Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 20.12.2012 11:31

chemik píše:Měl bych k tomu taky něco - je to o dementech za volanty aut. Od zastávky Arbesovo nám, ZC stojím v koloně za auty, která nemohou odbočit vpravo do Kartouzské, protože tam jdou chodci, nebo prostě jen nemohou z důvodu zahlcení odbočit a nenapadne je, že by mohli uhnouot k chodníku. Ne, chodník kouše, tak radši stojí půlmetru od chodníku. A ano, je to ten půlmetr, kterej mi tam chybí, abych se s tramvají protáhnul. Takže auta nemohou odbočit, blokují tramvaje, které by jinak mohly být už dávno pryč a tramvaje stojí vyskládané až na újezd, kvůli pár Idi*tům, co se neumí srovnat s autem k chodníku...
Řešení je prosté - o půlmetr zúžit ten širokej chodník, o ten půlmetr rozšířit vozovku a podél kolejí nasázet bumlíky, málem už od Švandova divadla. Pochopitelně bych zrušil parkovací místa.

A moment, teď na to koukám - od Švandovýho divadla až po Arbesák a vlastně i v opačném směru nemaj auta vůbec co stát u chodníku, stojej v zákazu zastavení! Aha! Tak to se na to budeme muset podívat!
To mi připadá moje řešení o trochu levnější, ne? + když bys musel šoupat i sloupy trolejového vedení, kam bys je umístil? Na omítku by ti to asi nedovolili, proto tam jsou asi sloupy ;-) Já navrhuji tu jednosměrku.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 20.12.2012 11:23

Měl bych k tomu taky něco - je to o dementech za volanty aut. Od zastávky Arbesovo nám, ZC stojím v koloně za auty, která nemohou odbočit vpravo do Kartouzské, protože tam jdou chodci, nebo prostě jen nemohou z důvodu zahlcení odbočit a nenapadne je, že by mohli uhnouot k chodníku. Ne, chodník kouše, tak radši stojí půlmetru od chodníku. A ano, je to ten půlmetr, kterej mi tam chybí, abych se s tramvají protáhnul. Takže auta nemohou odbočit, blokují tramvaje, které by jinak mohly být už dávno pryč a tramvaje stojí vyskládané až na újezd, kvůli pár Idi*tům, co se neumí srovnat s autem k chodníku...
Řešení je prosté - o půlmetr zúžit ten širokej chodník, o ten půlmetr rozšířit vozovku a podél kolejí nasázet bumlíky, málem už od Švandova divadla. Pochopitelně bych zrušil parkovací místa.

A moment, teď na to koukám - od Švandovýho divadla až po Arbesák a vlastně i v opačném směru nemaj auta vůbec co stát u chodníku, stojej v zákazu zastavení! Aha! Tak to se na to budeme muset podívat!

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 20.12.2012 10:44

von Špilberk píše:Měl bych poznámku k tomuto: http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1212191200/
Včera jsem měl l.20 a byl to děs. Stálo se od nám. Kinských, občas už od Újezdu. Hlavní problém je na křižovatce Štefánikova x V Botanice. A tím problémem je naprosto d*bilní cyklus SSZ. Zelená pro auta od Jiráskova mostu je moc dlouhá. Výsledkem je, že ulicí V Botanice nejede už ani kolo, ale zelená je ještě skoro půl minuty :!: :!: Přitom by už dávno mohla být zelená pro Štefánikovu a tedy i volno pro tramvaje. Další problém je propustnost Kartouzské a vjezd na Plzeňskou, ale to asi nevyřešíme.
Cyklus je přesně 1:15 červená, 20 vteřin zelená. V úterý jsem tam taky postával. Úsek Švadovodivadlo -> Anděl jsem jel 16 minut. Řešení? Udělat z ulice Štěfánikova před K.Bankou jednosměrku. Aby byly auta donucený jet touto trasou: ZDE NA MAPĚ VYZNAČENO.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3795
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 20.12.2012 7:14

Měl bych poznámku k tomuto: http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1212191200/
Včera jsem měl l.20 a byl to děs. Stálo se od nám. Kinských, občas už od Újezdu. Hlavní problém je na křižovatce Štefánikova x V Botanice. A tím problémem je naprosto d*bilní cyklus SSZ. Zelená pro auta od Jiráskova mostu je moc dlouhá. Výsledkem je, že ulicí V Botanice nejede už ani kolo, ale zelená je ještě skoro půl minuty :!: :!: Přitom by už dávno mohla být zelená pro Štefánikovu a tedy i volno pro tramvaje. Další problém je propustnost Kartouzské a vjezd na Plzeňskou, ale to asi nevyřešíme.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 20.12.2012 5:47

SSZ Vinohradská x Pod Židovskými hřbitovy v provozu
to je to poslední, co na Želvě chybělo... :roll:
viděl jsem to jen z "velké" křižovatky, takže jak to funguje nevím...

jinak před chvílí v trase Pankác - Žižkov (autem po trase linek 18 - 7 - 150 - 26) zastavení jen na chvilinku na Otakarce, Edenu a zcela nesmyslně Benešovská x U Zdravotního ústavu #-o
na blikačku Vladimírka, Vrš. nádr., Petrohradská, Sportovní, Koh-i-noor

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4655
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MOp » 19.12.2012 20:09

Hradčanskou potvrzuji, dnes jsem zazil neco podobneho jako Brejsin.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4327
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 19.12.2012 19:56

Jo, ta Hradčanská to kdysi uměla, pak nějak zapomněla. Koukám že už umí zas.

Jinak k tomu vychvalovanému Dlabačovu, resp. Belohorská x Vaníčkova. Sice od Pohořelce umí v noci Dlabačov krásně volno do jízdy, nicméně se musí jet na hranici max rychlosti (čili 15 a pak to osolit), neboť jinak se nestihne následující volno. SSZ hodí na stůj a zelenou šipku do Vaníčkovy. Samozřejmě mluvím o situaci kdy nikde není ani kolo.

V obráceném směru (DC) Vaníčkova krásně drží volno a Dlabačov díky ve většině případů trvalému volnu přímo nedělá problémy. Ovšem pokud svítí "celá zelená", SSZ následně po projetí kontaktu hodí volno vlevo a čeká kam se ne/přestaví vexle. Takže při jízdě přímo po potvrzení ukončí zelenou a dá zelenou šipku rovně a volno přímo a vlevo, příp. jen přímo.

Zdržení není nijak velké a chápu že se v tom nejspíš nikdo šťourat nebude bo se to nevyplatí, takže jen informativně. Nicméně nepříjemné to je a řešení by bylo - na noc VYPNOUT!!!

Dále - koukal jsem na tu večerní Vltavská - Tržnice a ano, skutečně se přihlášení do dalších světel děje odhlašovákem předchozích. Nicméně aby se to projelo plynule bez zastavení, musí se jet tak 20 - 25 km. Jinak se přihlašuje až kontaktem u těch kterých světel, což znamená výrazné zpomalení (z dané rychlosti).

Ano, někomu to možná přijde jako blbosti a malichernosti, nicméně toto je jeden z dílků skládačky, proč se celkově MHD stává čím dál víc uživatelsky nepoužitelnou. Malý příklad z praxe - výjezd z VO 56/6 jako 24/50 ve 21:21. Dejvická +1 díky omezením na Evropské. Na Prašňáku přede mě 1, takže HR +3 a jentaktak tam nevjela 12. Stross stanicuju jako 2., na školení se onehdá chlubili jak to tam umí pustit druhou linku a ať nedojíždíme ke sloupku bo to uteče. Prdlajs. 1 odjíždí, leč já nee a háže volno po Dukelskejch. Nicméně zde si ho dokážou tram podržet téměř neomezeně dlouho, takže minuty letí a vesele se jezdí. Čili 24 zatahující co má být 3 min po mě přede mnou. Argentinskou dodnes nechápu, někdy umí vložit volno po zelené vlevo na most, někdy ne. V rámci možností a povolenejch rychlostí na to šlapu co se dá, ale Senovážné -vjela 9, Anděl -vjela 20, Buranov +7!! V tuto dobu! Ano, l 14 má trošku ostřejší JŘ, nicméně vyjet se to dá, jen se mimo jiné nesmí čumákovat na spoustě zbytečnejch světel. Stačilo málo, vypnout Stross (resp. Prašňák) a stihl bych se zařadit a srovnat to. Takovýchto příkladů mám nepočítaně. Přitom spousta linek má po 21hod interval 15-20 min. Jako cestujícího mě to neskutečně se.e, když např. mi Idos napíše při 20min intervalu 26 alternativu z Letný "něčím" na HR a tam pohodlné 3min na přestup na 20, leč v reálu se to použít nedá, bo v lepším případě mávám koncovejm světlům, v ostatních tu 20 ani nezahlídnu. Tak se snažim lidi vozit včas. Nicméně taky díky spoustě SSZ (ve smyslu semafory svítící zbytečně), to holt nějak nejde.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 19.12.2012 18:40

Grossák píše:Ano, přihlášení je tam už někdy od jara. Tomu druhému nevěřím. :)
No já jsem taky nevěřil, ale s 25 mi uteklo volno, tak se plížim ke světlům a pustilo do odbočení od Letné do Badenky, potom vpravo od Hračanské a v tom se navolila 8, tak jsem by ********, že mě to odrbe ještě o to prodloužení do Badenky a čuměl jsem na šraňky, potom koukam a mám volno na přímo a projíždíme oba s tou 8. #-o

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 590
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 19.12.2012 0:05

Karosák píše:Odpoledne Seifertova x Italská na blikačku, večer již ZC držela volno. Snad se konal úspěch. Díííky =D>
Ano, včera už OK.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 590
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 19.12.2012 0:04

Brejšín píše:Dneska dva příjemné postřehy:
Dlabačov/Myslbekova při jízdě DC rovnou navoluje u sloupku na Malovance i odbočení 25 do Myslbekovy, takže výsledné zdržení do 20 vteřin.
Oba směry se takto navolují už dávno. Nedávno se tam zřejmě zrušilo koordinované řízení a funguje tam izolované. A ano, také jsem si všiml, že v některých případech to padne rychleji. Jenže pak jsem viděl, jak tam první TRAM čekala svých cca 60 sekund. Takže budu spekulovat, ale myslím, že podstata problému zůstala, jen v některých případech není tak hrozný jeho dopad. Řešení to však není...
Brejšín píše:Hradčanská/Badeniho od Malostranské vzdálené přihlášení hned za esíčkem u Chotkáčů, umí i kombinovat fáze. Málem jsem upadl ze sedačky když od Hradčanské bylo volno jak do Badeniho tak na Letnou.
Ano, přihlášení je tam už někdy od jara. Tomu druhému nevěřím. :)
Brejšín píše:A trošku skepse:
Nevím proč, ale poslední dobou na Strašnické všechny 7 ZC zastavují na 10-15 vteřin. Pozorováno každé ráno ve všední dny.
Ano, je to fixlující kamerou pro BUSy. Dělá to podle mě hlavně za tmy. Zdržuje to všechny. I ty autobusy, které to zase naopak nevybírá, když má. Stojí tam i několik minut, nebo jedou na červenou. Také jsem to několikrát předával, ale žádné zlepšení nevidím. Možná je chybovost kamer někde už neřešitelná a v řadě míst je třeba se vrátit ke starým dobrým smyčkám.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 590
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 18.12.2012 23:56

SSZ Koh-i-noor od Bohemky. Ano, to jsem si také všímal, ale hlavně v minulosti. V poslední době už ne. Ještě se na to zaměřím. Každopádně může tam být i vliv BUS, který si také může volno prodlužovat, stejně jako TRAM.

jannnn
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 01.3.2010 22:33

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od jannnn » 18.12.2012 23:02

Brejšín píše:Nevím proč, ale poslední dobou na Strašnické všechny 7 ZC zastavují na 10-15 vteřin. Pozorováno každé ráno ve všední dny.
Blbne tam detekce BUS, cyklicky to uděluje volno výjezdu BUSu ze zastávky, i když tam žádný není. Brzdí to jak auta, tak tram. Hlásil jsem to asi před týdnem na TSK, ale zatím bez reakce. Teda nechybuje to každý den, ale dost často to ráno takto pozoruji..

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9692
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 18.12.2012 22:56

Možná proto, že to valí o trochu víc. 26 se navolí ještě když je v oblouku od Hroudy.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 18.12.2012 22:19

Dneska dva příjemné postřehy:
Dlabačov/Myslbekova při jízdě DC rovnou navoluje u sloupku na Malovance i odbočení 25 do Myslbekovy, takže výsledné zdržení do 20 vteřin.

Hradčanská/Badeniho od Malostranské vzdálené přihlášení hned za esíčkem u Chotkáčů, umí i kombinovat fáze. Málem jsem upadl ze sedačky když od Hradčanské bylo volno jak do Badeniho tak na Letnou.

A trošku skepse:
Nevím proč, ale poslední dobou na Strašnické všechny 7 ZC zastavují na 10-15 vteřin. Pozorováno každé ráno ve všední dny.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3432
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 17.12.2012 21:36

Odpoledne Seifertova x Italská na blikačku, večer již ZC držela volno. Snad se konal úspěch. Díííky =D>

Odpovědět