Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 03.11.2012 8:46

Bobik: Norma nepraví, že musí být zapnutá. To praví MHMP pod tlakem SONSu. Nevidomý přece může jít i ve tři v noci, že... Druhý argument je, že červená v noci hezky svítí a zpomaluje provoz, aby nikdo nejel moc rychle...

Pochopitelně, že by na Vinohradských hřbitovech mohla být blikačka. Dokonce jsem ochoten ustoupit, že by světla běžela ve špičkách, ale jakmile by intenzita provozu aut poklesla pod x, naskočila by blikačka. Nebo trvalá blikačka, kde si chodec světla pustí sám stisknutím (viz Na Radosti). Totéž může udělat nevidomý. V Praze nelze. Aktuální trend je všude mít celočervenou. Tj. červená všude a kdokoliv přijde/přijede se musí hlásit ;-). Což při funkčnosti detekce je poněkud průšvih.

Výmysl je to odboru dopravních agend MHMP, specialistů na dopravní telematiku + policejních sektorářů... Aje jen otázkou času, kdy masová výchova k nenávidění semaforů, které se cpou všude, povede k růstu nehod s fatálními následky.

Chystá se řízený přechod mezi zastávkou Mezi Hřbitovy a Želivského... A taky asi nepoběží jen na Dušičky...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 03.11.2012 7:48

Martin Šubrt píše:Nabízí se i další otázka. Zda to, až to bude hotové, nebude horší než teď ? ;-)
Když vyloučím variantu, že tam bude jednovteřinové volno pro Tram a 5 minut zelená na přechodu bez lidí, tak jsem v klidu: Zhoršení není možné. 8-)

Jinak souhlas s Karosákem: Okrouhlická nebo Kublov. Když už musí být všude semafory, tak ať aspoň fungují takhle.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 02.11.2012 23:08

Karosák píše:... ale třeba Poštovka, Hotel Golf, nebo tahle hrůza, aby se člověk plazil po kolenou a škemral o volno. ...
Jj. včera se 16. Odpoledne, o 13 minut pozdě. Tedy blikám na DORISu bíle. Říkám si, že by bylo supr, abych se aspoň stihnul otočit do času, aby mě něco nepodjelo. Houby s octem! Ikdyž nikdo nechtěl ve výše zmíněných zastávkách vystoupit, stejně jsem tam vykysnul kvůli čočkám...A Poštovka je ještě exkluzivnější v tom, že když jedete z kopce - někdo vám to tam šoupne na tom přejezdu - uvědomil si, že udělal chybu, zařadil zpátečku - já se chci rozjet a houby s octem a okurkou! - čočky přepadly na stůj a já sem si toho automobilistu ještě vychutnal dalších 20 sekund. A to nikdo nepřecházel. Prostě jen tak.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 02.11.2012 22:55

Na to SSZ Vinohradské hřbitovy dneska dobrá smršť velmi vulgárních nadávek po vozovně. Na ranní nástup jsem se rozhodl jet 51, že si projedu RTT. No a na***lo mě to hned po ránu. Na Želvě jsme čuměli (možná čekal na čas), ale pak hurá dolů a stůj v noci asi taky nečekal, takže mlaask na bačkory a zevl tak 20 vteřin. To je na velikou gratulaci ](*,) Třeba Okrouhlickou taky nikdo nechtěl, ale aspoň nevopruzuje. Jinak na Kublově je třeba fajn režim, že TRAM má volno a chodec si může navolit a volno dostane, jen když není v blízkosti TRAM, ale třeba Poštovka, Hotel Golf, nebo tahle hrůza, aby se člověk plazil po kolenou a škemral o volno. Takž ei kdyby zastávka nakrásně byla na znamení, nebo u vozu s DVC nesvítí předvolba, je to vše k ničemu, protože se tam stejně čumí a čumí a čumí. Chce se mi být hodně sprostý :evil:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 02.11.2012 22:09

Ano, vím že je to výmysl "někoho" z Prahy. Bohužel ještě se mi nepodařilo zjistit koho.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 02.11.2012 22:07

Bobik: Bohužel tohle je výmysl někoho z Prahy. Ve většině měst ČR jsou semafory o víkendech na blikačky a to jsem těch měst projel opravdu hodně. Samozřejmě jsou místa, kde jsou potřeba 24 hodin např. IPP.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 02.11.2012 22:04

Včera v noci běžela Kubáň. Proč? To byl nějakej omyl, nebo zas jakési "vylepšení provozu"?

K tej Floře - předpokládám že semafory svítí zbytečně celou noc v celém úseku, což? Jaj, už se těším, jak si tam s 51 postojím, to bude žůžo..... :roll:

P.S. Martine, vím že jakási norma praví, že přes dvouproudovku musí být světla. Ale praví taky ta norma, že musí být zapnutá? A pokud ano, že musí být zapnutá na barvy, nestačila by blikačka?
Čili O.K. zrovna třeba na těch hřbitovech, ať to 360 dní bliká, když už to tam musí být, a na těch 5 ní ať se to zapne. :twisted: Ale to asi neprojde, což? Škoda..... :cry:
Jinak jak řikáš - SONS nařídil - mno nařizovat může co chce i když nemá právo, ovšem někdo ho přesto poslechl. Kdo? Proč? Ostatně to je ten, kdo za to může, ne SONS.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 02.11.2012 21:54

"velké" SSZ na křižovatce se naučilo vkládat fázi pro 10+16, jen škoda že to nešlo při výluce :) (viz videodůkaz)
a dokonce umí pustit od Strašnic vpravo a od Žižkova také vpravo (a klidně by k tomu mohla i od Flory rovně)

pak ještě pár videí a fotek
http://youtu.be/42j8rfVnsuY křižovatka
http://www.youtube.com/watch?v=1F_AEweXGTY přechod
http://youtu.be/Z_bLY2RXlJs přechod chodci
http://www.youtube.com/watch?v=ZsvmFikwKHQ přechod BUS tram
foto: http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr ... ka/121102/

autor ElWapp: Křižovatka Želivského [TimeLapse]
http://www.youtube.com/watch?v=xGnqZDUL41c
Naposledy upravil(a) kasme dne 03.11.2012 2:06, celkem upraveno 4 x.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.11.2012 20:01

Nabízí se i další otázka. Zda to, až to bude hotové, nebude horší než teď ? ;-)

Jinak omluva proto, že jsme zase prohráli a neprosadili naše řešení. Náš šéf k tomu poznamenal, že je to náš problém, protože jsme neměli dostatečné argumenty... Náš návrh např. pro SSZ pod zastávkami na Želvě byl neřízené přechody přes koleje a pak i přes jižní vozovku, která měla být v šířce jednoho pruhu. Není absolutně žádný důvod, aby tam byly směrem z centra dva pruhy, protože na Želivského z každého směru tímto směrem mohou jet auta jen jedním pruhem. Chtěli jsme eliminovat i to esíčko na jižní vozovce před tím novým přechodem, protože změna směru jízdy před přechodem je opravdu nevhodná. Chtěli jsme víc prostoru pro chodce směrem k nemocnici, oba neřízené přechody v jedné ose. Bohužel SONS nařídil (byť nemá právo nařizovat), že bude řízeno i přes koleje. Všude jsou na koncích ostrůvku šikmé odskoky a zde dc, kde je klandr, tam zrovna není a je tam obruba zvaná propichovač pneumatik. Stále neumíme používat obruby viz zastávky Karolina, opravdu by se v těchto případech celkem hodily.

Stejně si někdo vyznačil podle chuti to PŘEDNOST BUS, což vypadá jako vyhrazený pruh busů. Dnes jsme si tam natočili veselé chování řidičů. Výkonnost toho levého odbočení dolů do Votické také klesá, když se vedle rozjíždáí tramvaj směrem rovně dc, nemůže si bus ani auto nadjet do křižovatky. Čímž projede méně aut i busů.

No a ke všemu jsem tam dnes viděl, jak tam tedy máme novou trať a na ní tedy jen linky 5+26, které nejdou smysluplně použít. Z centra minimálně ve dvojicích až trojicích, zastávky Želivského směr zc plná lidí, kteří si asi brzo budou hledat jiný přestupní bod od metra na tram. Na nové trati nás pěkně zpomalují světla a linkové vedení navrženo maximálně nepoužitělně. Super... Samá pozitiva a sociální jistoty...

Když připočtu naprosto fatální hrůzu v (ne)úpravě zastávky Vozovna Strašnice, tak se fakt stydím. Tea já vím, jak k takové (ne)úpravě dochází, ale to je prostě ostuda celého města.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 02.11.2012 19:18

Martin Šubrt píše:Takže zase omluva.
Řekl bych, že omlouvat by se měli jiní...
A jinak je to vlastně dobrá zpráva, že to není hotové.:D Já si myslel, že když už ty semafory běží, tak je hotovo. Nabízí se otázka, proč to zapnuli, když to není dodělané, ale to bych chtěl asi moc. #-o

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.11.2012 17:55

Grossák: Stejné dotazy jsem vznesl též. Od ústředny se prý už odpojilo, zkoušelo se i GPS ohledně nastavení hodin apod. Ale hlouběji tmu nerozumím.

von Špilberk: Vinohradská není hotová. Někde nejsou dotažené kabely od detektorů a visí ještě na trolejích, u Želvy neběží vzdálené rádio, pod Želvou suplují detekci kamerky určené hlavně pro busy a Vinohradské hřbitovy jsou dc asi nastavené dobře, jen bohužel pro 99% roku (kdy tam nikdo není) a ne pro dušičky ;-). Zc nevím, asi také bez připojené detekce. Pod Želvou na tom přechodu navíc novinka, bez tlačítek pro chodce mají chodci trvalou zelenou. A když oběhnou ohrádku, klidně může chodec spustit volno tramvaji, která se pak blíží, když to zpět padne chodcům a postojí si. Za 20 minut si navíc na vjezdu do zastávky dva klouby prorazily na rohu pneumatiku... Zrovna TADY šikmý odskok Metroprojekt neudělal...

Takže zase omluva. Je mi smutno, ale opět to vyrostolo v úděsném provedení...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 02.11.2012 15:23

Tak jsem vyzkoušel opravenou Vinohradskou. Koleje dobré, ale ty semafory jsou ještě horší než jsem čekal. #-o Zvláště u Vinohradského hřbitova je to katastrofa. Jel jsem tam celkem 8x (4x DC a 4x ZC). Při cestě ZC mě semafor ani jednou nenechal plynule vjet do zastávky. Pokaždé mě zastavil. Největší pakárna je ale to, že auta mají pořád zelenou :!: :!: Tedy tramvaj stojí a čeká před zastávkou a auta jezdí v obou směrech vesele dál. :zadnice
DC je taky veselo. Volno je krátké, než odstanicuji je pryč a následuje dlouhá zelená pro chodce. Ale zase jen přes koleje :!: Navíc jsou Dušičky a důchodci vesele přechází i na červenou. Jedno kolo jsem tam dostal 3 minuty. Na první volno jsem odjet nemohl, protože lidi ještě nastupovali. Na další volno jsem odjet nemohl, protože jsem měl gerontologický průvod na kolejích (na červenou), než z kolejí uhnul, bylo volno zase pryč. Pak zhasla výzva. Tak jsem si vzal kličku, vylezl z tramvaje a než jsem došel ke krabičce, padlo volno i bez výzvy :!: Než jsem zalezl, bylo zase pryč a já jel až na to další. :lol: #-o
Želivského rozepisovat nebudu, funguje podobně. @3657

P.S.: Jednu výhodu to má. Kdo se sveze po Vinohradské, přestane nadávat na Hradčanskou. SSZ Hradčanská jsou super @3644

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 31.10.2012 22:05

Byl jsem dnes inspirován k dotazu. Koordinace běhá pod ústřednou? Nebo dle hodin na řadiči? Pokud pod ústřednou, zkusil někdo spojení s ústřednou vypojit? Pokud dle hodin, zkusil to někdo dát pod ústřednu? A sledovat to... Nebo už se ví, že jestli je to ústřednou, nebo hodinami? (Nečetl jsem úplně vše...). Díky.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 31.10.2012 21:12

Kontroluju obě křižovatky 2x denně na cestě do práce a z práce. Kontroluju to dnes přesně 14 dní. Od předminulého čtvrtka do neděle ráno to šlo naprosto v pohodě. Začalo to opět blbnout po změně času v noci na něděli. Zda to funguje, k tomu mi stačí tam být jeden cyklus. V ostatních obdobích spoléhám na hlášení od řidičů. Dodavatel má nějaký postup, jak to nahodit do správného stavu, ale i když tam je stav špatný, tak se nedaří zjistit, co ho způsobuje. Po průjezdu hasičů se to vrací tam, kde to bylo, Tj. buď do správné polohy, nebo, když to už blbne, do té, kde to před výjezdem bylo. Tj. příčina hasiči nejsou, ani se to po nich nesrovná. Teď se to řeší opravdu už v technické rovině, kde už mohu jen těžko přispět. Vodou by to být nemělo, při začátku problémů vždy nepršelo. Na křižovatce normálně 10 dní fungovaly všechny signální plány, denní 100 sekundový cyklus, noční a víkendová šedesátka. Včetně jejich změn ráno a večer, takže ani v tom to asi není.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 31.10.2012 20:22

Martin Šubrt píše:Pořád se ale neví, jak se to dostane do toho problematického stavu.
Začal bych tím, jak problematický stav zjistit. Pak se dá hledat proč.
Není možné že se to srovná vždy po průjezdu hasičů a blbne to jen když hasiči dlouho nejedou, nebo máš změřeno, že to je teď na vteřinu přesně? Nemá ta křižovatka víc režimů a neblbne jenom jeden z nich?
Neblbne to třeba po dešti, nebo tak, mnoho SSZ je náchylných na vodu ...

vím, vařím z vody, tak mne nebijte

Odpovědět