Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2045
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 10.8.2020 14:29

To víš, nesmíš tam jezdit 40 🤪⁉️

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 923
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ZXS91 » 10.8.2020 9:58

Včera mě zas vypeklo OCH při jízdě zc, 2x na stůj akorát před nosem, pustilo to dvě auta do/z Práčský a pak hned zas volno pro mě. Tak já nevím, není to xichtem? :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6171
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 10.8.2020 6:34

V sobotu taky naprosto ready.
Ale hezkej špek číhá na Podkovářský ZC, byť jen vždy jednou ráno (opakovaně pozorováno před osmou ranní o víkendu). Nerozsvítí se navolení, souběžná auta stojí, ale volno stejně padne, aby se po nějakých 5 vteřinách (to seš tak 20 metrů od křižovatky) zase odporoučelo....
A zábavná je i Želva ZC - svítí volno rovně, hneš se ze zastávky (v mém případě s 10), padne na stůj, přijedeš ke světlům, navolíš se doleva a opět jde volno rovně, zastavuješ a jde na stůj, tak očekáváš volno vlevo, ježe ouha, voilá opět volno rovně a to celé v rámci části jednoho cyklu a délce asi 20 vteřin... :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3561
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 08.8.2020 9:52

Vltavskou dnes prověřím...

Edit: Prověřil jsem 5 koly na lince 12 a naprostá paráda. Šlape to přesně jak bylo řečeno, na blízké přihlášení reaguje pružněji, dokonce se mi povedlo chytit i jedno bonusové - dodatkové volno, neboť jsem se přihlásil neprodleně po ukončení volna předchozího. Trik funguje do 6 vteřin.
Problémy s chozením s kličkou jsou zvláštní (ale věřím tomu), neboť SSZ je pro záložní detekci vybaveno radarovými detektory (ty černé obdélníky nad čočkami, stejný je i pro BUS na Palackého náměstí od Moráně). Předpokládám, že tam jsou pro potřeby NAD XC a zbavení nutnosti vybavovat busmany kličkami, které navíc při navolování zdržují.
Funkčnost radarů snad potvrzuje fakt, že při večerním přiblížení k nim se mi na nich rozsvítila červená LEDka.

Dále pak jsem měl pocit (ale je to opravdu jen nepodložený dojem), že se zlepšila akceschopnost SSZ u Tržnice, přičemž od Vltavské na mně 4x čekala "od obzoru", jednou jsem vlažně brzdil.
Takže závadu jsem neobjevil, zlepšení pocítil Z:idea:
Aneb jak říkával jeden můj příbuzný: Mohu být okraden, ale s pocitem, že jsem byl prvotřídně obsloužen :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4429
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 07.8.2020 13:44

Včera se mi to stalo taky. Ale měl jsem jen jeden průjezd.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 923
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ZXS91 » 07.8.2020 10:37

Ze dvou průjezdu ve dvou dnech mi dvakrát zazlobila Vltavský při jízdě DC: Rozsvítí se výzva, po chvíli mizí a je třeba jít kličkovat. Někdo s podobnou zkušeností?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3907
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.8.2020 18:47

K semaforu v Ječné: Musím říct, že jsem silně nespokojen s viditelností od Pavláku. Nejbližší větve možná ještě ořežou, ale i tak je semafor po většinu doby zakryt dalšími stromy. Chtěl bych poprosit Grossáka, jestli by se nemohly dát ještě jedny čočky na výložník, na kterém jsou čočky pro směr do kopce (samozřejmě myslím z druhé strany). Tam by byla jistota viditelnosti zaručena. V případě úspěchu předem děkuji. [-o< [-o< [-o<
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 899
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 02.8.2020 20:02

Hmm. Tram to snad přežijou bez větší újmy, i když...
Přechod na jižní straně bude omezovat odbočení vpravo a tím průjezdnost IAD směr IPP. Ale to nás asi tak zajímat nemusí. I když ? co Jiráskovo náměstí?
Horší to možná bude od severu od Žitné směr Jiráskovo náměstí. Občas už dnes jsou zácpy v Resslovce dolů a následně pak k Novoměstské radnici a Žitné. Jsem zvědavej co s tím ten přechod udělá.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 602
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 02.8.2020 18:58

Kn: nejvíce samozřejmě záleží na tom, jak bude vypadat vlastní SW signalizace. Teoretická kapacita zůstane stejná. Chodci přes jižní rameno půjdou v době, kdy jedou auta z Resslovy. Trochu nesnáze tu asi budou působit mezičasy, protože tramvaje hlavně od Ječné budou tento přechod dlouho vyklízet, ale snad to nebude tak hrozné. Chodci přes Resslovu a přes východní rameno půjdou s libovolnými tramvajemi. Přechod přes východní rameno bude končit na ostrůvku mezi TT a vozovkou, dále budou chodci pokračovat místem pro přecházení přes TT. Chodci by zde měli mít žlutý blikač, který bude moci blikat dle TRAM neomezeně dlouho, pokud zde budou TRAM. To je řešení osvědčené mnoho let ve Švýcarsku, ale tady není úplně snadné dojít k souhlasu všech.

Času pro TRAM bude v zásadě přibližně stejně. Původní cyklus 54 s byl před 2 lety prodloužen na 60 s, což přineslo lepší koordinaci i kapacitu pro TRAM. Zkoušely se i kratší cykly (dokonce tuším 40 s), které v některých relacích tramvajím pomohly, v některých ublížily, ale každopádně snížily podíl volna pro TRAM u Ignáce a kapacitu pro auta, což přineslo větší zahlcování kolejového trojúhelníku auty. Tak krátké cykly už nový Karlák nebude umět, což s ohledem na výše uvedené nevadí.

Pokud bude kvalitní dynamika, bude možné lépe hospodařit s časem, který je na křižovatce určen pro tramvaje. Zejména bude možné, aby desítka od Ječné vlevo jela hned na začátku, pokud nepojede žádná TRAM v přímém směru. A i když pojede, může vyrazit většinou dříve. Oblouk pro 22 bude možné nechat svítit, pokud nepojede nic od Moráně. Myslím, že se s tím dá pěkně pracovat, byť celé dílo je podle mého názoru náročná výzva. Celkově bych očekával zlepšení pro 22 oba směry, 10 zc, setrvalý stav pro 3.

Každopádně se soudy počkejme, až bude hotovo a dynamika.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9782
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 01.8.2020 16:47

Petrpes: Jenže víme jak to dopadá....

Dáme přechod, pak lidé budou křičet, že tam čekají moc dlouho, takže budou snahy jim vyjít vstříc na úkor všeho a výsledky známe...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4429
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 01.8.2020 13:19

Petrpes píše:
01.8.2020 12:52
Pokud přechody nezkrátí délku tramvajového volna, tak bude propustnost stejná...
Teoreticky ano. Prakticky záleží na tom, jak moc se ti tam budou motat lidi (kteří, jak známo přiliš neřeší, jakej pajdulák zrovna svítí) a jak se díky tomu bude stíhat volno.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2045
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 01.8.2020 12:52

Pokud přechody nezkrátí délku tramvajového volna, tak bude propustnost stejná...
Ale možná bych šel spíše cestou kratších cyklů častěji, než jednou za minutu volno od Moráně pro 2 soupravy, ale jen občas, když to vyjde □

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9782
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 01.8.2020 12:31

Grossák: Opravdu i v reálném světě zůstane stejná propustnost KN?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 602
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 01.8.2020 10:18

Já bych si vsadil na to, že do Myslíkovy trojka ani jiná linka odkloněna nebude.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4429
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 31.7.2020 21:06

Ještě k tomu Vypichu a Malýmu Břevnovu - včera sice jen pár průjezdů s 25, ale oboje šlapalo. Díky.

Odpovědět