S dovolením bych tuto větu upravil: V SORkách, když už to vůbec funguje, to mají pořešené lépe, tam se na displeji vyhlášená stanice odsune až po odjezdu.P_V píše:V SORkách to mají pořešené lépe, tam se na displeji vyhlášená stanice odsune až po odjezdu.
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Re: Preference / antipreference MHD
V SORkách to mají pořešené lépe, tam se na displeji vyhlášená stanice odsune až po odjezdu.Petrpes píše:Prostě stanici před hradem, Václavákem to mám vyzkoušený. Zmáčknu včas a tůristi lezou ven a zese dovnitř...
Nejde o hlášení, ale o to vnitřní tablo, kde pak celou dobu stání v předcházející zastávce svítí ta následující.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Co u BUSŮ nevadí? Zastávky hlásí úplně stejně jako tramvaje. Tedy aktuální zastávka+ihned následující zastávka před zastavením vozu. Po rozjezdu hlásí pouze větu "Příští zastávka je na znamení". Tak co u busů nevadí? Původní varianta, kdy jméno následující zastávky hlásily po zavření dveří se před lety opustila, protože cestujícím neusnadňovala orientaci.9001 píše:A proč to u busů nevadí?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Prostě stanici před hradem, Václavákem to mám vyzkoušený. Zmáčknu včas a tůristi lezou ven a zese dovnitř...
Nejde o hlášení, ale o to vnitřní tablo, kde pak celou dobu stání v předcházející zastávce svítí ta následující.
Samozřejmě to tak nedělám všude, spíš když si ne těhle místech vzpomenu
Nejde o hlášení, ale o to vnitřní tablo, kde pak celou dobu stání v předcházející zastávce svítí ta následující.
Samozřejmě to tak nedělám všude, spíš když si ne těhle místech vzpomenu
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A proč to u busů nevadí?Petr píše:Systém hlášení zastávek je nastavený tak, že standardem je vyhlášení jména dané zastávky a jako bonus jméno zastávky příští, abych věděl, zda mi náhodou můj spoj neodbočuje někam jinam.... Hlásit tedy konkrétní + následující zastávku po zavření dveří, když už nemám šanci s tím cokoliv udělat je trošku, s prominutím, pakárna....Petrpes píše:Já také občas hlásím těsně po rozjezdu, včas řeknu cestujícím příští zastávku a NEmatu cizince.
Jinak základem zůstavá pokud turista je dement jako že nemalá část je, tak mu nepomůže ani svěcená voda
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Systém hlášení zastávek je nastavený tak, že standardem je vyhlášení jména dané zastávky a jako bonus jméno zastávky příští, abych věděl, zda mi náhodou můj spoj neodbočuje někam jinam.... Hlásit tedy konkrétní + následující zastávku po zavření dveří, když už nemám šanci s tím cokoliv udělat je trošku, s prominutím, pakárna....Petrpes píše:Já také občas hlásím těsně po rozjezdu, včas řeknu cestujícím příští zastávku a NEmatu cizince.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Já také občas hlásím těsně po rozjezdu, včas řeknu cestujícím příští zastávku a NEmatu cizince.
Zrovna u Letohrádku, odhlásíš včas, ještě před zastavením v zast. K.Letohrádek ZC a na vnitřním panelu svítí 22 Pražský hrad...
Cizinci vystupují, pak zase nastupují :] To se jim u mě nestane!
Systém co je v busech, kdy se následující zastávka rozsvítí až při zavření dveří je lepší.
Ale zase na pořád přeskakuje, kam to jede, přes co to jede, tak že opět snaha podat více informací může zvláště u cizinců vést k matení.
Zrovna u Letohrádku, odhlásíš včas, ještě před zastavením v zast. K.Letohrádek ZC a na vnitřním panelu svítí 22 Pražský hrad...
Cizinci vystupují, pak zase nastupují :] To se jim u mě nestane!
Systém co je v busech, kdy se následující zastávka rozsvítí až při zavření dveří je lepší.
Ale zase na pořád přeskakuje, kam to jede, přes co to jede, tak že opět snaha podat více informací může zvláště u cizinců vést k matení.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Co jsem se pohyboval na cestách, vždy jsem za přesné vyhlašování zastávek byl rád.Bobik píše:Ale možná že je to super věc, jen smysl mi uniká, tak prosím o vysvětlení.
V Praze (pravda cestuji v Praze častěji než jinde) zažívám situaci (zejména na koncových úsecích tratě), že je hlášení pozadu. Možná to eliminuje postih za předjetí, nebo pan řidič myslí na něco jiného. Taky je poměrně běžný jev je, že se stanice zahlásí po uzavření dveří.
V každém případě dotyčný vystoupí blbě. (velmi vtipné to je na 22 u zastávky Pražský hrad, ano i to už jsem zažil)
Tento systém to prostě a jednoduše odbourá. (pokud jako vedlejší efekt bude hlášení SPRÁVNÉ polohy do Dorisu a tím lepší informace na mastodontech, jen lépe)
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Bez jakékoli ironie bych se rád zeptal, k čemu to automatický vyhlašovaní bude dobrý. Mě to totiž přijde jako zbytečnost, bez který dokážu docela klidně žít. Pravda, sice mi to pomůže, protože budu "mačkat o čudlík míň", ale za až tak zásadní pomoc to nepovažuju a docela klidně se bez toho obejdu. Pokud je to myšleno coby další možnost jak eliminovat případné sjetí při neohlášení zastávky, tak si myslím, že tohle se děje hlavně díky nepozornosti dotyčnejch, bo mě to beztak nezbavuje povinnosti čučet do vexlí. Furt je to jen technika, jakej je rozdíl při sjetí že jsem neodhlásil, nebo že se nepřestavilo (nereagovalo rádio)? Jak už jsem psal, považuju to sice za milý, leč zbytný. Ale možná že je to super věc, jen smysl mi uniká, tak prosím o vysvětlení.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Nejde to zkombinovat s údaji o rychlosti vozu?Brejšín píše:Umí se to napojit i na trasu (po odklonu, či sjetí), jen přemýšlíme jak naopak zabránit vyhlášení z nějakého důvodu (třeba štrůdl tramvají, a vyhlášení jako pátý před zastávkou), řetězení linek a jeho slavné vyhlašování o zastávku dopředu, aby v "nástupní" byl již vlak správně označen......
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
9001: Opět moje chyba - omlouvám se za špatnou reakci na podnět.
Ovšem nemysli, že se (ne)funkce SSZ na jednáních OO neřeší. Má to však jeden háček - málo (či žádný) důkazní materiál. Není mnoho řidičů DP (ať již TRAM či BUS), kteří jezdí s tzv. autokamerou zaznamenávající dění před vozidlem.
Někteří o její vození zájem nemají (když už, tak je má, dle nich, zařídit podnik), ale dost kolegů by je i chtělo vozit, ale obávají se "popotahování" (jak se již několika lidem - včetně mne stalo) kontrolními složkami za porušení např. následujícího ustanovení
Žel zatím pořád (již proběhlo první, ze dvou možných, přezkoumání v rámci DP) se mi (ve spolupráci s OO) nedaří "prorazit" ani s obsáhlou argumentací (viz příloha - jen pro otrlé čtenáře, protože má tři strany A4 - a to, nebýt kolegů z OO, měla klidně dvojnásobek), že vožením tzv. autokamery není naprosto nic porušováno.
EDIT: Dodávám, že má kamera je nezávislá (není nijak napájena ze systému TRAM) a ani ji neupevňuji nijak invazivně (nešroubuji apod., že by jejím uchycením hrozilo poškození dopravního prostředku zaměstnavatele).
Ovšem nemysli, že se (ne)funkce SSZ na jednáních OO neřeší. Má to však jeden háček - málo (či žádný) důkazní materiál. Není mnoho řidičů DP (ať již TRAM či BUS), kteří jezdí s tzv. autokamerou zaznamenávající dění před vozidlem.
Někteří o její vození zájem nemají (když už, tak je má, dle nich, zařídit podnik), ale dost kolegů by je i chtělo vozit, ale obávají se "popotahování" (jak se již několika lidem - včetně mne stalo) kontrolními složkami za porušení např. následujícího ustanovení
Ovšem opravdu za "konání", jímž vlastně chráním nejen sebe, ale i zaměstnavatele - DP hl.m. Praha (čímž tedy dodržuji i uvedené ustanoveni D 1/2, § 9, odst. 9), si fakt nemíním nechat "přišít" napomenutí za, Služebním hlášením (jenž mne "popotahuje" za porušení výše uvedeného ustanovení) doslovně uvedené, "porušení pracovní kázně".D 1/2, § 9 Vypravování a označování vlaků, odst. 9 píše: Jiné předměty, neuvedené v tomto paragrafu a nesouvisející s výkonem služby, nesmí být na stanovišti řidiče umísťovány (s výjimkou zvláštních schválených informačních prvků). Taktéž nesmí být za okny umísťovány jiné předměty, které by znemožňovaly nebo snižovaly čitelnost informačních prvků nebo označení vozu.
Žel zatím pořád (již proběhlo první, ze dvou možných, přezkoumání v rámci DP) se mi (ve spolupráci s OO) nedaří "prorazit" ani s obsáhlou argumentací (viz příloha - jen pro otrlé čtenáře, protože má tři strany A4 - a to, nebýt kolegů z OO, měla klidně dvojnásobek), že vožením tzv. autokamery není naprosto nic porušováno.
EDIT: Dodávám, že má kamera je nezávislá (není nijak napájena ze systému TRAM) a ani ji neupevňuji nijak invazivně (nešroubuji apod., že by jejím uchycením hrozilo poškození dopravního prostředku zaměstnavatele).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MM: S tím bych souhlasil.
S OO byla narážka na ty špatně fungující SSZ, díky kterým jste občas jednou nohou v kriminále.
S OO byla narážka na ty špatně fungující SSZ, díky kterým jste občas jednou nohou v kriminále.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
9001: Sice se nynějšímu systému stavění ROV říká "automatické", ale protože bez zásahu řidiče = jeho správného odhlašování zastávek se výhybky správně nestaví, tak ve skutečnosti se systém chová jako "poloautomatický"!
Za vjetí do správně postavené ROV by stále odpovídal řidič (vjezd do stavěcího kontaktu při odblokované ROV za předešlým vlakem, zastavení před hroty výhybky v případě jejího nepřestavení do požadovaného směru či signalizování jejího neuzamčení) - ovšem nemusel by hlídat, jestli jím řízaný TRAM vlak vysílá správný povel pro jednotlivou ROV, protože při zadání kódu "hlásiče" by neustále vysílal jeden jediný jemu přiřazený signál.
Jó, máš pravdu - přes OO se dá požadovat (krom jiného) i vývoj ovládání ROV, ale pak se stane, že většina "zpátečnických" kolegů (= nemajících rádi jakékoliv změny) při zjištění, že změnu prosadily OO - je "pošle někam" (respektive) si touto jejich činností odůvodní svůj odchod z jejich řad.
Za vjetí do správně postavené ROV by stále odpovídal řidič (vjezd do stavěcího kontaktu při odblokované ROV za předešlým vlakem, zastavení před hroty výhybky v případě jejího nepřestavení do požadovaného směru či signalizování jejího neuzamčení) - ovšem nemusel by hlídat, jestli jím řízaný TRAM vlak vysílá správný povel pro jednotlivou ROV, protože při zadání kódu "hlásiče" by neustále vysílal jeden jediný jemu přiřazený signál.
Jó, máš pravdu - přes OO se dá požadovat (krom jiného) i vývoj ovládání ROV, ale pak se stane, že většina "zpátečnických" kolegů (= nemajících rádi jakékoliv změny) při zjištění, že změnu prosadily OO - je "pošle někam" (respektive) si touto jejich činností odůvodní svůj odchod z jejich řad.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Bobek Budu hádat. V lepší případě byla žlutá pro IAD od NNŽ, v horším byla z vedlejší... MM tohle by jste měli řešit na dýcháncích s OO.
MM: Ono ted není automatické stavění? Po odhlášení zastávky ti sám APEX hodí šipku resp výhybku kam máš jet. Otázka je na kolik se tomu bude dát věřit, jak to bude rychlé. Hlavně pokud zůstane klausule, že za postavení vyhybky je odpovědný řidič...
MM: Ono ted není automatické stavění? Po odhlášení zastávky ti sám APEX hodí šipku resp výhybku kam máš jet. Otázka je na kolik se tomu bude dát věřit, jak to bude rychlé. Hlavně pokud zůstane klausule, že za postavení vyhybky je odpovědný řidič...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
von Š: Pardón, špatně jsem formuloval - "vykašlat se na šipku" má Brejšín (s dalšími jeeště odpovědnějšími než je on sám) = má (s těmi svými kolegy) rovnou s automatickým hlášení zastávek "na nás (respektive nám/ pro nás) přichystat" také zavedení automatického stavění ROV.
Totiž sice vývoj všeho bývá sice postupný, ale někdy udělat zbytečný "vývojový krok" může být podstatně složitější než jej rovnou "přeskočit" - někdy se totiž takový zbytečný "vývojový krok" může stát slepou uličkou, z níž je pak třeba se vracet zpět.
Totiž sice vývoj všeho bývá sice postupný, ale někdy udělat zbytečný "vývojový krok" může být podstatně složitější než jej rovnou "přeskočit" - někdy se totiž takový zbytečný "vývojový krok" může stát slepou uličkou, z níž je pak třeba se vracet zpět.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 18.11.2012 10:57, celkem upraveno 1 x.