Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.5.2013 10:57

Invalidovna: Když už je tam takové stavební uspořádání (ne moc šťastné po nalepení přechodu k trati), tak je to asi "dobře". Logicky nemohu dávat přednost, pokud stojím na přechodu. Současně, pokud chci dávat přednost, musím mít možnost zastavit s vozidlem ještě před přechodem. Samozřejmě jsem příznivcem značek, co nejblíže místu, kde se přednost dává, aby řidič "nezapomněl". Odstrašujícím příkladem je třeba Opletalova - Bolzanova. Nicméně na té Invalidovně je to asi spíše o té stavební části.

V Modřanech souhlasím, že tam vozidla při vyjíždění z Jovkova (nikoli při otáčení) často najedou kolem toho ostrůvku zprava a pak se ocitnou na kolejích. Na ten pravý protisměr bych doplnil značky B2 z obou stan - otočené v úhlu toho vjezdu. Na střední pás i ten ostrůvek. Naopak značku s předností a přikázaným směrem jízdy bych na tom ostrůvku posunul při pohledu z Jovkova více doleva na ten jeho levý vzdálený cíp. Na ten protisměr bych asi dal ještě stopčáru a vodorovnou odbočovací šipku, pokud jí vidí řidič v protisměru, nenajede do takového místa. Pokud jde o posun signalizace, ono tam moc není kam, trať od centra se přibližuje postupně ale vytrvale ;-). Možná by tam vůbec nemusel být pokus o ten řaďák doleva a nechat tam jen dva pruhy, z nichž z toho levého by se jezdilo rovně i doleva. Pak by se dalo SSZ přisunout blíže. Ale tuším je po nějaké obnově, takže to asi nebude zrovna rychle proveditelné.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.5.2013 9:16

Absolut píše:MM-Mikulovsky: Ta Invalidovna je zcela v pořádku.
#-o a že o pár set metrů dál (a směru IAD z druhé strany):
1.) osazení DZ je opačně - přesně jak by jsem čekal i u zastávek Invalidovna
2.) když na tom druhém místě jedu s "fakt rozjetou" TRAM, tak mi tam ještě "těsně před čumák" IAD nevjelo (z žádné strany), ale když přijíždím k zastávce Invalidivna DC 40 - 50km/h, tak z uvedeného směru mi to tam "strčí" minimálně polovina "vyskytlých" aut (naštěstí provoz tam je velmi slabý a většinou, tam žádné nejede) = jako by jejich řidiči už úplně "zasklili" existenci té P5 osazené před IP6 a počítali s platností pravidla pravé ruky = svou předností před rozjetou TRAM od Palmovky :!:

EDIT: Jó, pokud vadí, že u zastávek Invalidovna by pak IAD při dávání přednosti TRAM zůstávala stát na přechodu, tak je to přece možné "omezit" vyznačením stop čáry před přechodem - páč ta nemusí být v jedné úrovni s příslušnou svislou DZ!
EDIT 2: Jinak na mne to pořadí DZ u zastávek Invalidovna působí tak, že P5 zůstala v místě, kde byla ještě před protažením chodníku k TT (a tím zneprůjezdnění vozovky podél zastávek) + vybudování onoho přechodu těsně před/podél TT = situace asi původně byla obdobná jako je stále z protější strany (kde navíc není osazená IP6)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 13.5.2013 9:03

Fořtík píše:Ale asi máš holt kliku a tyhlety katastrofické scénáře tě vyhledávají.
Hlásím, že já tam už taky párkrát potkal trotla, který prostě netrefil výjezd směr Levského: http://www.mapy.cz/#t=r&x=14.420906&y=5 ... 4mOwNRPS6c
Je to tak jednou za půl roku a je to vždycky pěkná příležitost vyzkoušet magnety. (Protože vždycky jedu DC) :roll: #-o
Ovšem výraz toho řidiče, když zjistí, že přímo proti němu jede tramvaj, je obvykle úžasný. :lol:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Absolut » 13.5.2013 8:30

MM-Mikulovsky: Ta Invalidovna je zcela v pořádku.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.5.2013 15:04

Fořtík píše:Když už jsi gůglil, tak jsi měl gůglit pořádně, Milane. Od Levského je zákaz otáčení. ...

Zrovna u tohoto přejezdu je jiný problém a to, když se od ČS Exilu sjede několik aut (5-6, nevím, nikdy jsem to nepočítal), co chtějí za přejezdem odbočitdo Jordana Jovkova - přijede tramvaj z centra a .... protože šňůra aut stojících již za semaforem nemůže vidět na signál stůj, který svítí, začnou se rozjíždět přímo pod kola tramvaje jedoucí od Potoka.
1.) Diky za upozorneni

2.) Muzu rict, ze spoluvinnen je nekolegialni ridic tram zc, ale jinak mas pravdu, ze 100% resenim bylo lepsi osazeni ssz tesne pred tt.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 12.5.2013 13:26

Když už jsi gůglil, tak jsi měl gůglit pořádně, Milane. Od Levského je zákaz otáčení. 8-) Jezdím přeci jen déle než ty a nikdy jsem tam neměl problém s autem, které by se tam otáčelo. Já tam vlastně ani neviděl auto, které by se tam otáčelo (čímž neříkám, že to není možné). Ale asi máš holt kliku a tyhlety katastrofické scénáře tě vyhledávají.

Zrovna u tohoto přejezdu je jiný problém a to, když se od ČS Exilu sjede několik aut (5-6, nevím, nikdy jsem to nepočítal), co chtějí za přejezdem odbočitdo Jordana Jovkova - přijede tramvaj z centra a volno jim ufikne. Zároveň jede tramvaj od Potoka. Tramvaj z centra protne kolonu vozidel čekajících na odbočení a opustí přejezd. Ale protože šňůra aut stojících již za semaforem nemůže vidět na signál stůj, který svítí, začnou se rozjíždět přímo pod kola tramvaje jedoucí od Potoka.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.5.2013 10:54

radek31 píše:
MM-Mikulovsky píše:Ovšem z opačného směru se IAD (v souladu s předpisy) může v křižovatce otáčet, což díky nedostatečnému DZ v místě může vést ke kolizi s TRAM - jsem přesvědčen že jsou potřeba tyto úpravy DZ:.....
to je ale nesmysl, cos napsal
v tom místě otáčení (případně připojení z Jordana Jovkova, což je tam povolené a nutné) aut samozřejmě ničemu nevadí, protože auta při otáčení/připojování vůbec nezasahují do průjezdního profilu tramvaje
Jó, a tak proč jsem tedy již opakovaně (byť "jen párkrát") viděl projet IAD vprotisměru koncem odbočovacího pruhu = "motající se" na TT?
PS: Sám jsem ani jednou nepostřehl, jak/odkud se v tom protisměru odbočováku IAD vzala - vidím však jen dvě možnosti chybné levé obdbočování či otáčení! Je ovšem otázka, jestli to byla opravdu jen blbost dotyčných řidičů IAD či přispělo nevyznačení DZ netypického objíždění dělícího ostrůvku z leva!

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od radek31 » 12.5.2013 10:44

MM-Mikulovsky píše:Ovšem z opačného směru se IAD (v souladu s předpisy) může v křižovatce otáčet, což díky nedostatečnému DZ v místě může vést ke kolizi s TRAM - jsem přesvědčen že jsou potřeba tyto úpravy DZ:.....
to je ale nesmysl, cos napsal
v tom místě otáčení (případně připojení z Jordana Jovkova, což je tam povolené a nutné) aut samozřejmě ničemu nevadí, protože auta při otáčení/připojování vůbec nezasahují do průjezdního profilu tramvaje

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.5.2013 3:56

Během právě absolvované směny na l.3 jsem si uvědomil dva postřehy o nevhodnosti osazení DZ kolem TT:
1.) U zastávek Invalidovna - P5 "Dej přednost v jízdě tramvaji!" stojí nesmyslně před IP6 "přechod pro chodce", prvně je přechod pro chodce a až potom křížení s TT.
2.) Křižovatka Gen. Šišky x Jordana Jovkova na jejíž úrovni TT kříží jeden směr IAD jedoucí po ul. Gen. Šišky. Sice toto křížení je jištěné SSZ = řízené = otáčení IAD je potažmo zakázané, protože její SSZ je na vjezdu do celé křižovatky. Ovšem z opačného směru se IAD (v souladu s předpisy) může v křižovatce otáčet, což díky nedostatečnému DZ v místě může vést ke kolizi s TRAM - jsem přesvědčen že jsou potřeba tyto úpravy DZ:
- zde instalovat B2 "Zákaz vjezdu v šech vozidel (jednosměrka)", aby se MAXIMÁLNĚ minimalizovala možnost vjetí IAD na"přejezd" TT ze směru, v jakém tam nemá co dělat
- tady osadit C 4b "Přikázaný směr objíždění vlevo", jako hlavní DZ směřující/navádějící IAD mimo její chybný vjezd na "přejezd" TT
- více vlevo proti současné poloze (do nejvýchodnějšího-levého rohu dělícího ostrůvku) posunout DZ P4 "Dej přednost v jízdě!" s C3b "Přikázaný směr jízdy vlevo" (jó, není navíc údajně zakázané "dávat" tyto dvě DZ na jednu/stejnou "tyč"?), což by mělo maximálně předcházet vjetí IAD rovně na samostatné těleso TT.

EDIT: Ještě mne napadlo, že v levém odbočovacím pruhu by mělo být upraveno - prodlouženo až po konec dělícího trojúhelníkového ostrůvku za přejezdem TT minimálně vodorovné značení.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 12.5.2013 10:49, celkem upraveno 1 x.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.5.2013 2:56

Grossák: Prvně chci také vyjádřit velký dík za Vaši aktivitu a hlavně trpělivost s námi.


Ovšem na druhou stranu nechápu:

1.) Proč by jsem měl litovat, že jsem si dovolil na Váš příspěvek, který vyzníval jako bezradný k řešení situace na SSZ Flora, návrhem řešícím vjezd do křižovatky ZC vlastně obdobně jako je dlouhááááá léta na SSZ Staroměstská DC - jen s tím rozdílem, že tam zastávka za křižovatkou pojme (díky své malé délce) jen jednu soupravu a SSZ (vzhledem ke stáří) má odpovídající "zastaralé" detekce = trolejové kontakty "brnkačky".
Jinak nepadlo slovo (ani z Vaší / natož mé strany), že návrh má být/je nejlevnějším z možných řešení. Dále je také otázkou co si představujete pod "KO" - aby to nebylo vzato "doslovně" = popleteno s KO "velké" železnice, když potřebnou "službu" dokáží "odvést" TRAM KO = následné radiové kontakty podél koleje, ale ovšem i toto řešení nutností instalace dalšího "hardwaru" "něco" stojí.

2.) Vaše zavrhování asi nepraktičtějšího a navíc nejlevnějšího (díky zásahu jen do softwaru) řešení problému SSZ Flora, přes nějž jezdí ZC i DC vlastně 5 linek (l.11 je už nyní za dvě a navíc se plánuje její rozdělení na dvě samostatná čísla - 11 a 13, která navíc obě v PD budou protažena přes Želivského do dvou různých konečných) = po uvedené změně linkového vedení bude naprosto reálná možnost sjetí se před SSZ Flora celkem 10-ti vlaků a to v těchto poměrech z jednotlivých směrů - 2 z "malé" Jíčínské + 2 z Vinohradské ZC + 1 z "velké" Jíčínské proti 5-ti z Vinohradské DC, kde je navíc (narozdíl od ostatních větví křižovatky) zastávka.
Z uvedených dat
(i mne "pitomému" tramvajákovi) vychází smysluplnost návrhu osoby, jež je hlavně zaměstnancem SŽDC na pozici výpravčího, díky čemuž rozhodně "něco" ví o "pouštění" vlaků na různé koleje = upřednostnění nejvytíženějšího vjezdu do SSZ znamená puštění 1 až 2 vlaků z něj a uvolnění zastávky pro stanicování dalších za nimi stojících!
Navíc osobně jsem přesvědčen, že nic nebrání, aby zároveň s l.5 DC jel kterýkoliv jiný směr ZC než jen l. 5 ZC (v případě l.11 či 13 ZC i souběžná IAD) a proti 11 či 13 DC můžou být puštěny místo l.11 a 13 ZC l.10 a 16 ZC (tyto ovšem bez souběžné IAD).

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 11.5.2013 12:38

Na Stírce si nepamatuji případ, že bych stihl projet jako druhý o víkendu. Ve všední den ano, za identických podmínek, tzn. tomu prvnímu vlaku to padlo do jízdy, nebo na chvilku zastavil. Vždycinky se stihlo navolení rozsvítit do i do mého směru než on si ho odbrnkl, ale nevím jaké je tam zpoždění pro zhasnutí.
Faktem je, že ten přihlašovák je až nad jazyky takže pokud 1. tramvaj stojí dál či se mezi nás vleze auto už se asi nepřihlásím dostatečně rychle.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 11.5.2013 12:09

Pozeptám se, jak na tom s úpravou té malé Želvy jsme... :)

Jo, to volno ZC přímo v dané situaci by mohlo jít dříve. Nic by to nestálo. I když se jistě i u nás najde někdo, kdo řekne: Proč mi to padá tak brzo, já musím odbavit lidi. :)

V té splítce by to mělo na druhý vlak čekat, pokud se za ÚD přihlásí dříve, než se první odhlásí, a pokud zbývá čas na prodloužení. Určitě jsem to tam viděl. Jak častou máš tuhle zkušenost? Tlačítka jsou asi na CČ noční provoz. V běžném denním provozu se musí vybírat trvale, pokud má rozumně fungovat trvalá zelená v hlavním směru.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 11.5.2013 11:58

Aha, tak to bylo to druhé krátké volno, i když nevím co vyvolalo to první, když jsem tam tak dlouho nestál. Jedině ten autobus, co jel naproti chvilku po zastavení, ale mě volno nepadlo, ale možná si řadič myslel, že proběhlo, pak to hodilo už jen to krátké a odhlásilo.

No ono u těch Kobylis, tam je největší *****, když nikdo není na zastávce (Březiněveská) a tram hned dojede ke světlům, kde mezitím padlo volno pro auta, ale tramvaj to už nepustí, nebo na pár vteřin zastaví a pak až pustí..........byť auta mají ještě dost vteřin zelenou i na průjezd tramvaje.
Pak mě taky poněkud uniká význam rozjezdové splítky Ke Stírce, kdy při jízdě dvou tramvají za sebou (období slabého provozu) než první odblokuje a druhá přehodí a navolí taj jí to už nepustí, byť ta první tam chviličku stojí a prakticky na stop čáře si soupravy zase jedou na "kufru". Hlavně, že tam padaj přechody trvale, i když mají tlačítka.

Jinak Flora včera na 1* pro linku 5, ale vždy jsem tam byl úplně sám.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 11.5.2013 11:48

von Špilberk píše: Kobylisy: Je pravda, že jsem od Březiněveské už párkrát s kličkou šel, ale taky je pravda, že to je jednou za uherský rok. Až přijdu na to, proč se to děje, napíšu. Možná je to nějaká náhodná chyba.
Flora: Ono to volno od Olšanského nám. zkrátka nevypadalo dobře. Možná to ničemu nevadilo, ale musíte se na to podívat z pohledu řidiče. Když tam člověk stál každé kolo půl minuty nebo déle a musel koukat na volno do směru kam nic nejezdí a nechce jet, tak to naštve. Zkrátka z hlediska PR to nevypadá hezky. 8-)
Naštvalo by mě, kdybych chtěl projet rovně a ono by to nešlo, protože v pevném programu s výzvou by tam rovina nebyla a musel bych čekat, až se na prostou výzvu vybere fáze s rovinou, nebo jít dokonce s kličkou. Musíte se na to taky podívat z pohledu řidiče. :)

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 11.5.2013 11:41

K velmi potřebnému řízenému přechodu na Želvě vím, že typicky funguje tak, že volno svítí v 32. - 52. sekundě po přihlášení. Tramvaj zůstane přihlášená a další volno padne typicky ve 142. sekundě na cca 5 sekund. Výzva zhasne a další volno už nepadne. Samozřejmě se to může dle situace i dost lišit.

Že je to nesmysl, je zřejmé. První volno jde pozdě, maximum 20 sekund je systémově krátké. Druhé volno jde utrapozdě a je ultra krátké. V zastávce (snad ještě) je kamera, nevím k čemu. Dala by se využít. Čekáme na úpravu.

Platí, že na STŮJ tam přejde více chodců, než projede tramvají.

Odpovědět