Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 22.3.2013 9:29

Já si včera užil nové SSZ Chodovská - Baumax. Jel jsem 8x ZC a 8x DC. Směrem ZC jsem celé odpoledne perfektně zastavoval. Přesně to bylo 5x ( :!: :!: ), pak jednou jsem zastavit nemusel, protože jsem se k semaforu coural, jednou jsem projel na stůj, a až o půlnoci mne semafor potěšil normálním průjezdem. DC to bylo odpoledne dobré, tak jsem si říkal, že aspoň jeden směr je ok. Večer se to ale změnilo. Takže po 5 čistých průjezdech jsem 1x musel zastavit a jednou jsem zase projel na stůj, protože semafor vůbec nezajímalo, že jedu 50. :x Poslední jízda zase bez problémů.
Závěr: Jel jsem tam 16x a jak semafor funguje jsem nepochopil. Volno i stůj si padá jak chce, jednou to stihnu, podruhé to nestihnu. Výzva někdy svítí, někdy nesvítí. Stůj někdy padne přímo před čumák. Zkrátka to nechápu. Asi jsem holt blbej. #-o

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 7001 » 22.3.2013 9:28

Brejšín: jediné co jsem spolehlivě vypozoroval je že pokud jedu na vzdálený přihlašovací kontakt od hradu rychleji než 30 km tak mě nezaregistruje. Pokud ho projedu do 30 tak jsem vždy úspěšný.
Jinak se mi třeba stalo že jsem u hradu ZC dohnal 22 před sebou a ona mi opuštěním stanice zrušila přihlášení do SSZ. Musel jsem s kličkou mezi turisty.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 22.3.2013 6:50

Dotaz, k čemu teda slouží vzdálený přihlašovák od hradu k Brusnici, mám dva postřehy a prostě je se svým tupým inženýrským přístupem neumím rozlousknout.
1) brnkám si na vzdáleňáku (výzva reaguje) a ve stejný okamžik si přestavuje ROV na Brusnici vlak DC, mám radost, přišlápnu to a těším se jak nás to půstí proti, bo jsme se přihlásili ve stejný čas a SSZ má 20 vteřin na reakci. Zastavuji před SSZ, protější vlak se rozjíždí a já......., no na té chodecké zelené na semaforu s tlačítky které si nikdo nezmáčkl nikdo nepřešel, projelo cca 20 aut a po 29 vteřinách SSZ zase zablokovává křižovatku pro IAD aby projela tramvaj, která už škemrá o volno téměř minutu. :(
2) brnkám si na vzdáleňáku (výzva nereaguje) a ve stejný okamžik si přestavuje ROV na Brusnici vlak DC, nemám radost, nicméně přišlápnuto a zkouším jestli nás to půstí proti. Zastavuji před SSZ, protější vlak se rozjíždí a já taky. :?:
V čem je chyba, co jsem udělal špatně, co může řidič pro preferenci natřískané tramvaje udělat více :?: Nebo je vzdálená výzva v řidící logice otočená tzn. pokud dojde k detekci myslí si mašinka, že tam tramvaj není a obráceně :?: A co na to zdravý rozum?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 21.3.2013 8:10

Já si včera na l.17 taky užil preferenci: Stojím na Štrosu DC a koukám na Kostelní na volno. Vyjedu ze Štrosu a Kostelní je na stůj. Tak stojím na Kostelní a koukám na volno na SPK. Vyjedu z Kostelní a hádejte co :?: No zastavení u SPK.
Další vtipný okamžik byl, když jsem jednou jel od Výstaviště k Nádr. Holešovice. Sjíždím z výhybek u elektrárny a na semaforu před zastávkou Nádr. Holešovice zabliká výzva a objeví se volno. Směrem DC tramvaj není a tak jsem si myslel, že to volno čeká na mě. No, nečekalo a tak jsem si odstál cyklus před zastávkou.
Zodpovědným orgánům bych chtěl touto cestou nesmírně poděkovat a ať si zodpovědní orgáni políbí orgán. :zadnice

P.S: Dvorce ZC stále nedrží.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 17.3.2013 23:43

Karosák píše:Jinak antipreferenční poznámka k uvažované uzavírce Smetanova nábř.-i teď o víkendu, když byla zavřená Karmelitská, stála křižovatka u ND za to a kolona bylo skoro přes celý most Legií, jako v PD. Takže bude-li ze Smetanova nábř. promenáda, bude se poskakovat v Karmelitské i o víkendech =D> :roll: Uvidíme jak dopadne zkušební provoz, ale tvrzení, že "provoz tramvají nebude omezen" mi fakt nevoní. Omezen bude, akorát za vodou v rákosí :?
Takto Karmelitská vypadala už i při Evropském týdnu mobility, kdy bylo Smetanovo nábřeží uzavřeno. Nic nového. Zase na 2. stranu, když Karmelitská slouží jen k dopravní obsluze daného území a nikoli jako tranzit... (Vyjádření odboru dopravy.)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 17.3.2013 23:14

S tím, že do druhého vozu to pošle jen expert souhlasím, je to o používání mozku, s nehodami bych problém neviděl. Problém je levé odbočení tram, nebo jsem si dneska všiml (2x), že chci-li z Dělnické k Průhonu a cosi v KTN bylo navoleno od Manin, tak než se proplazilo křižovatkou, svítilo krásné volno přímo+vlevo a i když jsem se chtěl bystře rozjet tak, abychom se akorát záděmi minuli, už bylo přímo na stůj. Nebo ten Stross, jak říkají kluci. A kámen urazu nevidím v tom, že bych to do něj narval a způsobil železo, ale o tom, že to zkátka nebude chtít slyšel žádný kontrolní orgán a bude buzerovat. Mě fascinuje, jak sedí za 2. dveřmi a pak přijde s tím, že ty čočky teda...jako...ehm. Vždyť on má také oprávnění na tram a také jezdí a sankcemi se toto opravdu nezlepší/neřeší. Chápu Grossáka, že křižovatky nejsou všemocné, ale i z druhé strany by to chtělo k problému přistupovat trochu racionálněji 8-[

Jinak antipreferenční poznámka k uvažované uzavírce Smetanova nábř.-i teď o víkendu, když byla zavřená Karmelitská, stála křižovatka u ND za to a kolona bylo skoro přes celý most Legií, jako v PD. Takže bude-li ze Smetanova nábř. promenáda, bude se poskakovat v Karmelitské i o víkendech =D> :roll: Uvidíme jak dopadne zkušební provoz, ale tvrzení, že "provoz tramvají nebude omezen" mi fakt nevoní. Omezen bude, akorát za vodou v rákosí :?

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 17.3.2013 20:35

Opravdu? :D
Nevím, ale volno padlo cca v 50 vteřinu, s tou osmičkou minul SSZ cca v 52 vteřinu, já jsem za ním našláp a pomalou jízdou se došoural k sloupku abych v 00 zadal jízdu, proto jsem jel jen 6 km/h, protože jsem vyčkával do času, ale místo zadání jízdy jsem zadával brzdu a to úplně na prd (už jen z té programové logiky, že tam jsou tlačítka, takže pokud by si jen jedno někdo zmáčknul, asi bych to i pochopil, že to zabrzdilo dva tramvajové vlaky a stálo nějaké love na propálené elektrice, ale když není pozitivní detekce od tlačítka v životě nepochopím proč to tam sere nějaký stůj pro pozitivně detekovanou TRAM, kord blíží-li se čas jejího pravděpodobného odjezdu, tj. v celou minutu). Vlastně jo na něco to bylo, utekli mi světla na Prašnáku.

K tomu Letenskému náměstí, jenže ty auta z Korunovační jsou u tebe dřív než se stačíš rozjet a bohužel před tebou zůstává místo kudy mohou projet, takže to spíš bylo jeho troubení a moje zvonění s tím, že uznal že jsem větší. 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 17.3.2013 20:32

Dobře, obecně jsem schopen to pochopit a i přijmout. Nicméně:
- Na červenou se jezdí stejně, i když jsou vyklizovací časy "na krev". Ano, jak správně píšete, lidi se "přizpůsobí". Nicméně si myslím, že za této konstelace vznikají mnohem nebezpečnější situace. Ale dobře, věc názoru, budiž.
- Jak uvedl již (nejen) Brejšín, konkrétně na tom Štrossu, avšak nejen tam, dochází k situacím, kdy se na levé odbočení rozjíždím prakticky na stůj. Osobně jsem to zkoušel a testoval, po první diskusi zde ohledně vyklizovacích časů. Ano, záleží na protijedoucím řidiči, nakolik je rychlý, nicméně poctivě jsem tam čekal 3 cykly (a po druhém šel s kličkou), než proti mě nic nejelo a mohl jsem řádně odbočit na svoje volno. Předtím to nešlo, aniž bych nic neporušil, jízdu na stůj zejména. A tedy se ptám - budete Vy za mě to vysvětlovat technikovi jízdy, případně vyrovnáte mi srážku z platu ze svého, až na mě přijde SH za jízdu na stůj? A co všem ostatním kolegům, těm taky?

Mě osobně je to jedno, já na té křižovatce klidně budu tábořit, ale odmítám být tlačen k porušování předpisů. Tohle je prostě systémová chyba a bohužel se opět řeší následek, nikoli příčina.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 17.3.2013 20:29

Brejšín 2:

1) První volno jde cca 32 sekund po přihlášení na kontaktu (trochu pozdě). Končí (při neodhlášení) za 52 sekund. Druhé volno jde zda 142 sekund po přihlášení (tedy před druhým volnem svítí přihlášené tramvaji 90 sekund stůj - pokud nejede MHD proti). Buď je to nestydatost, nebo omyl. Každopádně se to musí doladit. Čekání v KB, vozíčkář, revizor, dobíhající cestující. Tak dlouhé stůj nemáme ani na IPP, tak nevím, proč musí být na tomto nesmyslu.

2) No, umí, ale až cca 25 s po přihlášení. Třeba to opakované volno vybere dřív. Ano, "jednosměrnost čoček" bych zlikvidoval, nebo aspoň ještě omezil. I s ohledem na spousty zatažení a vlaků do dílen, které jen blokují zastávku.

3) Závada byla zjištěna a opravena asi před měsícem. Díky za zpětnou vazbu. Sledujte dál, může se vrátit. :)

4) Vždy to tak být nemusí. Je v tom být i kus štěstí.

5) To by tam musel být vystojovací čas, ne vyklizovací. To auto na TT tě zdrželo nelegálně a reagovat na nelegální chování prodloužením mezičasu není vhodné. I s ohledem na to, že pokud by se to nepodařilo v závislosti na detekování TRAM v křižovatce (samozřejmě videodetekcí, která je "spolehlivá"), docházelo by k tomu v každém cyklu, což by znamenalo ještě nižší kapacitu křižovatky, méně volna i pro TRAM a delší kolony. Takže lépe takhle, ať si troubí.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 17.3.2013 20:07

Ještě, Brejšíne, k Hradčanské. Pokud jsi byl druhý, tak jsi samozřejmě nestanicoval na stopčáře. Pak by ti ale zákaz stůj v čase 01 nepomohl, protože ten by byl pouze pro první vlak...

Obecně k vyklizovacích časům a rychlostem. Faktem je, že to možná na první pohled vypadá trochu nelogicky, ale obecně to funguje. Vyklizovací rychlost TRAM je počítána na 25 km/h, bezpečností doba 0 s, délka TRAM 15 m. Když jede TRAM rychlostí 50, tak sice může projet návěstidlem třeba 3 sekundy po začátku stůj, ale
1) při vyšší rychlosti taky rychleji vyklizuje
2) jakmile strčí do křižovatky / přechodu čumák, je pro ostatní účastníky zřetelně viditelný.

Musíme si uvědomit, že světla nikdy nemůžou vše řešit na 100%. Autu to může uprostřed křižovatky chcípnout, chodci se na přechodu roztrhne taška a rozkutálí se švestky, tramvaji to sklouzne, cyklistovi spadne řetěz, kdokoli může mít zdravotní indispozici... Semafory mají pomáhat, ale pokud něco nezvládnou, ten kousek navíc musí udělat lidi. A pokud sami nechtějí vytvářet problém a mají základní slušnost a pud sebezáchovy, obecně to funguje. A pokud někde zjistíme specifický problém, je třeba zasahovat selektivně. Do druhého vozu tramvaje prostě narazí jen "expert" a považuji za totální blbost, aby se kvůli tomu natahovaly mezičasy a kolizní volno všech bylo vždy o třeba 4 - 5 sekund odsunuto. Prostě když jede sólo, nebo vyklízející tramvaj projíždí na začátku volna, nechť mohou ostatní účastníci využít volno dříve, pokud mají volnou cestu. Dle situace, hlavně při vyšší rychlosti, ze svahu, s plnou tramvají, klidně použiji při stůj nouzovou brzdu, protože její účinek (brzdný i na cestující) je podobný jako provozní brzdy prázdného vozu na rovině atd. V Praze máme denně několik nehod tramvají, ale jejich příčiny jsou úplně jiné. Zabývat bychom se měly spíše přejezdy a kolizními levými odbočeními na nich. Zde můžeme bezpečnost zásadně zvýšit.

Natahování mezičasů je v roce 2013 opravdu blbost. Někdy v 60. letech byly mezičasy na křižovatkách nastaveny s hodně velkou rezervou a vedlo to k tomu, že to lidé zjistili a více se jezdilo na červenou. Proto je mi odporné, když třeba na novém přechodu na Želvě je mezičas mezi koncem volna pro TRAM a začátkem volna pro chodce 9 sekund (stačil by 5). Chodcům volno padá až v okamžiku, kdy TRAM zastavuje nahoře v zastávce... Samozřejmě, že chodci na to kašlou ještě víc než hodně.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 17.3.2013 17:34

Jak má vypadat reakce SSZ na chodecké tlačítko a tramvaj...
SSZ Myslbekova - přechod Hládkov

http://www.youtube.com/watch?v=o3DYm5lzfmI

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 17.3.2013 2:44

Ta Brusnice je drsná, tam nemá cenu ten trávník-pardon, voraniště, jakkoliv rovnat, to je furt rozrytý i několikrát do týdne. Co s tím? Hm, třeba bych do půlky k oblouku dal asi nějakou dlažbu (myslím ty pískovcový kostky, jak jsou třeba ve smyčce ČKS), nebo ty betonové profily, jak jimi může prorůstat tráva-jak se dávaj na zahradu k příjezdu do garáže...ostatně ty by se uživili na mnoha TT místo asfaltové lobby...a potom asi místo plné čáry na vjezdu do zastávek na férovku bumlíky, podvozkům by to snad neva. Nebo nízký gumový černožlutý práh, nebo nějaký zapuštěný svítící, blikající, jako třeba ta zapuštěná svétélka na zvýraznění přechodů... Z:idea: Ale je to tam fakt trágoš, dementi, ještě tě při stanicování vezme na plnej knedlík zleva. Do tmy. :roll:

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 16.3.2013 10:03

haha! :D Dokážu si představit ten spravedlivý hněv veřejnosti, kdyby se to tam vskutku objevilo :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 16.3.2013 1:55

Jejej, tohle být na Brusnici, otevřu si poblíž pneuservis. Nemůžu prodělat! :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karotka » 15.3.2013 22:14

Z jiného soudku: zábrany proti vjetí :auto po charkovsku: http://transphoto.ru/photo/576310/

Odpovědět