět!"

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9561
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 27.12.2011 13:29

Hlavně já bych se řídil tím co je pro mě podstatné. Jako řidič můžu to, to a to. Takže když se ti rozsypou pojistky na 15T. Zavoláš PD, přijede rychlá rota. Tobě může být celkem jedno co s tím oni udělají. Že na to oni nemůžou na trati je taky jedno. Takže tebe pak musí zajímat podmínky pro vlečení, sunutí atd.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od chemik » 27.12.2011 11:30

MM-Mikulovsky píše:Jenže bod 3 oné směrnice, dle nadpisu, uděluje/zakazuje oprávnění manipulace nejen s (vyndávacími) pojistkami, ale i s jističi!
Moje chyba byla, že jsem se přehlédl, a že "na střeše vozu" je až za "odbavení jističů 400, 24"!
Spíše se musím ptát jsou na střeše vozů 14T a 15T vůbec nějaké jističe 24 (když ty jsou v kabině)? Žel sám si na to odpovědět nedokáži - neudělal jsem si dokumentaci obrazové části příloh směrnice, ale pro jistotu tedy jsem zejména v bodě 1 připomínek zrušil odrážky a) a b) = "Bod 3 Osoby oprávněné k výměně pojistek a manipulace s jističi nezmiňuje pojistky 24 a jističe u TRAM T, KT8D5, T6A5, KT8N2, 14T a 15T. "
Ježiš Milane, co to tady meleš? Umíš číst? V tvém bodu 3 oné směrnice, na kterou jsi sem vlepil ten šílenej odkaz, se mluví o historických tramvajích, tak nevim, co sem taháš jističe, když s historickejma stejně nejezdíš. A proč tě trápí výměna pojistek na střeše 14T a 15T, to by mě zajímalo.
Nevim, proč se v tom furt šťouráš, je to tam popsaný srozumitelně pro de-bily, že i já jsem to pochopil. Proč hledáš vady tam, kde nejsou?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.12.2011 10:52

Jenže bod 3 oné směrnice, dle nadpisu, uděluje/zakazuje oprávnění manipulace nejen s (vyndávacími) pojistkami, ale i s jističi!
Moje chyba byla, že jsem se přehlédl, a že "na střeše vozu" je až za "odbavení jističů 400, 24"!
Spíše se musím ptát jsou na střeše vozů 14T a 15T vůbec nějaké jističe 24 (když ty jsou v kabině)? Žel sám si na to odpovědět nedokáži - neudělal jsem si dokumentaci obrazové části příloh směrnice, ale pro jistotu tedy jsem zejména v bodě 1 připomínek zrušil odrážky a) a b) = "Bod 3 Osoby oprávněné k výměně pojistek a manipulace s jističi nezmiňuje pojistky 24 a jističe u TRAM T, KT8D5, T6A5, KT8N2, 14T a 15T. "

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od chemik » 27.12.2011 10:38

Milan si tam totiž nosí svoje vlastní pojistky :lol:

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Brejšín » 27.12.2011 10:30

gabuliatko píše:Může sem někdo napsat zda jsou v kabině 14T nebo 15T nějaké pojistky co se mění (vyndavají)? Osobně o žádných nevím, ale mohu se mýlít.
NEMÝLÍŠ, NEJSOU. Z:idea:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od gabuliatko » 26.12.2011 19:35

Může sem někdo napsat zda jsou v kabině 14T nebo 15T nějaké pojistky co se mění (vyndavají)? Osobně o žádných nevím, ale mohu se mýlít.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od chemik » 26.12.2011 16:23

Tak, jsem asi uplnej jantar, ale nepochopil jsem, co je v té "směrnici o výměně pojistek" blbě a ten Milanovo elaborát číst nehodlám

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Proxy » 26.12.2011 13:18

MMM, myslím, že by jsi se měl urychleně objednat k panu technickému řediteli, kterou tuto normu schválil. Jako člověk z praxe bude určitě otevřen všem tvým připomínkám...

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od willyjeff » 26.12.2011 13:08

omg, MMM, co hulíš? To musí bejt hustej matroš. Nikde tam nevidim, že nesmim lézt do jističů v kabině. Všude je tam doplněno, že jde o ty na střeše...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od gabuliatko » 26.12.2011 12:49

Pokud na Tvé fotce C dobře vidím, tak se tam píše pouze o pojistkách na střeše.
Ona má 14T/15T nějakou pojistku v kabině řidiče, kterou lze měnit? Nemá tam pouze jistič, který se shodí a zase nahodí? (nevím, ptám se)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.12.2011 12:18

galuliatko - Dle připomínky 1b) nesmím odbavit já - poučený (a vlastně ani nikdo jiný - znalý) ani jističe 24 v kabině 14T a 15T!!! Protože sice v příloze je napsáno něco jiného, ale je to v rozporu s obsahem samotné směrnice a (dle mne) co je přímo ve směrnici je nadřazeno příloze!!!
No a samotná směrnice oprávnění manipulace s jističi a pojistkami 24 v ostatní provozních typech TRAM (všechny T3, T6, KT) neudává vůbec.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od gabuliatko » 26.12.2011 12:06

Moc nechápu čemu na tom nerozumíš. Ač to tam není napsáno, tak si myslím, že seš pouze osoba poučená ...
Podle mne tam je jinými slovy napsáno, že řidič nesmí nidky a nikde měnit pojistky na střeše. Kdo bude měnit pojistky na střeše si myslím, že není Tvoje starost.

Odpovědět