Re: Úřední korespondence a rady k ní
Napsal: 26.12.2011 11:38
Fakt nevím, jestli vůbec někdo předemnou četl (a pokud jo, tak jejímu obsahu naprosto neporozuměl) směrnici 71-2011-00 Výměna pojistek na drážních vozidlech - tramvajích, která leží na vozovně k podpisu a měla již vstoupit (dle data v ní uvedeného) v platnost 20.12.2011.
Zejména k jejímu bodu 3 Osoby oprávněné k výměně pojistek a manipulaci s jističi (jenž si dovoluji, po 4 částech, přiložit - omluvte špatnou kvalitu z mobilu) jsem po mém jejím včerejším opakovaném přečtení odeslal OO následující připomínky:
1.) Bod 3 Osoby oprávněné k výměně pojistek a manipulace s jističi
a) Nezmiňuje pojistky 24 a jističe u TRAM T, KT8D5, T6A5 a KT8N2.
b) U TRAM 14T a 15T uvádí odbavení jističů (jež se nachází v kabině) zároveň s pojistkami nalézajícími se na střeše vozidla - díky čemuž i s jističi zakazuje manipulovat řidičům (tzv. osobám poučeným).
2.) Ve výše již uvedeném bodu 3 je dále u vozů 14T a 15T výměna pojistek zakázána i osobě znalé při všech možnostech stavu troleje - čímž, dle této směrnice, se všemi pojistkami (myšleno zejména těch na střeše vozu) a jističi (díky chybě uvedené v připomínce 1b) vozů od Škody transport nesmí manipulovat nikdo a nikdy (zejména při ukončení onoho bodu větou "Podmínky stanovené touto normou platí i pro pracovníky cizích organizací provádějící činnosti na elektrických zařízeních v prostorách DP.")!!!
3.) Jen v bodě 2 - Umístění pojistek a jističů a bodě 4 - Závěrečná ustanovení jsou zmíněny přílohy. Jenže jejich obsah většinou začíná postupy manipulace s pojistkami a jističi -mnohdy v přímém rozporu s bodem 3 - Osoby oprávněné k výměně pojistek a manipulace s jističi, jako např. s jeho rozporovaným obsahem v připomínce 1b). (V 5. příloze si dovoluji piložit ukázku uvedeného rozporu - omluvte špatnou kvalitu z mobilu.)
4.) Jsem názoru, že podrobné postupy by neměly být až v přílohách, ale už přímo v samotné směrnice. Přílohy by měly obsahovat jen obrazovou (foto) dokumentaci a její popisky.
Můj závěr činí, že dodržení této obsahově nesmyslné směrnice = totální zastavení provozu (zejména vozů od ŠT). Z toho důvodu jsem ji nepodepsal a v uvedené podobě určitě nepodepíšu = nejsem s ní prokazatelně seznámen a tedy se jí nemusím řídit, byť už je v platnosti.